رواية روح الفهد الفصل السابع 7 بقلم روان مصطفى

 رواية روح الفهد الفصل السابع 7 بقلم روان مصطفى

رواية روح الفهد البارت السابع

 رواية روح الفهد الجزء السابع 

رواية روح الفهد الفصل السابع 7 بقلم روان مصطفى


رواية روح الفهد الحلقة السابعة

روايه (روح الفهد )
البارت السابع
نبدأ البارت
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
فى مكان اول مره نروحه فى الصحراء فى تركيا
البنت:اتركونى سوف اقتلكم واحد تلو الآخر 
الشخص:مولاى يريدك
البنت:وماذا يريدنى لكى تخطفونى 
الشخص:مولاى طلب منى ذلك وانا أنفذ الأوامر ولأن اسكتى انتى حقا مزعجه 
البنت :ماشى انا لازم أهرب  من هنا
الشخص:ماذا تتحدثين هذه اللغه الغريبه
البنت:لا يروح أمك انت متغلطش فى لغتى دى اللغه العربيه الفسحه (اى دا بجد هى دى اللغه العربيه الفسحه 😂😂)
الشخص:هل ممكن تصمتى ولا تتدحدثى بهذه اللغه الغريبه 
البنت بتمثيل:اه اه إننى معدتى تؤلمنى بشده هل تساعدنى 
الشخص:توقفى عن التمثيل يا فتاه
لتمثل البنت بأنها فقدت وعيها
الشخص:يا فتاه 
ليقوم باشتالها ويذهب بها إلى المشفى
ليدخل الطبيب العياده
لتقوم البنت فجأه وتقول
البنت:أرجوك ساعدنى إننى فى مشكله أنهم خطفونى وأريد أن اذهب من هنا
الطبيب:وكيف ولا أظن انكى خاءنه 
البنت:لا لا صدقنى أنهم خطفونى وأريد ان تزهب من هنا وسوف يقتلونى إذا لم أهرب أرجوك ساعدنى
الطبيب :حسننا سوف أساعدك ولكن عليكى أن ترتدى زى الممرضات
البنت:حسننا إننى أشكرك 
الطبيب:حسننا لا وقت هيا اسرعى 
البنت:Okay Okay 
الطبيب:صحيح ما اسمك
البنت:إننى لانا 
الطبيب:حسننا يا لانا هيا اسرعى
لتخرج البنت (لانا)من غرفه الطبيب وتخرج من أمام الشخص واثقه فى مشيها وتذهب من إمامه ثم تجرى وتخرج خارج المشفى نهائيا وتذهب باتجاه بيتها لتقوم با الرن على تلفون صديقها 
لانا: ستيف احجزلى اول طياره نازله مصر
ستيف:جهزت لكى كل شئ هيا ازهبى وتعالى لى على المطار لأنهم لو عسروا عليكى سوف يقتلونك هيا وانا كتبت لكى عنوان السيد ريان اسمه الحقيقى الفهد ولكنه لا أحد  يعرف شئ عن اسمه الحقيقى ناديه الفهد هل فهمتى 
لانا :حسنا حسنا سوف اتصل بك ستيف 
ستيف:احكى كل شئ لل الفهد
لانا:حسننا والآن سوف أغلق الاتصال لكى اذهب 
ستيف :Okay 
لتغلق لانا الخط وتتنكر فى زى لا يعرفه أحد اكنها مثل الولد وتذهب باتجاه المطار لتخرج من سيارتها وتذهب باتجاه الطائره وبعد بعض الوقت كانت تصعد الطائره إلى الأعلى لتعلن عن سفرها خارج بلاد تركيا
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
مجهول1:كيف لا تعسروا عليها كيف هى تعرف عنى كل شئ يا نادر
نادر:سيدى هى ذهبت وأننا لا نترك مكان ولا بحثنا به عنها 
مجهول1 :أريد أن أجدها فى أقرب وقت وسوف اقتلها هل سمعت 
نادر بخوف:حسننا سيدى
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
تستيقظ ندى على كوب الماء الذى يسقط على وجهها 
ندى بصراخ :عااااااااااا بغرق بغرق الحقونى يا ناس هموت من خلاص
مازن بضحك:ههههههههه يالا يا زفته اصحى
لتقوم ندى بسرعه وتقول :عاااااا مازن أن مش زعلان منى صح وهتوديتى الجامعه ذئ كل يوم صح
مازن بخبث:طبعا هو مش انتى أخت ولا اى
ندى بخزن:انت شايف كده
مازن بخبث :اه هو انتى شايفه حاجه في كده
ندى :اه شايفه شايفه انك ابن عمى وبس مش أخويا وبعدين يعنى هو انت مش فاكر بكره يوم حلو 
مازن بخبث :تؤ تؤ تؤ تؤ مش فاكر فكرينى 
ندى بحزن:خلاص مش لازم عن ازنك 
مازن:اى دا انتى زعلتى تعالى بس هقولك لا فاكر بكره عيد ميلادك كل سنه وانتى طيبه
ندى بفرحه:بجد أن فاكر 
مازن:وهو دا يوم يتنسى 
ندى:بكره انا هعترفلك بحاجه 
مازن:وانا كمان عايز اعترفلك بحاجه بكره 
ندى بفرحه:ماشى هلبس بقى عشان النهارده الجمعه وأنت هتفسحنى صح 
مازن:ماشى بس يالا بسرعه
ندى:ماشى دقيقه ونص 
مازن بضحكه:ماشى
