رواية ملكي انا الفصل السادس 6 بقلم سارة بكر

 رواية ملكي انا الفصل السادس 6 بقلم سارة بكر

رواية ملكي انا البارت السادس

رواية ملكي انا الجزء السادس

رواية ملكي انا الفصل السادس 6 بقلم سارة بكر

رواية ملكي انا الحلقة السادسة

دخل الشقه و لم يجدها لم يهتم و دخل غرفه نومه 

كانت في غرفتها تقراء وردها سمعت صوت الباب ادركت انه اتا......  بعد شويه دخل اليها الغرفه 

= قومي اعملي الغدا يلا 

نظره له و الدموع مازلات في عيونها 

= ماشي يا مصطفي 

خرجت و وضعت الغدا علي السفره 

= الاكل علي السفره 

_ هو انتي راحه فين مش هتتغدي 

= لا مش جعانه هدخل انام 

_ تمام بس هتنامي في الاوضه دي..

نظرت الي ما كان يشير اليه 

= هنام في اوضتك لي انا هنام في اوضتي مش احنا متفقين 

_ كنا متفقين لما كنا هنتطلق لكن دلوقتي مفيش اتفاق و مفيش طلاق انتي هتفضلي مراتي و اه اعملي حسابك هتكوني مراتي فعلاً مش علي ورق 

نظرت و الدموع في عيونها 

= مصطفي انت بتتكلم جد طب لي غيرت اتفاقك  

قام من علي السفر وهو يقول 

= عشان مش انا الاتخان يا رحمه 

قالت وهي تبكي = انت بتقول اي انت ازاي مصدق الكلام دا ازاي 

_ انا جيت و سالتك وانتي كدبتي لو كنتي معملتيش حاجه و مش خايفه مكنتيش كدبتي 

= وانا مش هبررلك اني شريفه يا مصطفي 

تركته و دخلت غرفتها و قفلت علي نفسها كويس 

قام وراها و خبط علي الباب 

= افتحي يا رحمه افتحي افتحي و برري افتحي و قوليلي انك معملتيش حاجه وانا هصدق 

ظلت خلف الباب تبكي و قالت وسط بكاها 

= مش هقول حاجه يا مصطفي انت المفروض تكون واثق فيا لازم تكون عارف اني معملش كده ابدا 

ظل يدق علي الباب = طب افتحي افتحي يلا 

ظلت تبكي و يعلوا صوت شهقها 

ظل واقف خلف الباب احين سمع صوت شهقها = طب يا رحمه انا هدخل انام و هسيبك بس بطلي عياط ارجوكي 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

في الشركه 

ظلت تبكي في هدوء لحين استمعت لصوته ينادي عليها 

= ندين انتي فين ندين 

من خوفها و ارتعاش جسدها مقدرتش تتكلم او حتي تقوم من مكانها لكن طلع منها صوت شهقها 

ظل يردد اسمها و لم يكن في رد لحين استمع لصوت شهقها راها و ذهب اليها 

= ندين انتي كويسه مالك 

كانت تنظر له فقط....... 

= طيب انتي بتترعشي كده لي هو خد دخلك هنا او حصل حاجه خوفتك 

.............. 

ساعدها في النهوض و خرجها من الشركه كلها جلسها علي مقعد امام الشركه 

= اهدي اهدي معلش انا اسف بجد علي الحصل اسف 

نظرت له بعد ما هدات و قالك 

= انا عوزه اروح بعد اذنك 

_ طيب انا ممكن اوصلك 

= لا انا هركب تاكسي 

_ لا طبعا مينفعش اسيبك انتي عارفه الساعه كام داخله علي 12 تعالي انا هوصلك 

= مش هينفع اركب معاك 

_ اعتبريني تاكسي اصل انا مش هسيبك لوحدك يلا و ادفعيلي اجره عادي انا بقبل 

ضحكت بهدوء و ركبت العربيه معه 

وصلها حازم الي منزلها و اعطا لها يومين اجازه 

في خلال اليومين

ندين فضلت يومين في البيت ترتاح شويه 

امجد سال عليها كتير اوي و كان بيسال حازم بذات و سال علي رقم هاتفها و دا كان بيضايق حازم لانه عارف نوايا امجد كويس 

مصطفي  كان بيتجنب رحمه لانه حس انها بتتجنبه جامد و قرر تجنبها بس كان مضايق 

رحمه مكنتش بتاكل كانت بتبكي بس 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

في الشركه 

دخلت المكتب قابلها بترحيب 

= حمدالله علي السلامه يا ندين اي وحشتيني ااا اقصد وحشتينا 

نظره له ندين بحدي = متشكره يا استاذ امجد بعد اذنك

طرقت علي باب مكتب حازم 

= استاذ حازم انا جيت 

قام من مقعده 

= انتي جيتي لي بقيتي كويسه 

_ اه يا فندم الحمد الله 

= انتي متاكده انك تمام 

استغربت طرقتوا اوي 

= ايوا يا فندم بعد اذنك

نظر لها ثم قال= ماشي اتفضلي علي مكتبك بس ياريت بلاش كلام مع امجد عشان ميحصلش زي المره الفاتت 

اومت له براسها ثم ذهبت 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

وضعت الاكل امامه و كانت هتدخل الاوضه لكنه لحقها قبل ان تدخل و قبض علي يديها 

= رحمه كفايا بقي احنا حياتنا هتفضل كده الله 

نظرت الي يديه التي كان ماسك بها يديها 

= بعد اذنك يا مصطفي شيل ايدك 

زاد من قبضته علي يديها 

= لا يا رحمه اقعدي خلاص بقي 

سحبت يديها من قبضته 

= مش كل حاجه ممكن نقول عليها خلاص و هنسكت بعد اذنك... بعدت حوالي تلات خطواط و لم تشعر بنفسها و ارتمت علي الارض

