رواية احفاد العزايزي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية احفاد العزايزي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد عماد

رواية احفاد العزايزي البارت الرابع

رواية احفاد العزايزي الجزء الرابع

رواية احفاد العزايزي الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد عماد

رواية احفاد العزايزي الحلقة الرابعة

في قصر العزايزي ..

في الجنينه .

روح بغضب \ممكن اعرف ايه الي بيوحصل ده كده ي سيف دي الامانه الي استامناك عليها .

سيف باحراج وخجل /مرات خالي انا اسف جوي ليكي حق تغضبي بس قسما بالله انتي عارفه اني اكتر حد امين اكتر علي ايمي مني .

روح بعصبية /لا ماهو واضح اوي ي سي سيف بس الغلط مش عندك الغلط علي بنتي الي معرفتش اربيها .

ايمي بدموع وإحراج /ماما انا اسفه والله بجد بس افهميني .

روح بغضب /اخرسي خالص انتي حسابك معايا بعدين ي بنت صقر .

سيف برجاء /ارجوكي ي مرات خالي متقسيش عليها بالشكل ده انتي عارفه انها كام شهر وهتكون مراتي.

ايمي بدموع وعصبيه /لا مش كام شهر قبل ماتسافر هبقا مراتك .

روح بعصبية /انتي جرالك ايه عاد ايه البجاحه الي بتتحددي بيها دي .

ايمي برجاء ودموع /ارجوكي ي امي تقنعي بابا أنه يوافق علي جوازنا قبل ما سيف ي يسافر ..

روح بشك ورعب /ايمي انتوا قبل أن تكمل روح حديثها انفزع الجميع علي صوت صراخ هبه .

هبه بدموع وصراخ /روح الحقيني ي روح .

روح بفزع /مالك ي هبه فيه ايه عاد .

هبه بدموع /ريان ي روح ريان .

في المستشفي ..

كان الكل يجتمع امام غرفه عمليات ريان كان الجميع ينظر باستغراب الي ذلك الفتاه الذي تجلس علي الارض بدموع وخوف .

هبه بدموع /قوليلي ي بنتي فيه ايه انا عرفت انك انتي الي بلغتي الإسعاف وجبتيه ل هنا ايه الي حصل .

زهره بدموع وارتجاف /حضرتك والدته بجد ابنك انسان شهم وجدع .

جاسر بتعب /ايه الي حصل ي بنتي اتكلمي .

زهره بدموع وبراءه /الي حصل اني كنت رايحه اجيب دواء لابويا وولاسف مكنش فيه غير الصيدليه دي الي فاتحه في الوقت ده وكان فيه ولاد حرام بيجروا ورايا عايزين يعتددوا عليا لولا ريان هو الي انقذني منهم وحصل الي حصل انا اسفه والله اسفه جوي .

جاسر بحنان /اهدي ي بنتي متعيطيش .

هبه بدموع /ربنا ينجيك ي ريان ي ولدي .

كانت تسرح في الماضي بعيون تتدمع كانت تتذكر ماذا كان سوف يحدث لها زهره جعلتها تتذكر نفس ذات المشهد لكن قبل أن تتذكر اصغر تفصيله به كان الاسرع االالتقاطها بين أحضانه وهو ينظر إليها ب عشق جعلها تنسا نهائيا الماضي بما حدث به من الالم وحده (الصقر)قادر علي ذلك ..

صقر بحنان وعشق /اوعاكي تتدمعي طول مانا عايش فاهمه .

روح بالم /البت دي فكرتني بنفسي جوي ي صقر جوي .

صقر ب حب /انتي مفيش حد شبهك واصل وبعدين مش يمكن تكون حكياتهم زينا .

روح بابتسامه عذبه /تفتكر .

صقر بابتسامه /ليه لا عاد اطمني انشاء الله كل حاجه هتعدي .

صقر بحنان /خودي ي زهره اكتبي عنوان بيتكم وإسم الدواء بتاع والدك .

زهره بخوف /ليه ي بيه .

