رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الأربعون 40 بقلم رانيا عثمان

 رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الأربعون 40 بقلم رانيا عثمان

رواية عندما يعشق الأدهم البارت الأربعون

رواية عندما يعشق الأدهم الجزء الأربعون

رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الأربعون 40 بقلم رانيا عثمان

رواية عندما يعشق الأدهم الحلقة الأربعون

عند مروة دلفت هي وزينه وزهره الي البيوتي سنتر الخاص بعائله الهواري

دلفوا الي الداخل ليجدوا الفتيات تحدثت مروة/انا جيت 

منه/ما لسه بدري

ولاء/نورتي يقلبي عامله اي

مروة/انا تمام المهم انتو انهارده يومكم بقا 

ولاء وهي تضربها/اخرصي يبت

مروة/شفتي فكرتي فيا غلط ازاي 

اروي/واضح يبت المهم يلا بقا اقعدي علشان احنا متاخرين 

صافي/اذيك ابت امروة عامله اية 

مروة/اذيك ي ابو الصحاب انا تمام

منه/بيئه اوي 

مروة /ملكيش فيه

تحدثت مروة للعاملات /بصو بقا انا عايزاهم قمرات ماشي

العامله/بسم الله مشاء الله كلو قمرات مش محتاجين حاجه 

مروة/تسلمي يقمر 

بدات العامله في وضع الميك اب للبنات وتجهيزهم كانت مروة جالسه تنظر اليهم بفرحه وضعت يدها علي بطنها لتبتسم تذكرت ادهم وتفاصيله عيناه التي تشبه البحر ابتسمت بحزن عندما تذكرت معاملته القاسيه معها 

افاقت من شرودها علي كلام العامله /مدام مروة ادهم بيه بعتلك الفستان ده وبيقلك البسيه

اخذت منها الحقيبه لتفتحها وجدت فستان جميل جدا باللون الازرق ووجدت معه ورقه مكتوب بها(الفستان ده يتلبس ومتعانديش والميك اب مشفهوش علي وشك ولا الروج فاهمه شعرك مشفش منه شعرايه باينه من تحت الحجاب) ابتسمت بتساع لتقول/تصدق ي ادهم ده انت رزل انا قلت هتكتبلي كلام حب يلا ميهمش استعنا علي الشقاء بالله هو مقلش متحطيش روج مقرتهاش دي ابتسمت بخبث واتجهت لتقيس الفستان

**********

عند الشباب كان ادهم جالس ينظر اليهم ببرود ليقول/ما تقعد ي بأف انت وهو

ادم/سيبهم ي ادهم دول اول مرة يتجوزوا

ادهم بسخريه/مالهم خايفين زيي الحريم كده

سليم/ما تنقطنا بسكاتك ي عم ادهم مش علشان اتجوزت قبلنا هتعملهم علينا

ادهم/وانا كنت متوتر ذيكم كده اقعد يحبيبي انت وهو

مروان /اي ي ادهم احنا مش اصحابك يعم ولا انت باصصلنا في االجوازه 

ادهم /هبصلكم ليه 

ادم/اه هيبصلكم ليه وهو معاه قمر قالها دون وعي لينظر اليه جميعا بخوف

مروان /اهرب انا ده انا لسه عريس

سليم/خدني معاك والا هيتعلم علينا كلنا بسبب الغبي ده

حاتم/استودعك الله ي ادم يقلب امك

عبدالله/نهار اسوح اخاف علس نفسي ده ممكن يشوهنا كلنا واحنا لسه مدخلناش دنيا

نظر اليهم ادم باستغراب لينظروا اليه بخوف قام ادهم من مكانه ليمسك ادم ويلكمه بشده ليقول /عيد تاني كنت بتقول اي

ادم/هو انا غلطت انا بقول يعني

لم يكمل كلامه ليلكمه بشده مرة اخري تحدثوا الشباب في صوت واحد/الله يرحمك كنت طيب 

الفاتحه ي شباب

ادم/اه يحيوانات طب لعلمك ي ادهم سليم كان بيقول علي مراتك انا وتكه وحاتم قلي انها قمر ماشي علي الارض ومروان مقلش غير انها صاروخ بس

مروان /وجاي علي نفسك ليه ي حيوان

نظر اليهم ادهم ليقول عبدالله/انا مقلتش حاجه همشي انا بقا

ادم/استني الواد ده كان بيعاكسها ويقلها عيونك حلوين

نظر اليه الشباب بصدمه لينظر اليهم بشماته

هرول ادم من الغرفه لينظروا جميعهم الي ادهم ليقولوا/الواد ده كداب 

ادهم وهو يخلع جاكت بدلته ليقول/ده انا هعدلكم شويه حاجات بسيطه

جروا جميعا في الغرفه وادهم ورائهم ليقول سليم/وحياه عيالك ي ادهم متصدقوش ده كداب 

حاتم/اه كداب

اتجهه اليهم ادهم ليلكمهم بشده ويخرج

************

في مكان اخري عند فريد كان جالس هو وامجد ليقول /النهارده فرح اولاد الهواري ولازم نبارك

