رواية غيرة عاشق الفصل الأول 1 بقلم منة مصطفى

 رواية غيرة عاشق الفصل الأول 1 بقلم منة مصطفى

رواية غيرة عاشق البارت الأول

رواية غيرة عاشق الجزء الأول

رواية غيرة عاشق الفصل الأول 1 بقلم منة مصطفى

رواية غيرة عاشق الحلقة الأولى

احمد / انا نويت اعمل الصح 😂
اسراء / نعم يا اخويا
احمد / بقولك نويت اعمل الصصح 😂 
اسراء / ايوة اللى هو ايه الصصح😂
احمد / نويت اتجوز واتستر 😂
اسراء بمرح / ومين اللى ربنا داعى عليها دى 
احمد / ايمان 
اسراء بصدمة وحزن / نعععم قولت مييين 
احمد بضحك / ايه يا بنتى ايمان صاحبتك اللى كنتى بتقعدى تقرفينى بسيرتها وكل شوية تقولى البيست اهو يا ستى هتبقا البيست ومرات ابن عمك 
اسراء بدموع جازفت ان تنزل / م.ماب.بروك الف مبروك يا احمد عن اذنكوا علشان لازم اروح المستشفى بكرة بدرى 
احمد / انتى مش كنتى جعانة من شوية 
اسراء بضعف وحزن / شبعت الحمد لله 
وبصت لمامتها وعمها بكسرة وجريت على شقتها اللى قدام شقة عمها ودخلت اوضتها فى حالة من الصدمة والوجع 
اسراء بانهيار / اكيد بيكدب مستحيل يتجوز ايمان 
واتصلت سريعا عليها لتأكد صحة كلامها 
ايمان بمرح / ايه يا سوسو لحقت اوحشك يا بت ولا ايه 
اسراء بدموع / صحيح انك هتتخطبى لأحمد 
ايمان بفرحة / اه يا روحى انا وهو بنحب بعض اووى وبجد فرحانة اوى انك عرفتينى عليه شكرا اوووى يا قلبى انتى اللى ليكى الفضل فى اننا نحب بعض 
اسراء بكسرة / ططب وانا 
ايمان بعدم فهم / انتى ايه 
اسراء بفرحة مصتطنة / متخديش فى بالك المهم الف مبروك يا ايمى ثم اكملت بمرح / اخيرا يا شيخة هشوفك وانتى عروسة قبل ما اموت 
ايمان بعصبية / بعد الشر عليكى مش قولنا متجبيش سيرة الموت دى خالص 
اسراء بضحكة سخرية ووجع / حاضر يا ابلة الناظرة مش هجيب سيرته تانى
ايمان بإبتسامة / شطورة يلا بقا صدعتيلى دماغى عايزة انام سلام 
اسراء بتهنيدة حارة / سلام تصبحى على خير 
ايمان / وانتى من اهلها 💖 
ظلت دموعها تنهمر عليها وتوقفت شهقاتها مع توقف دقات قلبها وهي التي ظنت انه اخیرا وبعد عناء سيعترف لها بحبه وفي الاخر جاء اليخبرها انه قرر الزواج وليس منها حتي بل من صديقتها التى فى مقام اختها وفضلت تعيط لحد ما نامت فى مكانها على الارض 
اما فى شقة عمها 
احمد / متعرفوش اسراء اتضايقت من ايه  
محمود ( والده ) بصرامة / متضايقتش من حاجة 
احمد بحيرة / يمكن طيب انا داخل انام تصبحوا على خير 
وفى صباح اليوم التالى 
صحيت وكانت عيونها منتفخة وحمراء من اثر بكاؤها طوال الليل ونهضت بتعب واضح متجها الى المرحاض وغسلت وجهها وتوضأت وصلت ثم ارتدت ملابسها
وخرجت وجدت والدتها فى المطبخ 
اسراء بمرح / صبح صبح يا عم الحج 
شهد ( والدتها ) / انتى كويسة 
اسراء بضحك / منا ذى القردة قدامك اهو 
شهد بقلق / اسراء مالك فى ايه 
اسراء / مالى منا ذى الفل اهو يا مزة مصر 
شهد / ربنا يزيدك هبل يا بنتى يارب 
اسراء / انا عايزة من الدعوة دى كتير 😂😂 يلا يا مزة انا ماشية عايزة حاجة 
شهد / مش هتفطرى 
اسراء / مين دى اللى تفطر يعنى مصحتنيش وسيبتينى نايمة وأخرتينى قولنا ماشى اعتبريها ذى امك لكن تيجى عند ان افطر فلا والف لااا 😂💃 
شهد / بسسسسسس ايه راديو اشتغل امشى من قدامى يا بت 
اسراء / تشكرى يا اميرة يا بنت الامرة 💃😂 
شهد بعصبية / غورى من وشى يا اسراء انتى شكلك وحشك ابو وردة 
اسراء بخوف مصتطنع/ هى وصلت لأبو وردة انا الحق اهرب بقا
وجريت سريعا للأسفل ووجدت احمد بداخل سيارته 
اسراء باستغراب / انت رايح فين بدرى اوى كده  