ليخرج مازن من الغرفه لتتنهد ندى بحب وتتدخل المرحاض وتتوضا وتقضى فرضها وتلبس بنطلون ابيض وبلوزه باللون الأسمر عكس بشرتها وترتدى شوز يا اللون الأسمر وتترك شعرها حر وتخرج تفطر مع أهلها ليقول أخوها محمد
محمد:انتى يا ندى لازم كل جمعه تخرحى كده
ندى يعتاد وغرور مصطنع :اها دا انا بأمر وطلبة يتنفذ انت متعرفش انا مين ولا ايه
محمد بمرح مثلها :لا معرفش تكونيش وزيره الداخليه وانا معرفش
ندى بغرور مصطنع :انا البشمهندسه ندى مصطفى السيوفى 
محمد:اه بشمهندسه انتى هتقوليلى دا انتى فاشله رياضه
ندى بفزع:انت بتغلط فى المستر بتاعى 
محمد :لا انا بقولك فاشله رياضه بس
ندى بغرور:طب اسألني فى الرياضه كدا وانا هجواب عليك
محمد:ماشى 3×3
ندى بغرور:ب6
محمد بضحك:مش بقولك فاشله رياضه
ندى:يا عم اقعد يعنى أن ال عارف 3×3 بكام
محمد بغرور :طبعا يا بنتى
ندى:طب بكام
محمد بغرور :ب7
مصطفي بضحك:بس بس أنتم الاتنين 3×3 ولا تزعلوا ب8
زينب بصراخ وضحك:بس ببببببس 3×3ب 9 يا فاشلين 
ندى:اى دا بجد يا ماما هى 3×3ب9 هو مش تلاته على ايدى وتلاته فى مخى بسته 
زينب :اسكتى يا ندى خالص اسكتى مش عايزه اسمع صوتك ولا اقلك على حاجه اطلعى بره بررره 
ندى :طيب محسسانى انى قاعده فى لوكانده 5نجوم
لتحدفها بها زينب يا أبو ورده
لنجرى ندى خارج المنزل 
لتلاقى مازن مستند على السياره منتظرها 
ندى بابتسامه :يالا
مازن :يالا 
ليركبوا السياره
مازن:ها تحبى تروحى فين 
ندى وهى تضع يدها أسفل ذقنها لتقول
ندى بفرحه وهى تصفق بيديها :عايزه اروح الملاهى وأكل شوكولاته كتييييير وايس  كريم  
مازن يا بابتسامه :ماشى يا ستى يالا
ليزهبوا باتجاه الملاهى 
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
يستيقظ بطلنا الفهد ويقوم باتحاه المرحاض وياخذ شاور ويقضى فرضه ويلبس لبس كاجول عباره عن بنطلون با اللون الأسود وقميس با اللون الاسود وكان يفتح اول ا زراره
ويسرح شعره بطريقه جزابه ويتجه الى الأسفل 
ليقوم 
فهد وهو يقبل جبهه والدته ويقول :صباح الخير يا ست الكل
فاطمه :انت جيت من الماموريه أمته يا حبيبى
فهد:امبارح لا الليل يا ست الكل بس مرضتش اصحيكى
فاطمه يا بابتسامه :ماشى يا حبيبى
فهد باستغراب :امال فين روح ومنه ومراد
فاطمه:قاعدين فى الجنينه يا حبيبى
فهد:ماشى يا ست الكل انا هطلع اشوفهم 
فاطمه :ماشى يا حبيبى 
ليتجه فهد الى الحديقه
فهد:السلام عليكم
مراد بلهفه وهو يحتضنه:حبيبى يا أبو الفهود رجعت من الماموريه أمته 
فهد:رجعت امبارح متأخر :مردتش اصحى حد
روح:حمد لله على السلامة يا فهد
فهد:الله يسلمك
منه:حمدلله على السلامه يا حضرت الظابط
فهد:بابتسامه الله يسلمك يا انسه منه
مراد:جماعه هو احنا قاعدين فى المحكمه ولا انا مش واخد بالى
روح:عندك حق يالا يا مراد واحد يقول يا انسه والتانية تقول يا حضرت الظابط 
فهد:امال اقول ايه 
روح:قول منه بس مش انت بتقولي يا روح أن كمان هقولك يا فهد
فهد :ماشى يالا يا مراد مرحتش الشركه ليه 
مراد:انا كنت لسه رايح حالا
فهد:ماشى يالا يا روح 
روح:هنروح فين
فهد هو مش انا قلتلك اول أما أرجع من المأمورية هعلمك تستعملى المسدس ازاى
روح بفرحه :اه اه يالا بينا
ليذهب فهد ويقول:انا هستناكى عند العربيه ماشى
روح:ماشى 
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
مجهول1 :هم طالعين دلوقتى أنفذ يا باشا
مجهول2:ايوه نفذ
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
كان فهد ينتظر روح عند السياره جاءت روح وهى مبتسمه 
روح وهى تعبر الطريق جاءت سياره سوداء  جيب عاليه
فهد بصراخ:رووووووووح حااااااااسبى
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
وبكده خلص البارت يا حلوين انتظرونى فى البارت القادم
يا ترى روح حصلها ايه ؟
هنعرف البارت ال جاى 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية روح الفهد)
google-playkhamsatmostaqltradent