Uncategorized

رواية بنات زينب الفصل الثاني 2 بقلم سما أحمد

 رواية بنات زينب الفصل الثاني 2 بقلم سما أحمد

رواية بنات زينب الفصل الثاني 2 بقلم سما أحمد

رواية بنات زينب الفصل الثاني 2 بقلم سما أحمد

وقفنا المره اللي فاتت لما حصل مشاكل مختلفه مع أبطالنا
عند سما
سما كانت في أتوبيس الشعب كان في واحد قاعد جنبها فجاء سما ض*رب*ته بالق*لم
الراجل انتي عبي*طه ولا اي
سما انت اللي قلي*ل الا*دب وكنت هتلم*سني
الراجل اتصدم واتوتر وقال هو انا لمست*ك ولا جيت جنبك
سما هو انا لسه هستني لما تقرب مني
الراجل بتوتر وخوف انتي شكلك ملب*وسه وجري نزل
وسما حست ان الناس خ*اف*ت منها ف نزلت بعده بشويه
نقف هنا
ازاي سما عرفت ان الراجل مش كويس وعايز يلمسها (سما عنده قوه بتخليها تقراء افكار اللي قدمها وتعرف المص*يبه او المش*كله قبل ما تحصل وهنعرف ازاي حصل معها كدا بس مش دلوقت)
نكمل
سما في نفسها وهي ماشيه ياريتني ما عملت كدا انا نسيت كلام ماما ازاي
عند شهد
شهد كانت واقفه مستنيه أوبر وفجاء كان في طفل هيق*ع من البلكونه والاسف ملحقتش تعمل حاجه والطفل بيقع بس فجاء وقبل ما يوصل الارض الزمن يقف ويرجع تاني الطفل لمكانه في البلكونه
شهد تصوت وفضلت تنادي لحد محد شاف الطفل وشاله قبل ما يقع
نقف هنا
ازاي الزمن واقف والطفل راجع تاني (شهد عندها قوه الطيران وكمان بتقدر توقف الزمن لمده دقيقه وتصلح اي مشكله)
نكمل
شهد ركبت الاوبر ومشيت راحت الجامعه
عند نور وصلت الكليه في دقيقه واحده بس
(نور عندها قوه السرعه وتقدر انها ترجع الزمن لوراه ١٠ دقايق بس )
طبعا انتوا مش فاهمين هما ازاي كدا بس مع الأحداث هتعرفوا
عند يونس في شركه القاضي تحديدا في غرفه الاجتماعات
يونس بزعيق وعصبيه انتو متعرفوش انا مين انا يونس القاضي عارفين يعني اي يونس القاضي
احدي الموظفين يا فندم احنا قدمنا الورق للمستشار القانوني والمفروض انه راجع كل حاجه
يونس ومين المستشار الزف*ت هنا
المستشار بتوتر ااانا يا فندم
يونس لا دا انت اللي فندم تعالا اقعد مكاني تعالا
المستشار والله انا اسف علي اللي حصل بس انا كنت تعبان اليوم دا ومركزتش و .. …
يونس بمقطعه يااه معلش والله انا مفتري وظالم ازاي مفكرتش انك كنت تعبان ومركزتش في الشغل اللي ممكن يخسرنا ملايين
المستشار لا مش قصدي بس . ..
يونس بزعيق بس اي انت مرفوض وممنوع تدخل الشركه تاني فااااهم وكمل عمررررر
عمر (سكرتير يونس مش بنت اهو احنا مختلفين)
عمر تحت امرك يا يونس بيه
يونس الاستاذ ميدخلش الشركه تاني يصفي حسابه ويمشي ودور علي مستشار جديد نزل اعلان علي النت والجرايد انهاردا فاهم انهاردا
عمر فاهم يا فندم اعتبر كل حاجه اتنفذت
يونس شكرا يا عمر وكمل يلا كل واحد علي شغله
ويروح كل واحد علي مكتبه حتي يونس
يونس داخل مكتبه وبعديه كريم ومعاذ
كريم اهلا باللي هيخلي الحج سليم يقتلنا كلنا
معاذ برا عني انا حوار القتل دا
يونس اااه اهلا بالرقاصه والطبال قولوا في اي
كريم والله يا حلوه انتي اللي هتبقي رقاصه انهاردا
يونس كرريم قول اللي عندك
معاذ لا احنا هنوصل اللي عند جدك مش عندنا احنا
