رواية حور الفارس الفصل الثالث 3 بقلم نور فتحي

 رواية حور الفارس الفصل الثالث 3 بقلم نور فتحي

رواية حور الفارس البارت الثالث

رواية حور الفارس الجزء الثالث

رواية حور الفارس الفصل الثالث 3 بقلم نور فتحي


رواية حور الفارس الحلقة الثالثة

البارت التالت
حور الفارس
عااااااااااا رجلي اه رجلي
بخضه... مالك في ايه"قالها وهو بيجري عليها"
رجلي يا فارس بتوجعني
"شالها بحنيه ونيمها على السرير"
فخوف ولهفه...ادهم اتصل بالدكتوره بسرعه
حور... ما فيش داعي انا هبقى كويسه
بحب... لا لازم عشان نطمن يلا بسرعه يا ادهم
حاضر هتصل
   "الدكتوره جت وكشفت عليها وكله كان بره الأوضه"
الدكتورة... بس انت كويسه يا حور هانم رجلك مفيهاش حاجه انا هاطلع اقولهم انك كويسه
"حور قامت بفزع وجريت عليها توقفها"... لا لا استني ارجوك ما تقوليش ان انا كويسه
امال عايزاني اكدب عليهم يعني
بتوتر... استني"وراحت فتحت الدولاب وطلعت منه حلق"... خدي ده ده حلق دهب وغالي شويه هتاخديه بس بشرط هتطلعي تقولي لهم ان انا تعبانه ولازم اقعد في السرير شويه موافقه
تمام موافقه"قالتها وهي عنيها على الحلق و اخدته منها"
"حور راحت بسرعه ترقد على السرير والدكتوره فتحت الباب"
فارس بخوف...ايه الاخبار يا دكتوره مالها حور
رجليها بتوجعها ولازم ترقد في السرير وما تتحركش
شكرا
العفو عن اذنكم
"فارس دخل عند حور و قعدت جنبها"... انتي كويسه
كويسه بس حاسه ان انا بنت وجعني شويه... انا هقوم احضر الشنطه عشان نسافر
لا لا انتي دلوقتي لازم تستريحي وتقعدي في السرير دي تعليمات الدكتوره
بتصنع... والسفر
بزعل... يبقى نسافر مره تانيه
الصراحه يا حور فارس خاف عليك اوي الظاهر انه بيحبك من زمان واحنا منعرفش
"حور بصت لريم وهي بتتكلم وبعدين بصت لفارس"
نسيبكم تستريحوا يلا يا جماعه
ماشي يا ماما
ايه الاخبار كويسه دلوقت
اه كويسه... هو كلام ريم صح
بتصنع... كلام ايه
انك خفت عليا وكده يعني
وانتي يهمك اني اخاف عليكي
بتوتر... لا
طيب بتسالي ليه
لا عادي... تصبح على خير "قالتها وهي بتشد الغطا"
اي ده انت هتنام جمبي 
امال انام فين
بتوتر... على الكنبه
بحده... حور نامي
بخوف... حاضر
    *********
   صباح يوم جديد
"كان الكل قاعد على السفره بياكل وحور كانت معهم"
فارس... اخبار الجامعه ايه يا مرام
"مرام كانت بتاكل وتوترت من سؤال فارس وشهقت  وفضلت تكح"
ادهم... تفضلي يا مرام"قالها وهو بيديها ميه وبيضرب على ظهرها بحنيه"
فارس... ايه السؤال بيخض كده
بتوتر وخوف... لا مش بيخض ولا حاجه... اه والجامعه كويسه ماشي حالي فيها
ربنا معاكي ويوفقك
ناديه (مامتهم)...امال يا فارس مش هتاخد مراتك تفسحها شويه بدل السفر اللي اتلغي
ماشي يا ماما هاخدها النهارده ونقضى وقت حلو
بتوتر... بس انا رجلي لسه بتوجعني
بحب... اسندك ما تخافيش"قالها وهو بيغمزلها"
   *********
   "في شركة فارس الدمنهوري"
طق طق طق 
ادخل
ملاك... فارس بيه مروان بيه بره
دخليه بسرعه هنتكلم في الصفقه
حاضر يا رب الصفقه تتم لان لو تمت شركتنا هتبقى اهم من شركه طارق وحضرتك ده اللي عايزه... واخبار حور هانم ايه
