رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمد

 رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمد

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة البارت الثاني

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الجزء الثاني

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمد

رواية لعبة عشق تتحول حقيقة الحلقة الثانية

مراد / ديناااا تعالي من عندك احسنلك
لتفتح دينا الخزنه وتأخذ سلاح وتصوبه على رأس مراد 
دينا / قولتلك هقتلك وانت اللي مصدقتش ..كنت عايز تلعب معايا صح ..فاكرنا ف لعبه يا شافعي 
مراد بكل برود /  السلاح فاضي يا قطه .. سيبيه وتعالي عشان هكلمك ف موضوع مهم 
دينا / عاااااا انت اي .. اييه انا هتجنن منك 
مراد بصوت مرعب / صوتك معيلاش تاني فاهمه
دينا بتفكير ده مش هينفع معاه الطريقه دي فعلا لازم الهداوة .. خلاص يبقى مفيش مانع بشويه تمثيل وبالمرة نتسلى 
دينا بتمثيل انها خايفه / حاضر 
مراد / يلا ورايه 
وفتح غرفه مليئه بالكتب والاوراق ودخلها وقفل تاني الباب
كانت الغرفه دي فيها مكتبه 
مراد / اقعدي 
دينا قعدت بابتسامه سامجه (هتقولولي اسمها ساذجه هقولكوا لا سامجه )
دينا بتمثيل / .على فكرة you are so handsome  (انت وسيم جداا)
مراد بضحك / منا عارف .. بس متحاوليش ولا الطريقه دي كمان هتمشي عليا 
دينا / لااا ده انت مصمم بقا 
مراد بتبريقه / اهدي ..
دينا / اخلص .. عايز مني اي . وبلاش تهديد بإنك هتسلمني عشان انت لو كنت هتسلمني مكنتش جبتني هنا الاول ..
مراد / لا مفيش تهديد ولا حاجه عشان انا فعلا مش هسلمك انا ..عايز اخد منك شويه معلومات حاليا عن حد معين لو كنتي تعرفيه 
دينا / متحاولش انا مش هقولك عن أي حد من 
مراد قام من مكتبه  اللي كان قاعد عليه وهي قاعده قدامه ودفع المكتب جامد عليها  .قبل ما تكمل الجمله
 مراد / جرااا اي.. انا جايبك هنا عشان هاخد منك معلومات سمعتي قولت اي هاخد.. انا مبسألش انا بأمر ماشي وأمري ده بيتنفذ غصب عنك
دينا بألم /  آههه .. عايز ايه طب 
مراد هدي شويه / هشام يالماز 
دينا اول ما سمعت الاسم عينها دمعت وافتكرته
مراد / لا انا مبقولكيش عليه عشان حضرتك تعيطي ...اخلصي تعرفي عنه اي 
دينا بعياط أشد/ أخويا ده هشام أخويا من سنتين وانا معرفش عنه اي حاجه اختفى من حياتنا كلنا من غير سبب ومن غير ما يقول حاجه 
مراد ببرود / ماشي خلاص اهدي مش بسألك عشان تعيطي انا 
دينا / هو انت عايز تعرف معلومات عنه لي هو ع.. ع .. عايش صح 
مراد بكل برود / لا طبعا ميت مقتول من شهرين ومش قادرين نعرف مين قتله.. 
دينا بعياط وصويت / لا لااااااااااا حرام عليك لااااا
مراد / اهدي قولت ..ما كلنا هنموت  .. دي شغلتي ان انا اعرف مين قتله دلوقتي انا اللي مسكت القضيه دي مع ان ميشرفنيش ان انا اجيب حقه واعدم اللي قتله وهو اخوك انت اخو رئيسه عصابه خطف .. شوفتي سخريه القدر 
دينا / عاااااا واغمى عليها 
ليحملها مراد وضعها على السرير مرة أخرى ويحضر لها طبيب 
الدكتور /  حضرتك هي  اغمى عليها م الصدمه هو في خبر وحش حصلها سببلها الصدمه دي 
مراد / انا جايبك عشان تكتبلها على علاج 
دكتور / لا حضرتك بس اهتم بأكلها عشان هي مكلتش حاجه من فترة كبيرة تقريبا يوم ونص 
مراد / طيب .. شكرا اتفضل حضرتك 
الدكتور مشي ومراد قعد يفكر انها على قد ما بتبان قويه ومشاعرها بارده بس مقدرتش تتحمل خبر زي وفاه اخوها واغمى عليها..
اكيد دي مش رئيسة عصابة زي ما بيقولوا بتخاف وتسرق لا لا ..
تاني يوم الساعه ٩ صباحا
مدحت / والله لو ما عرفت هي فين  لهقلبلك حياتك كلها جحيم فاهم .. قدامك ساعتين بالظبط 
مجهول / يا باشا منا قلبت عليها الدنيا معرفش هي اختفت فين شكلها اتمسكت ..ع العموم هدور تاني 
مدحت / مش دينا اللي تتمسك يلا دي بذكاء ميت واحد زيك قدامك ساعتين بالظبط 
وقفل ف وشه ..
مدحت / يا ترى انتي فين يا دينا يا ترى انتي فين 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية لعبة عشق تتحول حقيقة)

google-playkhamsatmostaqltradent