رواية أمل عشق الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمل السيد

 رواية أمل عشق الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين البارت الرابع عشر

رواية أمل عشق الزين الجزء الرابع عشر

رواية أمل عشق الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين الحلقة الرابعة عشر

في شركه المعمار زين الجارحي

مي:هو مش ناوي يمشي ولا ايه

حنان: مالناش دعوه اسكتي 

مي: طب انا ها دخول وانا عايزه امشي

حنان: ادخلي بس خدي استقالتك وانتي ماشيه

مي: انتي بتخوفني ليه 

حنان: عشان باقول لك على الحقيقه بخوفك 

مي: ما تعرفيش هايمشي امتى  

حنان: لا ما اعرفش 

مي: انا سمعت ان هو ارتبط 

حنان: وانا اعمل ايه يعني 

مي: ولا حاجه بس باقول لك بس 

حنان: ماشي شكرا

مي :بصي بقى انا عارفه انك بتحبيه

حنان: انتي اتجننتى باحب مين 

مي: والسلسله اللي فيها صورتك وصورته دي ايه

حنان: ما تبصش لفوق يا مي احنا هنا عشان نساعد اهالينا ده مجرد اعجاب هو فين واحنا فين 

مي: البنت اللي هو مرتبط بيها مش غنيه

حنان: بس هي اغنى مني عندها حاجات كتير 

مي: اه يا اغني منك بكتير اوي اوي

حنان: اديك انتي قلتي بلسانك يعني هم في نفس الطبقه 

مي: لا يا حبيبتي مش في نفس الطبقه هو اغنه منها 

حنان: بس برده غنيه اسكتي بقى في احد جاي علينا 

المقدم علي: زين موجود في المكتب 

حنان: ايوه حضرتك واخد موعد

المقدم علي: لا ليه 

حنان: ما فيش حاجه طب استني حضرتك  ابلغ 

المقدم علي: ما لهوش لزوم 

حنان: بس حضرتك ما ينفع..

المقدم علي: قطع كلامها انا المقدم علي اسماعيل 

مي: ده انت حضرتك تيجي في اي وقت هو انت مرتبط

المقدم علي: هههه نعم 

مي: قصدي اقصد حضرتك مش لابس دبله يعني

المقدم علي: ما فيش داعي التوتر ده كله لا انا مش مرتبط 

مي: والله انا اسفه انا باقول كلام انا ما اعرفش انا باقول ايه

المقدم علي: ولا يهمك ادخل ولا في اعتراض

مي: لا حضرتك اتفضل طبعا 

المقدم علي: طب عن اذنكم

حنان: ايه اللي انتي قلتيه ده يا بنتي انتي مجنونه

مي: انا مش عارفه انا قلت كده ازاي بس ده قمر هم اللي في الشرطه كلهم الحلوين كده 

حنان: طب حمد ربنا انه ما عملش حاجه اسكتي بقي 

مي: انتي عارفاني ميتاب في الكلام 

حنان: مش كنتي عايزه تروحي اتفضلي روحي

مي: بجد اروح بقى احلم بالمز الحلو ده ههه

حنان: الله يخرب بيتك هتودينا في داهيه

في مكتب المعمار زين 

زين كان بيتكلم في الفون

زين: قلتلك لما خلاص هاتصل بك 

شخص: لا زين باشا انت معلقني بقلك اسبوع

زين: وانت مش طالب مبلغ قليل انت طالب 7 مليون 

شخص: والله كل حاجه وليها ثمن

زين: استني كمان يومين

شخص: والله زين باشا اخرك معايا بكره

زين: ماشي هات العنوان 

شخص: انا اللي هاتصل بك سلام

المقدم علي: مين ده اللي طلب 7 مليون

زين: انت جئت امتى

المقدم علي: من شويه ما قلتليش مين ده

زين: ما فيش حاجه كده واخلص

المقدم علي: هتخبي على برضو احنا صحاب ولا نسيت

زين: انت اللي سبتني وخشيت شرطه

المقدم علي: جد الله يحرقه اللي وداني

زين: هههه حرام عليك تحرق الراجل

المقدم علي: ما هو السبب هو اللي دخلني شرطه 

زين: اهو انت اهو بقيت مقدم قد الدنيا ومش اي مقدم

المقدم علي: بقيت مقدم بيجو دي وتعبي انا كنت بطلع مهمات ما حدش يقدر يطلعها

زين: سيبك من الكلام ده المهم اخبارك ايه 

المقدم علي: اخباري بقيت مقدم وجدي ربنا ياخده عاوز يتجوزني شفت بقى اخباري حلوه ازاي 

