رواية نور عيني الفصل الخامس 5 بقلم سارة احمد

 رواية نور عيني الفصل الخامس 5 بقلم سارة احمد

رواية نور عيني البارت الخامس

رواية نور عيني الجزء الخامس

رواية نور عيني الفصل الخامس 5 بقلم سارة احمد

رواية نور عيني الحلقة الخامسة

في منزل نور  

بتصحه نور من نومه علي صوت مامتها 

شاديه /نور يا نور 

نور/ ايوة يا ماما 

شاديه/ قومي يلا يا بت علشان المدرسة 

نور /مش عايزة اروح انهارد

شاديه/ لي بقا يختي 

نور /مش قادرة 

شاديه/ اه منك يا بت 

نور /معلشي يا ماما و اطفي معكي النور و نبي 

شادية/ يافرساني 

كان ادهم ميستني نور في نفس المكان فيضل مستني كتير  و كان متعصب اوي و مضايق و بعدها ميشي  

في شركه الادوايه 

هاجر كانت قاعدة في مكتبها و لقيت الباب خبط 

هاجر/ ادخل( الباب فتح  ودخل الشخص)

هاجر/ اها اتفضل 

مراد/ كنت عايز قهوة من بتعتك اصلها عجبتني اوي 

هاجر بصتلو بسرعه/ اممم هو انت 

مراد و هو بيقعد /ايوة هو انا 

هاجر /و عايز ايه بقا 

مراد /قولتلك علفكر انتي بتنسي كتير 

هاجر/ اممم قهوة صح!

مراد /صح 

هاجر /تمام هبعتلك قهوة 

مراد بخبثه /و انتي مش هتشربي معايا 

هاجر /لا مش عايزة حاجة 

مراد/ لا ازاي لازم نشرب مع بعض 

هاجر /بس انا مش بحب القهوة 

مراد /طب الشاي!! 

هاجر /اه اوكي هروح اطلبلك 

و بنظرة خبثه و هو متبعها و هيا رايحها و طلع ازازة من ايده صغير و بيضحك تلفونه ران لقه ادهم 

ادهم/ الو 

مراد/ ايوة 

ادهم/ بغضب انت فين 

مراد /ايه مالك كنت بشوف موضوع شركه الادوايه الي عمك عايز يعمل معها  الصافقه الي قولتلك عليها 

ادهم/ ماشي خلاص و ابقا عدي عيا (و قفل الخط) 

_و دخلت هاجر و هيا معها صنيه فيها القهوة و الشاي و كوبايه مياة

مراد/ تسلم ايدك

هاجر بكسوف/  تسلملي 

مراد اخد كوبايه المياه و وقعها عن قاصد 

مراد/ انا انا مقاصدش هيا اتزحلقت 

هاجر/ لا عادي سبها انا هروح اندها حد ينضف( و خرجت) 

_مراد طلع الازازه الصغيرة من جيبو و حطها في الشاي و كب القهوة من النافذة _و دخلت هاجر و معها واحد نضف و مشي 

مراد كان بيتظاهر انو بيشرب القهوة و هاجر اخدت الشاي و بدات تشرب و كان مراد دايما بيكلمها و بيشغلها عشان متشكش في حاجه خلاصو كلام و هاجر كمان خلصت الشاي و هو دا الي مراد كان عايزو 

مراد/ طيب استاذن انا بقا 

هاجر /انت لحقت 

مراد /معلشي المره الي جايه 

هاجر/ تمام 

مراد /سلام

هاجر و هيا مسكه بطنها/ سلام _مراد خد بالو و بيضحك في سرو 

في منزل فهد 

في مكتب 

كان فهد قاعد بيهبتو علي الكتب و بيفكر في ادهم و الي قالو 

الباب خبط و دخل امين 

امين/ عامل ايه يا بابا 

فهد /مش كويس يا امين ادهم زعلن عليه اوي 

امين/ امم معلش يا بابا هتلقي مش ف وعيو المهم كنت بقولك للمره التانيه علي الصافقه بعت الادوايه 

فهد /ادوايه ايه يا امين و كمان انا معرفش مصدر الشركه دي ايه 

امين /مصدره معروف يا بابا و انا واصق فيه 

فهد/ تمام بس قبل الصافقه بيوم ابقا قولي 

امين بفرح/ طبعا يا بابا 

خرج امين من المكتب و كالم شخص 

امين /الو 

الشخص/ اخيرا انا مستاني مكلمتك دي من بدري 

امين/ مش كنت بظبط كل حاجه جاهز كل الاوارق الازمه للصافقه 

الشخص/ تمام يا برنس سلام 

في شركه ادهم   

ادهم قاعد علي الكتب و متعصب ادهم في سرو( يعني هيا راحت فين و مجتش ليه انهارد) و بعدها قام و هو بيفكر و باصص من النافذة الباب خبط و دخلت اميرة 

