رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثالث البارت الربع 

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثالث الجزء الرابع 

رواية طفلتي الخائفة الجزء الثالث الفصل الرابع 4 بقلم شهد عبدالسلام


رواية طفلتي الخائفة الجزء الثالث الحلقة الرابعة

ليله:انا مش غلطانه 
سليم بعصبيه: وحيات غلوتك هعرفك ازاي تردي عليا علي 
وبيسيب اديها و بيكمل علي اوضتك 
ليله:طب الفون 
سليم: مافيش فون امشي 
ليله جريت علي غرفتها 
سليم بعصبيه: ماشي يا ليله جه اليوم اللي تردي عليا 
صباح يوم جديد و احداث جديده 
تاليا و هي بين احضان مالك:حبيبي 
مالك:ايه يا قلب حبيبك
تاليا:البنات هيسافره عشان ليله متزعلش 
مالك: انا مستني قرارهم هما هيروحه فين يا روحي
تاليا: يعني انت موافق 
مالك :اه انا واسد موافقين
تاليا:بس عمر مش موافق ان لوليا تسافر 
مالك: قوليله الحراص هتبقي حواليهم في كل حته و بلاش يزعل لوليا 
تاليا: حاضر يا حبيبي هقوله 
وبتقبله 
مالك مسك فيها اكتر و حضنهاا 
العائله كلها بتتجمع علي الفطار 
مالك:صباح الخير
العيله كلها:صباح النور 
مالك:ايه يا بنات يا قمرات عاملين ايه 
البنات:الحمد لله 
مالك:قررته هتسافره فين 
عمر:بابا مش هيسافره 
مالك بعصبيه:هو انا بسالك انت 
وبيدخل في اللحظه دي سليم وبيسمع جملة مالك الاخيره 
سليم:في ايه يا عمي 
مالك وبيوجه كلامه لعمر:عمر لوليا خطبتك و بتسمع كلامك ماشي لكن تقاعدها غصب عنها لا 
تميم:اهدا يا عمي مافيش حاجه 
مالك:لوليا لو موافقه انها تقعد ومتسافرش دي حاجه ترجعلها لكن تغصبها لا 
سليم بغيظ:خلاص مافيش حاجه هيسافره يا عمي ويشوفه هما هيروحه فين 
سليم:خلاص يا عمي مافيش حاجه 
تميم:احنا نروح سوااا 
مالك بعصبيه:بنات بس من غير واحد فيكم  
 وافطره 
كل ده ليله و لؤلؤ ولوليا متابعين الموقف في سكات 
ليله قاعده متغاظه من سليم و بتبصله بقرف
سليم خلص الاكل و في طريقه ان هو يخرج من الغرفه
سليم: ليله تعالي 
ليله  سابت الاكل و طلعت وراه 
سليم:ادخلي واقفلي الباب 
ليله قفلة الباب 
سليم: فونك اهو 
ليله بتقرب اكتر من المكتب و بتسحب تليفونها
ليله:شكرا يا ابيه 
وهططلع ولكن بتقف مره واحده
ليله:ابيه 
سليم :ايه يا حبيبتي
ليله: ينفع اطلب من حضرتك طلب 
سليم :اطلبي 
ليله بتوتر:كنت عايزه ادخل كليه في امريكا 
سليم وبيقفل الاب وبنبره ترعب:قولتي ايه 
ليله:اكمل.. ..
سليم بقاطعه:للاسف الاوبشن ده مش متوافر عندنا 
ليله:يعني ايه 
سليم وبيحاول يبقي هادي:ذي ما سمعتي يا ليله 
ليله :انا عايزه ... 
سليم بهدوء عكس شخصيته: سمعتي مافيش سافر كليتك هتبقي هنا و في القاهره او الجيزه غير كده لا 
ليله بحزن:بس انا نفسي في كده
سليم وخاف عليها وقرب عليها:خلاص هشوف الموضوع ده 
ليله بفرحه:بجد شكرا اوي اوي 
سليم بابتسامه:مافيش حاجه و علي فوق 
ليله:انا خارجه باي 
وهططلع 
سليم  وبيقرب منها:استني
ليله بتوقف في مكانها :نعم 
سليم:رايحه فين 
ليله:هطلع 
سليم :تمام يا حبيبتي اطلعي 
لوليا و لؤلؤ و ليله محجبات بس في البيت عادي بشعرهم 
في دهب
حور بابتسامه:بتعمل ايه 
اسد وقرب منها وقبلها علي جبينها :بعمل قهوه 
حور بتمثيل الزعل:طبعا لو قولتلك هي حلوه اوي ونفسي في حبه نونو اوي مش هتوافق
اسد وبيحضنها:كويس انك عارفه الرد 
حور:انا عايزه اقعد علي البحر يا اسد 
اسد:ياعيون اسد اؤامرك تتنفذ 
وبيمسكها من وسطها و بيتجه في مكان البحر 
حور:لا لا استني 
اسد:ايه تاني 
حور:انت هتشرب قهوه  وبتكلم وهي رابطه ايديها عند صدرها  ذي الاطفال وانا بقي هشرب ايه 
اسد:هتشربي اورنچ 
حور:لا
اسد:نسمع الكلام بقي 
حور بابتسامه :حاضر بس...
اسد:بس ايه 
حور:بشرط 
اسد:شرط؟اول مره اسمعها منك
حور:عايز اكلم سليم و بقيت العيله 
اسد بابتسامه:حاضر  بس 
حور بمقاطعه:بس ايه يا اسد
