رواية بلا امل الفصل الخامس 5 بقلم ضحى ربيع

 رواية بلا امل الفصل الخامس 5 بقلم ضحى ربيع

رواية بلا امل البارت الخامس

رواية بلا امل الجزء الخامس

رواية بلا امل الفصل الخامس 5 بقلم ضحى ربيع

رواية بلا امل الحلقة الخامسة

******عدي 18سنة 

(في مصر في اكثر المناطق شعبية وانتشار جهل وكل ما يُغضب ربنا ممنوعات وزنة)

-سيبني اوعي ايدي

*ولا يابشلة رايح بالبت دي علي فين

-عليها الدور

*دور اي يلا دي لسه عيلة متعرفش حاجة 

-والله دي اؤامر المعلم

*طب سيب البت واتكل ع الله

-ايوة بس...

*مبسش يلا اسمع الكلمة

-الي تؤمري بيه ياسندس اهو المعلم بوكي برضه انتوا حرين مع بعض 

*تعالي هنا متخافيش خدي امسحي وشك ومتعيطيش

-والنبي متودينيش المكان الي قالي عليه الراجل ده انا خايفة

*متخافيش بقولك انتِ معايا محدش يقدر يكلمك تعالي هنا خشي غيري هدومك والبسي هدوم حلوة كده

انتِ اسمك اي

-أسمي ملك

*عندك كام سنة يا ملك

-عندي14

*طب يلا ادخلي جوا غيري وانا هجيلك

(سابت البنت ودخلت لمكان تاني فيه راجل في الاربعينات وماسك شيشة)

*جرا اي يابا مبقاش كمان غير الاطفال الي هتجيبهم عشان القرف ده احنا مش كنا خلصنا من حوار خطف العيال ده

-حيلك حيلك داخلة سخنة كده لي ياسندس

*بلا سخنة بلا باردة انت كنت باعت البت دي مع بشلة علي فين

-هههه علي شغلها الجديد

*شغل اي يابا دي لسه طفلة متفهمش حاجة 

-هههههههه طفلة؟؟؟

طفلة اي هو دلوقتي النت خلي فيها اطفال العيل يبقي اد كده وتلاقيه مشغل افلام وحاجات انا في سني ده مش بتفرج عليها

وبعدين قلبك ميحنش اوي كده

*اه طبعا ما انت متوعد علي خطف العيال وحرق قلوب اهاليهم عليهم

-دي بقي انا مخطفتهاش هي الي جاتلي لوحدها

*ازاي يعني 

-يعني ابوها وأمها مطلقين وكل واحد اتجوز وعايش حياته ومحدش عايزها فيهم ف انا بقي من حنية قلبي قولت المها من الشارع واشغلها اي كفرت

*البت دي محدش هيجي جنبها يابا سامعني

-رفضتي تشتغلي شغلانتنا وقلت معلش علي الاقل اديني بصرف عليها

لكن متوقفليش حال شغلي

*طب وديني يابا البت دي لو راحت حتة مش هتعرفلي طريق

(وسابته ومشيت)

-بت المتخلفة دي هتبوظلي الدنيا

(مشيت من عند ابوها وراحت للمكان الي سابت فيه البنت)

*الله الهدوم حلوة ازي عليكي كويس انها جات مقاسك

-شكرا بس انتِ لي بتساعديني

(اتكلمت بقهر)

*يمكن عشان ملقتش الي يساعدني

يلا انا طالعة وانتِ استنيني هنا لغاية لما ارجع

-رايحة فين

*هطلع ابعلي كام علبة مناديل كده ادعيلي النهاردة يمكن ربنا يفتحها في وشك

(اخدت شنطة فيها علب المناديل ومشيت لوسط البلد وقفت عند الاشارة عشان تبيع للعربيات)

*مناديل يا ابلة مناديل يا استاذ

مش معقول يعني كلكم بتمسحوا في الكم كده

-هاتي علبتين يا صاروخ انتِ

*صاروخ يتلفاك ان شاء الله خلصت المناديل بطلنا

-جرا اي يابت انتِ 

*كلمة تاني هرقع بالصوت والم عليك الناس 

(مشي الشاب بالعربية من غير ما يتكلم)

*جاتكم القرف اشكال تجيب التهاب

(وهي واقفة وقف تاكسي قصادها فيه ست كبيرة شوية في السن )

-بقولك اي يابنتي متعرفيش دكتور****عيادته فين

-اه ياحجة الدكتور ده في العيادة الي قصادك دي

*طب معلش يابنتي ممكن توصفي المكان للسواق عشان انا كفيفة

*حاضر عيوني

بص يسطا علي ناصية الشارع الي جنبك ده

-تسلمي يابنتي ربنا يكرمك وينور بصرك دايما

كده حسابك كام ياسطي

-٥٠ ياحجة

-(الست طلعت١٠٠ جنيه)اتفضل يابني

(سندس واقفة مراقبة الموقف والسواق استغل عمي الست وخد ال١٠٠ كلها)

*حيلك حيلك ياراجل يانصاب يا أعمي الضمير انت يا غشاش

-في اي انا معملتش حاجة بس مش معايا فكة

*مش معاك فكة برضه قول مش معايا دم أخلاق هات يا خويا افكلك

(اخدت ال١٠٠ وادته ٥٠)

-خلاص نزلني هنا يسطا انا هروح لوحدي

*تعالي يا أمي انا هوديكي

(السواق نزل الست الكبيرة ومشي وسندس مسكتها من دراعها عشان توصلها للعيادة)

*تعالي ياست الكل الزمن ده بقت الناس لما متلاقيش حد تضحك عليه بتضحك علي نفسها

-بس رغم كده لسه فيه ناس نقية وعندها قلب زيك

*تسلمي ياست الكل العمارة اهي تعالي اطلعك

(طلعوا لغاية ما وصلوا للعيادة)

*اهي العيادة واتفضلي قيت ال١٠٠ جنيه اهي تؤمريني بحاجة 

-معلش يابنتي بس ممكن تدخلي معايا للدكتور عشان اول مرة اجي من غير ابني هو الي بيفهم الدكتور وبياخد منه الروشتة

*مع اني بياعة مناديل علي ادي بس حاضر عيوني هدخل معاكي

(دخلت معاها للدكتور وكان باين من كلام الدكتور ان في تحسن في حالتها)

*دي بنتك؟؟اصلها اول مرة تيجي معاكي دايما ابنك هو الي بيجي

(الست اتكلمت بحسرة ووجع)

-لا يا.دكتور انا بنتي ميته بقالها سنين.........

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بلا امل)

google-playkhamsatmostaqltradent