رواية اريج الادم الفصل الثالث 3 بقلم ندى

 رواية اريج الادم الفصل الثالث 3 بقلم ندى

رواية اريج الادم البارت الثالث

رواية اريج الادم الجزء الثالث

رواية اريج الادم الفصل الثالث 3 بقلم ندى


رواية اريج الادم الحلقة الثالثة

اريج_الادم..البارت الثالث
ادم نزل وفتح باب العربيه وكان لسه هيدخل سمع صوت اريج وهي بتصرخ....باسمه....
اريج.. بصريخ..اددددم
ادم...طلع بسرعه لشقه اريج..خبط علي الباب بس مافيش حد فتح...رح كسر الباب...دخل لقي........
نجات..وبنتها...نازلين ضرب في اريج.....
نجات...بكره.وحقد...شوفي ابوكي دخل السجن بسببك....هااا وكنتي هربانه معاا عشيقك... يابنت الكل***ب
ادم...رح جري بسرعه علي اريج..وشال اريج علي ايده.....
واريج...كانت تقريبااا مغمي عليهااا من كتر الضرب....
اريج..بصوت خافت..وضعيف..ادددم
ادم نيم اريج علي الكنبه....ووقف قدام نجات وبنتها...وعينيه بطلع شراار....من كتر الغضب..
ادم...بغضب...كان بيقرب من نجات..وهي بتبعد لورااا...من كتر الخوف...
نجات...بخوف...انت عاوز ايه
ادم مسك ايديها جااامد...اووي..لولا انك قد امي كنت قطعتلك ايدك....انتي وبنتك...بس انا هوريكي....وبص لبنتها..نظره.....هي مفهمتهاش....بس كانت نظره تهدييد ووعيد
ورح شال اريج..وطلع بيها علي المستشفي.....
__________
الوزير..(مدحت)نعممم...انتي اتجننتي
نادين..حطت ايديها علي خدها مكان القلم ببكاء...في ايه يابابا انااا بحبه
مدحت..بغضب.. فيه اني معرفتش اربي.... عايزاني احط راسي في الارض واروح اقوله تعالا اتجوز بنتي...ولو موافقش أجبره....
وسكت شويه... ونادين بتعيط...ودموعها نزله شلالات..لانه اول مره باباها يضربها. .ويكلمها بالطريقه..دي
مدحت...انا دلعتك... كتييير اووي...كنت فاكر اني كده بعوضك...عن موت مامتك بس طلعت غلطان بس انا هصلح الغلط ده دلوقتي....
نادين...بخوف..تقصد ايه ياباابا...
مدحت...*********
نادين طلعت بره المكتب ودموعها نزله شلالات....ووقف قدامها...
عمااار...بخوف..في ايه ياانسه
نادين..من كتر...غضبها...ضربت عمار بالقلم علي وشه.... وطلعت جريي
عمار...بقي واقف مصدوم...وعينيه بطلع غضب من ال عملته نادين وتوعد ليها ودخل مكتب الوزير
__________عند ادهم اخو ادم...
علي الطريق العام...
ادهم...سايق العربيه بسرررعه.. وبيتكلم في الموبايل.....وصوته كله غضب.....
فجاءه...بنت طلعت قدااامه.....ومن كتر سرعه العربيه ادهم مقدرش يتحكم...في العربيه..وخبط البنت
البنت عااااااااه...رجلييي
ادهم...نزل من العربيه..بسرررعه..ونزل علي الارض.....
ادهم... انتي كويسه..يانسه
البنت...بصتله والدموع في عينيها...
ادهم...اول ماشافهااا....انتييي
البنت.باستغراب ووجع..انااا اعرفك...
Flash back
في الساحل....
منذ15سنه
طفله.. عمرها تقريبا 4سنين. بتجري علي البحر وبتلعب....
فجاءه...وهي بتلعب...الموج سحبهاا..للبحر..وتقريبا كانت هتغرق....
ادهم كان عمره..12سنه..نزل بسررعه ورااا البنت...وحاول ينقذهااا...... وطلع بيها قدام البحر
ادهم...انتي كويسسه
البنت..ببكاء...ااه كويسه
ادهم... خلاص بقي...متعيطيش....
البنت مسحت...دموعهاا..بايديهاا..وقالتله انت اسمك ايه...
ادهم... اسمي ادهم وانتي
كيارااا...اسمي كيارا
Back.........
كيارا..بس انت ازاي فاكرني.....
ادهم.... بحب...من عينيكي...
كيارا..اتكسفت وبصت في الارض....
ادهم..شالهاا وطلع بيها علي القصر....
______________
في المستشفي....
الدكتوره..باسف... عندها كسر في رجليها وايديها..لازم تهتم بصحتها..واكلها..والا هتموت..
ادم ببرود..تمام ماشي.....
ادم دخل لاوضه اريج..لقاها نايمه.....
شالها وطلع بيها علي شقته..الخاصه
______
حط اريج علي السرير...بهدوء....وغاطاهاا..
وقفل الانوار...وكان لسه هيطلع...لقي...اريج بتقول....
اريج...بدون وعي..اددم مت..س.بن..يش
ادم.......******
__________
دخل ادهم. للقصر وهو شايل كيارا...
هيام باستغراب...مين دي ياادهم وشايلها ليه
كده
ادهم بهدوء...انا خبطتها با العربيه.... ورجليها انكسرت بسببي فهتقعد...هنااا..لغيط ماتخف....
هيام.. بعدم...اهتمام..ماشي..
________
عند الوزير
مدحت...عماار...انا موافق انك تتجوز نادين...
عمار بحزن...بس نادين مش موافقه...
مدحت...لا نادين وافقت والفرح ال اسبوع الجاي....
عمار..بشك..واستغراب...تمام يافندم....
____________
في منتصف الليل......
مجهول... بيطلع ظرف من جيبه..وبيديه لشخص...
مجهول..ده هو ال هيدمر ادم الجارحي...
الصحفي...متااكد من الخبر ده
مجهول بضحكه شريره...ده هيكون خبرر الموسم.....

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اريج الادم)
google-playkhamsatmostaqltradent