رواية الحب الشافعي الفصل الثاني 2 بقلم سما اياد

 رواية الحب الشافعي الفصل الثاني 2 بقلم سما اياد

رواية الحب الشافعي البارت الثاني

رواية الحب الشافعي الجزء الثاني

رواية الحب الشافعي الفصل الثاني 2 بقلم سما اياد

رواية الحب الشافعي الحلقة الثانية

الجرس بيرن..

بتروح ساره تفتح بابتسامه جميله، اهلا وسهلا يادي النور يادي النور نورتنا يا عمي، ازيك يا مرات عمي

(خالد كان ابن عمها فعلاً+ان وحيد باباه ومامته ملوش اخوات) بيسلموا علي خالد 

وبيقعدوا معاهم يتكلموا ويهزروا وسااره وقت الاكل وطول الوقت كانت قاعده جمب خالد وبتدلع عليه وباينه كأنها طايره م الفرحه لدرجه خالد نفسه كاان مصدقهاا، اهله قعدوا قعدتهم ومشيوا هما وماشين خالد نزل معاهم يوصلهم، مامته قاالتله شووفت يا ابني سااره حلوه ازاي وبنت اصول عارفين اصلها وفصلهاا مش زي الست اميره دي اللي منعرفهااش، خالد اتعصب ولسه هيرد راح باباه قااله احنا صحيح غصبنا عليك بس كله لمصلحتك وسااره مش غريبه علينا دي بنت عمك، خالد باستهزاء اه اه بنت عمي ماشي يا بابا 

خالد بيطلع الشقه بيلاقي سااره دخلت اوضتها بيخبط عليها بكل عصبيه 

ساره: بتقووله في ايه انت هتكسر الباب. خالد بيعلي صوته وبيقولها افتحي احسنلك انا مش طايق وشك بس جاي اقولك كلمتين 

ساره فتحتله وقالتله خلصني مالك كده عامل زي العجل الهايج😂اللي عندنا في الصعيد خالد بيتعصب عليها اكتر بس من جواه عايز يضحك،ف بيقولها انتي ازاي تحطي ايدك في ايدي ايه ده ايه ده انتي بتستغليني🙄وكمان بتاكليني بأيدك وايه بيبي دي كمان🤨وتعالي هناا دودو! انا دودو! بقي خالد عبد السميع اللي ليا شنه ورنه يتقالي يا دودو!

ساره بتقوله خلصت هري؟

قالها بقي انا بقول هري!قالتلو سيبك من كلامك ده بلا بقي بلا هباب،بص يا واد عمي انا عارفه كويس انك مش طايق وشي حتي انا اطيق العمي ولا اني ابقي معاك في بيت واحد ☝خالد بيضحك باستهزاء وبيقولها علي اساس مكنتيش هتموتي عليا من 4 سنين يا قطه، قالتله وانا ما اكنرتش ده بس كنت هبله عيله لسه داخله اولي جامعه وفرحانه بجو المدينه  وكمان قبل ما اقابل اسلام ف الجامعه😉واذا كان علي الشويتين اللي انا عملتهم  دول ف كلو يهوون عشان خاطر عيون عمي♥️وعيلتي انا مقدرش اكسر بخاطر عمي اللي بقاله 4 سنين بيصرف عليا وعلي جامعتي ورفض ياخود اي مليم من ابويا ولا امك الست اللي عاملتني زي بنتهاا كل غلطتهم انهم عندهم ابن كيف البهايم زيك ، قالها والله انتي ما تفرقي حاجه عن البقره اللي عندكم في الصعيد تلاقي كنتي بتاكلي سوا معاها ف نفس الطبق  ساره بتضحك😂😂طبق يا منعنع اسمه مخول يا بهيمه🤣

بيقولها قولي من الاخر من غير طوله لسان انتي عاايزه ايييه!؟؟؟

قالتله انا مش عايزة اشيل حد همي رغم اني مقهوره من اهلي انهم غصبووني💔 بس دول اهلي واغلي ما ليا 

والوضع ده انت اللي وصلتناا ليه مش اناا لانك جبان ومش راجل،خالد تلقائيا بيديها بالقلم ويقولها شوفتي بقي اني راجل سااره قالتله مسكين💔الرااجل ميسبش حببته عشان الفلوس😉انت اتخليت عن اميره بسبب ورثك اللي كنت هتتحرم منه مكانش هيبقالك حااجه 

خالد الكلام ده نازل عليه زي السكينه وبيقول لنفسه ده صحيح💔قالتله انا بنت قليله الحيله العيب عليك يا سبع ياللي بتعرف تضرب كويس،خالد سابها ومشي وهي رزعت الباب وفضلت تعيط وغصب عنهاا افتكرت اسلام حبيبها وحنيته معاهاا♥️خالد في الاوضه التاانيه بيفكر في كلام ساره،قال انا مكنتش هقدر اتخلي عن كل حاجه انا حتي عمري ما اشتغلت كل حاجه سهله ومتوفره معايا كنت هعمل ايه اسيب كل ده واقعد انا واميره في الشارع!حتي اميره اهلها كانوا مستحيل يوافقوا،ف بيقرر انه يهرب من كل الافكاار دي ويخرج بيدخل ياخود شاور بيخرج بتكون ساره خارجه م المطبخ ف بتشوفه بتشهق كده خالد كان وسيم جدا اسمراني وعنيه عسلي وعنده غماازه واد طول بعرض كده ساره بتنح فيه خالد بيقولها اييه بتقوله لا 

