رواية قطة خلف جدران الاسد الفصل الثالث 3 بقلم عبده شحاتة

 رواية قطة خلف جدران الاسد الفصل الثالث 3 بقلم عبده شحاتة

رواية قطة خلف جدران الاسد البارت الثالث

رواية قطة خلف جدران الاسد الجزء الثالث

رواية قطة خلف جدران الاسد الفصل الثالث 3 بقلم عبده شحاتة

رواية قطة خلف جدران الاسد الحلقة الثالثة

وليد..  يعني هي تمام 

الدكتور .. بس للاسف المدام سقطت 

و ده كانت صدمة لبوها الي دخل و هوا بيبكي و خناقها و هي بتصرخ من الخوف وليد حاشوا و الدكاترة بالعافيه 

الأب برعشه.. لا اله الا الله اللهم إعتراض اللهم لا اعتراض على أمرك 

وليد خد أبوها و أمها برا .. بوص بقي انا هكتب ع بنتك النهارده و هخدها ع بيتي قبل الموضوع ميكبر 

الأب هز رأسه بمعني حاضر دخل وليد عند بسنت الي كانت بدأت تفوق و بتبكي ولما وليد قرب منها انكمشت في نفسها 

وليد .. متخافيش يا قطه انا طيب قوي بس انتي الي بتعصبيني خليكي معايا هاديه وانا هكون معاكي عمو الطيب 

بسنت انفجرت في البكاء في حضن وليد وليد حط أيده على شعرها و حس إحساس غريب و لسه هيضمها افتكر القلم زحقها لورا 

وليد بقرف.. احنا هنا مش عشان نحب انت فاهمه النهارده هتكوني حرم وليد منصور العيسوى يعني لو الي كنتي بتعمليها زمان حصل تاني هدبحك بايدي 

و خرج و رزع الباب وراه 

بسنت بدموع .. هوا ليه محدش راضي يسمعني خالص والله العظيم برايا مليش ذنب في أي حاجه 

عند بيت عم وليد 

صابر لي أبوه.. يعنى هنعمل ايه يا بابا بعد ما وليد كوش ع كل حاجه نقتله  

جاسر يضحك.. يبقي انت كده غشيم احنا هنلعب ع حته حلوه و هي منال 

الأب.. و منال ايه دورها في الموضوع بقي 

جاسر .. اسمعوا انت هتكلم اخوك أن نجوز منال لي وليد و رحمه لي انا و اهوا يكون الموضوع نسبي و بعد الجواز هقولكم ع كل حاجه 

منال بفرحه..  يعنى انا هتجوز وليد والنبي يابابا وافق و انا هنفذ كل الي تطلبوه مني 

الأب.. خلاص بكره نروح عند عمك بس انت عارف وليد مش بيضيق حد فين 

صابر .. انت عارف بردك أن ليه قيم و مبدأ مش هيطرد حد من بيتوا وانت عارف بردك أن اخوك بيعزك و عرض عليك الموضوع ده زمان 

الأب .. يبقي على الله بكره يحلها ربنا 

عند وليد جاب المأذون و راح المستشفي 

وليد.. يالا يا شيخنا أبدا بمشيات الله 

الشيخ .. العروسه موافقه ولا عندك اعتراض 

بسنت بدموع ع أتم استعداد أنها تنزل .. موافقه 

وليد .. يالا بقي و ادي مامتها باباها قاعدين يا شيخ أصل انا مستعجل 

الشيخ ضحك

( بارك الله لكم و جمعا بينكم في خير ) 

وليد .. طب يعمي انا هاخد العروسه و امشي سلام 

أهله بيبوص لي بسنت بحسره وليد شالها لحد العربيه و ركبها ورا 

بسنت .. ممكن اعرف انت ايه الي خلاك تتجوزني 

وليد .. من دلوقتي انتي مش مسموح ليكي بالكلام عليكي تنفيذ ما يطلب منك بدون نقاش فاهمه 

بسنت بدموع.. حاضر 

وليد يبتسم .. شاطرة و انتي بتسمعي الكلام يالا بقي ع عش الزوجيه بتاعنا 

عند وليد في البيت امه و أبوها قاعدين 

الام .. بقي رحمه كانت عايزه تقتل أخوها ده اتجننت ده طب هوا عمل ايه 

الأب .. والله معرف كل الي سمعتها أنها واخده مسدس و رايحه تقتلها لولاش لحقتها  المهم اخويا محمد جايب عياله و عاوز يزورنا بكره 

الام .. ينورو بس و الخلافات الي عملوها عياله 

الأب.. اديكي قولتي عياله المهم عاوزك تجهزي سفره حلوه كده ماشي 

ثم يدخل وليد شايل بسنت و بسنت متداريه في وليد 

وليد .. محدش يتكلم دلوقتي أولا ده مراتي ثانيها رحمه عارفه أنها مراتي أبقوا اسالوها عن اذنكم 

مصدومين من لهجته و من الموقف ع بعضها 

دخل بيها وليد الاوضه و رماها ع السرير 

وليد .. اهلا بيكي نورت البيت كلها الي انتي هتعيشي فيها خدامه بس طبعا المتطلبات الزوجيه حقي انا هخدها في الوقت الي انا عايزها 

بسنت.. انت لو قربت مني هموت نفسي و اجيبلك جنايه 

وليد ضربها بقلم و مسكها من فكها جامد.. انا بقي هموتك بس بالبطياء يا حلوه استعدي 

و قلع الجاكت و مسكها بالعافيه قطعلها هدومها و هوا بيضرب فيها  ____

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية قطة خلف جدران الاسد)

google-playkhamsatmostaqltradent