رواية انتقام وعشق الفصل الثلاثون 30 بقلم اميرة محمود

 رواية انتقام وعشق الفصل الثلاثون 30 بقلم اميرة محمود

رواية انتقام وعشق البارت الثلاثون

رواية انتقام وعشق الجزء الثلاثون

رواية انتقام وعشق الفصل الثلاثون 30 بقلم اميرة محمود

رواية انتقام وعشق الحلقة الثلاثون

بعد خمس سنين ساره ورائد جابو ايلان بقا عندهما ايلا وايلان

بعد عشرون عام

ايلا ، مامي أنا رايحه الجامعه عشان اتاخرت بقالك ساعه بتعملي الفطار

ساره ، تصدقي أنا غلطانه اني بعملك تفطرى

ايلا ، يا مامي أنا اتاخرت اوى 

ساره ، طب خلاص ياللا اقعدي كلي قبل ماتمشي

رائد نزل ، ياللا يا ايلان عشان اوديكي المدرسه 

ايلان ، بابي والنبي متخليش الوليه مراتك تشربني لبن بفضل طول اليوم عايزه ارجع

رائد ، ههههه دي مفتريه أنا استجر انطق هتاكلني

ساره خرجت ، ياللا يا ايلان اقعدي افطرى مع اختك ياللا

ايلان ، يا بابي اتكلم والنبي 

رائد ، ياللا اشربي اللبن بتاعك ياللا مش عايز دلع

ايلان ، ماشي يا سي بابي والله العظيم لانا مخصماك انهارده اليوم كله

أيلا ، مامي خلصت ياللا سلام انا ماشيه ياللا يا بابي

رائد ، ماشي ياللا يا ايلان

ايلان ، قامت ونزلت من غير ماترد عليه

ساره ، مع السلامه يا حبايبي 

رائد ، وانا مفيش مع السلامه

ساره ، مع السلامه يا نين عين قلبي من جوه

ايلا ، ده اللي هو ازاي

ساره ، انتي لسه واقفه ياللا انزلي ياللا سلام

،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،

سليم ، يابني نفسي تفوق لمصلحتك كفايه السنه اللي راحت عليك اخواتك بقوا اكبر منك

يوسف ، أنا مش بتاع تعليم يا ولدي أنا ممكن تشغلني معاك في الشركه بلا تعليم بلا بتاع

سليم ، بتاع واشغلك في الشركه انت اهبل واللا بتستهبل اقسم بالله لو معديت السنه دي ماعنت هطول مني جنيه وياللا بالسلامه روح علي جامعتك مع اخواتك

