رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثاني 2 بقلم ندى عامر

 رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثاني 2 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى البارت الثاني

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الجزء الثاني

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثاني 2 بقلم ندى عامر


رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الحلقة الثانية

وقفنا لما دخلت ليل
ليل :مهراني انت فين يا راجل 🙂
مهران والد رنا :ليلو حبيبتي عامله ايه
ليل :جريت عليه حضنته :بومب يا باشا فل الفل انت الي عامل ايه
مهران :بخير  طول ما انتي بخير يا حبيبتي ☺️
ليل :حبيبي يا مهراني امال الوليه مراتك فين وبنتك
مهران :احم بصي وراكي
ليل :لا متأولش هدهد ورايا
هدى والده رنا :ايوه يا كلبه البحر الوليه وراكي شكل ابو ورده وحشك
ليل :نهاري اسود اجري يا عبد الصمد وطلعت تجري وهدى وراها ومهران واقف يضحك عليهم
ليل :بتضحك على ايه يا راجل حوش عني دي متوحشه
مهران :مليش دعوه يا اختي 😂
ليل :بقى كدا طيب هدهد الراجل دا  متجوز عليكي وعنده عيال تؤام كمان ومراته في إنجلترا
هدى :يالهوووااااي اتجوزت عليه امريكيه
ليل :البس يا معلم 😂😂
مهران :بس يا كلبه البحر والله ما انا مفوتهالك يا ليل الكلب
يا هدى ياحبيبتي هو انتي بتصدقي اي حاجه وخلاص البت دي كدابه وبعدين انا مبسافرش الا وانتي معايا هتجوز ازاي بقى
هدى :عندك حق ماشي يا ليل الكلب ادخلي اوضتك خليت نعمه تجهيزها روحي غيري وتعالي عشان الغدا وحسابنا بعدين وهاتي الكلبه التانيه معاكي
ليل :طيب طالعه اهوا في سرها :الحمد لله عدت على خير المره دي ☺️🙈
طلعت خدت دش وغيرت هدومها لهدوم بيتي مريحه ترينج بيبي بلو وعملت شعرها ديل حصان وكانت شبه الملاك ونادت رنا ونزلوا
هدى :كل دا يا كلاب البحر ثم وجهت حديثها الي مهران هو ابنك مجاش ليه الواد دا هيجنني
ليل :هو انتوا ليكو ابن غير كلبه البحر الي جمبي دي
رنا :لللللييل
ليل :خلاص سوري
هدى :ايوه يا ليلو لنا ادم ابني مهندس
ليل :ازاي وانا عمري ما شوفتوا 🤨🤨
هدى :عشان كان عايش مع خالو الي هو اخويا في إنجلترا من وهو عندوا ١٠ سنين درس هناك لحد ما خلص وبعدين لما حب يرجع رجع
ليل :عشان كدا كنتوا بتروحوا إنجلترا كتير
هدى :ايوه يا ختي ولسه راجع من شهرين يعني تقريبا المده الي انتي مجتيش فيها يا كلبه البحر حسابك معايا بعدين
ثم وجهت حديثها الي مهران :رن علي الواد دا انا جوعت بدل ما اروحله اجيبه من قفاه
ادم :وعلى ايه انا جيت اهو  اي دا هو احنا عندنا ضيوف ولا ايه وكل دا ليل مديالو ضهرها
اول ما ليل لفت
ادم :هو انتي
ليل بقرف :انت
ادم :مين الي جاب البت دي هنا وبتعمل ايه اصلا
ليل :بت لما تبتك يا مهزق😡
ادم :بت انتي والله لو ما لميتي نفسك لاجي اعلقك من افاكي😡
ليل :ما
قاطعها مهران :ايه يا استاذ ادم انت والابله ليل اي انا شفاف ولا ايه وبعدين احترموا اني واقف 😡
ادم وليل :اسفين😔
مهران :هعرفكوا ببعض لأول وبعد الغدا تقولولي تعرفوا بعض ازاي ليل دا ادم ابني الي قولتلك عليه تمام ادم دي ليل بنت عمك خالد الله يرحمه وطنط ريناد
ادم :مش معقول يعني اخت
قاطعه مهران سريعا :ايوه اخت رنا وصاحبتها المقربه
ادم وقد فهم ان والده لا يريد أن يخبرها :اتشرفت
ليل :انا اكتر
هدى :تمام اتفضلوا بقى على الغدا
في مكان آخر
مجهول ١ :لازم تعرف الحقيقه لازم انا نفسي اشوفها حقيقي مش صور
مجهول ٢ :ان شاء الله نشوفها ونحكلها كل حاجه وتسامحنا على بعدنا عنها
مجهول ١ :يا رب
نعرف الشخصيات الجديده دي بقي
مهران بيه :والد رنا وآدم رجل طيب كثير ويحب ليل مثل رنا فهي بنت صديق عمره ورفيقه الوحيد خالد رحمه الله وشريكه في العمل يعرف كل أسرار خالد ويقف بجوار ليل في مشاكلها مع عمها هنعرف السبب بعدين يمتلك من العمر ٦٠ سنه
هدى :زوجت مهران وام رنا وآدم ست بشوشه جدا وتعشق ليل كأبنتها ومنذ وفاه والديها وهي تعاملها كأمها تمتلك من العمر ٥٠ سنه
رنا :اخت ادم وصديقه ليل تمتلك من العمر ١٩ سنه تحب ليل اختها بشرتها بيضاء وقصيره وشعرها بني وعيونها عسلي
تدرس ادره أعمال مثل ليل ☺️
يا ترى مين المجهولين دول
وليه مهران سكت ادم 
وايه حكايه عم ليل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببتها منذ الصفقة الأولى)

google-playkhamsatmostaqltradent