رواية حكاية عاشقين الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

 رواية حكاية عاشقين الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية حكاية عاشقين البارت الثاني

رواية حكاية عاشقين الجزء الثاني

رواية حكاية عاشقين الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية حكاية عاشقين الحلقة الثانية

ملك...  زيااااااد!! 
نرمين....  في اي يبنتي مالك 
ملك...  احم اندمجت شويه بس هو واحشني اوووي والله 
نرمين....  هو مش انتي قولتي انوا ساكن قصادك 
ملك...  الشقه فاضيه وفيش فيها حد 
نرمين....  اها 
واتكلموا شويه وقفلوا.....  
ملك...  صفصف البت نرمين هتتخطب لواحد اسمه زياد بس حاسه ان في حاجه قلبي بيقولي كدا!!
صفاء... لا متقلقيش ان شاء الله مفيش حاجه 
ملك....  يترااا انتا فين يزياد
صفاء...  انا نازله يبت اجيب شويه حجات 
ونزلت....  
صفاء...  ماشيه و شخص خبطت فيها 
_مش تفتحي يا عاميه 
صفاء...  انا برضوا انت المفروض تتأسلفي يلا اتأسف حالا 
_انتي مجنونه ولا اي 
صفاء...  جن يلهفك واحد براس بخاخه صحيح 
_بيبصلها من فوق لتحت بس اي الصاروخ ده 
صفاء....  ياسافل يمنحرف يا عديم التربيه يا..... وسبتوه ومشيت....
_فضل يبصلها بأبتسامه لحد ما اختفت من قدامه 
صفاء...  جبات الحجات وروحت 
*******************
عداااا اسبوع...  
ويوم خطبوبه نرمين وزياد....
ملك...وهي بتحضن نرمين مبروك يصحبتي 
نرمين... عبقالك ياابوا الصحاب 
ملك... مش لما يرجع الاول وبصت لزياد 
ملك... مبروك يعريس تحطها في عينك ولا زعلتها هزعلك ها 
زياد بابتسامه... لا متقلقيش والله يبارك فيكي 
ملك.... تخليت لو هي وزياد ودي خطوبتها  وبعدت عنهم بس بصه من بعيد لزياد وفي نفسه  حساك اعرفك يزياد هو ممكن تكون لا مستحيل زياد اكيد بيحبني انا بس انا لازم ادور عليه اها لازم ادور علي زياد لازم يعرف اني رجعت!!
صفاء.... مالك يملك سرحانه في برضوا 
ملك... اها بحبوه ووجعني في نفس الوقت نفسي اشوفوه بجد سبع سنين فراق فرقنا طال اووووي والله 
صفاء...... بتبص لقت الشخص اللي خبطها وشقلبلها كيانها من ساعات ما شفتوه لقيتواا بيقرب عليها راحت مسكت ملك وخرجت برااا القاعه بسرعه 
ملك... يبنتي مالك بتستخبي زي الحراميه كدااا ليه 
صفاء... هو اللي قبلتوه من اسبوع وخبط فيا يملك 
_يخريبت روحتي فين بس ودخل القاعه باستسلام
ملك.... قولتيلي وابتسمت لانها اختها نسيت الماضي وقلبها اتفتح من جديد بس خايفه قلبها يتكسر تاني والمره دي هتدمر بجد لو قلبها اتكسر...
ومشيوا بسرعه تحت رغبه صفاء لانها خايفه رغم انها حسه بحاجه غريبه نحيتوه "
وبعد ما حفله الخطوبه خلصت زياد خد نرمين يخرجها وكدااا بس نرمين حست انوا في حاجه غلط بس تجاهلت الاحساس ده خالص"
***********************
يوم جديد.... 
زياد.... خلاص انا قررت وهروح اعد في الشقه القديمه مخنوق وعايز ابعد ممكن 
عائشه... طب وانا هتسيبني لمين 
زياد... ماما انا مش هبعد العمر كلووه يومين وراجع 
يحيي ... سيبي يا عائشه مادام ما هو عايز كدااا 
حسام وهو فاهم عايز يروح هناك ليه.... هو هناك هيكون احسن يماما وفي نفسه ذاكرايتوه هو وملك هناك وهو عايز يروح علشان كدااا ربنا يريح قلبك يزياد ويخلني اقابل البت اللي شقلبتني دي
عائشه... اللي تشوفوا يزياد 
زياد... خدت شنطه هدومه وخرج 
