روايات

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يوستينا سامي

رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يوستينا سامي

رواية حورية في عالم الوحوش البارت الرابع والعشرون

رواية حورية في عالم الوحوش الجزء الرابع والعشرون

رواية حورية في عالم الوحوش الحلقة الرابعة والعشرون

في بيت اسد ..اسد اتفاجاه ان حور فاقت وواقفة قدامه وهي بتعيط وجسمها كله بيترعش من الخوف .اسد جري عليها وحضنها بخوف ..
اسد / مالك بس يا حور انتي كويسة…ردي عليا ماتسبنيش كدة قلقان
حور بعياط / انت عملت فيا ايه تاني .انا عندك في البيت ليه .
اسد فهم قصدها وانها خايفة منه
اسد بوجع / انا والله ما جيت جمبك حتي ولا عمري هعمل اي حاجة تاذيكي ..حور انا بحبك اوي والله خوفك مني ده بيموتني حرفيا ، وحياة اغلي حد عندك اديني فرصة اشرحلك
اللي حصل يوم الزفت ده بالتفصيل.
حور بعياط / عايز تشرحلي ازاي قت*لت ابويا مش كدة يا اسد باشا .
اسد بحدة / انا مقت*لتش حد ، والله انا ما اعرف ابوكي اصلا
انا كنت بنقذ صاحبي مش اكتر لكن انا عمري ما هق*تل حد ولازم تبقي عارفة ان انا يومها اتصابت و كنت همو*ت بسبب حد من عندكم برضو ، ده ثا*ر احنا ملناش ذنب فيه و برغم اني مش تبع الث*ار ده بس اديني اتعكيت فيه اهوو .
حور حضنت اسد اوي و ببتكلم بصوت متقطع وجع قلب اسد
حور بعياط/ انت عارف ..انا ماليش غيرك يا اسد .. وفي نفس الوقت انت كنت سبب في موت ابويا بس انا مش مطمنة غير معاك انت
اسد / طب اهدي و حياتي عندك يا حور اهدي .واناهنفذ كل اللي انت عايزاه ، و اوعدك طول ما انا عايش وفيا النفس عمر ما حد هيقرب منك او يلمسك ابدا ..
و فعلا اسد فضل قاعد جنب حور لحد ما تاكد انها نامت و نزل راح يشوف موضوووع نووور 😉
تفتكروا نور فعلا مخطو*فة ؟
==============================
عند مراد و حسن
حسن بتعب / انت يا عيل يا سمج بقالي ربع ساعة بنادي عليك مالك يا ابني سرحان في ايه بس .
مراد / هااا …اصل بصراحة لسه شايف بنوتة برا بس عيلة اوي بس حلوة اوي يا حسن .لاا حلوة اوي بجد خطفت قلبي
حسن / الاااااه طب والنبي انت بني ادم ما عندك ريحة الدم بقي اخوك في المستشفي ولسه خارج من العمليات و المخزن مولع و الاعلام بيتكلم عن اللي حصل في مخازن اسد العقاد
وانت بتحب يا حبيب ..
مراد ببرود / اه بسبل و هحب انتوا اصلا عيلة فقر ..اه والله كل ما نقول بكرة هيبقي احلي بيبقي اسود ..بقولك ايه هو انا مينفعشي اتبره منكوا واخلص 😒
حسن بيضحك بتعب / بطل تضحكني أنا مش قادر بجد وبعدين لا مينفعشي تتبره مننا ، وبعدين هو انت تطول اصلا يا زفت انت ده غيرك بيتمني انه يعرف يتواصل معانا .
مراد بوجع / علشان كلهم مخدوعين بشكلنا من برا يا حسن بس عمرهم ما جربوا يقربوا منها و يشوفوا القرف اللي احنا فيه
حسن / احم ..بقولك ايه ما تقلبهاش نكد انا مش ناقص
مراد بضحك/ عندك حق برضوو..انا هطلع اشوف البت المزة دي راحت فين ..يلا سلام ..
وفعلا خرج مراد يدور علي البنت و ساب حسن مضايق ان نور حتي متفكرتشي ترن عليه .