قام بسرعه و شالها و وضعها علي سرير غرفته و كان قلقان 

= رحمه رحمه فوقي 

اخرج هاتفه و حكا مع حازم 

= حازم بقولك اي هات اي دكتوره و تعالي علي البيت دكتوره يا حازم 

قفل التليفون و حاول يفوقها لكن بلا جدوه 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

دخل الكافيه وجدها جالسه و بتقراء في مجله ذهب و جلس امامها بدون استأذان 

= المره الفاتت انتي اتخانقتي معايا عشان كنت راكن العربيه وانتي عوزه تركني دلوقتي انا هتخانق معاكي عشان انتي قاعده علي طربيزتي 

نظرت له و اتعصبت 

= انت تاني و جاي تقعد قدامي قوم امشي من هنا 

اتكلم بكل هدوء = انتي متعصبه لي كده اهدي شويه كده غلط عليكي 

هدوءه المبالغ في بيعصبها اكتر و اكتر = انت بارد و معندكش دم قوم امشي من هنا 

_ الله يسمحك علي العموم انا قاعد دا مكاني قومي انتي 

= لا مش هقوم هااا 

_ خليكي قاعده مش هيحصل حاجه لما تقعدي 

= لا طبعا اقعد معاك لي

_ خلاص قومي 

= لا هقعد 

_ هههههههههههه 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

خرج حازم من المكتب متجه للخروج علي عجل 

لحظه خروجه بسرعه قامت وراه 

= استاذ حازم في اي 

نظر لها = انتي دكتوره صح 

استغربت سواله = اه انا دكتوره صيدله في حاجه ولا اي 

= طب تعالي معايا 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

في بيت محمود 

ولدته:  محمود حضر نفسك عشان هنسافر المنصوره 

= دا لي يعني 

_ جدك عاوز يشوفك و انا وحشوني ولاد عمك بصراحه 

= انا مش هسافر مش هقدر 

_ يوووو انت عاوز تفضل قاعد ورا ست رحمه الانت بتحبها افهم هي مش بتحبك و اتجوزت شوف حياتك بقي 

=مش هشوفها انا بحب رحمه مفيش حد زيها ابدا مفيش منها مقدرش احب غرها 

_ اسمع يا محمود انا قولت كلمه هتيجي معايا المنصوره يعني هتيجي معايا و لو مجتش مش عوزه اشوف وشك تاني و خليك مع رحمه 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

نزلت معه و ركبت العربيه و قادها و ذهب..  كان امجد يراقب الموقف و علي وجه ضحكه شيطانيه 

ذهب الي العماره التي بها شقه مصطفي 

= انزلي يا ندين 

نظرت ندين الي العماره 

= انت جبتني هنا لي هي رحمه حصلها حاجه 

_ تعالي هنشوف في اي 

طلعوا الشقه و فتح لهم مصطفي 

= فين الدكتوره يا حازم بيه 

نظر حازم الي ندين = مهو انا ملقتش فاا جبت ندين هي دكتوره صيدله 

ندين:  متخفش انا هشوف مالها و لو عوزه علاج هكتبه وانت جيبه 

ظلو هما في الخارج و هي دخلت لكي تشوف صديقتها

في الخارج 

= بقي انا اقولك هات دكتوره تجيب ندين 

_ اي يابني مهي دكتوره 

= صيدله غير طب يا حيوان 

_ هنشوف دلوقتي 

خرجت لهم وهي تحمل ورقه 

= حازم انزل هات الادويه دي و المحاليل دي بعد اذنك 

نظر مصطفي لها = اي الادويه دي هي مالها 

_ الادويه دي فاتحه للشاهيه و المحاليل عشان هي مش بتاكل و بس 

حازم وهي ياخد الورقه = انتي متاكده من الادويه دي انتي مش دكتوره  و مش مسمحلك تكتبي علاج 

نظرت له = لو خايف هات اجيب انا 

_ لا يا يستي انا نازل خليكي مع صحبتك 

دخل مصطفي لكي يطمن عليها و خرج تاني 

= متشكر اوي يا ندين انك جيتي 

_ متشكرنيش يا مصطفي دي اختي بس ارجوك بلاش تزعلها 

= انتي عرفتي من اين انها زعلانه 

_ انا عارفه رحمه بيحصل معاها كده لما بتزعل 

= حصل معاها كده امتا 

_ لا لما تفوق خليها هي التقولك 

حازم رجع و هي علقت لها المحاليل و مشيت 

تحت قدام البيت 

_ استاذ حازم انا مش هعرف اجي بكره 

رفع حاجبه وهو يقول = دا لي دا ان شاء الله 

_ هاجي لرحمه بعد ما مصطفي يمشي هعلق لها محلول تاني و اشوف البيت و كده 

= ماشي يا ندين تعالي اوصلك 

_ لا خلاص انا بيتي قريب منها سلام 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

يوم سفر ولدت محمود 

_ انا مشيا يا محمود  

خرج وهو يرتدي ملابسه و يجر شنطه السفر 

= وانا جاي معاكي 

_ انت بتتكلم جد يا محمود 

= ايوا انتي معاكي حق لازم اشوف حياتي 

_ ان شاء الله يا حبيبي السفر دا هيكون في السعد ليك 

= ان شاء الله 

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكي انا)

google-playkhamsatmostaqltradent