رواية اخوات زوجتي الفصل الثامن 8 بقلم منى عبدالعزيز

 رواية اخوات زوجتي الفصل الثامن 8 بقلم منى عبدالعزيز

رواية اخوات زوجتي البارت الثامن

رواية اخوات زوجتي الجزء الثامن

رواية اخوات زوجتي الفصل الثامن 8 بقلم منى عبدالعزيز

رواية اخوات زوجتي الحلقة الثامنة

هناك من نقابلهم صدفه ... ولا ننساهم 🌹

هناك من نعيش معهم ........... ولا نراهم ، 

هناك من نشتاق لهم ........ ولا يشعرون بنا ، 

هناك سرمن يشتاقون لنا .......... ولا نشعر بهم ، 

هناك من نفقدهم ..................... وهم بيننا ، 

و هناك من نفقد أنفسنا .... ونحن معهم ❤

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

💞عند روعه 

قبل الفرح بيوم 

روعه في غرفتها هتجنن من ال حصل وعتاب والدها لها واكتشافه بما قامت به من قرصنه حساب اللواء وابنته هي وصديقتها وارسال فيديو ا للانتقام من الضابط نادر.تذكرت حديثه معها بعد رحيل اللواء عاصم وعائلته.

نبيل : أنا عطيتك الثقه وعطيتك الحريه وربيتك زي اخواتك معملتكيش زي جدك معامل عماتك .

ليه تخليني أفقد ثقتي فيكي 

روعه : بس انا مستخدمتش الحريه ال عطتهالي غلط وثقتك فيا وعمري ما خذلت حضرتك .

وان كان علي الفيديوا ال اتبعت لنيرة وانكل. اتحذف بعد ساعه وحدة من الفون عند كل البنات ولو إنكل عاصم فتح فونه هيلاقيه انحزف أنا بس كنت عوزة انتقم من نادر بس ال حصل حضرتك 

اتفقت مع انكل عاصم وجوزتونا من غير ماتخدوا راينا وحضرتك عارف اني عمري ما اقدر أرفض ليك طلب ولا أصغر حضرتك . .. بالرغم انك عارف ان الجوازة دي مش متكفئه ... وخصوصا في الفترة دي والظروف 

نبيل : لان دي انسب طريقه تقدري تصلحي بيها الغلطه ال حضرتك عملتيها .

روعه:نعم غلطه أنا معملتش غلط 

نبيل: لا غلطم انتم الاتنين هو غلط بالعملة معاكي وشكه في اخلاقك وترببتك .

انتي غلطتي بال عملتيه ومحاولتك ابتذاذه بالفيديوا ال عملتيه .. ومش ناسي عملتك مع اخوكي معاذ والاختراعات بتعته لو فكرة اني سمحت في الموضوع ده تبقي غلاطانه أنا بس ساكت لان عارف ومتأكد انك هتجي وتحكيلي ال حصل .

روعه : حضرتك عارف ومتأكد اني معملتش كده غير لسبب مقنع بس ال اقدر اقوله دلوقتي اني فخورة بال عملته والزمن كفيل انك حضرتك تتأكد .

نبيل : اكيد أنا عارف ربيت بنتي ازاي وعارف قد ايه هي لا يمكن تخزلني.

روعه : أن شاء الله هتكون فخور بيا.

💕💕💕💕💕مني عبدالعزيز 💕 سبحان الخالق العظيم 💕💕💕

بعد انتهاء نبيل من كلامه مع روعه .

روعه هتجنن من الاحساس والفرحه ال بتكون فيها بوجود نادر .

و أثرارها علي الانتقام منه وابتزازة هذا ما أملت به نفسها انه أقصي ما تنوي فعله لتعويض ما خسارته من اختراعات اخيها معاذ لكن توصل للجواز هذا ما لا توقعته .

روعه تجوب الغرفه ذهابا وإيابا .

هجنن مش عارفه اتصرف بابا وانكل عاصم كشفونا والجوازة وتمت والفرح بكرة اعمل ايه انا ..لسه ما شفتش غاليلي منه .

