رواية أحببت مصيبة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا احمد

 رواية أحببت مصيبة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا احمد

رواية أحببت مصيبة البارت الثاني

رواية أحببت مصيبة الجزء الثاني

رواية أحببت مصيبة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا احمد

رواية أحببت مصيبة الحلقة الثانية

-  نعم يختي بعد كله ده عايزني اكل شيكولاته يا شيخه منك الله هو في كده 
- يعني انا غلطانه يعني اني بعزم عليك روح انسان مستفز بس قمور بصوت واطي 
- بتقولي ايه يا حجه انتي عشان سامع تبرطمه
- هقول ايه  يعني ده انا حتي لسه ما انقظك من الانتحار وبعدين حجه في عينك ده انا قمر ولسه صغيره
- اي ده بجد فين القمر  ده انا لا أره ده انتي شبه واحد صحبي بشلل اللي هتجبهولي ده 
- يا سم 😝امشي غور ياض من وشي لاحسن ارتكب جنايه واقول انك انتحارت عادي ويبقا خلصت البشريه من غتتك كتك القرف 
- ههههههههههه ودي هتعمليها ازي يا صغنن انتي مش شيفاني ولاء ايه 
- لا اصلك شفاف ههههههههههه 
- هو سرح في جمال ضحكتها وفي نفسه مع انك قمر اوي بس لسانك عايز قطعو ولاحظ أن في شيكولاته علي وشها 
- مالك يا كابتن انت بتبص كده ليه  
- هو بيقرب منها ومطلع منديل ومبتسم كده
- هي لو قربت تاني خطوه واحده هصوت والم عليك الناس انت متعرفنيش 
- خدي يختي منديل امسحي اللي علي بوقك ده 
ليه شايفه نفسك حلوه هقرب منك ده انتي شبه صحبي 😂
- شخص مستفز 😠😛
- سلاموز يا حجه ده انا كرهت اليوم اللي فكرت انتحار في بسببك
- سلام يا بارد مش عارفه مين اللي دعي عليه انهارده اكيد ست الكل ماهي لازم تدعيلي والدعوه تقلب عكس علطول ( اكيد طبعا عارفين دول امهاتنا يا جماعه 😂😂)
اعرفكم بالشخصيات :
مريم : ( عندها ٢٢ سنه لسه مخلصه كليه وبتدور علي شغل و بيضه ومختماره وعنيها عسلي وطولا متوسط  وقمر اوي وعندها اخين وهنعرفهم مع الاحداث)
البارد قصدي اياد القمر ( عندو ٢٦ سنه  عندو شركه صغيره هو واحد صحبه هو امحاوي وطويل وعنيه خضراء وحاجه كده قمر ورياضي وعنده اخت واحده )
مريم دخلة البيت متنرفزه😠
مريم : السلام عليكم ورحمه وبركاته 
الام : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ومالك يختي متعصبه ليه 
مريم : ونبي يا امي ماهي مش نقصه تبقي انتي والواد البارد الغتت ده 
الام : واد مين 
مريم : انقظتو واحد من الانتحار بس بارد اوي 
الام : انقظتي ايه هههههههههههههههه ده انتي تجيبي شلل اصدق تخليه يتنحار اصدق اومال تنقظيه ده ميتصدقش ابدا 😂
مريم : ليه يعني ده انا حتي ملاك 😇 وهو انتي تعرفي عني غير كده 
الام : لا حاشا لله روحي بقا غيري وصحي اخوكي من جوه  عقبال ما احضر الغدا
مريم : حاضر وبتضحك بخبث 😁 ودخلت الاوضه بتاعت اخواتها وجت جنب ودان اخوها بصوت عالي مااااازن البييييييت بيولع 😱 
مازن قام يجري من علي السرير حريقه حريقه  وبيحري يفتح الباب عشان ينزل 😂
وهي وقفه هتموت علي نفسها من الضحك 😂😂
مازن أدرج أن دي مقلب من مقالب إخته السخيفه 😠 طيب ونبي ما انا سيبك تعالي هنا 
