روايات

رواية بداية جديدة الفصل الخامس 5 بقلم إسراء ابراهيم

رواية بداية جديدة الفصل الخامس 5 بقلم إسراء ابراهيم

رواية بداية جديدة البارت الخامس

رواية بداية جديدة الجزء الخامس

رواية بداية جديدة الحلقة الخامسة

بعد مرور ثلاث سنوات
في فرح جميلة وياسين
مروان وهو طالع يبارك لياسين: خد بالك انت لسه في اولها ممكن تهرب
جومانا وهي بتبرقلة: قصدك اي بالكلام ده
مروان: ولا حاجه يا حبيبتي
ياسين: اراك تراجعت يعني
يوسف: مبروك يعم
ياسين: الله يبارك فيك عقبالك يا جو
يوسف: بعد الشر عليا
بعد مرور اسبوع
جومانا: انا عايزة اعرف انت ليه رافض فكرة الخلفة يا مروان
مروان: هو كده يعني احنا معشناش مع بعض فترة كبيرة علشان نخلف
جومانا بزعيق: لا ما هو اكيد في سبب بقا ده مش طبيعي احنا بقالنا تلت سنين متجوزين وانت رافض الخلفة من اول يوم
مروان: حاضر هفكر
جومانا بزعيق: هو انت بتاخدني علي قد عقلي انت مفكرني طفلة وهتسكتني بكلمتين انت حتي مش عايزنا نروح لدكتور
مروان: خلاص يا جومانا قولتلك هفكر

 

جومانا بدموع وعصبية: حرام عليك يا مروان انت ليه عايز تحرمني من شعور اني ابقا ام هو انا للدرجادي مستحقش
مروان وهو بيحضنها: يا روحي انتي اكتر واحده تستحق تبقا ام بس اصبري فترة نكون مستعدين كفاية
بليل
ليلي: اي يبني فينك مختفي من الصبح
يوسف بملل: لا موجود عايزة اي بقا
ليلي: انت نسيت ان احنا نازلين
يوسف: منستش بس لسه بدري
ليلي: بدري اي الساعة تسعة
يوسف: خلاص يا ليلي قولنا ماشي
ليلي: خلاص اشطا
بعد نص ساعة
يوسف: يلا يا ليلي انزلي
ليلي نزلت
ليلي: هات انا اللي اسوق علشان خاطري
يوسف: هتودينا فين
ليلي: ملكش دعوة
قدام المول

 

يوسف: ليلي انا مش بحب المولات والجو بتاعها
ليلي: اخلص يا يوسف مش هنطول
يوسف: اه طبعا ما انا عارف
بعد ساعة ونص لف في المول
يوسف: مش كفايا بقا لف في المول ولا اي
ليلي: هو انت محسسني انك مغصوب تنزل معايا ليه
يوسف: لا خالص بس وحيات امك يلا نقعد
بعد نص ساعه
ليلي: ها انت اي رايك يا يوسف بقا
يوسف: في اي
ليلي: انت بتهزر يا يوسف انا بقالي نص ساعه بحكيلك وانت مركز في الموبايل ومش معبرني اصلا
يوسف لسه كان هيرد بس في واحده قاطعته
حياه: يوسف بقالي كتير مشوفتكش مختفي فين
يوسف وهو بيحضنها: اي ده حياه عاملة اي
حياه: اي ده ليلي عاملة اي
ليلي بقرف: كويسة

 

ليلي وهي بنبص ليوسف: مش يلا يوسف
يوسف: اه يلا بينا عن اذنك يا حياه
ليلي وهما ماشين: مش دي الاكس بتاعتك
يوسف: اه
ليلي بغيره: وانت اي حد بتحضنه كده
يوسف: اه انا حر وبعدين وانتي مالك
ليلي بغيظ: يوسف انا عايزة اروح
يوسف في سره: احسن
يوسف: اه طبعا يلا
تاني يوم في الجامعة
ملك وسارة وهما داخلين علي ليلي
سارة: مين اللي شاغل بالك
ملك: هيكون مين يعني سي زفت
ليلي: ولا شاغل بالي ولا نيلة نزلت معاه امبارح وكان مستفز
سارة: الصراحه هو طول عمره مستفز مش عارفة انتي بتحبيه علي اي
ملك: حبها برص البعيدة في حد يحب الواد المعفن ده
ليلي: بس متشتمهوش
ملك: ده في تجارة وانتي في صيدلة اعقليها
ليلي: خلاص يلا علي المحاضرة

 

