نوفيلا عائلة الجارحي الفصل السابع 7 بقلم زينب طارق

 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل السابع 7 بقلم زينب طارق

نوفيلا عائلة الجارحي البارت السابع

نوفيلا عائلة الجارحي الجزء السابع

نوفيلا عائلة الجارحي الفصل السابع 7 بقلم زينب طارق

نوفيلا عائلة الجارحي الحلقة السابعة

مريم بصدمه: نعممم

مراد: ايه هو انا قولت حاجه عيب

مريم: ايه ي مراد هو الجواز كدا مش المفروض نقرا الفاتحه وبعدين خطوبه وبعد...

مراد: استهدي بالله كدا ي مير احنا دلوقتي هنقرا الفاتحه وبعد بكره نعمل الخطوبه واقبل م نسافر بيوم نكتب الكتاب ول ايه ي بابا

عز الدين: والله انا عن نفسي موافق الرأي رأي ميرا

يارا: متخلصي ي مريم وتوافقي م انت كدا كدا بتحبي 

مريم بكسوف: بس ي يارا احم خلص ي انكل الي حضرتك تشوفو 

مراد: طيب بعد اذنكو ي جماعه قومو اجهزو كدا في ضيوف جايه بليل

عز الدين بستغراب: ضيوف مين

عمر: ضيوف ي انكل 

عز الدين: طيب لم اشوف اخرتها معكو

خارج عمر ومراد 

يوسف: انا طالع صحيح احم احم هي ساره صحبتك مبتحضرش محاضرتي ليه

فرح: اصل ي ابيه هي كانت داخله عشان تحضر مايا قالتله امشي اطلعي بره ملكيش تحضري ولم ساره قالتله انتي مالك راحت مايا زعقت وقالت يوسف الي قالي مداخلكيش وحرجتها قدم الدفعه كلها

يوسف بصدمه: انا 

فرح ببراء مصطنه: اه ي ابيه مايا الي قالت كدا

يوسف بعصبيه: ماشي ي مايا

فرح: وساره عشان مش عوزه تعمل مشاكل مردتش عليه 

يوسف بشك: ساره مردتش عليه انتي متأكد

فرح: ايوه متأكده 

يوسف: ماشي انا طالع اوضتي اجهز لم نشوف الضيوف الي جايه دي

مازن: خدني معاك 

طلع يوسف و مازن وعز الدين وصفاء داخلو يجهزو والبنات طلعو يجهزو هم كمان وبعد ساعه الكل متجمع مستنين الضيوف البابا خبط قمت فرح فتحت لقت مراد ماسك بوكي ورد وشوكلاته ولابس بدله وعمر معاه وهو كمان لابس بدله 

فرح بضحك: ايه الي انتو عملينو دا

مراد: ايه مش هداخلي ضيوفك

فرح بضحك: لا طبعا اتفضلو 

داخل مراد وعمر وفرح وراهم بتضحك

يوسف بضحك: انتو بقا الضيوف

مراد: اه

عز الدين بضحك: اقعد يبني

عمر: احنا ي انكل جا...

