رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم زهرة الظلام

 رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الجزء الثاني البارت السادس

رواية روح الفهد الجزء الثاني الجزء السادس

رواية روح الفهد الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الجزء الثاني الحلقة السادسة

روح:فهد اصحي يافهد 

فهد:ممم في اي 

روح:اتصلي ب حور يا فهد 

فهد :حور اي ادهم هايشتمنا بكره نروحلها 

روح:لا يافهد اتصل ب حور يلا 

فهد:في اي ياروحي 

روح:مش عارفه قلبي واكلني عليها اوي 

فهد:ماتخفيش ادهم هاياخد باله منها يلا نامي 

وبعد اقناع كتير روح نامت وهي لسه قلقانه علي حور 

..................

تاني يوم عند اسر 

نور صحيت قبل اسر وفضلت تبصله كتير وباسته ف وشه وفجأه فتح عينه وهي اتخضت 

نور:ابو شكلك خضتني 

اسر:انتي بتتحمرشي بيا وانا نايم يابت 

نور:مش جوزي وانا حره فيه 

اسر:بس اي جمالك ده كنتي بطل امبارح

نور:مانا عارفه يلا عشان تفطرني 

اسر:انتي مش واكله قبل ماننام فرخه كامله 

نور:ايوه يابيبي ده قبل ماننام انما دلوقتي احنا صحينا خلاص يلا بقا اي رايك نفطر محشي ولا فته 

اسر:هو شهر والاقيكي فيل فعلا 

نور:مش مهم نبقي نروح الچيم 

اسر:چيم اي الي يحرق كل الاكل ده 

نور:اسر انت بطلت تحبني صح خدت الي عايزه وهاترميني عشان باكل كتير 

اسر:هههههه لا يلا هافطرك محشي ونتغدي فته 

نور:ياااس يلا 

وجريت ع المطبخ وهو فضل يضحك علي طفولتها 

...............`..

عند سليم 

سليم:قمررر 

قمر بنعاس :عايز اي يازفت 

سليم:زفت في واحده تقول ل جوزها زفت

قمر:مش انا قولت يبقي في 

سليم:طب قومي اعمليلي فطار 

قمر:حاضر لما تتشل هاعملك

سليم :يخربيت لسانك بيحدف طوب 

قمر:بطل وش بقا ياض وسيبتي انام 

سليم:طيب 

قام وشغل أغاني بصوت عالي وقمر بتزعق وهو مش سامع حاجه اخر مازهقت قامت طفت للاغاني 

قمر :اي يازفت انت الدوشه دي 

سليم:انا لما بجوع بشغل اغاني 

قمر:والله نينينينيني عندك التلاجه اطفح منها

سليم:لأ احب مراتي تعملي الأكل بنفسها 

قمر:ده عندها 

سليم:اوكي 

وشغل اغاني وفضل يغني معاها بصوت عالي وقمر بتزعق وهو مش سامع حاجه اخر مازهقت قامت طفت للاغاني 

قمر :اي يازفت انت الدوشه دي 

سليم:انا لما بجوع بشغل اغاني 

قمر:والله نينينينيني عندك التلاجه اطفح منها

سليم:لأ احب مراتي تعملي الأكل بنفسها 

قمر:ده عندها 

سليم:اوكي 

وشغل اغاني وفضل يغني معاها بصوت عالي 

قمر:خلاص هاعملك زفت بطل وش بقاااا ربنا ياخدك 

سليم:وياخدك معايا يامراتيي 

قمر راحت عملتله فطار وحرقته وحطت فيه ملح زياده 

سليم :ابتسامتك دي وراها نصيبه سودا.

قمر:هتاكل ولا اشيل الاكل 

سليم:خلاص هاكل 

واول مااكل فضل يكح وتف الأكل وقمر فضلت تضحك عليه 

سليم:بقا كده تعالي بقا 

وفضل يجري وراها وهي بتجري وتضحك لحد ماوقعت وهو وتكعبل ووقع فوقها 

قمر:ههههه تستاهل انت الي.... 

وسكتت اول مالاحظت الموقف وهو عمال يبص ف عنيا وهي مش قادره تتكلم 

قمر:س...سليم 

سليم:هممم 

قمر:ابعد 

سليم:تؤ 

قمر:سيلم ابعد كده عيب

سليم كان هايرفض بس لقي عنيها دمعت كأنها هاتعيط ف بعد عنها وهي جريت علي الاوضه وقفلت الباب 

..................

