رواية رغم احزاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمين غانم

 رواية رغم احزاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم احزاني البارت الثالث والعشرون

رواية رغم احزاني الجزء الثالث والعشرون

رواية رغم احزاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمين غانم

رواية رغم احزاني الحلقة الثالثة والعشرون

كم كرمناااااا♥

في قصر مهران 

الجد: القرار ده هيمشي عليكم كلكم بلا استثناء 

اميره: اسفه ي جدي علي المقاطعة بس انا ومريم هنمشي من هنااا 

الجد: تمشوا ازاي مش فاهم 

اميره: يعني مش هنعيش هنا احنا قررنا هنعيش لوحدنا

الجد بعصبيه: تعيشوا لوحدكم ازاي وانا من ايمتى بسيب حد يعيش لوحده 

مريم: جدو اميره متقصدش ده هيا 

الجد بمقاطعه: تقصد او لا محدش هيمشي من هنا واسمعوا القرار 

مريم: اللي هتقول عليه هيمشي علينا كلنا 

اميره: اسفه ي جدو 

الجد بجدية: اميره و برق الشهر الجاي فرحهم 

اما بقي بنسبه ل رعد ومريم الشهر ده هيكون اختبار ليهم  ليكملوا مع بعض لو ينفصلوا 

و هنا رعد نظر لها وهي تنظر له وكل منهما بيعاتب التاني ولكن رعد نظرته كلها رجاء و تمني انها تكمل اما مريم نظرتها كلها حزن و وجع انها هتعيشى معاه شهر لسه 

برق: انا موافق ي حج 

اميره بحيره: توافق ويمكن برق يتغير بعد الجواز لو تأدبه الاول 

برق جنب اذنها: وافقي والله مهتندمي 

اميره: يعني اوفق 

برق: اه ي حبيبتي 

اميره: خلاص وانا موافقه 

برق: متزوج مجنونه ياناس 

اميره: كده ي برق

برق: ي عيونه 

مهران: احترم نفسك ي ابنى 

برق: عيب عليك. ي مهران دا انت اللي معلمني 

اميره: ضحكت 

برق: وعلشان الضحكه الجميله دى تعالى نتمش سووا 

بعد اذنكم وبياخدها ويخرجوا 

اما مريم و رعد لسه سهم 🏹 نظرتهم اتجاه بعض 

رعد حسم نفسه و اتجاه 👀 عيونه عليها: وانا موافق 

وهنا مريم: خرجت بدون كلمه 

رعد كان لسه هيخرج 

الجد: رعد 

رعد: نعم 

الجد: انا لسه محاسبتكشي علي الى حصل 

رعد: عارف ي جدو وهصلحه والله 

الجد: للاسف دي الحاجه الوحيده اللي صعب تتصلح بس مفيش مشكله نحاول 

رعد: شكرا ي جدو 

الجد: انا معملتش حاجه اشكر اميره 

رعد استغرب: اميره!! 

الجد: هي طلبت مني ادي ليكم مهله تراجعوا نفسكم 

انا كنت ناوي اطلقها منك اول مترجعوا 

رعد: بس انا عندي طلب 

الجد: لسه عندك بجاحه تطلب اتفضل 

رعد: مريم تعيش معايا 

الجد:مهي كده كده هتعيش معاك 

رعد: لا ي جدو قصدي معايا في شقتي 

الجد: انت عايزها تعيش معاك بعد كل ده 

رعد: علشان خاطري ي جدو هنا انا مش هعرف اكمل 

الجد بعد تفكير: انا موافق بس بشرط 

رعد: بتعجب شرط 

الجد: بعد شهر بظبط لو مريم موافقتش تكمل معاك هتطلقها 

رعد: ان شاءلله 

وخرج رعد 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عصف: بيتكلم في الفون هاا وصلت بيها ولا لا 

المتصل:ايوه ي فندم وهي هناك دلوقتي وعملت كل اللي حضرتك طلبته 

عصف:اخدت منها الفون 

المتصل:ايوه ي فندم ومامتها كانت بترن كتير بعتلها رساله وقولتلها انتي عندي شغل ضروري وهتاخر 

عصف:برافو عليك عدي عليا علشان ابسطك 

المتصل:تمام يا باشا تأمرني باي حاجه تانيه 

عصف:اوعي يكون  حد ماسها 

المتصل:لا ي باشا زي محضرتك طلبت جبنا جوز ستات هما اللي شالوها 

عصف:ماشي ي حسن 

المتصل:و طلبت من مرات البواب تنضف الشقه وتجيب فيهاحاجه قبل مرووح 

عصف:كده تمام اووي 

انا جي في طريق اصلا سلام 

تن تن تن 

...............