مراد: استني ي عم انت انا ي عمي جاي اطلب ايد الانسه مريم

صفاء بضحك: طب والله مجنين

عز الدين: واحنا يبني مش هنلقي احسن منك لبنتي مريم

مازن بضحك: طيب ي حاج انا كمان عوز اخطب بقا

يوسف بضحك: يبني اصبر لم نشوف اخوك   

عز الدين: استني ي مازن لم نشوف مراد

مراد: ها قالت ايه ي عمي

عز الدين: والله لم اشوف بنتي مريم ها ي مريم قالتي ايه

مريم بضحك وكسوف: موافقه ي بابا

صفاء: لولولولويي الف مليون مبروك

مراد: طيب نقرا الفاتحه

عز الدين بضحك: ومالو نقرا الفاتحه

كلهم قرا الفاتحه

يارا: استنو نشغل اغني 

فرح: ايوه بقا شغلي يلا

شغلو اغني والكل كان فرحن واتفقو ان بكره الخطوبه تاني يوم

يارا بصوت عالي؛ مررررررريم

مريم بفزع: ايه في ايه

يارا: قومي ي حبيبتي يلا الساعه ١ يلا عشان نلحق نجهز 

مريم: هو في حد بيصحي حد كدا في حاجه اسمه صباح الخير

فرح وهي بتداخل من بابا الاوضه: طيب ي ست مريم صباح الخير

مريم: صباح النوو 

فرح: وبعدين في عروسه بتفضل نايمه لحد الضهر

مريم وهي بتشد البطانيه عشان تنام: اه انا 

يارا: شدت البطانيه من عليه: قومي ي عسل عشا نلحق نجهز يلا

فرح: خلاص ي يارا سيبيه انا هنزل ل ابيه مراد اقولو عرستك عوزه تنام

مريم بسرعه: استني بس مين جاب سيرت النوم انا قايمه اخد شاور

فرح: ايوه كدا يلا بسرعه بقا عشان نروح السنتر

مريم: طيب

يارا: هنزل افطار علي م تخلصي ي مريم

مريم من الداخل: ماشي

---------------------------------------------------------

علي السفره الكل متجمع ماعده مريم

صفاء: فين مريم

يارا: بتخد شاور ونزله 

نزلت مريم

مريم: صباح الخير

الكل: صباح النور

صفاء: اقعدي يحبيبتي عشان تفطاري 

مريم: مش جعانه ي ماما

مراد: بس انتي مكلتيش حاجه 

مريم: بس انا..

مراد: اقعدي يقلبي كلي لقمه صغير عشان اليوم طولي وهتتعبي 

مريم: ماشي ي مراد

كلو وخلصو

يارا: يلا ي بنات عشان منتأخرش 

فرح: استنو بس شويه هرن علي ساره

مريم:ماشي

مراد: يلا انا هوصلكو

يوسف: لا خليك انت انا هوصلهم

مراد: ايوه م انت الي هتوصلم انا هوصل مريم عشان نشوف الفستان 

يوسف: ماشي يلا ي فرح انتي ويارا

فرح: استني بس هرن علي ساره

يوسف بهمس: هي البلوه دي جايه

يارا بضحك وهمس: اه هي الحيزبونه جايه   اقصدي مايا

يوسف: اه جايه

يارا: طيب

مراد خد مريم ومشي 

فرح: الو 

ساره: الو ي فرح

فرح: اوعي تقولي انك لسه مخلصتيش 

ساره: لا يستي انا علي الباب مستنيكو

فرح: يبنتي انتي عبيطه ادخلي

ساره: طيب داخله سلام

فرح: سلام

صفاء: الباب بيخبط هروح افتح

يارا: خليكي ي طنط انا هروح

فرح: اكيد ساره

يارا فتحت لقت ساره سلمت عليه وداخلت

ساره: ازيك ي طنط

صفاء: الحمدلله يحبيبتي 

ساره: اوعي تكون مايا جايه معانا

فرح بسرعه: لا طبعا

ساره: طيب كويس

صفاء: بس اكيد هتيجي الخطوبه

ساره: ومالو تيجي اديها علقه كمان

صفاء بضحك: مجنونه اجبلك تفطاري يحبيبتي

ساره: تسلمي ي طنط

يوسف: يلا بقا

ساره: انت جاي معانا

يوسف: اه انا الي هوصلكو ولم تخلصو هاجي اخدكم

ساره: اهاا يعني انت اوبر تمام

يوسف: نعم ي عسل هو مين الي اوبر ي بت 

ساره: انت 

يوسف: طيب مش موصلكو 

يارا بسرعه: يعم انت قفوش كدا ليه استني بس دي بتهزار 

ساره: لا انا مش ب...