تسنيم يابنتي ارحمينا وارحمي نفسك مفيش مشكله ملهاش حل.

روعه: ده جواز مش مشكله ازاي هلاقلهاحل.

دارين: بصي انتي مكبرة الموضوع دي سهله خالص تعالي اقلك تعملي ايه .. 

روعه ,: اتفضلي قولي اقتراحك المزهل.

دارين: عادي يا روعي اتجوزيه ده حتي ده موز السنين وشكله وعضلاته حاجه تجنن .

روعه: ابو اقتراحك مدام عجبك كده ما تجوزيه انتي .شوفيلي حل كويس.

رغدة: حنين ام الافكار بالطريق ما هي قالت عندها فكرة جهنميه هتخليكي تفتحي .

روعه : اهي أفكاركم دي هي ال بتلبسني في مصائب أنا هفكر أنا لحد محل المشكله.

في خارج غرفه روعه 💕__مني عبد العزيز💕_____💞💞💞💞💞

انتهت ام روعه وعماتها من إحضار مستلزمات روعه للزواج من ملابس وفروشات .

سهي: مش هتاخدي راي روعه في الحجات ال اشترتيها يا دودو .

دودو : اوع حد فيكم يقولها دي لو شافت ولا عرفت الحاجات دي مش بعيد تبعهم وتشتري بتمنهم اكل بنتي وعارفها وهي آخرها تلبس جنيز .

سهي:, والله صعبان عاليا جوزها أنا حسه أنها هتجننه 

دودو : هههههههههههه متهيقلي هو عمل ذنب كبير فربنا رزقه بروعه تخلص ذنوب ناس تانيه منه .

او هي عملت حاجه حلوه في حياتها فربنا رزقها بنادر. 

لوزة : بس لازم تقسهم علي الاقل .

دودو لا انا اخت المقاس. مظبوط.

سهي:الانجيري دول حاجه وهم .

عماد من خلفها :عقبال ما تشتري زيهم للغلبان ، بقي اصغر وحده في العيله تجوز واحنا مكتوب كتبنا من خمس سنين ومش عارفين نجوز بسبب شرط المرحوم ابوكي منجوزش قبل الست لوزة المضربه. علي الجواز.

لوزة : استغفر الله هو انا منعاكم تجوز ا .

سهي: بلبل مصمم ينفذ وصيه بابا .

لوزة : يعني أنا العقبه تمام أنا هوافق ااقبل العريس يوم الجمعه مع اني رفضه فكرة الجواز من أصله ...بس عشان محدش يعملني حجته .

دق جرس الباب ذهب معتز لفتح الباب .

معتز:بهيام اهلا يا انسه حنين اتفضلي روعه في اوضتها

حنين برقه ونعمومه مشكرة يا بشمهندس معتز .

دخلت حنين عند روعه لتنفيذ خطتتهم .

معتز لا انا لاز م. اصرف روعه تجوز وانا افضل من غير جواز حتي ده ما يرضيش ربنا

أنا لا ز م اكلم بلبل يحل المشكله .

في غرفه نبيل وهو ينظر إلي ما قامت دودو زوجته. بشرائه لروعه وهي تضعه في الحقيبه المخصصه لنقلها الي شقه نادر.

نبيل : دودو ايه الحاجات الخطيرة ال جيباها لروعه دي ، ما جبتيش حاجه كده ولا كده ليكي .

دودو : هو ده وقتوه يا بلبل هو انا فيا عقل افكر في كده.

نبيل ممسك باحدي القطع دي هيبق عليكي روعه ولا بلاش روعه سيرتها بمصيبه البسهولي يا دودو شكلنا ربنا يوفقنا ونجيب اخت لروعه .

دودو : بلبل مش وقته خالص كلامك ده.

نبيل : لا ركزي معايا بقلك دا انا مظبط نفسي علي بنت أنا بقلك ركزي معايا عشان تجي بنت.

دودو بدلع :هات ده اجربه هيجي عليا ولا لا .

نبيل : العب دي للتنا عنب .

