رواية الطفل المغرور الفصل السابع 7 بقلم فرح حسين

 رواية الطفل المغرور الفصل السابع 7 بقلم فرح حسين

رواية الطفل المغرور البارت السابع

رواية الطفل المغرور الجزء السابع

رواية الطفل المغرور الفصل السابع 7 بقلم فرح حسين

رواية الطفل المغرور الحلقة السابعة

اروي:هو اها بدور علي ده

زين:انتي ازاي تسمحي لنفسك تدخلي مكتبي لا و كمان تسرقي مفاتيح خزنتي و بدوري علي ورقي ليه

اروي:والله يا زين عمي كامل هو الكان عايزهم عشان شغل الشركه يمشي

زين بسخريه:عمك كامل اهاا انتي جايه تضحكي عليا ولا اي مش مكفيكي انك ضحكتي عليا كل ده جيه تكملي اللعبه

اروي:لعبه اي انا مش فاهمه حاجه

زين:هو كامل ملقهاش غيرك التيجي تلعب عليا

اروي:هفهمك والله هفهمك

زين و زقها علي الكرسي:اتفضلي اقعدي كده و فهميني براحه

اروي:حاضر حاضر و بدات تحكي من ساعة ما كامل جلها

اروي:هو ده كل الحصل و انا اضريت اوافق علشان انا في نفس اليوم جالي صاحب الشقه الانا ساكنه فيها و كان عايز الايجار و كمان محل الورد بتاعي كان هيتاخد فا وافقت

زين:اهاا و دي قصه جديده من تأليفك ولا تأليف كامل بيه

اروي بعياط:والله هو ده الحصل والله ما بكدب

زين بعصبيه:انتي هتستعبطي  هو اي الهتخليني احبك فا اخف فا اي الهبل ده طب انا هبسطهالك سيلا و مروان و الفلوس اي مش بيفكروكي بحاجه

اروي:والله ما اعرف انت بتتكلم علي اي

زين بعصبيه:بقولك اي يبت انتي الشغل ده ميدخلش عليا قولي كل حاجه احسنلك

اروي بعياط:والله معرف انت بتتكلم عن اي كل الاعرفو قولتو

زين:يعني اي عايزه تفهميني انهم ضحكو عليكي زي مثلاا اكيد لا بصي قولي بس وانا اوعدك مش هعملك حاجه و مش هأذيكي

اروي:والله انا حكيت كل الحصل

زين:اومال اي الجابك عشان تخدي الملف

اروي:كامل بيه هو الي قالي عايز الملف ده عشان الشغل و اننا مش عارفين حالتك اي فا عشان كده مش هينفع نقولك

زين بضحك سخريه:لا يشيخه وانتي بتصدقي اي هبل يعني ولا انا المفروض اصدقك

اروي:لا انت الي المفروض تصدقني 

زين سكت ثواني كده الهو في اي انتي هبله يبنتي

زين:بت انتي تترمي في الاوضه فوق هروح مشوار ساعه و جي علي الله اشوفك بره الاوضه 

اروي:و انت هتعرف منين

زين:ملكيش دعوه

اروي:اممم طبعا ما انت عندك القصر ده و العربيات دي كلها و الشركه و كل ده و مش هيبقا سهل عليك يعني تعرف انا خرجت من الاوضه ولا لا اوعي تكون فكرني بقر بسم الله مشاء الله يعني احنا مبنقرش

زين:بتتفرجي علي محمد طاهر كتير انتي صح اطلعي علي فوق بطل ما اقتلك و اخلص منك

اروي:طيب متزقش الله و طلعت 

زين:ممكن تكون فعلا ملهاش دعوه معرفش انا مبقتش بثق في حد خالص

راح زين الشركه

زين:كامل بيه فين

ريم السكرتيره:في مكتبه يفندم

زين:تمام و دخلو

كامل:زين اي ده انت اي الجابك و ايدك عامله اي مكنش ينفع تنزل كده

زين و بدا يحس فعلا ان الجرح وجعو بس مهتمش و قال:لا انا تمام هو انت مشفتش اروي ملقتهاش في البيت

كامل:نعم ملقتهاش في البيت ازاي و الورق 

زين و عامل نفسو مش فاهم:ورق اي

كامل بتوتر:زين هو انت مضيت علي ورق انهارده ورق اروي جبتهولك مثلا

زين:اهاا كان في ورق اروي جبتهولي و مضيت عليه ليه هو في اي

كامل براحه شويه: ولا حاجه يحبيبي هي ممكن تلقيها راحت حته و رجعه يعني متقلقش روح انت عشان متتعبش و انا هشوفهالك فين

زين:تمام و مشي

زين:ماشي يا كامل انا هخليك تتمني الموت و مشي

في العربيه

زين جاله تلفون

زين:تمام ابعتلي كل ده علي تلفوني دلوقتي و قفل

زين:كنت حاسس انها مش معاهم انا اها حبيتها بس  معرفش هقدر اسمحها ولا لا 

بعد شويه وصل الفيلا

زين:عزيزه اعملي الاكل ليا انا و اروي

عزيزه:تمام

زين طلع لاروي و فتح الباب

اروي:اخيرا جيت اي يعم مش قولت ساعه اتأخرت ليه بقا

زين:اتأخرت اي دي اقل من ساعه اصلا

اروي:بس كانو ياما برضو

زين:اقعدي اقعدي يخربيت زنك يشيخه

اروي:طب هو ممكن اسألك سؤال

زين:لا

اروي:ماشي كنت عارفه انك هتقولي ماشي قولي

زين:انا قولت لا اي اطرشتي

اروي:استنا بس هو انت مش كنت تعبان دلوقتي

زين:اها

اروي:ازاي بقا خفيت

زين:ملكيش دعوه

اروي:انت ليه بتعملني كده   قولي بس انا قتلتلك قتيل ولا عملتلك اي انا  ولا انت عشان حلو يعني تعمل فيا كده