فهد:يا امي هيا اتاخرت اووي 

الام:انا معرفش ي ابني هي قالتلي انها نازله تتمشى وتجيب طلبات اللبيت ناقصه 

فهد بعصبيه:واحنا من ايمتى بنخليها تنزل لوحدها 

الام بعصبيه كمان:في ايه ي فهد مهي علطول بتنزل لوحدها 

فهد:لا يا امي مش على طول بتنزل لوحدها لو شغل انا بوصلها واجيبها ولو طلبت زي دى انتي بتنزلى معاها 

الام:خلاص ي فهد هي مش صغيره 

فهد:لا دي اختي الصغيره و كمان انتي بتقولي بعتلك مسدج ان عندها شغل ازاي جالها شغل وهيا نازله تتمشى 

الام بقلق حقيقى بس بتحاول تخفي:لا اكيد هتبقي كويسه بس انت اهدى كده اكيد خير ان شاءلله

فهد:لا ي امى مش خير انا متاكد ان في حاجه فيها قلبي وجعاني 

الام:حاسه هي كمان بحاجه:لا اكيد هي كويسه و شويه و هترجع كمان 

فهد بعصبيه وزعيق :انا مش عارف انتي هاديه ازاي كده 

انتي ام ازاي 

الام بدموع:انا مش هاديه انا قلبي محروق من جوه بس لازم ابان هاديه لان عندي ثقه في ربنا انها هتبقي كويسه  وكمان علشان اكون قوه ليك انت وترجعها  علشان متياسش 

فهد:انا اسف ي امي بس انا متوتر جدا بصي احسن حاجه اكلم تامر مدير القناه.

الام:طيب بسرعه يا حبيبي

فهد مسك الفون وبيتصل ب تامر

فهد:استاذ تامر اذي حضرتك

تامر:اهلا ي حضرت المقدم اخبارك ايه 

فهد:بخير الحمدلله بس كنت عايز اسالك حضرتك سوال

تامر:انا تحت امرك 

فهد:ياسمين اختي كان عندها شغل انهارده

تامر:ايوه ي أستاذ فهد بس للاسف هي مجتش ليه وكمان لينا يومين بنحاول نوصلها بس تليفونها مقفول 

فهد:يعني ياسمين مجتشي القناه انهارده 

تامر:ياسمين اخر مره كانت.موجوده فيها لما طلبت منها تعمل حوار مع مدير جروب شركات الدسوقي 

فهد اتخض:انت بتقول ايه جروب الادسوقي للسايرادات 

تامر باستغرب:اه في حاجه 

فهد:بسرعه. لا لا 

الام:في ايه بنتي جرالها حاجه

فهد:لا هتبقي كويسه ان شاءلله

فهد بداخله:ياتاره قولتي وقعتي قدامها ولا حصل معاكي ايه يارب استرها 

فهد:الوو مازن هبعتلك رقم ياسمين واعملى سيرش عليه ضرورى واعرفلي.فين بظبط 

مازن:في ايه

فهد:ياسمين خرجت من الصبح لسه مرجعتش 

مازن:اديني نص ساعه و هتعقبه واحدد المكان 

فهد:تمام سلام دلوقتي

فهد:يارب انا مليش غيرها 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

.

تَغرِسُ مخالِبُها في قلبي ..

تلك الأشياء التي كان بالإمكان 

أن تَحدُث ،ولم تحدُث ...💔

في اوضه مريم باب.بيخبط 

ادخل 

رعد:احم ممكن ادخل 

مريم:اتفضل 

رعد:ده عصير اورنج فريش كويس،ليكي 

مريم بقرف :مش بشربه 

 رعد:عارف علشان كده جبت معايا كوبايه لبن 

مريم:لبن هو حد قالك اني طفله 😒😒

رعد:و مين قال ان البن بيشربوه الاطفال 

مريم:مش عارفه بس انا بسمع كلام 

رعد ابتسم على برائتها:طيب جربيه كده 

مريم بقرف:لااا ريحته من لطيفه 

رعد:مريم ي حبيبتي يلا اسمكي الكوبايه وخلصيها 

مريم:قولتلك لا لا لا لاااااا خلاص بقي 

رعد:ششششش ايه كل صداع ده ادخلي شويه 

مريم بغاربه: ايه   و ليه 

رعد:ادخلي بس وبينام جنبها علي السرير 

مريم:انت عملت ايه 

رعد:هنام هنا ده لو مشربتيش لبن اما لو شربتيه هقوم 

مريم:لو سمحت قوم مينفعش كده يلا اتفضل من هنا 

رعد:انا في غرفت مراتي محدش ليه عندي حاجه 

مريم:مراتك بل غصب اووعي تنسى ده 

رعد بنفعال:انتي ايه عايزه توصلي لايه كل مقول خلاص انك بدأتي تاخدي عليا تفكريني بلي عملته ليه انا قولتلك انا مش ناسي ولا عمري هنسى و بلاش تيجي علي نفسك اوووي كده لو عايزه نتطلق انا هطلقك 

وبيخرج و يخبط الباب جامد وراهه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اميره في غرفت 

اميره: مالك ي حبيبتي انتي تعبانه 

مريم: لا كويسه 

اميره: في ايه يمريم بتعيطي ليه 

مريم: انا خايفه اكمل مع رعد بس مش حاسه اني خايفه  منه 

اميره: انتي حبتيه

مريم: لا طبعا 

اميره: انا حاسه العكس 

مريم: انا لما كنت في الغيبوبه حلمت بيه ان انا كنت في مكان ضلمه وطويل اووووى ومهما امشي لقدام علشان يظهر ضوء بس للاسف كان عتمه وقتها سمعت صووت مرعب حسيت بخوف رهيب وقولت مستحيل اخرج من المكان ده بس يشاء القدر ان يظهرلي حد  وتعرفي مين ده 