بعد قليل خرجت دودو مرتديه. اللانجيري بلون العنابي قصير للركبه وظهرة مكشوف.

نبيل : ايه الجمال د ه كله بقي بزمتك روعه صولتنيه 

تلبس العنابي دهو .

وقام بحملها ليتوجه الي الفراش ليفتح باب الغرفه مرة واحده مثل ضباط المباحث أثناء هجومهم وكر من أوكار المجرمين . ...

معتز :انتم بتعملوا ايه.

يرمي نبيل دودو علي الارض. من الخضه والصوت العالي ..لتسقط متالمه وتدحرج نفسها لتحت السرير لتخفي جسدها العاري.

نبيل :ايه في ايه 

معتز بابا انت هنا وانا بدور عليك عوزك في موضوع مهم.

نبيل : وهو قدمه تخبط في بعضها من أثر الخضه .الله يخرب بيوتكم أنا خلاص قطعت الخلف مش عاوز اجيب البنت دي ال هتقضي عليا كل ما افكر اخلفها تحصلي مشكله.

دودو : ااخ وانا عضمي ال تفشفش معاتش قادرة لسبع سنين قدام اوعك تفكر تخلف بنات .

معتز : عاوز تخلف في سنك ده وانا واخواتي نبور مش كفايه روعه روعه هاه روعه تجوز قبلنا .

مروان من خلفه عندك حق ايه يابلبل مش بتفكر تبق جد .

مازن بجانبه : اكيد يا ميروا. بلبل كبر ولازم يفرح بولاده ويشوف أحفاده .

معتز: بلبل مش نفسك في بنت ليك عليا لما اخلف بنات. هديك وحده ليك .

نبيل ،: امشي ياحيوان منك ليه مش عاوز اشوف وش واحد فيكم الساعه دي 

معتز :لا انا لازم ارسي علي بر أنا خلاص قررت أنا عاوز اجوز حنين .

مروان : وانا نيرة بنت اللواء عاصم.

مازن: وانا رغدة صحبه روعه الانتيم.

مراد: الله وانا كمان عاوز زيهم .

نبيل : هه هو هبل وخلاص عاوز زيهم .

مراد:لا انا عاوز اجوز أنا كمان مش معنا أنا .

نبيل :ما فيش جواز ال ماعمتكم يجوزوا كمان .

عماد:من خلفهم اهو هو ده الكلام جوزنا أنا واختك وليك عليا اخلفلك تؤام أنا اخد الولد وانت اديك البنت .

نبيل اهي كملت أصلها نقصه غباء .

مني عبدالعزيز 💕 سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

💞💞💞💞💞

💕💞💞صباحا في بيت اللواء عاصم.

ام نادر : صباح الخير يا عريس يلا يا كسلان في عريس ينام للضهر. مش تفوق كده وتضبط نفسك وتطلع شقتك تشوف حاجه نقصه أو تحب تغيرها .

نادر : ايوة في حاجه مهمه عاوز اغيرها .

ام نادر: هي ايه وانا اغيرهالك علي طول .

نادر: العروسه عاوز اغيرها ...

ام نادر:, هههههههههههه يابني صدقتك كنت فكرة حاجه مهمه .

نادر:, نعم هي العروسه مش مهمه .

ام نادر: مالها العروسه ده عسل ولذيذه ومهضومه .

نادر:مهضومه قصدك تلبك معوي لكن عسل ازاي ولذيذ مش ركبين دي العكارة ال بتكون في العسل. 

ام نادر: مالها روعه دي اسم علي مسمي.

نادر: اه فعلا هي سم مش اسم دي يتقالها

بشعه مش روعه الاوفيها حاجه روعه 

لبسها ال شبه لبس الولاد .. ولا نضارتها ولا الصلتنيه ال علي رأسها .

ام نادر: عشان سطحي مش مقدر الجوهرة ال معاك 

روعه جمالها داخلي مش شرط تظهرة.

نادر: جوهرة نادرة دي صفيحه معفنه يا ماما دانا عندي انوثه اكتر منها . وتعالي قوليلي بقي الربع ساعه ال قعتيها معاها. عرفتي جمالها الداخلي .

