رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثامن 8 بقلم ندى عامر

 رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثامن 8 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى البارت الثامن

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الجزء الثامن

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثامن 8 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الحلقة الثامنة

ليل :طيب انا عندي سؤال

مهران الصغير بستغرب سؤال ايه

ليل :انتوا كنتوا تعرفوني

عمرو :ايوه طبعا كنا نعرفك كان بيتبعتلنا صور كتير من بابا الله يرحمه وبعده اونكل مهران وكمان مهران كان كبير يعني وقت ما بابا رجع مصر

ادم :طيب بما ان ليل عرفت ان ليها اخوات وكدا يعني ف احم مهران انا بطلب ايد ليل منك

مهران :مش موافق

مهران الكبير بستغرب :ليه

عمرو :عشان احنا لسه مشبعناش منها تيجوا تخدوها كدا

ادم :ما هو احنا هنعمل خطوبه وكتب كتاب وبعض شهر الفرح

رنا بضحك :ما تهدي يا عم البت لسه مقعدتش مع أخواتها

مهران الصغير :مش تعرفونا يا جماعه ولا ايه

ادم :رنا اختي الصغيره

ليل :والبيست بتعتي واختي وكمان من نفس سني

عمرو :اي دا يعني قدي انا كمان

ليل :ايوه هو انت بتدرس ايه يا عموري

عمرو :طب يا ليلو

ليل :ومهراني بيشتغل ايه

مهران :انا دارس اداره اعمال وبدير شركات بابا برا

ليل بستغرب :نعم مش اونكل بعهم عشان يضمهم للشركات الي هنا عشان مسافرش لوحدي

مهران الكبير :لا يا ليل انا قولتلك كدا بس مفيش حاجه اتباعت مهران كان بيديرهم

ليل :تمام كدا بقى مهران الي هيدير الشركات الي هنا صح وانا بقى ارتاح هييييييح

مهران الكبير؛ لا يا ليل انتي الي هتديريها مهران وعمرو مش لازم يظهروا في الشركات خالص

مهران؛ او ممكن انتي الي تديريها شكل بس اما انا الي تديرها في الأصل يعني انتي صوره بس

ليل بستغرب :ليه دا كله

مهران الكبير :عشان اشرف يا ليل على ما نلاقي دليل ضده

ليل؛ ما هو انا لقيت

مهران بصدمه؛ لقيتي ايه

بعد ما تعبت حد بعتلي مسدج مكتوب فيها لو عايزه الدليل الي يثبت ان اشرف القاتل تعالي على العنوان دا وهاتي مليون جنيه

مهران الصغير وروحتي

ليل؛ لا كنت ريحه اكلم اونكل وبعدين سمعته هو وآدم وهما بيتكلموا عنكم بس

مهران :طيب انا هشوف الرقم دا تبع مين الاول عشان ميكونش ملعون

الكل؛ تمام

ادم :يا عم انت وهو انا محدش رد عليا عايز اتجوز

مهران الصغير؛ ايه رأيك يا ليلو

ليل بكسوف _الي تشوفه

مهران الصغير بمشاكسه :ادم الي اشوفه فأنا رافض

ليل بسرعه :لالا الي تشوفه ايه انا موفقه

رنا :يخرب عقلك يا بت فضحتنا قدام الأجانب

هدى :لولولولو

رنا :ليلو يالا

ليل :يالا

الكل بستغرب :يالا فين

ليل هتعرفوا حالا

وطلعوا جابوا الصب ونزلوا

مهران الصغير؛ بيعمل ايه هنا دا

ليل؛ بيعمل ايه يعني بيرقص هنشغل اغاني

مهران :ليه

ليل :عشان احنا مثلا بقلنا كتير زعلانين ومفيش فرحه كدا فأكيد مفيش أجمل منكوا افرح بيه

صحيح يا مهراني انتي عندك كام سنه

مهران :٢٨ سنه

ليل :ومتجوزتش

مهران :ايوه

ليل؛ لا دا انا لازم اجوزك

مهران بص لرنا وابتسم؛ شكلي كدا هتدبس قريب

رنا لحظت واتكسفت

وليل فهمت هو بيلمح على ايه؛ يا ريت

وشغلوا مهرجانات

ليل؛ تعال يا مهران يالا

مهران لا مش عايز

عمرو :انا عايز يالا

وبدأوا يرقصوا ليل وعمرو ورنا وهما قعدين يتفرجوا عليهم ويضحك على جنانهم التلاته

ومهران؛ مبسوط ان اخته اتفعلت معاهم بسرعه وكمان حبتهم ومخفتش منهم

وليل؛ طايره من الفرح ان بقى ليها ظهر وسند بجد واخوات بيحبوها وانها مش وحيده وكمان هتتجوز الي قلبها اختاره

ورنا؛ مبسوطه ان مهران معجب بيها عشان هي كمان معجبه بيه

وادم :مبسوط انه هيتجوز ليل حبيبته

وعمرو؛ مبسوط انوا شاف اخته اخيرا وكمان هيبقى في وسط اخواته لاتنين

ومهران وهدى؛ مبسوطين عشان ولادهم بس خايفين من اشرف والي ممكن يعمله

نروح بقى لمحمد صديق ادم نسيتوا ولا ايه

محمد في الشركه

محمد :مرام ادم لسه مجاش

مرام :لا يا فندم مجاش بس هو اتصل وقال انوا مش هيجي وهيستناك تروحلوا

محمد؛ تمام انا هتصل بيه

وطلع تليفونه واتصل ب ادم

محمد؛ ايه يا ابني مختفي فين وايه الدوشه دي

ادم؛ تعالي علي بيت ليل وانا هفهمك كل حاجه

محمد بستغرب؛ ليل مين

ادم؛ اه لا دا انت لسه متعرف صحيح دا موضوع يطول شرحه بس مهران رجع

محمد بدهشه؛ مهران مين

ادم؛ فتح يا بجم مهران صاحبنا يالا

محمد بعدم تصديق :قول والمصحف

ادم :أنجز بقى

محمد؛ طيب ايه علاقه مهران بليل

ادم؛ دي حكايه طويله ابقى احكيهالك المهم تعالالي على العنوان دا....................

محمد :تمام

نروح بقى ل اشرف

اشرف بيتكلم في الموبايل

م :ايوه يا باشا؛ ليل هانم رجعت الفيلا ومعاها مهران بيه وعيلته وكمان اتنين

اشرف بستغرب؛ اتنين مين وشكلهم ايه دول

م؛ والله ما اعرف يا باشا رجلين جم معاهم

اشرف؛ طيب حاول تعرفلي هما مين دول وعرفني يالا

َوقغل الخط

مهران بستغراب؛ باترا مين دول

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببتها منذ الصفقة الأولى)

google-playkhamsatmostaqltradent