رواية سيف الليل الفصل الخامس 5 بقلم ميرا ابوالخير

 رواية سيف الليل الفصل الخامس 5 بقلم ميرا ابوالخير

رواية سيف الليل البارت الخامس

رواية سيف الليل الجزء الخامس

رواية سيف الليل الفصل الخامس 5 بقلم ميرا ابوالخير

رواية سيف الليل الحلقة الخامسة

البارت الخامس. 
#سيف_الليل_بقلم_ميرا_ابوالخير. 
سيف كان نايم وليل هدومها متقط عه ومرميه جانبه والد*م علي السرير ليل فاتحه عينها وباصه للسقف بكل دموع وساكته. 
سيف بيصحى:  صباحيه مباركة يا عروستي. 
ليل....... 
سيف بقلق:  احم ليل. 
ليل..... 
سيف قام وقر"ب عليها وبيلمس وشها ودموعها نازلة اتخضت رجعت لورا:  ا ابعد عني ا ارجوك ا ابعد والنبي ه هعمل يلي انت عايزاه ابوس ايدك سابني بقا سابوني في حاالللييي حررررااام علليييكككمممم لااااااااا واغمي عليها. 
سيف مصدوم شالها بسرعه واخدها علي القصر. 
........ 
في المستشفى الر*جالة بيدخلوا وبينصدموا. 
الشخص باتصال:  مفيش حد هنا. 
الجد بصدمه:  قصدك ايه. 
الشخص:  منعرفش يا باشا. 
سيف من وراه:  بس انا اعرف يا جدي. 
الجد اتخض رمي التليفون:  س س سيف. 
سيف قعد ببرود: ها اي رايك. 
الجد بخوف: رايي في ايه. 
سيف للخدم:  خدوه علي بيت الغابة واياك يهرب منه. 
الجد بخوف:  لا لا اسمعني ا انا عملت كل ده عشانك وتبقي في فلوس كتير يا ابني اس.. 
سيف بغضب وغل:  اسمععععع ابييييهههه تحرمني من امي وابويا ليهههه انت اب انت تحبس ابنك كل ده وتحرمه من ضناه ليه اذاك في ايهههه انا بكر*هك وبكره كل حاجه تخصك. 
الجد بغضب:  ابني ضعيف اتجوز امك وساب الشغل وقرر يكون مع نفسه عشان يعيش حياته وانت اتولدت خدتك منهم عشان تبقا ابني انا فاهم. 
سيف بغضب:  خدوه من هنا. 
الخدم خده:  خاليك فاكر هرجع وهوريك يا سيف ومتنساش مراتك قصد حياتي. 
سيف طلع جناح من القصر لاقي امه وابوه مش واعيين ونايمين وجانبهم الممرضين. 
مراد:  متخفش يا صحبي هيبقوا بخير. 
سيف ببرود:  تمم خدوا بالكم. 
راح علي اوضته لاقي ليل اعدة علي السرير قفل الباب وراح قعد جنبها وكانه كل حصونه وجبروته اختفوا نام علي راجليها وهي لسه هتبعد:  خاليكي انا محتاج لك اوي. 
ليل بهدؤء وتلقائي مشت ايدها علي شعره:  م مالك. 
سيف بداء يبكي وينهار وهي اخدته في حضنها:  بس متخافش كل حاجه هتبقا كويسه خلاص متعيطش. 
سيف بانهيار:  انا تعبت اوي اتحرمت من اهلي كانت بتعامل معاملة الع بد اتعذبت اشتغلت وتعبت عشان جدي يبقا معه فلوس اخد اهلي وفهمني انهم ماتوا انا تعبان اوي خاليكي جانبي انا مصدقت شوفتك اه كرهتك في الاول بس مش عارف حسيت انه انا عايزك ومحتاج ليكي حسيت انه وانتي بعيد عني مخنوق سبتك تهربي بس مقدرتش خاليكي جانبي. 
ليل بدموع:  ا انت كسرتني و اتجوزتني غصب و خطفتني من اهلي بس اول حد احس معه بالامان مسامحك يا سيف. 
سيف بضحكه:  عفوتي عني طيب. 
ليل: عفونا عنك احم انا جعانه. 
سيف ضحك:  وانا تعالي غيري وهخدك اجمل مكان. 
ليل بطفولة:  بجد. 
سيف:  بجد يلا اجهزي وانا هنزل اعمل حاجه واجي.
ليل حست بفرحه وقلبها بدء يدق. 
............ 
ابو ليل ماشي وهو في الطريق في عربيه وقفت واخدته مكان 
هو:  ابعدوا انتو مين. 
شاف حد قاعد علي كرسي:  نورت يا حمايا العزيز. 
هو:  انت مين. 
سيف ببرود:  جوز بنتك او بالاصح يلي اخدتها من الملجأ عشان تصرف عليكم يا زبا*لة. 
هو بخوف:  ا انت عرفت كل ده ازاي. 
سيف ببرود:  ولسه انا جبتك هنا اعلمك الادب الاول وابنك ومراتك اول لما قولت ليهم كده هربوا. 
هو بصدمه:  ايه. 
سيف قام وعدل الجاكت:  روقوه هو و سراج. 
سراج بقا خلاص مشو*ه:  عشان تمد ايدك علي الحاجه يلي تخصني تاني. 
....................... 
ليل لابست فستان طويل وسابت شعرها و وشها منور ولابست صندل كعب و حطت ميكب خفيف ونزلت تشوف سيف لاقته واقف مع بنت وبيضحكوا وهو حضنها حست بنا"ر. 
ليل بغضب:  مين دي يا سيف. 
سيف:  دي بوسي تبقا... 
بوسي مقاطعه:  انا مراته يا حبيبتي انتي بقا الخادمة يلي هو قالي عليها. 
ليل بصدمه:  م مراته.. 
يتبع.....


لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية سيف الليل)
google-playkhamsatmostaqltradent