عاصم والده: لا يا عريس. سماهم علي وجههم البنت بريئه. وهاديه. مش شرط تكون فاتنه الجمال. بس جمالها هادي ومقبول وتخش القلب ....أنا عن نفسي دخلت قلبي وربعت.

نادر : والله أن فتحت قلبي هتلاقيها ماشيه بالخطوة السريعه.

بعد قليل دخل سامر إخوة بيغني 

سامر :النهارده فرحي ياجدعان عاوز كله يبق تمام .

خالد من خلفه بغني يا ولاد بلدنا يوم الخميس هكتب كتابي وابق عريس والدعوة عامه وهتبقي لمه. لولولولولولي 

عاصم مش مكسوفين من نفسكم ديه دي اغاني ضباط ملو هدومهم بيغنوها .

نادر: عندك حق مفروض يغنوا سلم علي الشهداء .

خالد :ليه هتستسهدانت هتجوز .

نادر : اه هستشهد. وهجوز روعه .

ام نادر : والله البنت خسارة فيك دي ملاك برئ ملهاش حس ولذيذه كل ما نختار

لها حاجه تقولي طالما عجباكي اكيد هتعجبني .... واكيد انتي عارفه ذؤق نادورة اكتر مني .

دق جرس التليفون 💞💞💞💞

نادر: الو مسافه السكه هكون عندكم جهزوا القوة وانا وحضرة الضابط خالد بالطريق .

خالد:في ايه يانادر. والقوة ليه.

نادر: اتصال جه للمقر نفس الشخص وضع قنبله في السينما ال في مول ***** 

عاصم: ربنا معاكم يا شباب أن شاء الله تقدروا تقبضوا عليه المرة دي.

ارتدي نادر ملابسه واسرع هو وصديقه خالد. وتوجهوا الي المول لتفتيش دور العرض السينمائي به .

💞💞💞💞اخوات زوجتي 💞💕💕 مني عبدالعزيز 💕💕 استغفر الله العظيم

💖عند روعه .💖 

حنين : أنا عندي فكرة حلوة تخليهم يصدقوا أن روعه بقت تشوف مرة تانيه .

روعه قولي فكرتك مع اني متاكده أنها مش قد كده.

حنين : هتلبسي فستان طويل وتقعي وانتي ما شيه بيه وشويه وتبكي وتقولي فتحتي .

دارين ورغدة وتسنيم : برافو عليكي يا حنين جبتي الفكرة دي منين .

روعه: اصلكم مجانين اولا مش هيخيل عليهم الحيله دي .

أنا عندي فكرة بمليون جنيه بس مش هتتنفذ هنا.

العصابه: هي ايه .

روعه ،: بينا نخرج نختار فساتين الفرح ونفذها هناك .

خرجت الفتيات يبحثون عن فستان يعجب روعه 

قضوا معظم النهار في البحث ولم تجد روعه ما تريد .

تسنيم : يا روعه. احنا تعبنا مفيش حاجه مالت دماغك ولا عجبك حاجه مع أن الفساتين جنان .

روعه : مش لقيه الا في دماغي .

حنين فاضل مول***** سمعت أن في كذا محل فيهم تشكيلات جنان .

البنات : يلا بس يارب نلاقي ال يعجب روعه.

توجهت الفتيات الي المول لاختيار الفستان .

الحمد لله 💞 اخوات زوجتي💞 بقلمي مني عبدالعزيز 💕

وصل نادر وخالد للمول وجدوا القوة بانتظارهم. توجهوا سريعا الي مكان الأمن والبحث في كاميرات المراقبة .

نادر: هنقسم نفسنا علي تلات مجموعات 

المجموعه الاولى هتدخل السينمات وتدور علي القنبله ومعاها خبير المتفجرات .

المجموعه الثانيه ،:, هتامن مخارج ومداخل المول .

المجموعه الثالثه , هتراقب الكاميرات وتبلعنا بكل خطوة للمجموعات وتبحث في التسجيلات علي مكان القنبله والأشخاص ال وضعوها .

