رواية احببت طبيبتي الفصل السابع 7 بقلم اية هلال

 رواية احببت طبيبتي الفصل السابع 7 بقلم اية هلال

رواية احببت طبيبتي البارت السابع 

رواية احببت طبيبتي الجزء السابع 

رواية احببت طبيبتي الفصل السابع 7 بقلم اية هلال


رواية احببت طبيبتي الحلقة السابعة

- خلصت سعاد الشغل وروحت هيا وكارما البيت 
- ترن ترن ترن
- سعاد : قومي يا كارما افتحي الباب ، تلاقيه صبري البواب عايز الشهرية
- كارما : اهلا يا صبري اتفضل الفلوس اهي 
- صبري : ربنا يخليكي ياست كارما بس مش ده الي عايز حضرتك فيه ، ممكن تندهي ست سعاد
- كارما : سعاد ! وعايز سعاد في اي يا صبري ، في حاجة حصلت ولا ايه
- سعاد : اهلا يا صبري في حاجة ولا ايه
- صبري : كنت عايزك يا ست سعاد وبيغمزلها بعينه منغير ما كارما تاخد بالها
- سعاد : اه ، طب ادخلي يا كارما اشوف صبري عايز اي 
- كارما : حاضر اما نشوف
- سعاد: باردو يا صبري نفس الموضوع ؟
- صبري : ايوا يا ست هانم وكمان المرة دي مزود وكمان قال هيجي يعيش معاكم
- سعاد: لا ده كده زودها اوي
- صبري : هو ساب لحضرتك الجواب ده ومعاعهم الفلوس 
- سعاد: اوعي تجيب سيرة للي بيحصل حتي كارما
- صبري : عيب عليكي يا ست هانم سرك في بير
- سعاد: تمام روح انت متشكرة
كارما : كان بيقولك اي بقا صبري ؟؟!
سعاد: حرام عليكي يا شيخة خضتيني 
- كارما : كان عايز فلوس زيادة ولا ايه
سعاد : ايوة وكان مكسوف منك يلا بقا غوري ده ايه الاخت دي ، جبتيلي شلل
- كارما :  كده باردو يا سوسو طب مش ماشية وهقعد علي قلبك 
- سعاد: يا ساتر عليكي ، بقولك اساعدك في مشروع التخرج ولا انتي تمام
- كارما كانت فعلا متسوحة في الموضوع ده بس مكانتش حبة حد يساعدها كانت عايزة تثبت انها تقدر ولوحدها
- كارما: ايوا يا سوسو انا تمام ، بصي انا المفرود انزل دلوقتي اجيب الحاجات الي عايزاها عشان ابدأ وفلوسي خلصت 
- سعاد حطت ايدها في جيبها : شوبيك لبيك عايزة كده ولا ازود كماان
- كارما : ربنا يخليكي ليا يا سوسو ، انا هنزل بقا
سعاد: مش هتقعدي علي قلبي ؟
- كارما: هاهاهاها دمك سم يا سعاد
- سعاد: غوري لحسن اخد الفلوس تاني
- كارما : طيب شكلك مجنونة دلوقتي هجيلك وقت تاني باااي
خرجت كارما وانهارت في البكاء ، زاد الهم فوق رأسي ونفسي تؤلمني اكثر واكثر ، ماذا سأفعل ، سئمت من الحياة ، ساعدني يا الله لقد ارهقتني الحياة ونفسي تزداد ارهقا
كريم رن علي سعاد يطمن عليها 
سعاد فاقت من الي هيا فيه ، مسحت دموعها وردت عليه
كريم : عاملة اي دلوقتي كويسة
- سعاد وبتحاول تتكلم منغير عياط : كويسة ، في حاجة ؟
كريم: صوتك ماله ، لو حابة تيجي العيادة دلوقتي تتكلمي انا موجود
- سعاد : ايوا انا جاية حالا ، انا بشكرك يا كريم عشان بدات تساعدني فعلا
- كريم : مستنيكي ♥️
- سعاد قامت ولبست اسود كئيبة البت دي ، واخدت تاكسي وراحت العيادة
عدت علي ابراهيم منغير ماتسلم عليه من كتر ماهي حزينة 
- ابراهيم : استاذة سعاااد ، مش من عوايدك تدخلي الا لما تسلمي عليا
- سعاد: انا اسفة يا ابراهيم والله حقك عليا ، ازيك يا سيدي عامل اي 
- ابراهيم : ولا يهمك ، الحمدلله كويس ، اتفضلي استاذ كريم جوا
- دخلت وقعدت وانا بدمع
- كريم : اااه شكل في حاجة حصلت
سعاد: انا في سر كنت مخبياه عن كارما من زمان والسر ده شكله هيتكشف دلوقتي ومش عارفة اعمل ايه ورد فعل كارما هيبقي ايه 