فرح بهمس لساره: خلاص بقا ي ساره مش هيرد يوصلانا وهنروح موصلات 

ساره: طيب خلاص سكت 

فرح: يلا ي ابيه عشان نمشي 

يوسف: لا اطلبو اوبر

ساره طلعت الفون ولسه هترن 

يوسف مسك منها الفون: انتي بتعملي ايه

ساره: هطلب اوبر

يوسف: احم هوصلكو بس عشان انا مبحبش بنات بيتي تركب مع حد غريب

يارا: خمش 

صفاء: يلا بقا يولد هتتأخرو 

يوسف: طيب يلا

مشيو

--------------------------------------------------------

في عربيه مراد 

مراد: مريم

مريم: نعم

مراد مد ايدو بلفون: خدي الفون اتفرجي علي الفستيان شوفي الي يعجبك نجيبو 

مريم: طيب وقف العربيه خمس دقيق نختار انا وانت

مراد: ماشي 

وقف مراد العربيه 

مريم: بص دا ي مراد حلو اوي 

مراد: لا ي مريم مفتوح 

مريم: لا حلو 

مراد: هتلبسي ازاي وانتي هتبقي محجبه

مريم: لا ي مراد انا هبقي بشعري

مراد بعصبيه: لا ي مريم هتبقي محجبه

مريم بعند: لا ي مراد هبقي بشعري دا يوم واحد 

مراد: والله يوم واحد ميت يوم لا هيبقا في راجله

مريم: لا ي مراد هبقي بشعري يعني هبقي بشعري

مراد بعصبيه ومسك ايد مريم جامد: لا مش هتبقي بشعرك 

مريم: سيب ايدي ي مراد

مراد ضغط علي ايديها اكتر: مش هتبقي بشعرك سامعه

مريم بعيط: سيب ايد بتوجعني 

مراد سب ايد مريم لقها مزرقه مكان ضغط ايدو

مراد مسك ايديها: اسف والله مكان قصدي بس اتعصبت 

مريم بدموع: بص عملت ايه في ايدي 

مراد مسك ايديها و حطلها مرهم: حقك عليه متزعليش مني 

ميرا بدموع: مراد انت كانت هتتحول عليه

مراد بضحك ومد ايدو مسح دموعه: هتحول ايه ي مريم انا اتعصبت بس بصي ي قلبي انا مش حابب حد يشوفك بشعرك غيري ومش حابب حد يشوف جسمك ي مريم هيبق في راجال اعمال كتير وناس صحابي وانا مش عوز حد يشوفك كدا مش كفايه هتحطي ميكياج وسكت انا بغير عليكي من الهوا 

مريم بضحك: كمان مش عوزني احط ميكياج

مراد: ايوه اضحكي كدا خلي الدنيا تنور من تاني ها هنلبس الحجاب

مرين: ماشي 

مراد: لا مش عوزك زعلانه مني

مريم: لا مش زعلانه ان عرفت انك بتغير عليه وخمش كدا 

مراد: خمش

مريم: اممم يلا بقا عشان نتختار فستان محجاب 

مراد: ماشي 

مريم: بص دا كويس مفهوش غلطه

مراد: جميل طبعا طيب نمشي بقا عشان منتأخرش زمان يوسف وصلهم 

مريم: ماشي يلا 

مشيو بالعربيه

----------------------------------------------------------

الكل وصل البيتي سنتر 

مراد: مريم همشي انا اجهز 

مريم: ماشي مراد

مراد: نعم

مريم: خلي بالك من نفسك 

مراد: بعتلها بوسه في الهوا: حاضر يقلبي 

يوسف: يلا ي عم الحبيب 

مراد: يلا ي غتت

مشي مراد و يوسف و البنات داخلت البيتي سنتر وابتدو يجهزو ولبسو والكل جهز مستنين مراد يجي

عند فيلا الجارحي

عز الدين: يلا ي مراد روح عشان تجيب ميرا انت اتأخرا 

مراد من فوق: حاضر ي بابا هلبس الجرفته ونزل

يوسف: انا رايح اجيب البنات 

عمر: استني ي خفيف هنروح معاك

مازن: انا هستنكو في العربيه 

مراد: لا استني عمر انت هتسوق العربيه الي انا هركب فيها يوسف و مازن والبنات في عربية يوسف

يوسف: طيب

مراد: يلا خلصت

نزلو كلهم ركبو واصلو عند السنتر نزل مراد وداخل والبنات خارجت مراد داخل واتصدم لم مريم لفت كانت شبه الملاك 

مراد قرب باس ايديه: ايه القمر دا

مريم: شكرا

مراد: بحبك اوي ي مريم

مريم بكسوف: وانا كمان

مراد: لا قوليها 

مريم بكسوف: لا هقولهلك يوم كتب الكتاب 

مراد: ماشي مريم هستني يقلبي مش يلا بقا

مريم ببتسمه: يلا 

خارج مراد ومريم وركبو العربيه عمر كان وقف سرحان في فرح 

عمر في نفسه: يااه لو تعرفي ي فرح بحبك قد ايه بس لا مش هينفع اسكت لزم في اقرب وقت تكوني مراتي قريب ي فرح هتكوني ملكي

مراد بصوت عالي: يلا ي عمر بقالك ساعه واقف

عمر فاق: انا جاي اهو جاي 

ركب عمر العربيه وانطلكو

يوسف: مش يلا 

ساره: اه وانبي يلا ي يوسف الصندل دا واجعلي راجلي اوي فرح السبب قولتلها البس كوتش قال ايه عشان تبقي انثه

فرح: يلا ي ساره الله يهديكي كوتش ايه الي تلبسي 

يوسف: يبنتي م انتي كونتي انثه بس لم اتكلمتي كل حاجه باظط 

ساره: بقولك ايه ي بتاع انت مالك دعوه بيها انا مش طايق نفسي ولو قالتلي كلمه مش عجبتني هجبلك خطيبتك من شعره 

يارا: ونبي ي جماعه يلا ساره مبتصدق تفسك في خناق حد 

يوسف بضحك: طيب يلا 

مازن بهمس ليارا: شكلك زي القمر 

يارا بكسوف: احم شكرا 

فرح: يلا ي مازن انت ويارا هنتأخر 

مازن: جاين 

ركبو ومشيو وصلو كلهم علي القاعه اول م مريم ومراد داخلو النور جايه عليهم الاغني ابتدت تشتغل والكل بدأ يرقص ساره كانت ماشيه في القاعه حد خبط 

ساره بوجع: اه

مايا: انتي متخلفه 

ساره: هو انتي طب تعالي ولسه هتجيبها من شعره مايا خافت و ماشيت نحيت يوسف بسرعه 

يوسف: في ايه بتجري كدا ليه

مايا: هاا اصل بحسب اني اتأخرت 

يوسف شد مايا مكان بعيد: مايا انا عوز افهم ايه الي انتي لبسه دا

مايا بدلع: فستان ي بيبي 

يوسف: لا ي مايا دا مش فستان دا نص فستان دا منظر تخرجي بي 

مايا بعصبيه: يوسف انا قولتلك قبل كدا دي طريقة لبسي ومش هغيره 

يوسف بعصبيه: لا ي مايا حسك عينك صوتك يعلي عليه انتي سامعه و حلٱ تيجي معايا تغيري الفستان دا 

مايا: لا طبعا مش هغيرو 

يوسف: تمام انتي مش هتسمعي كلمي يبقي وتتحجبي يبق كل واحد في طريق 

مايا: دا اخر كلام عندك 

يوسف: اه

مايا: انا مش هتحجب 

يوسف قلع الدبله وحطه في ايد مايا: وانا مش هكمل معكي 

يوسف سبها و مايا مش مستوعبه انو اتخلي عنه بالسهوله دي مشيت مايا ويوسف داخل القاعه والاغنيه الرومنسيه اشتغلت ومراد و مريم كانو بيرقصو سلو وكان اليوم كلو فرحه وخلاص اليوم جايه تاني يوم والكل متجمع علي السفره كلو وخلاصو وراحو قعدو في الجنينه 

واحد من الحارس: مراد بيها في واحد عوزك 

مراد: داخلو 

عز الدين: مين دا 

مراد: المأذون

الكل بصدمه ماعده عز الدين: ايهه....

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (نوفيلا عائلة الجارحي)

google-playkhamsatmostaqltradent