تمام يا فندم أردف بها الضباط والمجندين.

بعد قليل استطاع فريق مراقبه الكاميرات من إيجاد القنبله والشخص الذي يضعها في أحدي دور العرض 

في الطابق العاشر من المول وان هذا الشخص مازال 

متواجد في دار العرض .

توجه نادر سريعا هو وفريقه وقاموا بالبحث عن القنبله التي وجدوها في حقيبه يد أسفل أحد الكراسي. ويتبقى علي الانفجار أقل من ربع ساعة .

تم تفتيش المتواجدون بالسينما للبحث عن المتهم .

بعد قليل تم القبض عليه وهو يتسلل لخارج السينما.

بعد الانتهاء من تفكيك القنبله بنجاح والقبض علي المتهم .

خالد: مبروك يا نادر الفرحه فرحتين جوازك والقبض علي المتهم .

نادر: مبروك علي ايه ال الاتنين مصبتين .

.

خالد: فكها يا نادر دا حتي انتم ليقين علي بعض و اساميكم قريبه من بعض انت نادر. حاجه قليله التواجد وهي روعه مافيش تواجد .

نادر: ابوس دماغك اسكت يا خالد انا فيا ال مكافيني .

بعد الهرج الذي حدث في الطابق العاشر بهجوم القوات وإخراج المتهم الي أحدي مكاتب المول للتحقيق معه عن وجود متفجرات أخري بالمبني.

انهيت القوات التفتيش والتحقيق بعد التأكد من عدم وجود أي عبوات أو متفجرات تم اصتحاب المتهم الي المقر التحقيق معه 

خالد : نادر الحمد لله المهمه خلصت علي خير ما تجي نختار البدل اهو نوفر وقت عشان تريح شويه قبل السهر ه بتاعت باليل .

نادر: مش عاوز أنا عندي بدله شريها من سنتين عجباني هلبسها .

خالد: لا لازم تلبس بدله جديدة داانتي عريس .

نادر: باس من غير كلامك الةهيفقع مرارتي تعالي نحيب بدله إعدام وخلاص امري لله .

عند روعه ال وجدت ما كانت تريده واشترته ومعه فستان اخر لتريه لأهلها .

نادر وهو يمر من امام محلات فساتين الزفاف.

نظر لداخل المحل وجد روعه ترتدي فستان زفاف رائع الجمال زهل من شياكه ورقه الفستان .

نادر: الفستان تحفه بس ال لبساه مضيعه حلوته .

ذهب نادر واشتري البدله هو ونادر بعد فترة قصيرة .

توجه نادر الي خارج المحل ليذهل مما يريد.

الفتياة بصرخه روعه خالي بالك هتوقعي .

اسرع نادر لإنقاذها قبل ارتطام راسها بخافة السلم الكهربائي بالمول .

فشل نادر في عدم تلقيها جزء بسيط من قوة الخبطه .

اسرع بحملها والتوجه لاقرب مستشفي 

بعد قليل وصل ا المستشفي .

نادر: اسرع بحملها والتوجه الاستقبال للكشف عليها بعد فقدانها للوعيها فور ارتطام راسها بحافه السلم الكهربائي.

انهي الطبيب المعاينة وطلب بعمل اشعه علي رأسها .

بعد فترة فاقت روعه من الاغماء وعيناها تجوب الغرفه وقع بصرها علي نادر .

روعه: انا ايه جبتي هنا دماغي هتنفجر .

حنين : حمدالله على سلامتك يا روعي خضتينا عليكي .

تسنيم : حبيبتي الحمد لله لولا حضرة الضابط لحقك مش عارفين ايه ال كان هيجري .

نادر: اه لو كنت اعرف انهاهي ال هتقع من علي السلم كنت سبتها واهو اخلص منها ومن الجوازة دي .

روعه :وهي تمسك دماغها من شده الصداع .

مش عارفين مين ال كان ارتاح .

روعه :بزهول ايه ده أنا بشوف .

