رواية احببت طبيبتي الفصل التاسع 9 بقلم اية هلال

 رواية احببت طبيبتي الفصل التاسع 9 بقلم اية هلال

رواية احببت طبيبتي البارت التاسع

رواية احببت طبيبتي الجزء التاسع

رواية احببت طبيبتي الفصل التاسع 9 بقلم اية هلال

رواية احببت طبيبتي الحلقة التاسعة

سعاد بخوف :عمي ! كنت عارفة انك هتيجي بس مش بالسرعة دي ارجوك امشي انا مش حمل مشاكل

سالم بخبث :امشي ازاي يا سعاد ده انا حتي باعتلك جواب اقولك فيه اني جاي ولا هتطردي عمك وتتفضحي بعدها

سعاد :انت مش عمي انت طماع وجشع امشي وهديك فلوس كتير الي انت عايزة لكن متدخلش ولا تقول لكارما اي حاجة

سالم :بقولك ايه الكلام مش هينفعك دلوقتي وحتي لو ادتيني فلوس مسير الفلوس تخلص وهجيلك وهطلب وهفتح بؤقي فا انا سهلتلك الموضوع من اوله وهاجي اعيش معاكم بدل ماتتحبسي يابنت اخويا

سعاد بعياط :وانت هتستفاد ايه لما تحبسني امشي بقا ارجوك

دخلت كارما عليهم

كارما :مالك يا سعاد في ايه ؟ كارما بتوتر :ايه ده عمي سالم ازي حضرتك اتفضل

سالم :شوفتي اختك عاقلة ازاي .. اهلا ياكارما يابنتي ازاي احوالك

سعاد توترها زاد :اتفضل

دخل وقعد بكل بجاحة

سالم :شوفي بقا يا كارما يابنتي انا هاجي اعيش معاكم هنا انا خلاص بقيت كبير ومليش حد يقعد معايا فاجيت هنا يعني وكمان عشان متقعدوش لوحدكم وانتم اتنين بنات لوحدكم كده

كارما :اكيد تنور يا عم سالم بس انا وسعاد كويسين ونقدر نعتمد علي نفسنا منغير حد يقعد معانا ده مش تقليل من حضرتك ولا حاجة بس هو حضرتك سايبنا السنين دي كلها اعتقد من موت بابا وماما وجاي تعيش معانا دلوقتي ؟؟

سالم كان عامل فيها طيب قدام كارما لكنه في الحقيقة من زمان اوي وهو علي اتصال بسعاد بسبب قصة التزوير الي سعاد لطة نفسها فيها

سالم :معلش يا بنتي مشاغل الدنيا واديني رجعت اهو

سعاد قامت من وسطهم ودخلت الاوضة وكلمت كريم

سعاد :كريم الحقني عمي اجاه ومش عارفة اتصرف ازاي ومصمم يقعد هنا وكارما موافقة اعمل ايه تعالي

كريم :طيب اهدي اهدي انا جاي اهو مسافة السكة

قفلت معاه وفتحت باب الاوضة بالراحة وبتبص عليهم وسالم عمال يقنع كارما ويحسسها انه طيب وهو ابليس اصلا

دخلت سعاد عليهم وحاولت تمسك نفسها

سعاد:وحضرتك بقا ياعمي معاك فلوس ولا هنصرف عليك يعني ولا ايه بالظبط

سالم ضحك ضحكة خبيثة :امال انا جاي ليه يا سعاد انا فعلا معيش مليم وجاي عشان اقعد معاكم وتصرفوا عليا

كارما :افندم ؟ احنا فاتحين البيت بالعافية وسعاد اصلا بدأت شغل من قريب .. معلش يا عمي يعني المفرود ان حضرتك الي تشتغل وتصرف علينا مش كده ولا ايه

الباب لان وكريم وصل

فتحت سعاد وول ما فتحت كريم بصلها بصة اطمئنان

كريم :اهلا وسهلا بحضرتك انا كريم صديق سعاد  ودكتور زي ماتقول كده دكتور العيلة

سالم :اه وايه الي جابك انت متعود تيجي هنا ولا ايه

سعاد : انا مسمحش بالكلام ده ابدا قصدك ايه الزم ادبك يا عمي عشان دي اهانة ليا انا وكارمة