زين: انت جاي عشان تعزمني الف مبروك

المقدم علي: لا انا جاي اطلب ايد اختك 

زين بصدمه: اختي متجوزه مراد 

المقدم علي: يا عم ما تفهمنيش غلط انا قصدي اختك ورد 

زين: ششش اسكت لحد يسمعنا 

المقدم علي: ما فيش حد هنا قلت ايه 

زين: انت عارف ان ورد عند القلب ودخلت كليه طب علشان كده عشان تقدر تعالج نفسها ما تحتاجش لايحد وانت عارف ان ما حدش يعرف بوجودها غيري انا وانت 

المقدم علي: ما تخافش ما حدش هيعرف ما تخافش انا اخلي بالي منها قلت ايه 

زين: هاخد رايها الاول

المقدم علي: ماشي بس بسرعه 

زين: ما حدش يعرف ان هي اختي لو حد عرف هيبقى فيها كلام تاني ماشي

المقدم علي: ما تخافش يا عم سرك كبير انا هامشي بقى سلام ما غبش على في الرد 

زين: ماشي سلام

في شقه مراد السيوفي

فرح: اه يدي يا مراد اااه

مراد: ايه بتوجعك وانتي ما حستش بيوجعي ليه حبيتك وانتي في المقابل جرحتني استحملت كتير وانتي ما فيش فائده فيك هاقول هتتغير النهارده بكره ما فيش تغيير 

فرح بعياط:بالله عليك يا مراد سيب ايدي خد اللي انت عاوزه سيبني في حالي 

مراد بعصبيه: انا عمري ما اخد منك يا فرح حاجه غصبا مش انا فاكرني ما اعرفش اللي انتي بتعمليه انا عارف كل حاجه انتي بتعمليها انا مش نائم على وداني 

فرح بخوف: قصدك ايه يعني 

مراد بعصبيه لا يصف الى الشيطان : فاكراني يا فرح نائم على وداني ما اعرفش انتي بتعملي ايه لا عارف كويس صاحبتك اللي انتي بتكلميها بتقول لك اعملي ايه ما تعمليش ايه انا عمري ما هلمسك يا فرح بس انتي اللي خسرتيني بس من هنا ورايح هتشوفي مراد تانيه خالص غير اللي انتي بتشوفيه انتي هتكوني مراتي قدام الناس وبس فهماني يا فرح وتصرفاتك غيريها عشان انا ما بحبش الدلع فاهمه ولا افهمك بطريقتي انتي مراتي بالاسم وبس  مراد اللي كان بيحبك بيعمل اي حاجه عشان يرضيكي خلاص مات 

فرح بعياط: ح ح حاضر بس ا

مراد سابها ومشي وهي فضلت تعيط بس هي من جواها خايفه عليه من كتر العصبيه اللي كان فيها بتفكر هو راح فين كانت تفكر بشيء وتقوم بتنفيذه 

في بيت امل

نور: ما تحكيلي بقى 

أمل: احكيلك على ايه 

نور: عن المزز كان عامل ازاي شكله ايه 

أمل: يا بنتي ما تحترمي نفسك

نور: انتي حبيتيه ولا ايه 

أمل: ما لكيش فيه 

نور: طب احكيلي شويه عنه شكله عامل ازاي اوعدك مش هسالك سؤال تاني  

أمل: وانتي عايزه تعرفي ليه 

نور: احكيلي بقى خلصي 

أمل: ماشي لما نشوف اخرتها 

نور: اوف احكيلي بقى 

أمل: طويل وعينيه رمادي وشعره اسود دقن خفيفه وجسمه رياضي واسمه زين عايزه تعرفي ايه تاني 

نور: اوبو مزه من الاخر ما ليش اخوات 

أمل: وانتي مالك 

نور: قولي بس

أمل: اللي اخ اسمه عمر 

نور: شكله عامل ازاي 

أمل: وانتي مالك بشكله

نور: قولي بس 

أمل: لما نشوف اخرتها طويل وعينيه زرقاء دقن خفيفه وشعره اسود يا رب تكون انتهت الاسئله 