اميره: رعد 

مريم بدموع: هزت رأسها اووي وقتها حسيت بامان جداا. جريت عليه وفضلت حاضنه وقوله متسبنيش انا كنت خايفه وانت مش هنا ولما فوقت من الحلم سمعت رعد بيقولي متسبنيش انا محتاجلك انا تايهه من غيرك 

انا حاسه ان دماغي هتنفجر مش قادره والله 🥺😥

أميره: يا حبيبتي كل ده وخدتها في حضنها تاخدي نصحيتي 

مريم برجاء: ياريت 

اميره: رعد يبان شديد وقاسي وحش  بس، ده الظاهر بداخل الوحش ده طفل برئ اتحرم من حنان الام هو في عمر 6سنين واتحرم من السند والقوه من ابوه وجات الجربايه مرات ابوهه كملت عليه رعد احن واطيب ممن تتوقعي 

مريم حست بغيره: انتي تعرفي كل ده عنه 

اميره: لما شافت شكلها فضلت تضحك 😂😂😂😂

مش قادره 😂😂 انتي دماغك راحت فين رعد اخويا انا بحب برق جدااا 

مريم: خلاص بطلي ضحك دا انتي رخمه 

اميره: احنا هنا كلنا اخوات يادوب بيختلف الاب والام و دول مش بنحتاجهم نهائي لان جدو واخد مكانهم 

مريم: حست انها لوحدها 

طق طق طق 

اميره: ادخل 

نور: ممكن ادخل ي اميرات 

مريم ابتسمت و اميره انتي حشريه ليه بيقولولك اخوات قاعدين مع بعض  

نور: طيب سمووو عليكم وبتدخل تقعد بينهم 

مريم برقت 😳 اميره متبصيش كده 😂 احنا واخدين علي كده 

شويه وهتلاقي الاء جات و لو ريم كانت هنا هتلاقيها جات 

مين جاب سيرتي 

اميره: اتصدمت هااااا 

ريم بضحك: في ايه  

اميره: نطت من علي السرير انتي جيتي ايمتي 

ريم: لسه دلوقتي حالااا قولت اجي اشوف القمر ده وبتشاور علي مريم 

اميره: بتجري تحضنها وحشتني اوووي حمدلله على سلامتك ي روحي وحشتيني جدا ي ريمووو

ريم: وانتي كمان مع اني زعلانه منك بس اشطا 

اميره: لا قلبك ابيض 

مين بينادي عليا 

نور: اوووف فضيله هانم جات 

الاء: لمي نفسك والله هضربك 

نور:  بضحك و مايعهه: انا مبحتره و بحب اكون مبحتره  لو تعرفي تلميني لميني 

ريم بقرف: بلدي بلدي 

الاء: مالك ي جميل مبرقه ليه كده  😂

مريم: ريم فيها شبه من واحده انا اعرفها جدا 

ريم بتمثيل وزعل: لوسمحتي مش علشان مرات اخويا في طالعه و نازله تشبهيني بحد 

مريم: مقصدتش والله 

ريم بضحك: ولا تقصدي بس انتي وافقتي علي اخويا ازاي هااا ازاي  انا كريم مستحيل اوافق علي رعد 

مريم: فضلت تضحك علي طريقتها 

انتو دمكوا خفيف اوووى 

بزعيق نوووور 

نور:يلهووووي يالهههوي نسيت الله يسامحكم اعمل ايه خبوني خبوني الوحش جي الوحش جي 

اميره:متجمدي ي بت كده حد يخاف من عصف 

عصف:بتقولى ايه ي اميره 

اميره اتصدمت:يوقعه لفت وهي بتلف اهلا اهلا ابيه عصف بقول الغبيه دي وبتشاور علي نور ان ابيه عصف الملاك  بينادي عليكي ردي ي حيوانه 

الاء:بلاش ملاك دى اڤورتي اووي 

ريم:جدا جدا 

عصف خلاص هيطق منهم:بيسمك نور من قفاهااا كانها فأره انا قولتلك ايه 

نور:بتضع صباعها في فمها قولتلي وكأنها بتفتكر قالها ايه 

نور:اه افتكرت قولتي اجي اقول للقمر ده ان ابيه عصف الملاك هيجي يسلم عليكى 

عصف:وانتي عملتي ايه

نور:سرحت في الملاك ده 

عصف:يارب ارحمني  اوعي كده اسلم عليها

عصف:لسه بيمد ايده الف سلامةعليكي ي... وبرق ليها 

عصف بصدمه :انتي 😳

مريم اتفاجات:انت 😳

اميره:انتو تعرفوا بعض 🤔

مريم:مش معقول 

عصف:يااااهااا الدنيا صغيره اوووي كده

ياااا تاارره  عصف و مريم  حكايتهم  ايه 

يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية رغم احزاني
google-playkhamsatmostaqltradent