رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثالث 3 بقلم ندى عامر

 رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثالث 3 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى البارت الثالث

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الجزء الثالث

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثالث 3 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الحلقة الثالثة

بعد الغدا مهران :ادم ليل ممكن تحكولي تعرفوا بعض ازاي بقى وليه اول ما شوفتوا بعض اتعصبتوا

ليل :دا العميل الجديد بتاع الصفقه

رنا :بجد هو دا الي اتخانقتي معاه

ليل :ايوه هو

مهران :مش فاهم حاجه ليه اتخانقتوا

هدى :ولا انا فاهمه 🙄

ادم :اصل الانسه مبتحترمش مواعيدها وفضلت عطلاني كثير على ما شرفت

ليل :هو انا مش قولتلك احترم نفسك مره ورفعه أصبع السبابه في وشه

ادم :نزلي صباعك احسن اكسرهولك

ليل :ما تق

مهران :اخرسوا وقولولي ايه الي حصل بالظبط

ادم وقد قص عليه ما حدث في الشركه

مهران :طيب وانتي اتأخرتي ليه يا ليل

ليل :ما هو اصل يعني

رنا بضحك :كانت بتشتري مصاصه وشبسي وايس كريم😂😂

مهران وهو بيجري ورا ليل :يا بت اعمل فيكي ايه هتضيعي الشركه عشان مصاصه اه هتشل منك وقاعد على الكرسي بتعب

ليل قربت منه:الله دا مصاصه هي اي حاجه وضحكه

😄😄

ادم :نعاااام مصاصه يعني اتلطع اللطعه دي عشان مصاصه 😳

ليل :اي يا جماعه دي مصاصه هي اي حاجه دا انا بعشقهم ❤️☺️

ادم :إتاخر يا حج هنجلط وانا واقف

مهران :مصاصه منك لله يا ليل هتضيغي الشركه

ليل :خلاص بقى عدت على خير

هدى :طيب ياله يا كتكوته انتي وهي على المطبخ عشان نعمه وخده اجازه نص يوم والدتها تعبانه

ليل :برفع حاجب 😕واحنا هنعمل ايه في المطبخ

هدى :هتروقوا المطبخ وتغسلوا المواعين وتحضروا العشا

ليل بفم مفتوح :نعم يا عمررر

هدى :للللللييل

ليل :خلاص بس انا جايه هنا ومفكره هرتاح اشتغل كفايه الشركه 😣

رنا :وبعدين عايزين نروح النادي شويه

هدى :طيب اظاهر ابو ورده وحشكم

ليل ورنا في صوت واحد :لا والنبي وجريوا على المطبخ

ادم ومهران وهدى وقفين يضحكوا على تلك المجانين

ادم لمهران :بابا انت ليه قاطعتني وانا بتكلم🤔

مهران :تعالي معايا على المكتب وانتي كمان يا هدى

في المكتب

ادم :ايه يا بابا

مهران :ليل متعرفش حاجه عن الموضوع دا خالص

ادم بتعجب :نعم متعرفش ان عندها اخوات واكبر منها كمان

مهران :اولا براحه عشان محدش يسمع ايوه متعرفش عشان عمك خالد ومراته مقلولهاش خالص

ادم :طيب ليه

مهران بغموض :بعدين تعرف

ادم :طيب ازاي كانوا بيروحوا لولدهم في إنجلترا وهي بيسبوها لوحدها في مصر

مهران :لا مكنوش بيسيبوها كانوا بيخدوها معاهم طبعا

ادم :طيب ازاي معرفتش

مهران؛ عشان هما كانوا اعدين في بيت ودول في بيت ولما كانوا يحبوا يروحلهم كانت مامتك ورنا يروحوا يعدوا مع ليل وهم يخرجوا بأي حجه او يحطلها منوم عشان تنام ويروحوا ويرجعوا على طول