سالم :انت تسكتي خالص بتجيبوا راجل غريب في بيت اخويا الله يحمه اظاهر انكم نسيتو ان ليكو عم يربيكو

كارما :لا كده حضرتك زودتها اوي ايه الكلام ده

كريم :لالا اظاهر ان في سوء تفاهم اقعد كده حضرتك بس

كريم :انا جاي اقول لحضرتك انك هتمشي من هنا فورا عشان هما مش محتجينك نهائي

سالم :انت مجنون يابني ولا ايه بتطردني من بيت اخويا

سعاد :لا يا عمي الي متعرفوش ان بابا الله يرحمه كتب البيت ده باسمي انا قبل مايموت يعني انت مجرد ضيف مش اكتر ومتنساش انك لهفت ورثنا زمان

كريم : بالظبط

سالم :ولو انا مينفعش اسيب بنات اخويا يعيشوا لوحدهم

كريم :الله ومين قال انهم هيعيشوا لوحدهم

سالم :قصدك ايه مش فاهم

كريم :اقصد ان انا وسعاد مخطوبين وهنتجوز قريب يعني انت مش هتسبهم لوحدهم انا معاهم ...اظن كده مفيش حجة تتقدر تمشي ملكش حاجة عندنا

سالم بخبث :لا ليا وسعاد عارفة

سعاد اخدت كريم علي جمب

سعاد :مخطوبين ازاي يعني مش فاهمة ايه الي انت قولته ده انت مفكر ان كده اتحلت يعني ماهو هيحبسني باردو

كريم :انا قولت كده عشان يسكت وميفتحش بقه وعلي فكرة بقا ميقدرش يحبسك عشان انا دورت وراه وعرفت بلاوي عنه يعني احنا كمان نقدر نحبسه ونهدده

طبعا كارما كانت قاعدة مبلمة من الي كريم قاله عشان هي بتحبه

كريم :ها بقا ياحج سالم اتفضل امشي

سالم :امشي ايه بس انا هحضر فرحكم الاول وهمشي طوالي

سعاد في نفسها:يانهار اسود وبعدين

كريم :معلش ممكن اتكلم معاك علي جمب تعالي تعالي اما نشوف اخرتك ايه بالظبط

كريم :بص بقا ياحجوج انا عرفت عنك الي يحبسك والي يجبلك اعدام فامشي كده بالهداوة بدل ما اي بدل ماتتفضح اه والي معاك ده تبله وتشرب مايته سعاد قوية ومش خايفة علي فكرة وامشي دلوقتي يلاااااااا

سالم خرج وهو بيزعق:هتندمي يا سعااد هتندمي اوي

كريم :خلاص متقلقيش هو مش هيجي تاني ولا هيتعرضلكم متقلقوش

كارما :لا وايه كان داخل دخلة العم الطيب الغلبان الحنون لا دخلت عليا والله

سعاد : الحمدلله كابوس وراح خلاص

كارما : بس هو كان قاعد يقول حاجات غريبة زي سعاد عارفة وهتندمي هو في حاجة يا سعاد انا مش عارفاها ؟

سعاد بصت لكريم بتوتر وبعدين بصت لكارما:لا مفيش هو اصلا كله غريب يعني وهو لو في هخبي عليكي يعني يا كارما

كارما :ماشي . يلا ناكل عشان هو اجاه وقاطع كل حاجة هقوم اغرف تاكل معانا يا كريم؟

سعاد: ايوا صحيح ياكريم كل معانا انت مش غريب وكمان يعني انت الي حليت الموضوع شكرا بجد

كريم: العفو انا معملتش حاجة ومعنديش مانع تمام الريحة تحفة اصلا

سعاد:اه ماكارما هي الي طابخة حاكم دي جاامدة جدا في المكرونة ابدااع يعني

كارمة: بتتريقي علي فكلاة بعرف اعمل مكرونة بالبشاميل كمان

كريم :واااو جريتي ريقي

اتغدوا مع بعض

كريم بيحب سعاد وكارما بتحب كريم ورشدي شكله كده بيحب سعاد ياتري بقا سعاد بتحب ميييين ؟!

يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت طبيبتي)
google-playkhamsatmostaqltradent