يوسف ، ماشي يا بابا ماشي

سيلا ، مامي احنا هنمشي مش عايزه حاجه 

فرح ، سلامتك يا قلب مامي خلي بالك منها يا سيف

سيف ، متخافيش يا قمر 

يوسف ، هو أنا ابن البطه السوداء

سليم ، لا انت ابن كلب وياللا انزل مع اخواتك السواق هيوصلكم

يوسف ، ماشي يا بابا سلام

فرح ، ينفع كده ياسليم حرام عليك كسرت بخاطر الولد

سليم ، ده مبيحسش اصلا ده عيل صايع

فرح ، ربنا يهديه يارب

سليم ، يارب يا حبيبتي انا رايح الشركه مش عايزه حاجه

فرح ، سلامتك يا حبيبي مع السلامه

،،،،،،،،ؤؤؤ،،،،،،،،

ايلا ، يا انزلي وصلنا المدرسه باي

ايلان ، ماشي باي

رائد ، مفيش بوسه لبابي

ايلان ، لا مفيش وسابته ومشت

ايلا ، معلش يا بابي انت عارفها عينديه جامد ومبتحبش حد يمشي كلامو عليها

رائد ، هقول ايه بنت ساره ربنا يهديها يارب 

ووصلها الجامعه بتاعتها

ايلان ، سلام يا بابي وراحت بيساه

رائد ، سلام يا حبيبتي ومشي بالعربيه

،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،

في الجامعه في قاعه المحاضرات

يوسف ، اوووف أنا بكره حياتي كل ماباجي هنا

ميرا ، ليه يا حبيبي ده احنا حتي فرحانين اوي عشان شفناك 

يوسف ، هو الدكتور لسه مجاش ليه 

ميرا ، مش عارفه فاته داخل

ايلا دخلت مع الدكتور ، خلاص تمام يا دكتور بعد المحاضره هاجي لحضرتك المكتب تشرحلي 

يوسف ، يشرحلك ايه اتفضلي اقعدي

الدكتور ، انت مين انت وازاي تتكلم معانا من غير استأذان

ايلا ، مفيش يا دكتور ده اخويا معلش انا اسفه وراحت شده يوسف 

ايلا ، انت مالك انت بتتحشر في الكلام ليه 

يوسف ، والله طيب اوك أبقا اشوفك رايحاله المكتب

ايلا ، اوم ياللا من جنبي روح اقعد مع ميرا بتاعتك ملكش دعوه بيا

يوسف ، أنا حظرتك وراح يقعد جنب ميرا 

الدكتور ، أنا هشرح المسألة بتاعه الانسه ايلا عشان لو حد تاني مش فاهمها قبل ما ابدأ

عمر صاحب يوسف ، الحق الدكتور شكله عينه من قريبتك بصراحه ليه حق شعر حرير وطويل وعنين زرقا وغمزات هيييح

يوسف ، ماتتلم يا روح امك

عمر ، سورى آسف أصلها بصراحه حوريه من الجنه ماتكلم خالتك تجوزهالي ياعم 

يوسف ، والله العظيم كلمه كمان وهعطيك علقه تحلف بيها عمرك كله

ميرا ، مالك غيران كده ليه

يوسف ، طبعا لازم خاف عليها واغير

ميرا ، والله طب وبالنسبه لحبنا لبعض

يوسف ، انتي حبيبتي هي اختي فهمتي 

ميرا ، ماشي يا يوسف

،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،

سيلا ، سيف أنا مش فاهمه حاجه من اللي الدكتور بيقوله

سيف ، ولا أنا والله 

محمد صاحب ، سيف أنا فهمتها هشرحلكم بعد مايخلص

سيف ، ياريت والنبي يا محمد لحسن حاسس ان مخي قفل خالص

سيلا ، وانا والله مش مستوعبه خالص 

محمد ، دكتور بعد اذنك ممكن تشرحها تاني

الدكتور ، تمام هشرحهالكم تاني 

محمد ، سهلت عليكم الدنيا اهو وراح باصص لسيلا وغمز بعنيه

سيلا لفتت وشها بسرعه قبل ما سيف ياخد باله

،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،

في كافتريا الجامعه 

ايلا ،. نور أنا هطلب كابتشينو اطلبلك معايا

نور ، لا يا حبيبتي انا هجيب بيبس أنا هقوم اخدها من التلاجه واطلبلك الكابتشينو

ايلا ، تمام يا قلبي 

نور قامت تروح تجيب الحاجه عمر راح مشنكلها موقعها

ايلا راحت جرى علي صحبتها 

ايلا ، انت بني ادم حيوان 

عمر ، مالك يا سندريلا عالصبح في ايه

يوسف كان جاي يقعد مع صحابه 

ميرا ، احترمي نفسك يا بتاعه انتي

يوسف ، ميرا في ايه بتزعقي ليه

ايلا ، أنا مش هرد عليكي عشان مقلش من نفسي مع حيوانه زيك 

ميرا ، أنا حيوانه وراحت قايمه شده ايلا من شعرها

ايلا ، اااه سيبي شعرى يا حيوانه

يوسف شد ايد ميرا ، في ايه مالكم 

ميرا ، معرفش فجأه لقيناها جايه تشتمنا 

يوسف ، فعلا أنا جاي من بعيد وشايفك يا ايلا انتي اللي قايمه تزعقي

ايلا بصدمه ، انت بجد وصلت للمرحله دي انت مش طبيعي 

نور بعياط ، انت مشوفتش صاحبك عمل ايه عشان كده ايلا قامت تجيبلي حقي

ايلا ، اهدي يا حبيبتي وتعالي اقعدي وانا هجيب الحاجه

يوسف ، هو انت عملت ايه يا عمر والبنت بتعيط ليه

عمر ، مفيش حاطط رجلي وهي ماشيه اتعنقلت وقعت

يوسف لطشه بالقلم ، انت فعلا حيوان وانا اللي غلطان اني مصاحب حيوانات زيكم وسابهم وراح لنور