كويسه
بغيرة... انا مش عارفه حضرتك اخترتها هي بالذات ليه المفروض كنت تتجوز واحده من مستواك
بغضب وحده... ملاك خليكي في شغلك ولو عايزه تعرفي انا اتجوزت حور ليه هاقول لك انا اتجوزتها عشان بحبها وميهمنيش اذا كانت من مستوايا ولا لا
بخوف... انا اسفه لو السؤال ازعجك عن اذنك...اتفضل مروان بيه فارس بيه في انتظارك
اوف ماشي يا فارس اما هديت الحب اللي بتتكلم عنه ما بقاش اسمي ملاك"قالتها بغضب وهي قاعده على المكتب"
   ********
بنتي حبيبتي عامله ايه
كويسه يا ماما الحمد لله
ايه اللي حصل قالوا اني رجلك بتوجعك وجابولك الدكتور
لا ما فيش يا ماما
اوعى تكون دي خدعه ده لو فارس بيه عرف هتروحي فيها
هو دلوقتي ما يعرفش حاجه
يعني خدعه انتي ناويه تدخلي ابوكي الس*جن ولا ايه ولا عايزه تودي نفسك في داه*يه
يا بابا بقى انا عملت كده عشان ما سافرش وما تخافش على نفسك انا اتجوزت فارس زي ما طلبت ومش هيعمل لك حاجه اما انا فانا اعمل اللي انا عايزاه
يا بنتي مش كنتي سافرتي يمكن قلبك يحن وتحبيه
ليه يمكن انا بكرهه
   *********
راجل الامن... مين حضرتك
انا حلا صاحبه الهانم حور اللي هي مرات فارس بيه عايز توضيح اكثر من كده
لا يا انسه... ممكن رقمك
بتعجب... لي ان شاء الله
ايه الاوامر هنا كده اي يا حاج يدخل الفيلا لازم نبقى معنا رقمه
ليه هتجسسوا علي ولا ايه
لا يا آنسة حلا بس ده احتياطي عشان لو حصل حاجه زي حاله خط"ف ق"تل سر"قه نكون عاملين حسابنا
يا ساتر يا رب هو انتو من النوع ده على العموم اكتب... عايز حاجه تاني رقم بابا ولا ماما
بضحكه... لا يا انسه اتفضلي اتفضلي"دخلت"
جدع هات الرقم
اتفضل يا هيثم بيه وياريت فارس بيه ما يعرفش باللي حصل عشان ساعتها هترفد
ما تخافش ما حدش هيعرف ان انا قلت لك تاخد رقمه
"حلا خلصت كلام مع حور وبعد كده مشيت وعدى اليوم عادي لحد ما فارس جه"
   **********
يلا جهزي نفسك عشان هنخرج
لازم
مش كفايه السفر اللي اتلغي"راحه عندها ومسك يدها"... انا مش عايزك تحكمي علي عشان اتجوزتك بالغصب ادي علاقتنا فرصه يمكن تحبيني
"وراح فتح الدولاب عشان ياخد لبس ويخرج مع حور"... فين الحلق بتاعك كان هنا
بتوتر... ايه اه الحلق اديته لحلا عشان عيد ميلادها
متاكده
اه هو انا يعني هكدب عليك
"لبسو وجهزوا وحور لبست فستان بكم جميل جدا لونه احمر وفارس لبس بدله وكانوا قمر وراحوا المطعم"
حلو المكان عجبك
اه جميل"خلصوا اكل واشتغلت موسيقى"
شخص... الكابلز يجوا هنا عشان يرقصوا مع بعض
فارس... ممكن
بتوتر... بس انا مش بعرف ارقص
اعلمك"وفعلا راحوا يرقصوا وعلمها الرقص"... اهو بقيتي تعرفي ترقصي"قالها وهو بيلفها"
رقصنا شويه ممكن بقى نروح
ليه تعبتي"قالها وهو بيقربها عليه"
لا بس تعبت"قالتها وهي بتبعد"
ماشي يلا
"خرجوا من المطعم"... لا بس بتعرفي ترقصي ازاي بتقولي مش بعرف
بابتسامه...ال"قاطعها صوت شاب"
ايه القمر ده
ايه
ما تيجي"قالها وهو بيحاول يمسك يدها"
فارس بعصبيه شديده... تيجي فين يلا
وفجاه.........

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حور الفارس)
google-playkhamsatmostaqltradent