وبعد شويه وصل العماره وابتسم تلقائي اول ما دخل بابا الشقه وبص بصه سريعه علي الشقه بس النور كان مطفي علشان كداا ملحظش وجدهم...
زياد... يوووو الشقه مبهدله اوووي بس انا هعد هنا فتره محتاج اعد هنا مع زكرايتنا سوااا وخلع القميص وبدا ينطف في الشقه وخلصها كلها ودخل اوضته من التعب بعد الترويق ومسك السلسه اللي لبسها فيها صوره ليه هو وملك وهما صغيرين وضغط عليها جامد زياد.... واحشتني اوووي انا خطبت بس والله مش بحبها ولا طايق وجوده اصلا لان ده مكانك انتي المفروض تكوني خطيبتي،ومها كانت المسافات انتي هنا وشاور علي قلبو وسمح لدموعه تنزل 
********************* 
صفاء كانت نازله تدور علي شغل لانها ملقتش ولقت اعلان من شركه انها عايزه سكرتيره وبحكم انها متخرجه من اداره اعمال قررت انها ترجع البيت وبكراا تجهز السي في وتروح في المعاد المطلوب  وهي دلوقتي في طريقها للبيت " 
ملك... طلعت البلكونه ووقفه وسرحت في زكريتها هي وزياد 
فلاش باااك 
زياد....كوكي 
ملك... نعم يزيزو 
زياد... احنا لما نكبر هنتجوز ماشي 
ملك.. اها نتجوز علشان نبقاا اصحاب علطول صح 
زياد...بسها من خدها وقال ايوه احنا مش هنبعد ابداا علشان احنا روحين متعلقيه بروح واحده بس
ملك...انا مش فاهمه الكلام بس ماشي 
باااااك  
ملك.... ودلوقتي بس فهمت الكلام بس انتا فين دلوقتي
 زياد...في الوقت ده فتح البلكونه بتاعت اوضتوه وصوت بان 
ملك.. بصت وقال اي ده في صوت من شقه عمو يحيي لا اكيد بتيقلي ودخلت 
صفاء..... في الوقت ده جت 
ملك... جتي في وقتك قاعدها زهقانه اوووي 
صفاء....في شركه هقدم فيها وانزل شغل ان شاء الله اتقبل لان تعبت من التدوير 
ملك... متقلقيش ان شاء الله التأخير ده في الاخر هيعوض بشغل حلووو 
ووقف كلامهم صوت شقه زياد اللي صوت الباب بتاعها بيتقفل 
ملك... سكت كداا وبعدين قامت جريت فتحت الباب وخرجت ملقتش حاجه 
صفاء.... لا بجد كان في صوت صح 
ملك بسرحان... اها يبقاا زياد رجع وصوت الشباك بتاع البلكونه كان صح 
ودخلواا تاني لان ملقوش حد " 
زياد....  كان نزل للشارع وفضل ماشي بلا هدف بس جواه حزن العالم كلووو فون رن..   
زياد....  يووووو ناقصكي هي ينرمين ورد 
نرمين..  احم ازيك 
زياد..  تمام خير في حاجه 
نرمين...   بطمن عليك 
زياد...  لا انا تمام الحمد لله  هقفل واكلمك وقت تاني لاني مش فاضي دلوقتي ومستناش يسمع ردها وقفل 
نرمين...  والله انا مش مستريحه لك يزياد وراك حاجه وانا هحاول اعرفها 
واتصلت علي ملك...  
ملك...  الووووو 
نرمين..   واحشني يبت 
ملك... انتي اكتر اسفه اني مش بتصل بس والله دماغي فيها ميه حاجه المهم عامله اي مع زياد 
نرمين...كويسين بس زياد في حاجه مش مريحاني 
ملك بسرحان...  ازاي مش فاهمه 
نرمين..   اها الجامعه هتبدا من بكراا جهزتي ورقك وحولتي ولا اي 
ملك...  اها صفاء خلصتلي كل حاجه وان شاء الله انزل من بكراا 
نرمين..   ربنا معاكي هقفل بقااا واكلمك تاني،  
ملك...   باااااي 
وقفلوااا 
وخلص اليوم من غير احداث جديده  
************************
يوم جديد...  
صفاء...   انا هنزل انا بقااا 
ملك...  ماشي وانا هلبس واروح علي الجامعه 
صفاء...  اشطااا
بعد خمس دقايق كانت ملك لبست وخرجت براا وجي تقل الباب 
زياد...  في الوقت ده كان خارج هو كمان وبيقفل الباب
صوت قفل الباب كان واضح 
_ الاتنين بصوااا لبعض بصدمه!! 
يتبع...
google-playkhamsatmostaqltradent