احمد / رايح المستشفى اللى انتى شغالة فيها 
اسراء بخضة / انت تعبان فيك حاجة 
احمد بضحك / لا بعد الشر يا شيخة هعدى على ايمان اوصلك 
اسراء بابتسامة مكسورة / اها قولتلى بعد اذنك علشان الحق اوصل 
احمد / تعالى اوصلك 
اسراء / لا يا احمد شكرا 
ومشيت بسرعة قبل ما يشوف دموعها التى على وشك الهبوط 
ووصلت الى المستشفى فى حالة جمود عكس طبيعتها المرحة 
 روفيدا صحبتها / اسراء يا اسراء اي يا بنتى داخلة ولا اجدع ظابط شرطة كده ليه وبعدين فين البت ايمان سمعت انها هتتخطب النادلة الحيوانة
اسراء بصتلها شويه و بعدين ابتسمت / معرفش یا ستي 
روفيدا / امتى بقا يا بت يا اسراء اشوف خطوبتك على ابن عمك الرخم ده 
اسراء بسخرية / ما ايمان هتتخطب لي ابن عمي
روفيدا / ابن عمك مين هو انتي عندك ابن عم غير الاستاذ احمد الرخم 
اسراء / ما هو هيخطب
روفيدا / يعني هتتخطبي انتي كمان و مش قولتيلى انتى جزمة اووى
اسراء بضحك / يا بنتى انتي فهمتي غلط .... طيب خلاص دلوقتى علشان ايمان جاية 
روفيدا / وفيها اي...
اسراء بحزم / هبقا افهمك اسكتى بقا   
ايمان بمرح / اهلا بالشلة الفاسدة 
روفيدا / يا بنتى بطلى تقولى الكلمة دى 
ايمان / براحتى يا باشا 😂
اسراء / طيب يا جودعان يلا بقا نقوم نشتغل علشان انا حاسة ان احتا هنترفد قريب اوى 😂 
روفيدا / ايه التشاؤم ده 
ايمان / يعنى هى عادتها ولا هتشتريها يا بنتشششى 
اسراء / انت هتقعدوا تحفلوا عليا يا جودعان ولا ايه انا خارجى احسنلى 
روفيدا بحزن / انهارده عيد ميلاد صاحبتى 
ايمان / وفيها ايه مش فاهمة 
روفيدا بنفس النبرة / فيها انها غنية وانا ذى ما انتو عارفين ومش هقدر اروحلها 
اسراء / بس يا بت يا عبيطة غنية ايه ده احنا ملياديرين يا بنتى والله الخمسة جنيه اللى معايا يزعلو 😂😂 
روفيدا / يا بنتى انتى كل حياتك هزار 😂 مفيش جد ابدا 
اسراء / يا بنتى انتوا اللى بتحبوت تقلبوا المواضبع كلها حد بس هى اسهل من كده بكتشييييير
روفيدا / طيب ممكن يا سوسو يا عسل يا قمر ....
اسراء / بلاش جو الشحاتة ده واخلصى يا ماما 😂😂 
روفيدا / ممكن تيحى معايا العيد ميلاد 
اسراء / انا راشقة معاكى فى اى حاجة 😂😂
روفيدا / ايه ده بجد ازاى
اسراء / ذى السكر فى الشاى 😂 يلا وبالمرة ايمان تيجى معانا ماهى كوسة 😃
ايمان / لا يماما انا احمد عازمنى انهاردة على العشا مش هينفع 
اسراء عكس بما داخلها / ايوة بقا يا عم مين قدك 😉
وعدى اليوم ولم يحدث شيئا سوى ان اسراء استأذنت من والدتها على ان تذهب مع روفيدا 
روفيدا / يا بختهم ناس عايشين عيشة فل مش زينا 
اسراء بابتسامة / يا بنتى اخرسى شوية وقولي الحمد الله فاهمه
روفيدا بضجر / ايوه بفهم والله لكن قوليلي ليه احنا مش زيهم ؟ 
وقبل ماترد عليها اتجه شاب نحوهم يبان عليه بانه من أهل القصر وبصلهم بمجرد دخوله اتجه ليأخد كأسا من الخمر وكان يترنح بسيط 
روفيدا بخوف / يا نهار اسوح الحقى يا بت ده شكله سكران لا ومجنون كمان 
وضع الشاب الكأس على الطاولة بغضب وتوجه ووقف امام اسراء بالتحديد 
الشاب : انت قلتي ايه
بصتلو اسراء وبعدين بصت لروفيدا الي خافت منه وجريت 
اسراء بهمس / يا بنت النادلة يا روفيدا 
الشاب بصوت جهورى / مش بكلمك 
اسراء بهمس / يخربيت امك يا شيخ ثم قالت باستعباط / انت بتكلمنى انا 😂
الشاب بسخرية / لا بكلم الاباجورة اللى جمبك 
اسراء وهى نفسها تطلع تجرى / بجد طيب الحمد لله 
ولسة هتلف علشان تمشى هو مسكها من ايديها بقوة وووووو........... 
يتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent