رواية روح الصقر الفصل السابع 7 بقلم رنا احمد عماد

 رواية روح الصقر الفصل السابع 7 بقلم رنا احمد عماد

رواية روح الصقر البارت السابع

رواية روح الصقر الجزء السابع

رواية روح الصقر الفصل السابع 7 بقلم رنا احمد عماد

رواية روح الصقر الحلقة السابعة

في فيلا العزايزي ..

كان صقر يسحب عصفورته الذي شعرت بالقلق من ذلك المنظر فكانت جنينه الفيلا ملايا بالناس.

صقر بابتسامه وعلو الصوت /من فضلكم ي جماعه تسمعوني شويه في موضوع مهم لازما تعرفوه هو اجمل حاجه حصلت في حياتي .

روح بخوف وهمس/صقر انت بتعمل ايه كفايك عاد .

صباح بحده /ايه الي بيحصل ده ي مرات عمي.

خديجه بشرود /اهدي ي بت أما نشوف فيه ايه عاد .

صقر بابتسامه/حضراتكم موجودين هنا علشان الصفقه الكبيره الي اخدناها بس فيه خبر لازما تعرفوه انكم معزومين باذن الله الخميس الجاي علي فرحي من حبيبتي روح .

تعالات المباركات والهمهمات فكانوا الفتيات ينظرون إليها بحقد شديد فماذا بها ذلك الفتاه الذي يبدو عليها الفقر الشديد مابها لتمتلك قلب الصقر أما هي فكانت في عالم آخر كان قلبها يرقص كالطبول كانت عيناه تتدمع كاللشلالات فماذا حدث من المعقول أن تحقق الحلم .

روح بدموع الفرح/صقر ايه الي انت عملته ده .

صقر بعشق /عملت الي كان لازما يحصل من ساعه مشوفتك قولتي اني بعطف عليكي بس الي متعرفيهوش عاد انك دخلتي قلبي من اول لحظه حبيه فيكي برائتك وجنانك بحبك ي روح بحبك جوي.

روح بدموع/بس ي صقر بالله عليك بس انا حاسه قلبي هيقف من كتر الفرحه .

صقر بحب /بعد الشر عليكي ي روح الصقر ❤️.

رحمه بسعاده عارمه /لولولولو ي .

خديجه بغضب شديد/اكتمي ي بت اجفلي خشمك .

رحمه بحزن /ايه ي أما مش عيزانا نفرح ولا ايه .

صباح بغضب مملو بآلام /عجبك كده ي مرات عمي شوفتي الحيه حرقت قلبي غرفتي ليه اناةبكرها عاد من ساعه اخر مره وانا عارفه أن البت دي بتخطط ل حاجه بس مكنتش اتخيل واصل أن صقر يوم ميفكر يتجوز دي .

رحمه بغيظ /ومالها دي عاد ي صباح روح بنت متعلمه ومتربيه زين ومفيش منها واصل .

صباح بغيظ ووجع /ايه ي ست رحمه كل ده بس اوعي تفتكري اني عسكت عاد هعملها عمل بجيبها وراء الشمس .

خديجه بحده وتحزير/اوعي تفكري تعمل كده واصل فاهمه انتي كده باتحطينا قدام صقر في حرب سيبك من كل ده البت دي نهايتها وخروجها من حياه صقر مش بس صقر من البلد كلها هيكون علي يدي ..

صباح بغيظ /انا هخرج اسم هواء قبل ماموت.

حنان بغيظ /هتروحي فين السعادي بت ي صباح انتي ي بت .

صباح بغضب /لمواخذه.

حاتم بإعجاب/لمواخذتك معاك ي بطل .

سوزي بانبهار/حاتم هو ده صقر .

حاتم وهو يراقب صباح باستغراب /ايوه هو .

سوزي بغيظ /متركز معايا انا هنا .

حاتم بضيق /اووف انا معاكي اهو وايوه قولتلك هو ده .

سوزي بخبث/بس مززز ي خاتم ويدخل الدماغ. 

حاتم بسخرية/متحلميش مش هتعرفي متتعبيش نفسك .

سوزي بتحدي /هنشوف بس مين البنت الي واقفه معاه دي.

حاتم بدهشة/معرفش ي مكن أخته تعالي بقا تسلم عليهم .

سوزي بضيق/ي ساتر انا مش عارفه ايه الي خلاني البس اللبس ده وده بيلبسوه ازي اصلا. 

حاتم بغيظ /امال كنتي عايزه ايه اجيبك معايا في الصعيد بابسك الي من غير لبس ده يلا ي اختي يلا .

عرفان بسعاده /مبروك ي روح ي بتي.

روح بخجل شديد /الله يبارك فيك ي أبا الحاج .

عرفان بعتاب /أكده ي صقر تعمل كده من غير متقولي ده علي اساس اني ماليش قيمه ولا البت دي ملهاش اهل اوعا تفتكر كده .

صقر بأسف /ينقطع لساني ي ابوي لو كنت فكرت كده وانا ليا مين غيرك وطبعا روح ليها أهل وانا بنفسي هروح اطلبها منيهم وتعملها فرح منعملش في الصعيد كليتها.

حاتم بجديه /سلاموا عليكم مبروك ي صقر مبروك ي حاج عرفان علي الصفقه الجديده .

عرفان /الله يبارك فيك ي ولادي بس فيه مناسبه تانيه فرح صقر ولدي الخميس الي جاي .

حاتم بهمس وهو يكتم ضحكاته/نابك طلع علي شونه ي اختي .

سوزي بتحدي /ولو لسه اللعب هيبدا وهتشوف .

