رواية احببت جاهلة الفصل الثالث 3 بقلم خلود محمد

 رواية احببت جاهلة الفصل الثالث 3 بقلم خلود محمد

رواية احببت جاهلة البارت الثالث

رواية احببت جاهلة الجزء الثالث

رواية احببت جاهلة الفصل الثالث 3 بقلم خلود محمد


رواية احببت جاهلة الحلقة الثالثة

Part 3
#احببت_جاهله
_________________
محمد بصدمه: انتِ......
ناديين باستغراب: نعم هو انااا اعرفك...
محمد ف سره :ازاي هي دي دايما بتيجي لياا ف الحلم معقول... اللي بيحصل ده طب اعمل اي... وبعدين شكلهاا تعباان وحزين خالص... وو
حامد بخبث :اي ي محمد روحت فين...
محمد وقد فااق : هااا.... معلش ي باباا كنت بفتكر حاجه كده.. وثم وجه نظره الي نادين ويقول انااا اسف... اصل انتِ شبهه واحده عندي ف الجامعه فاتلخبط بينكم......
نادين :اه لا عادي ولا يهمك.......
حاامد طب مش يللاا بيناا بقي
محمد :اهه يلااا ي بابااا واخذ الشنط واتجهه الي الباب ومن ثم نزل بالشنط
فنظر حامد انادين وهو يقول يلاا ي بنتي
فردت بحزن : حاضر ي خالووو يلاا 
وكاانت تنظر للبيت نظره ودااع فكانت تودع ذكرياات طفولتها وذكرياتهاا مع والديهااا
وبعدهاا نزلت ناادين وحاامد وركباا السياره وجلست نادين ف الخلف وحامد جمب ابنه وبعدهاا انطلقوا الي القاهره.........
وكاان الطريق طويل فنااامت نادين بعد ان شعرت بالتعب اماا محمد فارقف السياره عند محطه البنزين وملئ العربيه ولكن قبل ان يمشي ذهب اللي المحل اللي ف المحطه واشتري اكل وعصاير وحاجات كتير واتجهه إلى السياره واعطي الحاجه لوالده  وهو يقول :اتفضل ي باباا انااا اشتيرت اكل  وحاجات ليناا لان لسه بدري وعلشان حضرتك ونادين متتعبووش....
فنظر محمد لابنه وقال ف نفسه: يارب اللي ف  بالي يطلع صح..... وثم قال :تسلم ي بني هي زمانه مكلتش هصحيهاا وادلهاا تاكل......
___________________________________
أستغفرُ الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوبُ إليه "🖤
___________________________________
تسريع الأحداث......
وصلوا الي المنزل وصاعدوا الي الأعلى حيث ان المنزل كان عباره عن شقه ف عماره عاديه.... 
دخلت نادين بعد ان قال لهاا خالهاا اي ي بنتي هتفضلي ع الباب كتير.. 
قالت له وهي تدخل:لاا بس ااصلل انااا مش عايزه اسبب لكم ازعااج..... 
فرد عليخاا حاامد بعتااب:اخصص عليكي ي بنتي ازعااج اي بس ده انتِ بنت الغاليه لو مشلتكيش الارض اشيلك فوق دماغي..... 
ردت عليه نادين بحب:اسفه ي خالو مش قصدي
وشكرا ليكي ع اللي بتعمله معاياا 
فرد عليها :بتشكرينيي ع اي ده واجبي والحمد لله ان  اناا جيت ف الوقت المناسب.... يلاا حصل خير وربناا ينتقم من عمك وابنه... كل خذا الحديث وةان محمد طالع بالشنط فدخل الشقه من غير ما يخبط لان الباب كان مفتوح  ودخل الشنط ف الاوضه وبعددهاا خرج وقال لوالده أن هو هيخرج علشان يسبهااا ع راحتهاا وهيجي بعد ساعتين فقال له والده :متااخرش واهه اعمل حسابك بكره هفاتح نادين ف الموضوع اللي كناا راحين علشانه وو
محمد:انت لسه فاكر ومصمم بردواا طب اصبر شويه لمده اسبوع حتي تكون هي اتعود ع العيشه هناا وانااا اوعدك ان اناا هنفذ طلبك بس اصبر لغايه اماا تتاقلم ع الوضع الجديد وكفايه اللي هي في... 
حامد بتفهم :خلااص ماشي واناا هنفذ طلبك يلاا شوف كنت رايح فين..... 
محمد:سلاام...... 
وبعد فتره كاانت نادين قد رتبت الاوضه ووضعت ملابسها وحاجتهاا كلاهها ولهده اتجهت كي تاخذ شااور وبعد فتره خرجت وادت فرضها ومن ثم ذهبت ف نوووم عميق 
_____________________________
"لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شي قدير "🖤