امجد بتوجس/هتعمل اي

فريد/لازم اروح اباركلهم

امجد/هتروح قصر الهواري 

فريد/اه كده اللعبه اتكشفت وطبعا انت لازم تكون ولا اي رايك قالها بخبث 

ليقول امجد/اه طبعا لازم اكون

نظر اليهم امجد بخفوت ليحاول ان يعرف ما ينوي فعله

*************

عند لوسفير تحدث قائلا/لازم كل حاجه تتكشف

شخص/وجاء الوقت االي تعمل اللي قلتلك عليه

لوسفير وهو ينفخ دخان سجارته ليقول/طبعا لازم اعمل الواجب فريد حبيبي

الشخص/فريد مش سهل وانت عارف انه كان باعت ناس تموتك 

لوسفير/مش عدي اللي يمر عليه حاجه زي دي

ش

الشخص/اسمك لوسفير مش عدي خليك فاكر ده كويس 

لوسفير وهو ينظر اليه/فاكر كويس متقلقش

الشخص/النهارده تبقي موجود في قصر عيله الهواري

لوسفير/ده اللي هيحصل

نظر اليه الشخص ليقول /متحاولش تعمل حاجه غلط لان ياسين وابنه الفهد والقيصر مش بيضحك عليهم بالساهل

نظر اليه لوسفير ليقول/وومتنساش اني العقرب والي بيحاول يقرب مني بيموت بالبطئ

نظر اليه الشخص وخرج ليبتسم لوسفير بخبث

***********

عند الشباب تحدث حاتم/اه ياني يجسمي

سليم/هنتجوز ازاي بمنظرنا ده ربنا ينتقم منك ي ابن رحمه

حاتم/اي ي حيوان ما انا ابن رحمه حدد مين

سليم/صح عندك حق اللهي ينتقم منك ي ادهم ي ابن رحمه

مروان /بقا قاعدين تنخانقوا وسايبن ادم ده نهار ابوه اسود

دلف محمود الي الغرفه ليشهق يفزع ويقول/مين شوهكم كده 

مروان /هيكون مين يعني 

سليم/هو باين علينا اوي كده

محمود بابتسامة /اوي اوي

عبدالله /ومالك مبسوط اوي كده 

محمود/اصل مناظركم تضحك 

نظروا اليه بغضب ليفر هاربا من امامهم

**********

عند الفتيات تحدثت مريم /امال فين سلمي وحنين

مروة/قالوا هيجهزوا في الشقه وهييجوا علي القصر بعديها

زينه/طيب يلا احنا نجهز بقا

زهره /يلا نسيبكم بقا ي عرايس

مروة/زينه اقفي تعالي اقعدي هنا

زينه باستغراب /اقعد ليه 

اتت العامله بفستان فرح جميل جدا لتقول مروة/ادخلي قيسي الفستان ده 

زينه/بس ده فستان عروسه

مريم/اخلصي ي زينه

دلفت زينه الي الداخل تحت استغرابها من افعالهم

مرت ربع الساعه لتخرج زينه بابتسامة لتقول /ده جميل اوي

مروة/تعالي بقا اقعدي هنا 

زينه/فهموني في ايه 

مروه للعامله/شوفي شغلك وانتي اسكتي

زينه/اشمعنا انا البس كده ما انتي هتلبسي فستان عادي 

مروة/اخرصي يبت 

نظرت اليها زينه باستغراب وسكتت

**********

عند الشباب تجهزوا كان

سليم يرتدي بدله سوادء بدون كرافت وفاتح اول ازراره فكان حقا جميل

اما حاتم فارتدي بدله باللون الرمادي بدون كرافت وصفف شعره الغزير ليصبح مثل الاتراك

عبدالله اتردي بدله باللون الكحلي فكان جميل جدا

ارتدي مراد بدله سوادء مثل سليم وصفف شعره بعنايه ليصبح اشد جمالا

ارتدي مروان بدله باللون الرمادي الغامق فكان جميل

كانوا الشباب يخطفون الانظار بجمالهم وشياكتهم

عند ادهم كاان يقف امام المرآه يصفف شعره الفحمي الغزير فكان يرتدي بدله سوداء تحتها قميص اسود يفتح اول ازراه وضع عطره الجميل الذي يسبقه واخذ اغراضه وخرج ليجد الشباب واقفين ينتظرونه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عندما يعشق الأدهم)   

google-playkhamsatmostaqltradent