روايات

رواية قلب مظلوم الفصل الرابع 4 بقلم سحر خالد

رواية قلب مظلوم الفصل الرابع 4 بقلم سحر خالد

رواية قلب مظلوم البارت الرابع

رواية قلب مظلوم الجزء الرابع

رواية قلب مظلوم الحلقة الرابعة

تاني يوم قامت امل من النوم اخدت دش بسرعه وغيرت هدومها لملابس تانيه خالص غير اللي كانت بتلبسها دائما كانت تتعمد انها تلبس محتشم جدا قدام اركان بس ده الوقت انها تغير من ستايل لبسها خرجت وهي فرده شعرها وراء ظهرها
اما اركان تفاجئ انها في المطبخ بعد ما كان مفكر انها مش هتطلع لمده شهر بعد اللي حصل داخل المطبخ كان ناوي يهزقها بس تفاجئ انها محضره كل حاجه ومحضره الفطور بصيت له امل وهي بتقول …..الفطار جاهز يا اركان
قالت كلامها بابتسامه وهي بتدوس على كل كلمه بتقولها وخصوصا اسمه
اما اركان بلع ريقه بتوتر وخرج من المطبخ بسرعه ومن البيت كله وهو مش قادر ينطق كلمه واحده حتى
دخل المكتب اركان وهو بيتنفس بغضب طول الطريق بيفكر في امل ونظراتها الصبح والابتسامه اللي كانت على وشها ضرب راسه وبايده وهو بيقول …….
اعقل يا اركان بتفكر في ايه بس

 

 

دخلت في الوقت ده حنين وهي بتقول…… اخرت لي يا اركان عندنا اجتماع بعد شويه اجهز بقى وفي حفله كمان بكره
حنين اركان….. انت ما بتردش ليه
بص لها اركان وهو بيقول….. لا انا اهو انت بتقولي ايه
حنين …..هو انت مش معي خالص انت بتفكر في ايه
اركان بسرعه……. ما بافكرش في حاجه يا حنين معك اهو قولي عايزه ايه
في الوقت ده رنه تليفون اركان ساب حنين وخرج يرد على التليفون
في البيت وبعد ما جاء بالليل على كل الابطال كل واحد راح بيته اركان دخل البيت اتفاجئ باللي شافه كانت امل واقفه جنب السفره اللي محضراها ولابسه فستان جميل ومستنياه بابتسامه واسعه عكس ماتوقع تماما
امل بابتسامه…….. اركان انا كنت عايزه اتكلم معك في موضوع كان لازما نتكلم في من ساعه ما اتجوزنا
بص اركان وهو بيحارب المشاعر اللي بدات تظهر جوا و قال…….انا مش قلت مش عايزه اشوفك طول ما انا في البيت
امل…. تمام ممكن نتكلم دلوقتي ولو عايز هاسيبلك البيت تعيش فيه زي ما انت عايز
اركان وهو بيتخطاها عشان يدخل الاوضه بتاعته وقال……. وانا مش عايزه اتكلم يا امل
في الوقت ده امل حاطط يدها على كتفه وهي بتقول ….اسمعني ان..
قبل ما تكمل كلامها كان اركان شدها وقعت في احضانه 💏 طويله طلع فيها كل الغلى والكره والحب و كل المشاعر المتناقضه اللي حاسس بيها تجاهها مش عارف هي ايه بالضبط مش عارف يبعد عنها
بس اما الاقي امل عماله تقاوم وعايزه تبعد
امل ودموعها في عينيها وهي بتقول ……. انا عايزه احكي لك كل حاجه وعايزاك تسمعني بس قبل ما احكي عايزه اسالك سؤال هو انا بالنسبه لك ايه

 

 

اركان وهو بيقول بدون رحمه بعد ما افتكر كل اللي هي عملته وافتكر المكالمه اللي جاءت له النهارده وقال …….
مجرد واحده ما عندهاش اخ**لاق بتمشي مع كل واحد شويه بس قولي لي بقى يا امل هو انا رقم كم ولا لا بلاش السؤال ده هو انتي ايه اللي خلاك تحبيني وتغيري معاملتك مع اني معاملتي معك زفت فلوس مثلا طب ما انتي معك ايه اللي هيخليك تحبيني مثلا
بصت امل ليه نظره عمره ما هينساها كانت جواها الكتير وكتير من الم و ركضت بسرعه على اوضتها قفلت الباب..
اما اركان حط ايده في شعره بغضب من نفسه ومنها لو كان شافها في مكان غير في وقت غير او في احداث غير كان كل حاجه غير كده دخل هو كمان اوضته
وفي نص الليل وبعد ما انام اركان او دخل اوضته والبيت بقى في هدوء تام خرجت امل من اوضتها بعد ما لمت كل حاجتها وعزمت على انها هتسيب اركان وتمشي ومش راجعه على البلد لا هي خلاص اكتفت منهم …
مش هتفضل عايشه في الشك ده كتير …مش هترجع الا لما تاخذ حقها وتعرف الكل انها مظلومه وانها عمرها ما كانت بالاخلاق دي ابدا
اخذت شنطتها وخرجت من البيت ماحدش حس بها الا تاني يوم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلب مظلوم)

اترك رد

error: Content is protected !!