اميرة /ادهم بيه الملف الي انت كنت عايزو اهو 

و لحظت انو سرحان/ ادهم بيه ادهم بيه 

ادهم / في ايه يا اميرة 

اميرة بحنيه /مالك 

ادهم /مفيش اطلعي بره 

اميرة /تؤتؤ انت اكيد ف حاجه مزعلك +و راحت  حضنتو من ظهرو /ممكن تحكيلي مالك 

ادهم لف ليها و بيصلها ب غضب و مسك ايدها جامد 

ادهم/ قولتلك كذا مره متتعمليش معايا كد تاني انتي مبتفهميش 

اميرة بفزع /انا كنت بس عايزة اعرف مالك 

ادهم بغضب /ملكيش دعوة ميخصكيش 

اميرة من وجع ايدها /حاضر حاضر 

ادهم سبها /براااا 

اميرة طلعت من المكتب جري 

ادهم اخد الجكيت بتعو و راح على نفس المكان عشان نور 

فيضل مستاني لغايت ما شاف منه و نزل من العربيه و رحلها 

ادهم بجديه/ لو سمحتي 

منه شافتو و سرحت في شكلو و واسمتو/ ها 

ادهم/ هي فين نور 

منه /احم نور 

ادهم/ ايوة 

منه/ مش عارفه هيا مجتش انهارد 

ادهم /و متعرفيش مجاتش ليه انهارد 

منه/ لا والله  معرفش 

_بعدها ادهم سبها و ميشي و منه لحقيتو و راحت وراء 

منه/ هو يعني انت كنت عايزها ليه

ادهم/ حاجه متخصكيش 

منه/ لا يعني ممكن اسعدك 

ادهم/ لا متشكر _و راح ركب العربيه و ميشي و كانت منه بتبصلو بيعجاب (اه يا بنت المحظوظه يا نور دا الواد طلع المز المز بس).و بخبثه .(مفهاش حاجه لو يغير رااآيوو) 

وطلعت الفون و رنت علي نور 

في منزل نور 

نور كانت قاعده علي المكتب بتذاكر سمعت صوت ابوها 

اسلام/ نور يا نور 

نور/ ايوة يا بابا 

اسلام /تعالي يا بنتي اعمليلي كوبايه شاي 

نور /حاااضر 

نور طلعت من الاوضه و دخلت المطبخ و سمعت صوت التلفون بيرن 

شاديه /بت يا نور الموبايل بيرن 

نور /حاضر هصب الشاي و هاجي ارد الله ايه الوليه دي اسمو تلفون يا ماما مش موبايل؛ خلصت نور الشاي و قدمتو لي ابوها و دخلت الاوضه مسكت التلفون و كانت منه خلصت رن عليها و راحت اتصلت  

نور/ الو 

منه /ايه يا زفته رنت عليكي اكتر من مره 

نور /بت لمي نفسك  و بعدين كنت بعمل شاي لي بابا 

منه/ المهم المز سال عليكي انهارده 

نور/ اووووف مستر حمدي تاني 

منه /مستر حمدي مين دا المز المز 

نور /اخلصي مين 

منه/ فكره ال.... الموضوع الي حكيتلي عليه بتعمل الكابتن دا الي قلك شاطرة 

نور بصدمه/ ايوة مالو 

منه/ منا بتكالم في ايه هو دا الي سال عليكي انهارد 

نور /ايه!!!!  مين!!!! 

منه/ زاي ما سمعتي 

نور /طب و انتي عرفتي ازاي انو هو  

منه /هو نفس الواصف الي وصفتي لي بس الحق يتقال انتي ظلمتي دا قمرر اوي و وسيم جدا 

نور/ طيب ياختي اشبعي بيه 

منه/ بجد احم قاصدي ليه يعني 

نور/ كد و سيبك منو بس يا بت اوعي تكوني قولتيلو انا منين او اتديليو رقم التلفون 

منه/ لا يا بت هو انا عبيطه ولا ايه 

نور/ الصراحه اه 😂

منه/ كدا ماشي 

نور/ بهزار 

منه /مش مقبوله 

نور /احسن 

منه/ يلا سلام 

نور/ باي 

_نور لفيت لقيت هاجر و راها 

نور/ اي دا انتي جيتي 

هاجر /لا لسه تحت عايزة حاجه و انا طلعه 

نور/ ايوة ونبي هاتي معكي....... 

هاجر زقتها/ اسكتي بقا ايه راديو 

نور/ ايوة_ هاجر سبتها و جريت علي الحمام بسرعه 

نور /ملها دي 

_جات هاجر من الحمام و مسكه بطنها اه يا ابن ال......  

نور/ ايه مالك 

هاجر عارفه الموضوع الي حكيتلك عليه امبارح 

نور/ ايوة 

هاجر/  نفس الي عملتو معه عملو معايا 

نور/ اوعااا بجد 

هاجر/ ايوة انتي فرحان فيا 

نور /😂لا أبدا كما دودين دودان 

هاجر /اسكتي يا بنت اه _و جريت علي الحمام و نور وقعت من الضحك( صحيح كا دودين دودان😂) 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور عيني)

google-playkhamsatmostaqltradent