==================================
في اوضة جاسر
كان نايم جمب حياه و كان حضنها و كان بيبصلها بخوف
جاسر / خايف تسيبيني يا حياه . مش عارف ليه حاسس بكدة .هو انا فعلا حبيتك ولا انت صعبانة عليا ؟! كان نفسي تبقي صاحيه بجد ببقي مبسوط اوي وانا شايفك ..بس ياريت انت تحسي بيا ..
و قرر انه يقوم و ينزل الجنينة و طلب قهوة وقعد يفتكر يووم التخرج 🧑‍🎓
فلاش بااااااك 🔥🎊
جاسر بفرحة / والنبي ما مصدق يا شباب ..اخيرا خلصت الكلية بقي ..يااااااااا هووووو
اسد بضحك حضنه جامد / و ادي رابع واحد اتخرج
انا الاول و بعدي حسام و حسن و ادي جاسر اهووو
مراد بضحك / عقباالي يارب بقي ..بس عموما هانت فاضل سنة واحدة بس و اقف نفس الواقفة دي و اعلم عليكم 🤣
جاسر / طب بقول ايه بقي بلاش نتكلم عن المستقبل خلينا في الحاضر بقي .. انا عايز احتفل ما هو انا مش بتخرج كل يوم معلش يعني …
ها هنصيع فين يا ولاد .
حسام بضحك / لا بقولك ايه فيروز لو عرفت اني بصيع هتنكد عليا اسبوع وانا مش ناقص بجد .
حسن / ييييع بجد علي الرجالة . ما تسترجل كدة يا حسام .
حسام بضحك / عيب ياض ده انا مسيطر برضووو .
اسد بضحك / لا ما انا واخد بالي اوي ..المهم انا اللي هعزمكوا في اي مكان تطلبوووه دي الليلة بتاعة جاسووور . بس يلا بينااااا علشان منتاخرشي .
و فضل جاسر يبتسم و هو ييفتكر الذكريات دي
وفاق جاسر علي صوت رقية / ياااه للدرجة دي سرحان مالك يا جاسر انت كويس .
جاسر بصلها بتاثر و قالها / لا مش كويس خالص انا مش قادر يا رقية
انا لا قادر اعادي اسد و حسن ومراد و انسي سنين عمري بذكرياتنا مع بعض .
ولا اقدر اقف قصاد حسام وانت عارفة ان حسام اخويا و قريبي ..انا مش قادر بجد مش قادر
و حط ايده علي راسه بتعب و قالها/ حتي قلبي لما اختار يحب واحدة حب واحدة كنت انا السبب الرئيسي في مو*ت عيليتها ..هو ايه اللي بيحصل ده .
رقية / عارف برغم اني عمري ما شوفت صداقتكم دي ابدا واني لما رجعت من السفر كان اللي بينكم عداوة وبسالا اني لما اشتغلت مع اسد في شركته هو وحسن ومراد كنت بحس انهم اهلي برغم اني داخلة الشركة علشان اذيهم
جاسر / واخره الصداقة دي ايه .. واحد خان و باع صاحبه والتاني بقي بيحاول يرجع حقه باي شكل و باي خساير …خلاص كل حاجة ضاعت …
رقية بتوتر / لا بس انا في حاجة حصلت لازم احكيهالك يا جاسر
جاسر / حاجة ايه دي ؟؟؟!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في المستشفي ..
عزيز بعصبية / يعني ايه حفيدي يتعب ويتصاب ويدخل العمليات وانا معرفشي ..ايه فاكرني ماليش لازمة في وجودكم ولا ايه .
مراد / والله يا جدي مش قصدناا كل الحكاية اننا خوفنا نبلغك تتعب او حاجة وعموما اهوو زي القرد قدامك ..ما تتكلم يا عم حسن انا عمال اتهزق هنا .
عليا / يتكلم بس يقول ايه ده تعبان حرام عليك .
حسن ابتسم بتعب / انا كويس والله يا جدو ..وانت يا جدتي والله انا سليم و زي الفل اهوو مافيش داعي للخناق بس هي نور ماجتشي ليه ؟ هي معرفتشي !!