حاتم /نسيت اعرفكم سوزي اختي ي حاج عرفان .

عرفان /اهلا ي بتي .

سوزي بابتسامه وهي تمد يدها/يشرفني اوي أن اعترفت عليك ي صقر.

روح وهي تمسك يدها بغيره /معلش أصله مبيسلمش علي الحريم .

سوزي بغيظ وإحراج /اه سوري .

صقر بهمس عاشق/ايه ده حبيبي بيغير عليا ولا ايه .

روح بنبره عاشقه متمرده/ايوه والي هتقرب منك قسما بالله ادبحها .

صقر ب عشق /اموت انا في حبيبي بحبك ي روح بحبك جوي 

روح باحراج وخجل/طب يلا بقا ل حسن انا عوات علي امي .

صقر بابتسامه/طب يلا علشان اطلبك منها واخطفك من الدنيا كلها.

شاكر /شكلك مبسوطه ي رحمه .

رحمه بسعاده /مبسوطه جوي جوي ي شاكر صقر اخوي حنين وروح تستاهل .

شاكر بابتسامه /ودي اهم حاجه عندي انك تبقي مبسوطه .

رحمه بخجل /هروح اشوف امي .

ندا بصراخ بصراخ /صقر ي صقر .

صقر بانتباه / ايوه ي ندا خير .

ندا بحنان /الف مبروك ي اخوي مبروك ي روح .

روح /الله يبارك فيكي ي ندا .

ندا بارتباك /صقر هو جاسر مجاش ليه .

صقر بانتباه /اه أصله عنده حاله مهتمه بيها شويه لأنها محتاجه رعايه.

روح بدموع /حبيبتي ي هبه ربنا ينتقم من الي أذاها كان نفسي تبقا معانا .

صقر /انشاء الله هتخف وتبقا زينه انتي مش شايفه جاسر مهتم بيها ازي يلا احنا علشان نلحقوا سلام ي ندا .

ندا بالم ودموع /هبه يارب ميكونش الي في بالي صوح يكون اهتمام جاسر اهتمام دكتور مش حاجه تانيه ...

في مستشفي جاسر ...

جاسر بقلق /مالك عاد بتعيطي ليه .

هبه بدموع /ومعيطش كيف ي عني ماليش أهل ومش قادره امشي علي حيلي وهتعالج منين وهاكل منين ده انا حتي مش قادره افتكر حد واصل .

جاسر بحنان وهو يشعر ب قلبه يخفق اتجاهها/اوعي تخافي انا جنبك ومستحيل اسيبك تتاذي واصل اطمني .

هبه ببراءه طفله /ي عني مش هتسبني واصل .

جاسر بحنان/مش هيحصل مش هسيبك واصل ممكن بقا تأكلي .

هبه بابتسامه ساحرته /طبعا هاكل وهخلص الوكل كله .

جاسر بحب /بالهنا والشفاء.

في منزل عثمان ..

بدريه بغيظ وقلق وهي تنظر يمينا ويسارا .

بدريه بغضب /بقا كده ي روح ماشي كل ده تأخير.

روح بسعاده /بدريه ي عسل انا جيت .

بدريه بغضب لدرجه انها  لم تلاحظ صقر /بقا كده ي بت كل ده تأخير عاد ده انا هشرب من دمك .

صقر /من فضلك ي حماتي محبش حد يمد يده علي مرائتي واصل .

بدريه بصدمه/انت مين ي ولدي .

صقر بابتسامه /طب ممكن نقعد ونتحددوا .

بدريه بقلق/فيه ايه ي ولدي انا مش مرتاحه .

روح /ياما ده صقر ابن عمي عرفان .

بدريه بسعاده /صقر ي ولدي ده انا مربياك الله يرحمه عثمان كانت روحه فيك من وانت صغير. .

صقر بابتسامه /ربنا يخليكي ي خاله أكده هتسهلي عليا كتير جوي .

بدريه باستغراب /قصدك ايه ي ولدي .

صقر /انا طالب منك يد روح .

بدريه بقلق/روح مش غريبه ي ولدي انت متعلم بره واكيد تقدر تتجوز واحده غنيه ليه روح بتي بالتحديد .

روح بخوف /ايه الي بتقوليه ده ي أما .

بدريه /اسمع ي ولدي انا بنتي دي اغلي حاجه عندي واوعا تفتكر اني ممكن اجوزهالك علشان اهلك يشغلوها خدامه عنديهم.

صقر باستنكار /خدامه انتي بتقويلي ايه ي خاله دي هتبقى مرات صقر العزايزي ي عني هتعيش ملكه علي الكل .

روح بحزن ودموع /وافقي ياما الله يخليكي متعمليش فيا كده ابوس يدك .

علاء بحده /حتي لو امك وافقت انا مستحيل اوافق واصل ...

ما أسهل أن تحصل علي العشق الحب لكن يكون تحقيقه علي أرض الواقع صعبا فستصبح الحياه قاسيه.

في فيلا حاتم ..

شاهندا بشر /اظن انت عرفت انت هتعمل ايه .

بيتر وهو ينظر إلي الصور /تمام بس انتي عايزه الصور دي في أي وضع .

شاهندا بانتقام /في وضع وسخ اطل الاتنين عمالي فيها عصفورين الكناريا فلازم افضحهم ولاخبط حياتهم .

بيتر /تمام اعتبربه حصل .

شاهندا بشر/ماشي ي ست ندا انتي وسي قاسم هتشوفي الفضايح الي تستاهلوها...

يتبع..
لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية روح الصقر)
google-playkhamsatmostaqltradent