ادم :طب

قاطعه مهران :كفايه عليك الي عرفته يا آدم دلوقت

ادم بطاعه :حاضر يا بابا

في المطبخ

ليل بتغسل الأطباق :اه يا صغيره على الهم يا لوزه اه يا حلوه ومنمنمه بت يا رنا

رنا وهي تنظف الارضيه والبوتوجاز :اي يا ختي

ليل :امك دي مفتريه

رنا :اه والله دا انا ضهري اتقطم

ليل :بت يا روني روحي هتلنا الصب و التليفون وشغلي اغاني يالا

رنا :يالا يا معلم ونتنفخ في الاخر

ليل :يا بت محدش واخد منها حاجه

رنا :على رأيك هروح اجيبوا واجي

وذهبت رنا واحضرتهم

وقاموا بتشغيل الاغاني الشعبيه على أعلى صوت ويغنون معها

ليل :شغلي اندال هي الي تنفع في موقفنا دا

بدأت الاغنيه بأعلى صوت

اندال اندال اندال والله ما فيكم جدعان بس اشهدلكوا رجاله كلكوا لما بتحضر نسوان طب بصوا الخطه الجايه انا هشتري مركبه فضائيه.....................

عند مهران وهدي وآدم عندما سمعوا صوت الاغاني ذهبوا في اتجاهها مندهشين

وعندما وصلوا الي المطبخ ذادت دهشتهم فلقد وجدوا ليل ورنا يرقصوا مع الاغاني ويرديدون بصوت مرتفع ولم يلاحظوهم حتى

كادت هدى ان توقفهم أشار إليها مهران بالصمت

ليل :روني مش الاغنيه دي بتفكرك بهدهد سبتنا بعمل لوحدنا

رنا :وكمان عايزانا نعمل العشا يا حلاوه شغلين عندهم احنا ولا شغلين وما ان انهت حديثها حتى وجدت ابو ورده في ظهرها

ليل ورنا :اه ونظروا خلفهم

فقد كانت هدى خلعت شبشبها ومسكت كل واحد في يد ومحدفتهم بيهم  (الست دي تشبه امي مبتتفهمش علطول ابو ورده 😂😂)

هدى :بقى الاغنيه تشبهني يا ست ليل وكمان مش عايزين تعملوا العشا يا ابله رنا

ليل :ا

قاطعها هدى :بصوا بقى انا لو جريت وراكوا مش هطولكوا كدا كدا ولا هتتعقبوا ف اسمعوا عقابي بقى نعمه المفروض تيجي بكرا صح

ليل ورنا :صح

هدى :بس هي مش هتيجي انا هدلها اجازه اسبوع كامل وانتوا الي هتقوموا بالشغل كله وكمان مش المطبخ بس لا دا تنظيف الفيلا كلها كمان 😁

ليل ورنا بفم مفتوح وفي حاله صدمه 

مهران وقف هو وآدم هيموتوا من الضحك على شكل رنا وليل

ادم :تستاهلوا عشان تبقوا تحترموا نفسكوا واه كمان الدبان دخل خلاص اقفلوا بقى😂😂😂😂

مهران :😂😂مش قادر هموت

ليل وقد فاقت من صدمتها؛ طب والشركه

مهران؛ لا ماهو عمك علي هيديرها وانا هبقي اروح كل يوم شويه اشوف اذا كان في تقصير في الشغل

ثم اكمل بضحك :مفيش مفر يا قطه البسي بقى 😂😂😂😂😂

وذهب كل من ادم وهدى ومهران وتركوا رنا وليل في صدمتهم

عند محمد :طلع من الشركه بعد ادم وراح مطعم عشان يتغدا

بعد ما طلب الاوردر وهو بياكل لقى بنت شيك جدا وقمر واقفه قدامه

البنت :ممكن أعد عشان مفيش مكان فاضي 🙂

محمد :اتفضلي

البنت :شكرا جدا وقاعدة وطلبت الاورضر بتاعها

بعد ما خلصوا غدا

البنت بسمه :اسفه جدا اني ازعجت حضرتك

محمد :لا ابدا محصلش حاجه يا

بسمه :بسمه

محمد :اتشرفت بيكي وانا محمد

بسمه :الشرف ليا وحسبت ومشيت

محمد :ايه القمر ده

احم الحساب لو سمحت وحاسب ومشي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببتها منذ الصفقة الأولى)

google-playkhamsatmostaqltradent