زين:انا حلو

اروي:هاا لا مش قصدي انك حلو يعني اها انت حلو بس مش الهو حلو بص ملكش دعوه بيا

زين:ماشي علي فكره انتي السألتي في الاول انا كنت ساكت

اروي:انا محصلش يبني انت بتتبلا عليا

زين:اها معلش اصلي ظالم

اروي:ايوه انت كده فعلا

زين:ياارب صبرني اسكتي مسمعش صوتك خالص

اروي:طب مش هتقولي في اي

زين بصلها شويه

اروي:لو مش عايز تقول متقولش بس انا عايزه افهم

زين:هتساعديني

اروي:اكيد لو اقدر

زين:طيب بصي انا اها كنت تعبان بس خفيت قبل ما مروان يضربني بالنار

اروي:ازاي 

زين: فاكره لما اغمي عليا انا سعتها قمت فاكر شويه حاجات من الكنت بعملها و نا طفل معاكي

اروي:افتكرت اي

زين بغمزه:الحضن و البوسه الصراحه يارتني ما كنت مش في وعي

اروي:لم نفسك و كمل من غير قله ادب

زين بضحك:حاضر بعد كده مروان جه و ضربني بالنار و انتي عارفه الباقي بس الانتي مش عارفه انو مروان جالي المستشفي وانا في العناية 

فلاش باك

مروان دخل العناية من غير ما حد يشوفو و كان زين فايق

مروان:اي يا زوزو عامل اي لا لا اوعي تفتكر اني جي عشان اطمن عليك انا جي عشان اعرفك حقيقه ابوك او جوز امك

زين بتعب:اطلع بره اطلع بره

مروان:لما تسمعني الاول انت تعرف ان كامل هو الزق عليك سيلا زمان عشان تتجوزك و تاخد فلوسك بس للاسف فشلت في ده لانك اكتشفت خيانتها عارف مين الخانتك معاه انا كامل اتفق معايا اني اشوفلو واحده تضحك عليك بس للاسف مكنش فيه غير اروي هي الهتقدر توقعك و تعرف تمضيك بس برضو فشلت انا كان ممكن اجي اموتك دلوقتي بس اروي كانت هتاخد كل حاجه انا هعمل معاك اتفاق هوقعلك ابوك و سيلا بس ليا نص فلوسك تمام

زين بتعب:وانا اي اليضمنلي الانت بتقوله

مروان:كنت عارف انك هتعمل كده

طلع مروان تسجيل بينهم و سمعهولو

مروان:ها صدقت

زين هز راسو بأها

مروان:يبقا اتفقنا و ابستم بسماجه:الف سلامه عليك يا زوزو

باك

زين:بس هو ده الحصل

اروي:يعني ازاي ابوك يعمل فيك كده كل ده عشان اي يعني الفلوس

زين:الفلوس تعمل اكتر من كده

اروي:طب و انت هتوقعو ازاي

زين:بصي يستي و بدا يشرحلها هيعملو اي

اروي:اممم ماشي بس تفتكر هيصدق

زين:اكيد لانو ميعرفكيش كويس و كمان مروان معانا

اروي:ماشي

زين:متخفيش انا معاكي محدش هيقدر يأذيكي طول منا عايش

اروي هزت راسها بأقتناع و راحه

اروي تلفونها رن 

اروي:زين ده كامل اي ده هعمل اي طيب يالهوي انا نسيت كل حاجه

زين:اهدي اهدي براحه متخفيش انا جنبك براحه و قولي الاتفقنا عليه ماشي

اوي:ماشي ارد

زين:لا اتفرجي علي التلفون ايوه ردي يا اروي

اروي:طيب براحه طيب انا متوتره و ردت

كامل:اروي انتي فين زين بيقول انو مش لقيكي في البيت و فين الورق الخلتيه يمضي عليه

اروي ببرود:انا فين ميخصكش و بالنسبه للورق انا الصراحه الفضول اخدي و فتحت الورق و طلع تنازل تقدر تقولي ده تنازل اي ولا اقولك انا 

كامل:ايوه ده تنازل بفلوس زين ليا

اروي:منا عرفت يا كموله فا انا الصراحه بدلت الورق و بدل ما بقا تنازل ليك بقا تنازل ليا و الفلوس كلها بقت بتاعتي 

كامل بصدمه:انتي كدابه اكيد ده محصلش

اروي:لا يا كموله حصل و لو تحب ابعتلك صوره للتنازل ابعتلك او روح و اسأل اكيد هتعرف من حبايبك

كامل:مش هرحمك يا اروي

اروي:انت روحك في ايدي يا كامل 

كامل:انتي عرفتي ازاي اصلا

فلاش باك

اروي:طب لما يقولي عرفتي ازاي هقوله اي مهو اكيد هيسأل

زين:اها صح قليلو سمعتك في التلفون اي حاجه 

اروي:طب صح انا لما انت جيت من المستشفي هو قالي تعالى ورايا المكتب بس لما نزلت كان في الجنينه بس اكنو كان واقف مع حد حاجه زي كده و لما جيتلو كان متوتر فا اكيد هما دول

زين:تمام حلو كده

باك

اروي:لما كنت في الجنينه و انت افتكرت اني مسمعتكش بس انا سمعتك

كامل:يا بت ال

اروي:تؤتؤ اوعا تشتم سلام يا كموله و قفلت

يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الطفل المغرور
google-playkhamsatmostaqltradent