_____________________________
اماا حاامد ف قراء القران وبعد فتره ذهب ف النووم... 
محمد هاتد اللي المنزل كان الجوو هاادي فعلم انهم نامووو
فاتجه الب اوضته ومن ثم اخذ شااور واتجهه اللي االسرير وبدا يفكر..... ازاي نادين كاانت بتيجي لباا ف الحلم وان انااا مش عارفهاا دي كاانت اول مره اشوفهاا ف الحقيقه... بس ازايي وبعدين لي كاانت بتظهر ف الحلم.... اناا تعبت وبعدها ذهب ف النوم حيث انه كلان يوم شاااق ع الجميع....
_____________________________ 
ف صبااح يوم جديد
كاانت استيقظت نادين مبكرا وذهبت الي الحمام وثم خرجت وادت فرضها وبهد اتجهت الي المطبخ كي تحضر الفطاو بعد أن حضرته كان استيقظ كل من حامد ومحمد وثم اتجهووا اللي السفره الاا وتفاجأ كل من حامد ومحمد من جمال وشكل الفطاار فقال حاامد: اي ده كله لاا احناا مش متعودين ع كده 
فابتسمت نادين:وقالت اصل اناا صخيت بدري فقولت اخضر الفطاار لان زمانكم مش بتفطروا اكل زي ده 
فرد حامد :عندك حق ي بنتي احناا يعتبر مكلنااش من زماات او شوفناا اكل زي ده من يوم وفاه المرحومه.... 
فحزن كل من نادين ومحمد وثم قالوا :الله يرحمها 
ف حاولت نادين ان تغير الموضوع :فقالت هاا تحبوا اعملكم غدااء ايي 
فرد محمد:كماان غدااء لا ده كده كتير احنااا مش متعودين ع الدلع ده وبعدين متتعبيش نفسك اناا بجيب اكل واناا جاي من الشغل
فاتكسفت وقالت:لا ازااي مفيش اكل من برااا وبعدين مفيش تعب ولا حااجه هاا تحبوا تاكلوا ايي
فقال حامد  : اللي تعمليه ي بنتي 
قال محمد :الحمد لله تسلم ايدك اناا هقوم انااا علشان متاخرش عايزين حاجه
حامد :سلامتك ي بنيي تروحي وتيجي بالسلامه 
محمد :سللام
وبعدهاا قام حامد وهو يقول: الحمد لله تسلم ايدك ي بنتي 
فقالت له :تسلم ي خالو اناا هشيل الاكل وهبدا احضر الغدااء..... 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
"لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين "🖤
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
 بعد فتره 
جاء محمد من الشغل وبعد ان القي  السلاام دخل الي غرفته بدل ملابسه وادي فرضه وخرج كاانت نادين حضرت السفره 
فاتي محمد وحامد وهم يقولون : اي ده اي ريحه الأكل اللي تجنن دي 
فبعد ان جلسوا وبدؤو ف الطعاام فقال محمد:الله دي طعمهاا حلوو اووي تسلم ايداك. 
فقالت له :احم شكرا 
اماا حامد فقالل:انتِ تعرفي ي نادين ان محمد بيموت ف الملوخية 
فقالت له بدهشه:بجد... 
فاحااب محمد: دي الملوخيه دي بتنزل ف قلبي مش ف معدتيي..... 
فقالت له: بالف هنااا 
وبعد فتره انتهوو من الطعاام وبدات نادين تلم الاطباق واتجهت اللي  المطبخ وبعد فتره كانت انتهت من غسيل الاطباق واعدتت فنجانين من القهوه واتجهت بهم الي حامد ومحمد واعطت لهم القهوه فقال حامد:تعبتك معاناا النهارده ي بنتي 
فاحبت نادين:نفيش تعب ي خالوو وبهدين كفايه ان انا قاعده معاكوا من غير ما ادفع فلوس..
فقطاعهاا حامد:ايي الكلاام اللي بتقوليه ده مش احناا اتفقناا قبل كده ان مسمعش الكلام ده تاني 
فقالت له :اسفه مش هقوله تاني.... 
حامد :ايوه كده اسمعي الكلاام 
وبعد أن خلصاا القهوه اساذنت منهم نادين كي تناام  وطبعاا ده بعد ما حضرت العشاا لهم 
وفضلوا ع النظاام ده لمده شهر ولكن ف الشهر ده اتغيرت حاجاات كتير فيه وهنعرفهاا مع الاحدااث 
ولكن بعد العشااء قال محمد ل نادين انه هو عايز يقولهااا حاجه..... 
فقال محمد :ناادين
فاجابت نادين :نعمم... 
فثال لهاا:ممكن.... 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent