رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم رانيا عثمان

 رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم رانيا عثمان

رواية عندما يعشق الأدهم البارت الرابع والأربعون

رواية عندما يعشق الأدهم الجزء الرابع والأربعون

رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم رانيا عثمان

رواية عندما يعشق الأدهم الحلقة الرابعة والأربعون

عند الفتيات كانو جالسين في احدي المطاعم ينظروا لبعضهم بغيظ

لتقول مروة/وحضراتكم خارجين من غير ما حد يعرف يعني الشيله شيلتنا كلنا

زهره بلا مبالاه/االحمد لله انا سنجل شوفوا انتوا

زينه/يبت فكك الرجاله دي هم

مروة بصدمه/ده من تاني يوم امال مين اللي كانت هتموت عليه

زينه /يختي ولا كنت هموت ولا حاجه بس شوفولنا الاكل اتاخر ليه

نظرت اليها مره بغيظ

مرت ربع ساعه لتسمع مروة صوت تعرفه 

سلمي/احنا جينا

مروة /احي*ه عليا وعلي ايامي انتو مين قلكم

منه باستفزاز/انا يشبح

مروة/منكم لله

كانت سلمي وحنين ومريم معادا صافي واروي

جاء الطعام ليتناول كلهم منهم طعامه

....... 

عند اروي كانت تجهز الفطار وعلي وجهها ابتسامه مشرقه

لياتي عبدالله من خلفها ويحتضنها بحب ليقول/صباح الجمال عليكي يروحي

اروي بحب/صباح الورد 

عبدالله /القمر تاعب نفسه لي

اروي وهي تلف اليه لتقول/دي كانت امنيتي واتحققت اني ابقي معاك

عبدالله بخبث/امال لسانك كان مترين ليه

اروي بضحك/كله بسببك انتي كنت بتستفزني

عبدالله /بقا كده

حملها عبدالله علي يديه لتقول اروي بفزع/نزلني يعبدالله نززززززلني

عبدالله /تؤ مش هيحصل يعمري

لياخذها الي غرفتهم ليغرقوا في بحور عشقهم

......... 

عند الفتيات كانوا يتمشون في صمت ليقطع هذا الصمت منه/مالكم ما تتكلموا

مروة/عايزانا نقول اي

منه/اي حاجه بس بلاش الصمت ده

ولاء/عايزه اكل ايسكريم 

مروة/خدي عندك 

سلمي /وانا كمان 

حنين /هروح انا اجيب تعالي معايا ي مريم

مروة/متعمليش حسابي

مريم باستغراب /لي

مروة/معلش مش قادره اكل حاجه تاني 

ولاء/خلاص ي مريم هاتيلنا احنا

ذهبوا الفتيات ليجلبوا الايسكريم 

مر الوقت سريعا ولم يشعروا به

نظرت مروة في ساعتها لتقول /الساعه خمسه 

منه بفزع/ازاى مخدناش بالنا الوقت اتاخر اوي

كانوا يتحدثون ليسمعو صوت طفل يبكي

نظروا جميعهم الي الخلف ليجدوا طفل جالس لا يتعدى الاربع سنين يبكي

كان ايه في ااجمال بعنين زرقاء تشع برائه 

لتجري اليه مروة بخوف حتي انها لم تنتبه انها حامل

مروة/مالك يحبيبي 

نظر اليها الطفل لينكمش بخوف 

لتقول /متخفش يحبيبي فين مامتك

الطفل هز راسه بمعني بلا

لتقول منه/طيب فين باباك

الطفل/بابا عند ربنا 

مروة بحزن ودموع ترقرقت في عيونها/يقلبي انتي طب ماما فين وانا اوديك عندها

الطفل ببكاء/ماما وحسه عشان سابتني لوحدي هنا هي مش تحبني عشان سابتني لوحدي 

مروة بدموع/متقلش كده يقلبي اكيد ماما هترجع 

الطفل/ماما هي اللي قلتلي كده انها بتكرهني وبتكره بابا انا هقول لبابا اول ما ييجي

بكت مروة لتشده لحضنها بلهفه ودموع لتقول /متقلقش يحبيبي اي رايك اكون انا ماما

كانوا الفتيات ينظرون اليه بدموع 

الطفل/انتي هتبقي وحسه زيها وتحطي نار علي ايدي عسان تحرقيني زيها

مروه بدموع/لا مش هعمل كده انا مش زيها اي رايك تقولي ي ماما

الطفل/يعني مس تضربيني زيها

مروة بنفي/لا مش هضربك قلي بقا اسمك اي

الطفل/مالك

مروة/يخلاثي عليك قمر ي اخواتي

ابتسم الطفل باتساع ليحتضنها بحب ليقول/انتي ماما

مروة بحب/اه انا ماما

ابتسموا الفتيات بسعاده لتقول منه بمرح/وانا يسيدي اسمي منه

مالك/لا انتي اسمك طنط عسان انتي كبيره وبابا قلي اني لازم احترم الكبير 

ولاء بصدمه/انت عندك كام سنه 

مالك وهو يعد علي اصابعه ليقول عندي/اربعه 

ولاء/انا اربع سنين كنت عارفه اسمي بالعافيه وكنت بنساه والله

....... 

في القصر 

كانت رحمه تجلس بقلق من اختفاء الفتيات كلهم من القصر

لتقول/استر ي رب لو اادهم جاء وملقاش مروة هيطينها علي راسها

في هذا الوقت دلف حاتم الي القصر

لتنظر اليه بصدمه ليقترب منها ويقبل يدها ليقول /مالك ي امي متوتره لي

رحمه/مفيش حاجه يحبيبي 

حاتم/متاكده 

رحمه/اه متاكده

تركها ليصعد للاعلي بلهفه ليري معشوقته فلم يجدها

نزل الي الاسفل ليبحث عنها لم يجدها

ليقول /امال فين منه ي امي

رحمه بتوتر/بصراحه

حاتم/في اي

رحمه/خرجت هي والبنات

حاتم بغضب /خرجت 

جاء صوت ادهم من ورائهم/مين دي اللي خرجت 

رحمه بتوتر/مفيش يحبيبي 

ادهم/في ايه ي حاتم

حاتم/البنات مش موجودين

ادهم/ازاي يعني 

رحمه/البنات خرجوا كلهم

ادهم بغضب /ازاي يعني يخرجوا من غير ما نعرف

رحمه /اهدي ي ابني مروة كانت مخنوقه وكانت عايزه تخرج والبنات راحوا معاها

في هذه اللحظه دلفوا الفتيات الي القصر وهو يضحكون ليجدوا الشباب يقفون والشرار يتطاير من اعينهم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عندما يعشق الأدهم)   

google-playkhamsatmostaqltradent