صقر بحنان /هيكون ليه متخافيش كده عاد هابعت الدواء لوالدك اكتبي بس .

زهره بقلق /حاضر ي بيه اتفضل ده الاسم والعنوان ابويا اسمه الحاج حمدان .

صقر /خود ي ابني أهنه.

احد حراس صقر /تحت امرك ي صقر بيه .

صقر بجديه /امسك روح الصيدليه هات الدواء ده ووصله للحاج حمدان في العنوان ده بسرعه .

الحارس /تحت امرك ي صقر بيه .

روح بحنان /اهدي ي هبه انشاء الله هيبقا زين .

رحمه بطيبه /انشاء الله هيخرجلنا بالف سلامه .

هبه بدعاء /يارب ي اخواتي ي يارب .

شاكر /اهدا كده ي جاسر انشاء الله هيخرج منيها .

صقر /اهدا ي اخوي اهدا انشاء الله خير .

جاسر بدمع /يارب .

بدر بحنان /اهدي وبطلي بكا انشاء الله ريان هيبقا زين .

ساره بدموع /اهدا كيف ي بدر ده تؤامي ونصي التاني .

بدر بغيره /انا تؤامك مش اي حد واصل واوعاكي تفتكري أن الي حصل هيخليني انسا الي عملتيه مش هيحصل واصل نطمن بس علي ريان وبعدين حسابك معايا هيبقى كبير جوي .

ساره بتحدي /هنشوف هتعمل ايه عاد ي ابن صقر .

بسنت /فيه ايه عاد ي جماعه ماله ريان .

هبه بغضب /انتي ايه الي جابك هنه ي بت انتي مش بتستعري منيه مش كسرت قلبه ايه الي جايبك هنه .

جاسر /اهدي عاد ي هبه مش كده .

بسنت بغرور وكبر /عندك حق ي مرات خالي انا غلطت اني جيت هنه وفعلا هي دي الي من مستواه الأسطا ريان الميكانيكي أنه يدافع عنها .

زهره بقوه ودفاع/علي فكره عاد انتي مغروره جوي وانا مش اقل منك في حاجه واصل انا في كليه طب وريان الي انتي بتستعري منه ده برقبتك واوعي تفتكري انك هتغلطي فيا واسكتلك عاد .

بسنت بغيظ /ماشي ي بتاعه انتي شكلنا هنشوف بعض بعد كده كتير وهعرفك مقامك صوح انا ماشيه .

رحمه بغضب /بت ي بسنت انتي ي بت .

شاكر بغضب /سبيها ي رحمه نطمن بس علي ريان وانا قسما بالله لكون مربيها .

جاسر ب تعب /مالوش عازا الحديد ده ي شاكر بنتك وابني مفيش نصيب بينهم الجواز مش بالغصب ي اخوي انشاء الله بسنت تلاقي نصيب احسن من ابني .

سيف بقلق /انشاء الله ريان هيخرج منها بالسلامه .

صقر ب قلق /مالك ي قلب ابوكي  شاكلك مش زينه .

ايمي بارتباك /ابدا ي ابوي قلقانه علي ريان مانت عارف أنه زي بدر اخوي بالظبط .

صقر بشك /هو بس كده السبب .

ايمي بقلق /ايوه ي ابوي مفيش حاجه واصل اطمن .

ليخرج الدكتور ليسرعوا إليه بقلق .

هبه بدموع /ابوس يدك ي دكتور طمني علي ابني .

الدكتور بابتسامه /اهدي ي دام مفيش حاجه واصل 

الحمد لله الجرح مكنش عميق عملنا اللازم والحمد لله عدت مرحله الخطر اطمنوا .

هبه بدموع الفرح /الحمد لله الحمد لله ربنا يطمن قلبك ي دكتور .

جاسر بلهفه /نقدر نشوفه ي دكتور .

الدكتور /لا طبعا مش النهارده خالص هو اصلا مش هيفوق غير بكره الصبح اتمنا انكم تمشوا وتيجوا الصبح لأن وجودكم هنا دلوقتي مالوش داعي عن اذنكم .