ميرا ، يوسف استني يوسف عجبك كده يا عمر اهو كل اللي بخططله هيروح مني بسبب غباءك

يوسف ، أنا آسف بسبب اللي حصلك

نور ، بتتاسف ليه انت معملتش فيه حاجه انت احرجت ايلا يا يوسف

ايلا جايبه الحاجه وجايه

ايلا ، ايه اللي جايبك هنا اتفضل روح للزباله اللي زيك

يوسف قام ووشه كله غضب ، أنا زباله يا ايلا 

ايلا ، ايوه زباله واتفضل امشي من هنا احسنلك عشان مكلمش بباك واحكيله واظن هو كمان مش طايقك

يوسف بص حواليه لقى كل اللي قاعدين في الكافتيريا بتبص عليهم سابها وخرج جرى من الجامعه

نور ، علي فكره هو ضرب صاحبه بالقلم وكان جاي يتأسف لينا أما عرف الحقيقه 

ايلا ، طب الحل ايه أنا هنته جامد

نور ، لازم تتاسفيله قدام الكل زي ما اهنتيه

ايلا فضلت قاعده زعلانه من اللي عملته في يوسف

يوسف روح الفيلا وطلع غرفته 

فرح ، يوسف حبيبي استني اتغدا معانا

يوسف ، مليش نفس أنا طالع انام

فرح ، هو ماله ده انت زعلته يا سليم

سليم ، أنا اجيت جنبه مانا قاعد اهو معاكي من قبل ما يجي

فرح ، اومال ماله 

سليم ، سيبيه جايز أما يقعد مع نفسه شويه يهدي وينزل يحكلنا

،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،

ايلا روحت علي فيلت خالتها وكلمت مامتها أنها وحشاها وجدتها وحشتها

ايلا ، ازيك يا خالتو 

فرح ، لوله حبيبتي ايه المفاجأة الحلوه دي

ايلا ، وحشتيني والله يا خالتو يا قمر 

فرح ، تسلمي يا قلبي 

ايلا ، هي تيتا فين

فرح ، لسه جايه من المدرسه وفوق في اوضتها متعرفيش الوله يوسف ماله

ايلا ، ماله في ايه 

فرح ، مفيش طالع مكشر وطلع ينام عالطول 

ايلا ، معرفش بقولك يا خالتو ممكن اطلع لتيتا

فرح ، انتي بتستأذني اطلعي يا حبيبتي

ايلا طلعت عشان تحكي لجدتها اللي حصل وتصالحها علي يوسف

بعد ما طلعت السلم لقت يوسف في وشها بصلها ولفت وشه الناحيه التانيه

ايلا ، استني بس وشدته من أيده لحقته علي أول سلمه

يوسف ، عايزه ايه

ايلا ، أنا آسفه والله ماكنت اعرف اللي حصل 

يوسف ، اسفك هيفيد بايه بعد ماهنتيني قدام الكل

ايلا ، والله طب مانت احرجتني اول 

يوسف ، حاسبي ايدك دي وابعدي عن وشي 

ايلا نزلت السلمه وبقت تحته بسلمه وبصتله وعنيها كلها دموع

ايلا ، والله اسفه يا يوسف مش هعديك الا أما تسامحني

يوسف زقها وجاي ينزل 

ايلا توازنا اختل ووقعت من علي السلم

يوسف نزل جرى يلحقها ، ايلا

سليم ، انت بني ادم متخلف بتزق البنت من علي السلم

يوسف ، ايلا ايلا

ايلا ،. أنا كويسه بس أيدي وجعاني

يوسف بص لايدها ، دي شكلها انكسرت ووطي يشيلها من الأرض راحت عنيه مقابله عنين فرح بانسجام انساها وجع أيدها ويوسف حس بكهربه في قلبه اول ماعنيها اجت في عنيه

