رواية ضي العامر الفصل السادس 6 بقلم اسراء ابراهيم

 رواية ضي العامر الفصل السادس 6 بقلم اسراء ابراهيم

رواية ضي العامر البارت السادس

رواية ضي العامر الجزء السادس

رواية ضي العامر الفصل السادس 6 بقلم اسراء ابراهيم

رواية ضي العامر الحلقة السادسة

ضي فجأة لقت بنت بترقص مع عامر سلو ومتشعلقة في رقبته وبيضحكو واتضايقت جدا  لدرجة انها فكرت تمشي بس قالت وانا مالي وماله ما يعمل اللي هو عايزه

 عامر /لمحها وخطفت قلبه بشكلها وخليته مش مركز  واعتذر وراحلها 

عامر / انتي بجد ولا خيال 

ضي /بصتله بغيظ ومردتش عليه 

عامر /انتي جيتي امتي ؟

ضي/ من ساعت ما كنت بترقص مع السلعوة 

عامر/ مع مين؟

ضي /لا مفيش المهم الاوراق اهي هستأذن انا 

عامر /استني هنا مالك في ايه ؟

ضي/لا مفيش بس وجودي اعتقد ملوش لازمة 

عامر /مين اللي قال كدة بالعكس بالنسبالي انتي اهم حد هنا 

ضي /اتكسفت اووي ووشها احمر احم هو هو الحمام منين 

عامر /ضحك نعم وده وقته عموما هو من هنا 

ضي /تمام ميرسي اوي ومشيت وهيا ما صدقت هربت من كلامه ونظراته اللي بتوترها وهي ماشية سمعت بنتين بيتكلمو عليه وعلي وسامته وانهم بيتمنو بس نظرة 

بصتلهم بغضب ورجعتله تاني ونسيت الحمام 😂

 عامر /ايه رجعتي ليه ؟ 

ضي /ها لا مفيش وعملت نفسها كانت هتتكعبل ومسكت فيه وهو سندها وتقريبا كانت في حضنه وعيون البنات متابعاها  

ضي /اسفة كنت هقع 

عامر/ ولا يهمك المهم انتي كويسة 

ضي /اه يلا بينا وفضلت حاطة ايدها في ايده (مأنجچاه )

وبصت للبنات وطلعت لسانها 😂

.........في مكان تاني 

عليا  /قاعدة في اوضتها بتفكر في مازن 

فلاش باك

 مازن /كان كل يوم يقابل عليا بس مكنتش بتعامله الا في حدود الشغل وده كان بيضايقه جدا بس دايما كان يحاول ومش بييأس وفعلا اتغير وده هيا لاحظته في تصرفاته 

عليا /انتي متأكدة يا هدي (هدي تبقي صاحبة عليا وزميلتها في الشغل ومتعرفش اللي بين عليا ومازن)

هدي / اه والله يا بنتي هيا اللي قالتلي انها حبت توقعه بما ان هو يعني كان بتاع بنات وقالت تقلبه في قرشين بس راح مزعقلها جامد وطردها كمان 

عليا / في نفسها فرحت  يعني اتغير بجد انا كنت قاصدة اعامله كدة عشان اشوف هيزهق ويبعد بس هو كان بيقرب اكتر

عودة من الفلاش بااك 

 عليا /في نفسها انا كنت خايفة يكون بيضحك عليا او مفكرني زي البنات اللي يعرفهم  وعقلها بيقؤلها محدش فينا مبيغلطش وهو خلاص ساب الطريق ده هتحاسبيه يبقي علي اللي جاي مش اللي فات 

.........

عامر /عاصم بيه اهلا بيك (صاحب الحفلة )

وخلصو الصفقة واتفقو وكل ده وضي قاعدة ملانة اوي واشتغلت اغنية سلو وجات بنت عشان ترقص مع عامر وضي قاعدة مفروسة وقالت هيرقص تاني مع بنات هو ايه راس كرومبة انا يعني ده ايه الهم ده 

عامر /سوري مش هقدر 

ضي /هييييح فرحت انه موافقش 

وجه واحد بس وسيم لضي / ممكن ترقصي معايا 

ضي/ ابتسمت /ولسة هتعتذر 

عامر / بوش احمر من الغضب لا مبترقصش هيا واتفضل وحرج الشاب 

ضي /ليه كدة حرجته 

عامر / ايه كنتي عايزة ترقصي والناس تتفرج عليكي 

ضي / لا طبعا كنت هرفض بشياكة بس انت مدتنيش فرصة 

وفضلت مكشرة وباصة للي بيرقصو 

عامر /مد ايده ليها وقالها ترقصي معايا انا ولا منفعش 

ضي /بتبص لأيده وبصت في عنيه وسرحت ولقت نفسها بتمد ايدها في ايده 

ورقصو وكأن العالم وقف في اللحظة دي وكانت اول مرة يبقو قريبين من بعض كدة 

عامر /بزمتك مش انا احلي من الصرصار اللي كان عايزك ترقصي معاه ده 

ضي /بضحك علي كدة بقي انا احلي من السلعوة اللي كنت بترقص معاها 

عامر /انتي اجمل وارق  بنت قابلتها في حياتي 

ضي / اتكسفت وبصت في الارض 

عامر /ضي 

ضي/ رفعت وشها وبصت في عنيه 

عامر /انا مش بعرف اتحكم في تصرفاتي وانا معاكي بحس اني شخص تاني ، ضي تيجي نمشي ؟

ضي /فرحت وقالتله يلا ، وكان في عيون بتراقبهم 

خرجو الاتنين سوا من غير عربية ولا اي حاجة بس فضلو ماشين لحد ما راحو مكان عالنيل وقعدو 

عامر / ضي انا عايزة اقؤلك حاجة 

ضي /قول 

عامر /انا انا بحبك وحاسس اني اتعلقت بيكي .

ضي /اتفاجئت ،  انت متعرفش حاجة عني يا عامر انا حياتي كانت مدمرة 

عامر /ميهمنيش ومش عايز اعرف 

ضي / ومش جايز اما تعرف تغير رأيك ، انا هحكيلك عشان انا محتاجة اني احكيلك 

وحكتله كل اللي مرت بيه من ساعت ما قبلت حازم لحد ما عرفت انه كان بيحطلها موانع الحمل عشان متخلفش

وكانت بتعيط وهيا بتحكيله 

ضي /لحد ما قابلتك كنت حاسة اني اعرفك من زمان معرفش ازاي قربت منك كدة انا كنت واخدة عهد علي قلبي اني مفتحوش تاني كنت مفكرة ان كلهم حازم  واني معيوبة او مستاهلش اني اتحب بس معاك انت حاجة تاني انا في وقت قصير اوي حسيت اني معجبة بيك ولما قولتلي كدة انهاردة وحسيت بدقات قلبي  اتاكدت اني .... انا كمان  ....قاطعهم صوت جه من وارهم كدة يا عامر تسبني وتمشي وقربت منه ومسكت ايده. 

ضي/ اتصدمت وبصيت لعامر باستفهام كاني بترجاه انه يقؤل انه ميعرفش البنت دي 

عامر .انا .......

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ضي العامر)

google-playkhamsatmostaqltradent