مريم وهي بتضحك وعمله تجري وهو يجري ورها راحت استخبت وراء اخوها الكبير ادهم 
ادهم بصلهم كده 😏 انا ليه حاسس اني في حضانه مش شحطين واحد في الثانويه وخلاص هيخش كليه والتانيه لسه مخلصه كليه ومسكهم زي الفار المبلول كده ( وتتخيلو بقا 😂) ده عيال الحضانه اعقل منكم 
مازن مين قال إننا بنتخانق دي مريم دي حبيبتي صح يا مريوم 😁
مريم : كتك القرف في دلعك صح يا ميزو 😁
ادهم : طيب يا رمم مشفش وش واحد فيكم هنا يلا 
الاتنين طارو علي اوضهم عشان عارفين ادهم عصبي 
ادهم : ماما خلصتي الاكل عشان هاكل وانزل 
الام: ايوا يا حبيبي هحط اهو 
.........علي السفره ........
ادهم : تسلم ايدك يا ست الكل ماما كونت عايزك تشوفي الشقه اللي في وشنا لواحد صحبي يسكن فيها هو وامه واخته بس ضروري يا ست الكل 
الام :من عينيه يا ابني 
ادهم تسلمي يا ست الكل 
وفاجاه الباب بيخبطت مين بس بحركه الطباله دي 
ومازن بيقوم يفتح بيلقي صاحبه 
يوسف: كده يا متوحش تسبني لكلاب السكك وانا حمل منك  هان عليك ابنك اللي في بطني والله لدخل اقول لامك  (بصوت انوثي 😂😂) 
طبعا الكل اتصدم واول ما شافوا يوسف كرر علي نفسه من الضحك 😂
مازن بيبص ليوسف بخبث : وانا مايرضنيش يا مراتي يا حبيبتي تعالي قربي 
يوسف قلقك : لا انا اخاف ياخويه 
مازن قرب منه وضربه بل البكس ابو تقل دم امك 
و مريم ومامتها هتموت علي نفسها من الضحك 😂
يوسف : طيب ماشي والله لاقول لخالتك
مازن : لا ونبي كله الا كابتن حشمت ايديها طرش مشوفتش اخر مره عملت ايه 😢
الكل قعد يضحك عليه 😂
يوسف بيبص : لا بقا انا حماتي بتحبني كده يا خالتي متعزميش عاليا 😋
مريم : تعزم ايه ما انت بتحش زي الحمار اهو هو احنا لحقنا 😏😂
يوسف : اديني شرقت اهو منك الله ده انتي بصلي في اللقمه بقا 🖐️
مريم : يابني المشكله ما بيبان عليك بصراحه الله يعينها خالتي 
يوسف : شوفو مين بتكلم 😏
ادهم : شكل المسرحيه دي مش هتخلص انا هلبس وانزل اروح الشركه 
الام : روح يابني ربنا معاك 
ادهم تسلمي يا ست الكل 
ادهم لبس ونازل وراح ركب العربيه مع صاحبه 
ومريم كانت وقفه في البلكونه واتصدمت من اللي شافتو 😳......................
-
-
- يا تري مريم شافت ايه ؟؟
_
_
اكتب ملاحظه كده عشان محدش يتوه :أو اقتباس الشخصيات اللي هتظهر في الروايه 😊
/////////////////////////+///////////////////////////////
١) ادهم : الاخ الكبير لمريم ومازن طويل و وعنيه بني وچنتل مان اوي وسنجل لسه هو شخص عصبي بس طيب اوي بقا هو رجل البيت بعد ما باباها مات عشان كده حازم لحد ما مع إخواته )
٣) مازن : ده مصيبه لوحده شخصيه مرحه جدا بيحب الهزار وبيجتهد عشان يبقا مهندس وحاليا في تالته ثانوي ..
٣)يوسف :يبقا ابن خالة ادهم ومريم و مازن وهو نفس سن  مازن وبيدرسوا مع بعض وعندو اخ كبير (غيث) اكبر من ادهم بسنتين وعايش بره واخت متجوزه (خديجه) 
٤) اياد عندو اخت واحده ( اسمها تالين ) و نفس سن مازن وخجوله جدا وجميله وخده نفس عين اخوها وشعرها بني وطولا متوسط وبيضه وعندها غمزه  ) 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت مصيبة)
google-playkhamsatmostaqltradent