كريم جدك لو شافك هيقتلك ولو مشفكش هيتبرا منك وهيسحب منك اسم عيله القاضي
يونس عارف ليه وانا هروح اكلمه انهاردا
معاذ ربنا معاك متقلقش هوزع علي روحك قرص
يونس اتلم ياض يلا كل واحد علي شغله
معاذ اه انا الشغل واحشني اوي
كريم الشغل ولا السكرتيرة يا قل*يل الآد*اب
معاذ السكرتيرة الصراحه
يونس امشي علي شغلك يا معاذ بدل ما اتصل بوليس الآد*اب يجي يلمك
معاذ ماشي يعم
وكل واحد راح علي شغله
عند البنات خالصوا اللي وراهم وراحوا البيت
زينب جيتوا يا بنات يلا غيروا هدمكم وتعالوا يكون الغداء خالص
والبنات راحوا من غير ما يتكلموا وكل واحده بتفكر ازاي تقول لزينب علي اللي حصل معها وأنهم مسمعوش الكلام
علي الغداء
البنات في واقت واحد ماما
زينب خير يارب مالكم كلكم في واقت واحد ليه حصل حاجه
البنات بصوا لبعض
زينب قالت طلما مش عارفين مين هيتكلم الأول ف خير الأمور اوسطها ابدأي يا شهد
شهد بصراحه يا ماما وحكت اللي حصل معها ….وكملت والله يا ماما كان لازم اعمل كدا
زينب متكلمتش وبصت لسما
سما حاضر هقول وحكت اللي حصل معها وكملت انا بس خفت واتوترت لما لقيته فاكر كدا
زينب فضلت سكته ومفيش رد فعل وبصت لنور
نور لا انا بصراحه اتاخرت علي المحاضره مش مصيبه اوي حاجه وحكت اللي عملته
زينب انتوا شايفين انكم مغلطوش
سما يا ماما احنا مكنش قصدنا
زينب سما اتكلمي عن نفسك بس قولي انتي غلطانه ولا لا
سما انا مش غلطانه بصراحه عشان انا مكنتش هستني انه يلمسني بس غلطانه اني مسمعتش كلامك ونسيته واسفه علي دا
زينب بدون رد فعل وانتي يا شهد رايك اي
شهد يا ماما مهو انا مكنش ينفع اسيبه يموت دا طفل عنده خمس سنين تقريبا بس بردو كان لازم افتكر كلامك
نور كانت لسه هتتكلم
زينب بمقطعه انتي يا نور متتكلميش انتي غلطانه معندكيش حجه تقوليها ومفيش مصيبه كبيره تستاهل انك تكسري كلامي عشانها
نور مهو يا ماما انا مش فاهمه ليه المفروض نخبي
زينب عشان انا قولت لا يا نور انتوا متعرفوش حاجه انا بحاول احميكم دايما ومش لازم تفهمه ليه
سما طب في واقت معين هنفهم فيه يا ماما ولا هنفضل كدا
زينب مش عارفه يا سما مش عارفه الدنيا مخبيلكم اي يا بنات زينب
شهد وهي تطمنها كل خير بإذن الله يا ماما
زينب ان شاء الله المهم قوليلي يا سما عملتي اي لقيتي شغل
سما لا دورت كتير انا ورحمه صحبتي لحد ما زهقنه وانا اديتها ال CDبتاعي وهي ادتني بتاعها بحيث لو لقينه شغل علي النت نقدم لينا احنا الاتنين
وفجاء تلفونها رن
رحمه الو يا سما مش هتصدقي مين نزل اعلان علي شغل وانا قدمتلنا
سما مين قولي
رحمه شركه القاضي عايزين مستشار قانوني واحنا من اوئل الناس اللي قدمت
سما بجد طب اقفلي افرح ماما
زينب في اي يا سما شركه اي
سما شركه القاضي يا ماما
زينب بصدمه اي ……
في قصر القاضي
سليم (الجد) قاعد في اوضه المكتب وفجاء واحد داخل عليه
سليم بعصبيه انت
….. ايوه انا
سليم امشي من هنا احسن لك انت متعرفش انا اقدر اعمل اي انا سليم القاضي
بس كدا يكون البارت خالص وفيه اسأله كتير اولا اي علاقه زينب بشركه القاضي وثانيا ازاي البنات عندهم القوه دي وجت ازاي ثالثا مين اللي داخل علي سليم
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!