هبه بتصميم /انا مش هروح في حته واصل واسيب ولدي .

جاسر بتعب/مانتي سمعتي حديد الدكتور بنفسك اها ي هبه .

صقر /هبه كلنا هنمشي نرتاح شويه والا هنقع كلنا ومش هنقدروا نقفوا علي رجلينا واصل نروحوا نأكله لقمه ونريحوا شويه ونجيب اكل معانا ل ريان علشان يتقوا كده ونرجعوا الصبح يلا بينا .

في قصر العزايزي ❤️ .

في غرفه بدر .

بدر بغضب /واه عاد رايحه تنامي ي بجحتك ي شيخه .

ساره وهي تندفع الغطاء ب حده /ومنامش ليه ي بدر مستعبدني اياك .

بدر بغضب /بلاش حديدك الماسخ ده وردي عليا زين ايه الي عملتيه النهارده ده ومن امرك بكده. 

ساره بتحدي /انا محدش يامرني غير ربنا سبحانه وتعالى طالما مبعملش حاجه غلط ايه الي انا عملته انا اشتغلت في شركه ابويا وعمي وجوزي ايه الي غلط فيه.

بدر بتحكم /غلطي أكبر غلطه انك تخرجي وتروحي من غير رضايا من غير موافقتي .

ساره بحده /طلبت موافقتك بالرضا والذوق وكعادتك طبعا عايزني الجاريه الي تحت يدك مش كده رفضت وبهدلتني صوح ولا لا .

بدر بغضب /انا موافقتش عاد تقومي انتي رايحه كده من غير أذني ومش بس كده لا كمان قليله الربايه وعماله تقلي في ادبك .

ساره بصدمه ودموع  /أقل ادبي هي حصلت ي بدر تقول عليا قليله الربايه طلقني ي بدر انا ميخلصنيش انك تتجوز واحده قليله الربايه .

بدر بعصييه وهو يمسك يدها /رايحه فين عاد .

ساره بدموع /رايحه انام في اوضه اخويا ريان لانك مينفعش تتجوز واحده قليله الربايه.

بدر بعناد /براحتك بس اعملي حسابك انك لو خرجتي من هنه مش هترجعي للاوضه دي واصل .

ساره بعند /مش هرجعلك ي بدر .

لتخرج ساره بدموع والم شديد أما هو فجلس علي السرير بإهمال فهي دائما كانت مطيعه له والان قد أصبحت قطه شرسه عنيده لا يستهان بها .

فماذا سيحدث مع ذلك العنادين 🤔🤔🤔🤔.

في شقه عصام ..

صباح بضحك /هههه والله برافوا عليك ي عصام ايوه كده .

عز بغضب وغيظ /طبعا بتتضحكي وعجبك الموضوع جوي مش كده .

صباح بسعاده /واه طبعا لازما افرح ده حلم حياتي انك تتجوز نيره هو انا هلاقي احسن ولا اغلا من بنت اخوي تكون مرات ولدي وتقعد معايا هنه .

عز بغيظ /تقعدي معاكي هنه ده علي جثتي أن الموضوع ده يتم واصل .

عصام بغضب وتحزير /طب ابقا اعملها عاد وكسر كلمتي واحرجني قدام صقر وشاكر بعد ماتحدد معاهم هقطع خبرك فاهم .

عز بسخرية /لاع متخافش من واصل ي ابوي اني الي هخليها تقول حقي برقبتي وتفركش الموضوع ده كله وتبقا جات منيها سلام ي ابوي .

صباح بغيظ /شايف الواد .

عصام بابتسامه خبيثه /ولا يهمك مهما عمل مش هيقدر يوصل ل حاجه لان هي عندها تصميم أنها مستحيل تسيبه في الي هو فيه لأنها بتحبه وهو الي شجعني اطلب الي طلبته ده لاني عارف ردها زين .

صباح باستغراب /واه عاد وانت عرفت كيف الحديد ده ي عصام .

عصام بابتسامه /هقولك .

في أحدا حفلات العزايزه .

يُتبع ..
google-playkhamsatmostaqltradent