بليل
في بيت جومانا ومروان
جومانا: مارو
مروان: عايزة اي يا جومانا
جومانا: اي الرد ده
جومانا وهي بتلعب في شعر مروان: اي مارو عايزة انزل وبقالنا كتير مخرجناش مع بعض
مروان: ورايا شغل
جومانا وهي بتقفل اللاب اللي قدامه: وانا عايزة انزل
مروان: خلاص روحي البسي يا جومانا
جومانا: انت مسالتيش هنروح فين
مروان: اي مكان عايزاه
جومانا: اي القلبة دي انت سخن يا مروان
مروان: هو لا كده عاجب ولا كده عاجب اعمل اي
جومانا: لا عاجب وقامت تلبس
بعد ساعة في المطعم وهما بياكلوا
تلفون مروان كان بيرن فقام يرد بره
كريم وهو جاي عليها: اي ده جومانا ازيك
جومانا: اي ده كريم نزلت مصر امتي
كريم: من قريب وانتي عاملة
جومانا: كويسة

 

كريم وهو بيقرب علشان يحضنها
في نفس اللحظه مروان وهو شايفهم من بعيد
مروان: اقفل دلوقتي يا ياسين
جومانا وهي بتبعد: اي ده في اي كريم
كريم: اه سوري اصل زي ما انتي عارفة كنت بره ومتعود
جومانا شافت مروان جاي من بعيد: ماشي يا كريم عن اذنك ولمت حاجتها
مروان جاي وهو متعصب جومانا مسكته من ايده وراحوا علي العربية
في العربية
مروان بعصبية: مين ده وازاي يقرب منك كده
جومانا: في اي يا مروان ما انا بعدته
مروان: والله بعدتيه ده علي كده هو متعود
جومانا بزعيق: متعود علي اي اي الهلفطه اللي انت بتقولها دي ولو سمحت يلا نمشي
بعد مرور اسبوع
ليلي كانت بتتكلم هي وسارة وملك
سارة: هنعدي عليكي النهاردة ولا اي
ليلي: لا انا عند جومانا
سارة: ليه

 

ليلي: علشان كنت زهقانه من البيت اقفلوا اقفلوا يوسف بيرن عليا
ليلي: نعم يا يوسف
يوسف: نعم يا يوسف!! في اي يا بت انتي بقالك اسبوع ولا كلمتيني ولا عبرتيني حتي
ليلي: يااه انت اخدت بالك
يوسف: في اي يا ليلتي متبقيش قفوشة كده
ليلي: وبعدين
يوسف: عارف ان انا اتعملت معاكي اخر مرة بجلافة
ليلي بمقاطعه: ده ديما
يوسف: خلاص يا ليلي فكك ده انا حتي مكلمك علشان ننزل
ليلي: اي اي هنروح فين
يوسف: لا دي مفاجاءة المهم بليل علي الساعة 9تكوني جاهزة
ليلي: اشطا
بليل
ليلي نزلت

 

يوسف وهو نازلها من العربية وبيقرب منها: لا يا بت مزة في الفستان امال اي جعفر اللي بتبقي عملاهلنا في الجامعه ده
ليلي وهي بتزقه: يوسف مبحبش الطريقة دي
يوسف: خلاص يعم بهزر متبقاش افوش كده
بعد ساعه
ليلي وهي بتبص للفيلا بقرف: هي دي المفجاءة
يوسف: في اي يا ليلي مالها
ليلي: يوسف انت عارف اني مبحبش صحابك
يوسف: خلاص يا ليلي مشيها بقا
وهما داخلين
ليلي: استني يوسف متشربش جوا
يوسف: فكك يا ليلي احنا جايين ننبسط
ليلي: علفكرا الشرب حرام
يوسف بتجاهل: يلا ندخل
في الفيلا
يوسف حضن بنت وراحوا يرقصوا
وليلي قاعدة لوحدها
ليلي في سرها: جتكم القرف
وفجاءة يوسف وطلع هو والبنت اوضه

 

ليلي: اي ده اي ده هما رايحين فين
أحمد: يستي سبيهم يعني هي اول مرة وبعدين ما تيجي انتي كمان
ليلي و ضربتة بالقلم: اجي فين يا روح امك انت فاكرني زبالة زي الي تعرفهم ومشيت
وراحت تطلع ورا يوسف
ليلي دخلت علطول
حور: اي ده في اي
ليلي وهي بتشد يوسف: يلا يا يوسف نمشي
يوسف: يوه يا ليلي سبيني
ليلي شدته جامد وهو كان مستسلم ولبسته قميصه
في العربية
ملك كانت بتتصل علي ليلي
ليلي ردت عليها
ملك: ايوه يا بنتي روحتي ولا لسه احكيلي بالتفصيل الملل
ليلي: الحقيني يا ملك انا معايا يوسف سكران وموبايلي هيفصل ورايحه علي شقة مروان وجومانه
ملك: اهدي بس طب جومانا ومروان هناك صح
ليلي: لا هما مش هناك كلمي ياسين بسرعة يجيلي علي هناك سلام والموبايل فصل
في الشقة
ليلي دخلت وهي مسندة يوسف وسابت الباب مفتوح
في الاوضة
ليلي دخلته الاوضه وحطته علي السرير يوسف وقف ومسكها
يوسف وهو بيقرب منها:………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بداية جديدة)

اترك رد

error: Content is protected !!