عزيز بتوتر / انا مش عارف مش بترد ليه علي تليفونها من امبارح .البنت دي لازم فعلا تتشد جامد علي عمايلها دي مخلتناش ننام طول اليوم امبارح من القلق .
حسن / هو في ايه يا جماعة !! نور فين ؟
مراد بحزن / منعرفشي حاجة عنها بس اطمن اكيد مسافرة او خارجة مع حد من صحابها .ما انت عارف نور وحركاتها .
حسن بخوف / لا انت لازم تبلغ عن اختفائها حالا
انت سامع ولا مش سامع ..انا عايزها قدامي هنا النهاردة يا مراد النهاااردة 😡.
مراد / طيب اهدي بس علشان الجرح يا حسن ..وانا هتصرف وبعدين اطمن هيكون حصلها ايه يعني …
وفاجااااااااه دخل اسد الاوضة
اسد بوجع/ هتكون اتخطفت يا مراد ..
اه متستغربش اوي كدة نور اتخطفت و حسام هو اللي عمل كدة وهو اللي قال بنفسه.
حسن بخوف / انت بتقول ايه يا اسد نور اتخطفت !!!
ليه هي عملتله ايه علشان يخطفها اصلا ، حد يكلملي حسام بسرعة لازم يرجعهالي يا جدي .
مراد بصدمة / حسام ….هو في ايه هو مش واخد باله ان انت اللي خونته وان انت اللي عدوه مش احنااااا ..انت ايه يا اخي قربك مننا بيضرنا ليه اوي كدة ما تغوور بقي بعيد عننا بقي
عزيز بعصبية / مراااااد ..اخرس واوعي اسمع صوتك ده تاني ولما تتكلم مع ابن عمك اتكلم بادب انت مالكشي حق انك تعاتبه انا بس اللي اعمل كدة .. ساااامع
وبص غزيز لاسد بغل و ضر*به بالقلم و اسد اتصدم و رفع عينه لجده و علامات الصدمة و الزهول كانت مرسومة علي وشه وبدا يكلم نفسه بصدمة / معقول اللي حصل ده
بس فاق علي صوت جده ..
عزيز / واضح انك اتغريت اوي يا اسد لما عملتك الكبير ، بس لااء دي مش تصرفات واحد كبير و عاقل
و ضحك بتريقة / و انا اللي كنت متخيلك هتشيل كل حمل العيلة بعد ما اموت ..طلعت انت اللي بتزوده اكتر ، وروحت جبت واحدة متعرفشي عنها حاجة ووهمتنا و خدعتنا وقولت انها مراتك و طلعت خاطفها …وبسببك انااا يترفع عليا السلاح في بيتي ..بعد العمر ده كله
انا اكتشف دلوقتي اني غلطت في تربيتك ، حتي دلوقتي بنت عمك مخطوفة بسببك وبسبب قذارتك بس لااا يا اسد
نور لازم ترجع النهاردة قبل بكرة وانت اللي هترجعها و بعدها مش عايز اشوفك تاني لا في الفيلا و لا في الشركة والمصنع حتي البلد دي كمان
غووووور من وشي .
اسد كان موطي راسه ومش قادر يبص في عيون جده و كان بياني نفسه بوجع / ايوة انا خونت ثقة جدي فيا هو عنده حق انا فعلا مستهلشي اكون واحد منهم اصلا .
وخرج اسد و حاول يمنع نفسه من الانكسار و ركب عربيته و راح لفيلا حسام .
==================================
في فيلا حسام
جاسر بصدمة / انت بتقولي ايه يا رقية .معقوول
رقية / للاسف اه و خوفت احكي لحسام تحصل مصيبة
و فجاه جاسر شاف اسد داخل الفيلا وهو متعصب اوي جري عليه و مسكه من الجاكت بتاعه وبدأ يضربه بعنف
جاسر / جاي تاني ليييييييه ، ابعد عنه بقي يا اخي
مش رجعت لفيروز سيبه في حاله يا اخي ..
اسد بصدمة/ ايييييه !!!!
تفتكروا الكلام ده صح ..فعلا اسد رجع لفيروز تاني ؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حورية في عالم الوحوش)

اترك رد

error: Content is protected !!