كريم : طيب انا سامعك اهو ، ايه هو السر
- لما بابا وماما ماتو كنت في اعدادي وساعتها كل اهلي بعدو عني ومسألوش فيا الا واحد بس عمي ، بعد اما ماتو فورا اجاه وقالي يا سعاد دلوقتي انتي في 3 اعدادي يعني داخلة ثانوي وكبرتي خلاص وفاهمة ، انا هتفق معاكي اتفاق هديلك فلوس كل شهر مبلغ محترم تصرفي منه انتي وكارما لغاية اما تكبري وتعتمدي علي نفسك وتشتغلي ، لا متفتكرش ان هو طيب يعني ، ساعتها قولتله بجد يا عمو ربيع شكرا وكنت مبسوطة بعد كده 
قالي : بس فيه مقابل يا سعاد
- مقابل ايه ؟
- هتساعديني في شغلي 
- شغل ، شغل اي يا عمو انت مش قولت لما اكبر ؟
- ربيع : ايوا ، فاتحي مخك معايا ، هتزوري معايا ورق بايدك الحلوة دي كل الي هتعمليه هتنقلي الي هقولك عليه بالحرف منغير تغيير ، يئما بقا هتموتي انتي واختك من الجوع ومش هتلاقي الي يلحقكم
سعاد: انت طلعت شرير يا عمو🙂
باااك 
كريم : تزوير تزويير يا سعاد
سعاد: غصب عني يا كريم كنا هنموت انا واختي مكانش عندي حل تاني ، وبعدين كان هو ساعتها لاهف الورث علي قلبه يعنب الي كنت باخده منه كان حقي اصلا 
كريم : وايه الي حصل خلاكي تقولي السر هيتكشف ؟
سعاد : الي حصل ان باعتلي جواب وفيه فلوس وكاتب في ورقة انه فلس ومعهوش مليم وعايز يعيش معانا في البيت ولو رفضت هيبلغ عني 
كريم : ميقدرش يبلغ عنك لانك كنتي بتعملي كده وانتي صغيرة ..
سعاد بتوتر : ماااهو ، انا لسة بعمل كده
كريم : ليه يا سعاد لييه بس
سعاد بانهيار : يا كريم مكنتش بشتغل وكان لازم كارما تخش الجامعة ، متقوليش ليه ، انا دلوقتي مش عيزاه يجي يعيش معانا انا بكرهه بجد
كريم : مش انتي بتشتغلي دلوقتي ، اديلو فلوس وساكتيه
سعاد : مانا كنت هعمل كده بس هو مش عايز فلوس هو عايز مكان يعيش فيه وبالذات عندي ، انا الي فارقلي كارما اكيد هتكرهني 💔
كريم : لا متقوليش كده ، انا هساعدك وهقولك تعملي اي
سعاد : بجد ،ايه
-كريم : قابليه في مكان بعيد وقوليله الي هقلهولك بالظبط
كريم : حاضر 
كريم : بحبك يا سعاد 
سعاد ابتسمت وادتلو فرصة تانية
عند كارما
كارما : بت يا سعاد ، هي راحت فين شكلها خرجت
ايه ده منين اجاه الجواب ده ؟!
يشاء السميع العليم سعاد تتدخل البيت وكارما ماسكة الجواب ولسة هتفتحه 
سعاد بصرخة وهي بتجري : لاااااااا يا كاارمة وشدت منها الجواب
كارما : انتي مجنونة يا حببتي ، فيه ايه ، هو ده جواب ايه بالظبط
سعاد : ها ولا حاجة هقولك بعدين وجريت علي الاوضة بتاعتي الله يحرقك يا عمي
- عدا اليوم ويوم جديد♥️
- يا حلو صبح يا حلو طل ، نهارنا ابيض ونهارنا فل 
سعاد: نص روقانك يارب
كارما : قل اعوذ برب الفلق 
سعاد : ماشي يا رايقة انا راحة الشغل ، عايزة حاجة
كارما : لا يا روحي باي
سعاد : اتجدعتي بقا عشان الامتحانات 
كارما : ادعيلي ♥️
خرجت سعاد وهي ايه راكبة العربية اه ما الزهر لعب معاها واشترت عربية
وصلت الشركة 
- رشدي : بسم الله ماشاء الله شكلك جميل انهاردة
سعاد : احم وهو انا شكلي مش جميل اصلا ؟
رشدي : لاسمح الله انتي زي القمر 
سعاد مشت وهي بتبسم ، وده وقته يا سعاد انتي في مصيبة ده اييه ده
دخلت مكتبها وبدات تشوف شغلها وهي مشغولة بتبص من ازاز مكتبها لقا كريم واقف مع رشدي
كريم !
سعاد خرجت بسرعة تشوف ليه اجاه هنا
سعاد: كريم بتعمل ايه هنا ! 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت طبيبتي)
google-playkhamsatmostaqltradent