اسد:ايه رايك النهارده لا بكره هنرجع بلاش تكلميهم 
حور بزعل:هو احنا هنرجع بكره
اسد:زعلانه 
حور:انا بحب اقعد هنا اوي بس الولاد واحشوني قولتك.....
اسد بقاطعه:وانا قولتلك الڤيلا دي مش هيدخلها حد  غيرك 
حور:  علي فكره انا بحبك 
اسد ضحك:وانا بعشقك 
حور:مافيش امل يتغير 
اسد:تؤتؤ 
حور:بس انا ببقي عايزه افضل مع ولادي 
اسد وبيشالها :وانا بحب اقعد مع بنتي لوحدنا 
حور:عيب بقي 
اسد وبتفحص في كل انش فيها:هو انتي مش بتكبري 
حور:هقولك هقولك بس ده سر 
اسد:سرك في قلبي اقصد  في بير 
حور بابتسامه:عشان انت جنبي 
وبططبع قبله رقيقه 
اسد بابتسامه جذابه:لا كده احنا اتقدمنا اوي 
في الشركه 
شهد:وانا اتشرف يا فندم بشغلي مع حضرتك 
سليم:تقدري تستلمي شغلك من دلوقتي لو تحبي 
شهد:طبعا يا فندم احب 
سليم:تمام اتفضلي و جوليا هتفهمك كل شغل 
شهد و بتقوم :شكرا يا مستر سليم 
وبططلع علي مكتبها 
سليم في الفون:ايه يا اياد 
اياد صاحب سليم من زمان جدا شريكه في الشركه:كل حاجه تمام يا باشا و الصفقه تمت 
سليم:تمام هديتك لما ترجع 
اياد:انا هديتي افضل شهر اجازه 
سليم:يعني سافر اسبوع عايز اجازه شهر 
اياد بخباثه:عايز ارتاح يا سليم 
سليم ضحك:اه ترتاح في كل يوم  حته شكل ومع واحده شكل 
اياد:احبك وانت فاهم 
سليم:اقفل يا حيوان 
وقفل 
عند لوليا وهي في الشغل 
لوليا بعصبيه:يعني يا فندم السافر اتلغه 
المدير:انتي ازي تتكلمي معايه كده انتي مخصوم منك يومين 
لوليا:يا مستر حازم انا كنت رتبت الشغل علي كده 
حازم:وظروف القناه اتغيرت يا لوليا هانم 
لوليا:ماشي يا فندم عن ازنك 
وبططلع 
و تليفونها بيرن 
لوليا بعصبيه:عايز ايه 
عمر بزعيق:بت ايه الطريقه دي
لوليا بهدوء:اسفه كنت بس متعصبه شويه 
عمر:ايه اللي معصبيك 
لوليا:مافيش 
عمر :ايه اللي عصبيك يا لوليا
لوليا:السافريه اتلغت 
عمر:دي حاجه تعصبيك اووي كده 
لوليا:انا كان نفسي اسافر اووي 
عمر:تتعوض ان شاء الله
لوليا:يارب 
عمر:تروحي دلوقتي واول ما تبقي في البيت اتصلي عرفيني يا حبيبتي
لوليا:حاضر يا حبيبي 
في الڤيلا 
بليل بتتجمع العائله في حديقة الڤيلا
مالك:انتو كويسين في حد فيكم زعلان او مدايق 
كلهم:الحمد لله مافيش حاجه 
مالك:يارب دائما اشوفكم كويسين 
ليله كانت تجلس و تميم يجلس علي ايد الكرسي بجانب ليله و بيلعب في شعرهاا 
ليله بضحك بصوت عالي: بس بقي هنام كده 
تميم:غيبوبه 
و في اللحظه دي سليم شاف ايد تميم علي شعرها 
سليم بعصبيه:انت ياض  اقعد ذي الناس هنا 
عمر:بابا انا عايز اتجوز 
لوليا اتكسفت جدا من كلام عمر و عيونها في الارض 
مالك:اسد يرجع و نتكلم في الموضوع ده 
عمر:طيب يا بابا 
تاليا:ان شاء الله هتتجوزه علي خير 
عمر:يارب يا ست الكل 
سليم: انت مستعجل علي ايه يا عم 
لؤلؤ بضحك:لا والنبي  استعجل يا ابيه سليم كل ما يحصل بينهم خناقه لازم ينكد عليا انا 
سليم حضنهاا وضحك:لا صعبتي عليا يا حبيبتي خلاص هتجوزه
تميم:لا خلي ينكد عليها شويه كمان 
سليم:لا حرام علينا البت غلبانه بردو
لؤلؤ ل تميم:بلاش انت هفضحك واقول علي ال....
تميم:لا انا هتصل علي بابا يجي عشان عمر يتجوز 
لؤلؤ:ايوو اتعدل كده وخاف علي نفسك 
مالك:يخربيتك شكلها ماسكه عليك بلاوي 
تميم:حسابك معايه بعدين 
ليله بزعل :انا طالعه تصبحو علي خير 
مالك:مالك يا حبيبتي 
ليله:مافيش بس عايزه انام 
ودخلة الڤيلا
سليم:ثانيه بس افتكرت مكالمة شغل 
وبدون اي رد من العيله بيدخل بسرعه ورا ليله 
ليله ولسه هططلع علي السلم اتلاقيت حد بيمسكها من دراعها و بيتجه بيها للمكتب 
سليم مسكهاا 
ليله بخضه:في ايه
سليم من غير ولا كلمه سحبها من دراعها للمكتب وقفل الباب وسابها
ليله  :هو في ايه 
سليم : في انك كبرتي
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية طفلتي الخائفة)
google-playkhamsatmostaqltradent