البنات بفرحه بجد يا روعه شيفانا دلوقتي .

نادر: طب كويس كده نفركش الجوازة بما انك شفتي ما هو معتش سبب للجوازة دي .

دخل خالد مصاحب للطبيب وهو يحمل معه الاشعه .

نادر: ايه الاخبار يا دكتور ؛ الانسه تقدر تخرج.

الدكتو ر : اكيد يا حضرت الانسه بخير بس نسبه الارتجاع زاد ولازم تاخدي بالك يا انسه متحركيش راسك كتير 

أنه ا الإجراءات وتوجهت الفتيات لإسناد روعه للخروج من المشفي 

روعه في نفسها بقي عاوز تخلص مني وتقول لو كنت تعرف اني انا ال هتقع كنت هتخلص من الجوازه دي .

روعه بالقرب من باب الخروج .

روعه ممسكه دماغها اه أن حاسه بدوخه ومش قادرة امشي .

خالد : الحق يا نادر شلها ال توقع .

الفتيات روعه الحقنا.

اسرع نادر حاملها والتوجه الي السيارة للعوده للمنزل 

وصلوا جميعا منزل والد روعه .

نادر: الحمد لله وصلنا اتفضلوا انزلوا وساندوها .

البنات : ثواني يا حضرة الضابط ننادي علي حد يشيل روعه .

نادر: بغيرة. نعم بقلكم سندوها تقولوا ننادي حد يشلها .

حنين : اكيد مش هنادي الأمن هنادي مراد ..هو ال يشلها .

نادر : بغيرة واضحه فهو حال اي رجل لا يحب أن بري زوجته مع بين يدي رحل آخر حتي لو ابيها واخيها

خالد : هو مراد ده يشلها ليه ده حتي عيب حد يشلها وهي مجوز.ة

نادر: مستغفرا. خالد مش ناقصه غبوتك ا.!

نزل نادر من سيارته وتوجه الي الباب الخلفي وفتحه ومال وحمل روعه لأول مرة يقترب هكذا منها بالرغم من حمله لها قبل ذلك ثلاث مرات فهذة المرة اقترب من وجهها دون نضارة وهذا الكاب العين .

لتقع عينيه علي شامه رائعه علي وجهها بجوار شفتاه يبلع ريقه بصعوبه ما بها هذة الروعه ليس بها أنوثه أو جمال. كحالها من الفتيات حتي أصدقائها فائقات الجمال لكن لما هذا الانجذاب ليها .

نادر محدثا نفسه : لا انجذاب ولا غيرة أنا بس ال بتخيل هي ليس بها أي مواصفات لفتاة احلامي .

حملها وصعد بها درجات السلم فجاءة تميل روعه مستنده علي صدرة ينحني ينظر لها يزهل من سرعه دقات قلبه نادر أثبت ال انت فيه ده عشان دي اول مرة تقرب من ست بالطريقه دي تبسم لو اعتبرنا روعه من السيدات. اصلا .

وصلوا إمام الباب بعد دق جرس الباب فتح اخيها معاذ .

معاذ بخضه : روعه مالك يا قلب اخوكي فيكي ايه ..

حد ينطق مالها روعه .

رغد :متقلقش يا معاذ اتخبطتت واحنا بنشتري فستان الفرح والحمد لله لولا حضرة الضابط لحقها قبل ماتقع منعرفش ايه كان هيحصل ليها.

نادر:ممكن تشورلي علي اوضتها ادخلها .

معاذ : اتفضل الأوضه. من هنا .

دخل نادر بروعه وضعها على السرير برفق حتي لا يقم بهز راسها .

بلع نادر ريقه بصعوبه ممكن كوبايه مايه وبرفيوم قوي نفوقها بيها . 

خرج معاذ، نادر نظر باتجاه الغرفه وجد ها غرفه هادئ لكن جميع محتوياتها ليس بها ما يدل علي انها غرفه فتاة تبسم يعني رويعي هتكون اوضتها ازاي .