فرح ، في ايه 

سليم ، ابنك يا ست هانم طير البنت من علي السلم نازل زى الحمار وقعها وشكلها اتكسرت

ايلا ، لا يا اونكل أنا اللي اتلخبط في السلم عشان طالعه جرى و توازني اختل اااااه

يوسف بصلها باستغراب 

فرح ، طب ودوها المستشفي بسرعه 

يوسف ، ياللا يا ايلا أنا هوديها بسرعه

ايلا ، ماشي 

يوسف ، عم محمد هات المفتاح بسرعه بتاع العربيه بيقولك بابا

عم محمد ، اتفضل يابني

يوسف ركب وايلا ركبت جنبه

يوسف ، أنا آسف ايلا ، انا اسفه في نفس واحد 

راحوا باصين لبعض وراحوا ضحكين

ايلا ، بتحرك دراعها ، ااااااه

يوسف ، والله اسف متزعليش مني

ايلا ، أنا عمرى مازعلت منك اصلا

يوسف ، هو انتي كنتي جايه لينا ليه

ايلا ، تيتا وحشتني

يوسف ، قولي الحقيقه 

ايلا ، بصراحه انا كنت جايه اتاسفلك عن اللي عملته والله ما كان قصدى احرجك

يوسف ، طب ما انا احرجتك اول 

ايلا ، يعني خالصين وفجأه الموبايل رن ايلا بتبص لقت مكتوب my love

ايلا ، ماترد علي حبيبتك 

يوسف ، أنا مليش حبايب

ايلا ، اومال كاتبها my love دي مين

يوسف ، ردي عليها انتي

ايلا ، والله ارد عليها عشان تضربني زى الصبح

يوسف فتح السكه وعمل الاسبيكر

يوسف ، ايوه يا قلبي

فرح ، عملتو ايه

يوسف ، لسه في الطريق اقفلي عشان وصلنا 

فرح ، ماشي سلام يا حبيبي

يوسف ، اتاكدتي اني مليش حبايب

ايلا ، اممم ميهمنيش اصلا

يوسف ، ماشي ياعم المغرور انزلي ياللا وصلنا 

عند فرح وسليم

فرح ، عارف ايه اللي كان مضايق ابنك 

سليم ، ايه

فرح ،. شكله كان متخانق مع ايان انت مشوفتوش وهو سرحان في عينيها لا وهو مخضوض اوف بقي

سليم ، والله انتي مجنونه

فرح ، أخص عليك ده انا فرحانه أنهم اتصالحوا بس زعلانه من اللي حصل للبنت لا والبت بتضحك عليه وتقولي متعرفش ماله وهي عمرها اصلا ما اجتلي لواحدها من غير أمها

سليم ، انتي تنفعي تشتغلي في المخابرات مكان رائد

فرح ، هههههه

،،،,،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،

في المستشفي 

الدكتور ، اه في كسر لازم تتجبس حالا

ايلا ، براحه والنبي يا دكتور

الدكتور ، براحه اي هو أنا هديكي حقنه

يوسف ، خلص يا خفه 

الدكتور ، ماتتكلم حلو يا تطلع بره

ايلا ، خلاص يا دكتور خلاص يا يوسف أنا جاهزه يا دكتور 

ايه رايكم في الجديد بقيالبارت الثالث وثلاثين

اااااه براحه والنبي أيدي ربنا يسامحك يا يوسف

يوسف ، معلش استحملي عشان تبقي تغلطي فيه

ايلا ، غلط في انيشتاين ده انت فاشل اااااه

يوسف بص للدكتور لقاه بيضحك سابها وخرج بره 

يوسف ، الو ايوه يا سيف تعالي مستشفى ،،، خد بنت خالتك منها

سيف ، ليه مالها

يوسف ، وقعت وبتتجبس وانا روحت معاها ومش فاضي أنا ماشي

سيف ،، يا اخي خلي عندك دم

يوسف ، لا معنديش أنا ماشي تعالا خدها سلام

يوسف خرج ركب العربيه وراح الفيلا 

ايلا حست أن يوسف مشي بتسأل الممرضه ، هواللي كان معايا مشي 

الممرضه ، اه لسه ماشي

ايلا بدموع ، دكتور هو لسه كتير 

الدكتور ، عشر دقايق بس الجبس ينشف وتروحي 

،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية انتقام وعشق)

google-playkhamsatmostaqltradent