نور: يعني مز من الاخر 

أمل: شكلك هتودينا في داهيه قومي روحي 

نور: كده يا بنت عمي بترضيني ماشي 

أمل: طب يلا هوينا 

نور: انا ماشيه 

أمل: مع السلامه يخرب بيتك كنت هتفضحينا

فيلا زين الجارحي 

زين: سلام عليكم

ليليان و عمر وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

ليليان: حماتك بتحبك اقعد تتعشى معنا 

عمر: ايه اللي اخرك كده 

زين: ما فيش كنت بخلص شويه شغل انت عملت ايه اللي قلتلك عليه

عمر: كل تمام ما فيش اي جريده هتنشر الخبر 

زين: برافو عليك استعد للمهمه التانيه 

عمر: انا جاهز في اي وقت 

ليليان: انتو هتاكل ولا هتتكلموا

عمر: احنا بناكل اهوت يا ماما 

ليليان: هو ايه يا زين انت مش ناوي تروح لامل اخطبها رسمي ولا ايه

زين: كنت بافكر نروح بكره 

ليليان: هو ده الكلام اللي يفرح 

عمر: الف مبروك يا زين 

زين: الله يبارك فيك عقبالك 

ليليان: ايوه انت جبت المفيد انا شفتلك عروسه 

عمر: لا شكرا مش عاوز 

زين: الف الف مبروك يا عمر 

عمر: انت بتردهالي 

ليليان: قلت ايه يا عمر 

عمر: احد قالك ان انا عايز اتجوز 

زين: يا ابني اتجوز واسكت 

عمر: ايوه اتجوز وتقول لي بطني بتوجعني دماغي بيوجعني وشويه نقول لي انا حامل وديني عند الدكتور هتنى من عن الدكتور الحقني انا بولد شويه تقول لي البيبي عايز يغير لا لا البيبي سخن لازم يوديها عند الدكتور البيبي بيعيط انا ناقص وجع دماغ انا كده عايش ملك 

زين: هههه تصدق انك عقدتني حرام عليك يا شيخ

ليليان: ليه يا ابني كده الحياه احلى من كده 

جاء احد من الخدم وبلغهم بوجود خالد الجارحي 

ليليان: طب خليه ياتفضل وشوفيه ياشرب ايه 

احد الخدم: تحت امرك يا مدام 

عمر: هو ايه اللي جابو دلوقت مش عارف الساعه كم 

زين: اكيد في مصيبه 

عمر: هي العيله دي ما لهاش غير المصايب 

ليليان: روح يا زين شوف عمك جاي ليه 

زين: حاضر 

عمر: خدني معكم لما نشوف في ايه

ليليان : ازيك يا اسر عامل ايه 

اسر: كويس الحمد لله 

عمر: بينه وبين زين الولد ده طول عمره معقد 

زين: ششش اسكت مش عايزين مشاكل 

زين: هو في حاجه اصلكم جايين في وقت متاخر

اسر: اه في 

زين: ممكن اعرف في ايه 

خالد: زين انت في حاجه بينك وبين دينا 

زين: لا ما فيش حاجه بيني وبين دينا 

خالد : متاكد 

زين: ايوه ما تقولوا باختصار انتم عايزين ايه

اسر: عايزينك تتجوز دينا 

عمر بصدمه: ننعم 

اسر: ممكن ما تتكلمش انت 

ليليان: اللي انت بتقوله ده يا اسر انت عارف ان زين مرتبط 

خالد: دينا قولي كل حصل بالظبط

دينا: لما كنت جاي لك المكتب حصل بيننا حاجه 

زين: انتي كدابه ما حصلش حاجه 

دينا: وانت ايه عرفك اصلا انت كنت تحت تاثير المخدر

عمر: انا شاهد ان ما حصلش حاجه بينكم 

دينا بالوقاحه: انت ما شفتش حاجه ثم انت جاي في الاخر 

زين: ما تحترمي نفسك يا بت انتي 

خالد: دينا اسكتي 

اسر: قلت ايه يا زين هتتجوزها 

ليليان: والبنت اللي مرتبط بها 

دينا: يعتذر لهم كل شيء نصيب

عمر: بالبساطه دي تعرفي انك كنت مخدوع فيك 

اسر: اسكتي يا دينا مش عايز اسمع صوتك 

عمر: احنا عندنا دليل ان ما حصلش حاجه بينهم الكام....

زين: انا موافق اني اتجوزها بس بشرط 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أمل عشق الزين)

google-playkhamsatmostaqltradent