عند عشق 

عشق كانت قاعده بتدور علي شغل عشان زهقت من البيت 

روح:ماتشتغلي مع ابوكي 

عشق:لأ 

جوري:خلاص مع اسد 

عشق:لأ 

روح :هو اي الي لا لا ماتتكلم يامراد 

مراد وهو بياكل :والله ياروح لولا اكلك كنا اتشردنا المهم لو مكنتش خايف علي الموظفين كنت خدتها 

عشق:بس ياض خليك ف طفحك 

مراد:شوفتي بريستيچي ف الشركه هايضيع خالص 

جوري:هههههه معاك حق 

اسد وفهد كانوا ف الشركه بيخلصوا صفقه 

عشق :لقيت شركه 

والمفروض الانترڤيو كمان ساعه اروح اجهز

مراد:ربنا يكون ف عون الشركه 

عشق راحت عنده وخدت الطبق من قدامه 

عشق:طلعلك كرش 

مراد:فين ده هاتي يابت الطبق 

عشق:خد بس لما تتجوز ماتقولش انا بقيت فيل ليه 

مراد قام من ع الاكل 

مراد:كتك نيله سديتي نفسي اروح احلي بقا 

روح:هههههه روح يا ابني روح 

عشق طلعت وغيرت هدومها وراحت الشركه

........................

عند عمر 

عمر:نزلتوا إعلان للسكرتيره الجديده 

سما بدلع:يامستر عمر ما ابقي انا السكرتيره 

عمر بصلها بحده وهي خافت من نظرته 

احمد:في واحده قدمت وكلها نص ساعه وتكون هنا

عمر:تمام راجعلي اوراق الصفقه دي بسرعه وهاتهالي 

أحمد :تمام 

عمر:وانتي هاتي الملفات الي معاكي دي 

سما:مش هاترجمهم

عمر:لأ ده شغل السكرتيره

سما بصتله بغيظ وادته الملفات وخرجت وبعد نص ساعه الباب خبط ودخلت عشق 

عشق:هو انت المدير

عمر:لأ سليم هو المدير وانا مكانه اليومين دول انتي الي مقدمه علي الشغل

عشق:اه 

عمر:طب هاتي السيڤي بتاعك 

عشق ادته السيڤي وهو كان فرحان انها هاتكون معاه دايما 

عمر:تمام مافيش مشكله وممكن تبدأي من دلوقتي بس هو انتي هاتقدري توفقي بين الجامعه والشغل 

عشق:اكيد 

عمر:تمام خدي الملفات دي عايزاها تترجم كلها ف اسرع وقت وده هايكون مكتبك 

وشاورلها علي مكتب جنب مكتبه 

عشق :تمام 

وخدت الملفات وراحت المكتب وبدات شغل وعمر باصص عليها لان بيفصل بينهم مرايه من ناحية عشق ومن ناحية عمر ازاز ومخبيه بستاره 

..................

عند ادهم 

حور صحيت تعبانه وملقتش ادهم ف البيت وكان لسه مرجعش بس خدت بالها من فونه الي نسيه وفتحته وشافت الصور وفضلت تعيط وبعد شويه فون ادهم رن من رقم غريب وهي فتحت وافتكرت ادهم 

حور:الو يا ادهم انت فين 

.....:******

حور:لا مستحيل 

حور خلصت المكالمه وفضلت مستنيه ادهم يجي وجه الليل وادهم لسه مجاش وهي خايفه تتصل بحد ف يقلقوا وبعد شويه الباب اتفتح وكان ادهم 

ادهم:حوريتي 

حور:طلقني 

ادهم قرب منها 

ادهم:انا عرفت انه الو**** احمد هو الي حاول يقربلك وانتي صدتيه بس والله الغيره عمتني 

حور:طلقني 

ادهم:حوريتي حقك عليا انا اسف 

حور:انت اي يا اخي حرام عليك تحكم فيا طول الوقت تغلط براحتك وترجع تاني عادي ماهو انا معنديش كرامه عشان حضرتك كل ماتغلط بسامحك بس احب اقولك اني بحب احمد وهو عايزني وبيحبني بجد مش زيك عايزني تحكم وخلاص 

ادهم:يعني لمسك بقا وانتي مش بنت زي ماقال إمبارح 

حور:انا شريفه غصب عنك هو قال كده وهو عارف انك الي ع الفون مش انا وأنا مش عايزاك 

ادهم:انتي بتاعتي لوحدي فاهمه 

حور:لا مش بتعتك وهاتطلقني فاهم 

ادهم:حور اسمك هايفضل مربوط بأسمي وحتى بعد ما اموت 

وسابها ودخل نام من كتر التعب 

..........

تاني يوم 

ادهم صحي وفضل يدور على حور وهو خايف وبعد ما يأس لقي ورقه مكتوب فيها....

ادهم :......

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية روح الفهد الجزء الثاني
google-playkhamsatmostaqltradent