نظر بجانب السرير وجد صورة بنت صغيرة شعرها طويل وعيونها الذيتوني اللامعة تظهر بوضوح. دخل معاذ بالماء والبرفيوم 

وضع نادر الصورة مكانها 

معاذ :البرفيوم ممكن تبعد من جنبها عاوز افوقها ..

نادر': نظر لمكان جلوسه وجد نفسه جالس بجوارها لا يفصلها عنه أنشأ واحدا 

نادر:البنات فين ما دخلوش ليه يفوقها .

معاذ:أنا قلتلهم يفضلوا برة عشان الزحمه في الأوضة وانا مش بستحمل وجودهم كلهم مع بعض.

اقترب معاذ من روعه وهو يضع البرفيوم بالقرب من انف روعه 

قليلا بدئت تفيق وهي تمسك بيد اخيها 

معاذ بفرحه: الحمد لله ريعوا حببتي فوقي .

فجاءة دخل اخواتها روعه مالك ياقلبي حصل ايه يا معاذ كانت كويسه الصبح .

مراد ممسك بيدها يبكي روعه فوقي يا حبيبتي وانا مش هزعلك ابدا .

معتز: صحبي الانتيم قومي ال والله هزعل منك ومش هقولك علي ال عملته في بلبل ودودو .

مآذن: ممسك بيدها الأخري لا ما انتي لازم تفوقي. أنا مقدرش يعدي عليا ساعتين من غير منكفتك فيا .

مروان : قومي يا روعتي وحشني كلامك وضحكتك الحلوة وانتي بتحكيلي عن يومك ومقالبك .

نادر: بفاه مفتوح ايه ال بيسمعه ده يبكون لمجرد أنهم علموا باغماءها .

قليلا فاقت روعه .

نادر: الحمد لله فاقت ..حضنها اخواتها جميعا بحضنهم المخصص لهم السته كما تعودوا منذ صغرها .

روعه : يعني كان لازم اتعب عشان اسمع كلامكم الحلو ده .

اخواتها : فوقتي يا روعي لا احنا خفنا تتعبي وبلبل يعلن حاله الطوارئ ومنعرفش نخرج ولا نام ولا ناكل كالعادة .

روعه : اه يا اندال خفتم علي نفسكم طيب انا هقول لبلبل يخدلي حقي كالعادة ويحرمكم من السهر اسبوع .

التفوا جميعا حولها يقبلون يدها ور اسها لا دي احنا كنا هنموت من الزعل عشانك بس بلاش عقاب .

نادر:نعم هو ايه هو مين بيعاقب مين .

الكل أشاروا علي روعه ...دي الحكومه كلها ورئيس الوزراء الآمرة النهايه هنا بلبل القائم بالأعمال الماليه ودودو بالأعمال المنزليه .

نبيل :بلهفه روعة حببتي مالك يا نور عين ابوكي .

روعه بلبل حبيبي انا كويسه متقلقش عليا  كفايه عليك الخضه بتاعت معاذ ومعتز مش هبقى أنا كمان .

نبيل اه بأولاد**** يا فتنين لحقتوا تحكولها .

الكل أشار إلي معتز مالناش دعوة دي معتز ..

معتز : لا انا مقلتش حاجه أنا بس قلت اشوفها تفوق بسرعه .

نبيل : وهو يقبل روعه حمدالله على سلامتك يا قلبي مش عارف هقدر اعيش من غيرك ازاي لما تجوزي.

نادر: هامسا ال يشوف كلامكم دلوقتي ما يشفش. يوم كتب الكتاب كأنكم ما صدقتم تحوزوها .

نبيل: اهلا يا نادر يا بني معلش ما اختش بالي منك انشغلت بروعتي .

نبيل ،:, عادي يا استاذ نبيل اكيد مقدر ال حضرتك فيه .

بعد السلام والاطمئنان على روعه خرج الجميع وتوجهت الفتيات الي غرفه روعه للاطمئنان عليها .

استأذن نادر وخالد  للذهب لإنهاء بعض الأمور 

"""""""""""""""""""مني""عبد العزيز""""""اخوات زوجتي

في الطريق رن هاتف نادر.