قالها لا ايه،قالت مش عارفه😂وسابته وجريت ع اوضتها وقالت ف نفسها يخرب بيت حلاوه امك يا ولا  

ف بتقول لنفسها فوقي لنفسك يا بنت الجبالي مش اكده يختي😂خالد بيلبس وبيخرج من غير ما يقولها حاجه،ساره كانت خايفه لانها مش متعوده تقعد لوحدها بتفضل صاحيه مبتعرفش تناام لحد الساعه 3 الجرس بيرن بتتخض لان خالد هيفتح بالمفتاح ويدخل! بتبص بتلاقيه هو بتفتحله ولسه هتقوله بترن الجرس ل 

لقيته اترمي في حضنهاا 

خالد كان سكراان قفلت الباب وهي سانداه ودخلته الاوضه ولسه هتسيبه وتمشي راح شاددها من ايديها جمبه ع السرير هي ارتبكت وخافت خالد اتهيئله انها اميره، قالها اميره متسبنيش انا بحبك انا اتجوزتها غصب عني 💔انا بحبك انتي وبيفضل يهلوس كده شويه بعدين بينام في حضنها ساره بتفضل تعيط وبتقول يخرب بيت النصيب اللي بيودينا لقلوب مش عايزنا ولا حتي شبهناا 💔راحت قامت من جمبه بس معرفتش تنام راحت تطمن عليه لقيت حرارته عااليه، راحت بسرعه جابت ميه وعملتله كمدات، محستش بنفسها ونامت جمبه، خالد بيصحي الصبح بيلاقي سااره جمبه،  كانت نايمه كأنها ملاك ملامحها الطفوليه وبشرتها البيضا مع شعرها البني، خالد بيقول وبعدين في البنت اللي، هربانه من ديزني دي

خالد كان ناسي كل الكلام بتاع امبارح كان فاكر بس انه رجع سكران، ساره بتصحي وبتبصله وبتقوله انت كويس؟ خالد بيستغرب سؤالها! بتحط ايديها علي جبينه وبتقول الحمدلله حرارتك نزلت وبتسيبه وتمشي، خالد بيفهم من القماشه والميه انها سهرت تعمله كمدات، ف بيتكسف من نفسه اوي عشان القلم اللي ضربهولها امبارح، لسه كان بيفكر يعتذرلها في بيسمعها بتنادي عليه بيخرج بيلاقيها حاطاله الاكل ع السفره وبتقوله اتفضل الاكل 

وهي حاطه اكلها ع الطبليه قالها ما تيجي هنا، قالتلو لا والله يا عسل مش بستطعم الاكل انت عارف اني متعوده اكول كده 🤨خالد بيحط اكله معاه وبيقعد معاها ع الطبليه، قالتله يوه ابو برستيج بياكول معايا عادي سبحااااانه😂ف بيضحكوا هما الاتنين، وبياكلوا وساكتين محدش بيتكلم، خالد بيكسر الصمت وبيقولها اسف، ساره بتقوله مين؟ فين؟ ايه؟خالد رفع حاجبه قالها اللي سمعتيه 🤨قالت عجايب الدنيا 7 باعتذارك بقوا 8.اما اقوم ادي موسوعه جينيس خبر😂

خالد بيقولها تصدقي انا غلطان 😒، قالتله خلاص خلاص تقبلته🌝

ساره بتقوله انا عايزة اخرج الشارع وحشني🏃🏽‍♀️هتيجي معايا ومش هتعكنن عليا اهلا وسهلا هتنكد خليك، قالها هاجي بس مش عشان سواد عيونك ده عشان عمك لو عرف اني سبتك لوحدك هيعملي محاكمه😒بتقوله نااس تخااف متختشيش، قالها بطلي لماضه وقومي البسي، ساره بتجهز بتلبس دريس بني طويل، مبتحطش ميكب خالص بتفرد شعرها وبتحط بروفيوم بتاعها المفضل، خالد بيلبس بنطلون اسود وفوقيه قميص ابيض، وساعته في ايده، وشعره الاسود اللامع مرفوع لفوق 

، الاتنين بيبصوا لبعض هي بتقول لنفسها الواد ده عليا الطلاق هربان من روايه 🏃🏽‍♀️وهو بيقول ديزني بقيت 3b يا ولاد 😂بيخرجوا ، خالد بيقولها تعالي ندخل الكافيه ده هي مكنتش موافقه كانت عايزة تتمشي وبس، بس دخلت عشانه، ولسه هيطلبوا حاجه يشربوها، 

وحده بتنده خاالد

خالد وساره بيبصوا ناحيتها 

خالد قام من مكاانه وقالهاا امييره 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الحب الشافعي)

google-playkhamsatmostaqltradent