نادر: أنا بقول التلفون فرحان ليه .

هنا برقه : هههههههههههه انت بكاش قوي  يا حضرة الضابط.

نادر: ابدا والله انا معاكي بكون اسعد انسان بالدنيا.

هنا : بجد انا ال بكون اسعد بالكلام معاك قوي .

نادر:  دكتورة هنا انتي في البيت ولا المستشفي .

هنا:  أنا قربت اخلص الشفت  وهخرج  اتمشي شويه

ايه دكتورة دي اسمي هنا وبس..زي ما بقولك نادر .

نادر ايه رايك نتقابل .

هنا :طبعا معنديش مانع تحب نتقابل فين  .

نادر : ايه رايك اعدي عليكي قدام المستشفي  ونخرج في أي مكان تختاريه.

هنا :,خلاص هستناك متتاخرش عليا .

انهي نادر الاتصال مع هنا .

خالد: نادر انت مجنون يا بني  انت بكرة. فرحك .

نادر: ياعم ما تفكرنيش   هنا دي الانسانه الوحيدة ال قلبي حبها  لولا عملت الزفته روعه  واصرار بابا اني  اجوزها. كنت طلبت ايد هنا .

خالد: متسرعش يا نادر انت عمرك محبيت البنت ال بتكلمك في التلفون  دايما كنت بتقول انتي منقدرش تامنها علي بيتك  .

نادر: هنا غير دي قلبي اتفتحلها. 

خالد:  انت كده بتظلم الاتنين .... وقبل منهم بتضيع نفسك .

نادر : متقلقش عليا  انا عارف بعمل ايه يلا وصلنا خد البدل معاك وبكرة أن شاء الله تجبهم. معاك.

خالد : ماشي يا عريس لما نشوف اخرتها معاك.

وصل نادر أمام المستشفي ينتظر قدوم هنا ..بعد قليل اتت هنا تلبس تنورة قصيرة أسفل الركبه بقليل ..وشعرها علي هيئه ضفيرة علي كتفها 

نادر:لنفسه اهي دي الستات ولا بلاش مش روعه ال لبسالي بنطلون وجلبيه فوقيه .

هنا بابتسامه : اتاخرت عليك .

نادر: لا ابدا في معادك وياستي أنا استناكي لو سنه .

عند روعه💞💞💞

دخلت الفتيات عندها .

روعه : ممسكه راسها من الالم .

حنين : خطتك روعه يا روعه .

تسنيم :, بجد انا صدقت انك كنتي هو تقعي. .

روعه : أنا فعلا مخستش بنفسي وكنت هقع من علي السلم ومعرفتش ايه ال حصل بعد كده. بس لما فوقت ولقيت نادر قلت ده انسب وقت اقول اني بقيت اشوف .

تحدثت الفتيات  ده لو مرتبين أن ده يحصل مش هيحصل كده .

روعه : الحمد لله وكويس أن بابا واخواتي عرفوا. بس انا دماغي هتنفجر من الصداع.

دودو: مامتها وعمتها لوزة وسهي رجع ا من فرش شقتها هي ونادر  وحكي لهم اخيها معاذ ما حدث دخلت دودو عندها.

دودوا :بلهفه روعه بنتي حبيبتي  عمله ايه ياقلب ماما.

روعه : متقلقيش يا ست الكل الحمد لله أنا بخير ورجعت شفت من تاني.

دودو : مالك مسكه راسك كده ليه .

روعه مفيش بس الصداع عيفرتك دراعي.

دودو : هحضرلكم. الاكل وتاخدي العلاج وتنامي تقومي فائقه وكويسه أن شاء الله 

انتهي اليوم وفي صباح يوم الزفاف .

عند روعه والفتيات مجتمعين  ويغنون بالحناء والأغاني. حضرتط الميك اب ارتست. وبدأت بالاستعداد الحفله  

انتهي الكل من التجهيزات واتي نادر  لاصتحاب روعه القاعه

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اخوات زوجتي)
google-playkhamsatmostaqltradent