رواية ليالي الرعد الفصل الثاني 2 بقلم رودينا رودي

 رواية ليالي الرعد الفصل الثاني 2 بقلم رودينا رودي

رواية ليالي الرعد البارت الثاني

رواية ليالي الرعد الجزء الثاني 

رواية ليالي الرعد الفصل الثاني 2 بقلم رودينا رودي


رواية ليالي الرعد الحلقة الثانية

ليالي الرعد pt2
رعد في نفسه بصدمه: ايه الجمال ده انا امي اه قالتلي انك حلو بس مش كده ( ليالي كانت لابسه فستان موف بكم مفتوح من فوق شويه بس مش مبين حاجه و ضيق من عند الصدر ونال علي واسع شويه وطويل لحد اخر الرجل و كانت عامله شعرها كحكايه كلاسيكيه كده كانت قمر)
ليالي في نفسها بصدمه: ايه ده مين ده اكيد مش العريس صح والله وطلع حظي حلو وجالي عريس قمر بس يا رب معاملته تكون قمر زيه ( رعد كان لابس بدلته كحلي كانت هناك منه حته)
ليالي قربت وقدمت المشروبات 
ريما: ماشاء الله الله اكبر تعالي يا قمر اقعدي جنبي 
ليالي راحت قعدت جنب ريما
by dead rose
ريما: ماشاء الله تبارك الله 
محمد: ممكن نسيب العرسان شويه (ماحنا لازم نخليه يتكلم شويه برضو متكلمش خالص يعني ولا ايه 🙃😅)
قاموا كلهم ومتبقاش غير ليالي ورعد وكل ده وليالي بصه في الأرض 
رعد: اهلا
ليالي بخجل: اهلا بيك
رعد: احم طلبات ايه
ليالي: المعامله الحلوه 
رعد اتصدم كان متوقع أنها هتطلب بقي فلوس و شقه مش عارفه ايه و دهب ولا الماظ كان فاكر أنها هتطلب كده بس اتصدم
رعد بصدمه: ايه
ليالي بدموع: ايه مش هتعاملني حلو
by dead rose
رعد: لا مش قصدي بس كنت فاكرك هتطلبي فلوس وشقه أو فله أو دهب او الماظ أو حاجات من ديه
ليالي: انا مبحبش الحاجات ديه هي شقه عاديه مش مهم حجمها ومعامله حلوه والاحترام والموده و راحه البال و كده هتبقي فله
رعد: انتي عندك كام سنه بقي
ليالي: 15
رعد بصدمه: ايه ( ايه ياعم انت جاي تتصدم في القصه ديه ولا ايه مواركش حاجه غير الصدمه😂😂)
ليالي: ايه في ايه
رعد في نفسه: بقي العقل اللي يوزن بلد ده والجمال ده كله عندها 15 سنه بس
 رعد: احم لا مفيش انا عند 25 سنه 
ليالي بابتسامه واسعه: تمام انا ليالي
رعد بابتسامه مماثله: وانا رعد 
ريما: خلصتوا يا ولاد
رعد بابتسامه: ايوا يا ماما خلصنا 
by dead rose
ريما: طيب تحبوا نعمل الفرح وكتب الكتاب امتي
ريهام: شوفي انتي بس العريس هيخلص تجهيز حاجته امتي وبعدها نبقي نتفق
رعد: ايوا يا طنط بس انا مجهز كل حاجتي 
ريهام: تمام تحبوا الفرح يكون امتي
ريما: ممكن بعد شهر تكون العروسه جهزت
محمد: ايوا بس شهر كده الموضوع ماشي بسرعه
ريما: معلش يعني وبعدين العروسه جاهزه والشقه جاهزه والشبكه هنتفق علي يوم نروح نشتريها فيها وهدوم العروسه هاخدها الايام الجايه ديه ونروح نشتريهم
محمد و ريهام في صوت واحد: إن شاء الله ربنا يسهل
 ريما: طب نستأذن احنا بقي 
ريهام: ليه خليكوا لسه بدري
رعد: شكرا يا طنط احنا لازم نمشي
ريهام: طيب يا حبيبي الف سلامه
by dead rose
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 
ريهام: اوعي تكوني قولتي حاجه تطفشي بيها العريس
ليالي بسرعه: لأ والله مقولتش حاجه احنا اتعرفنا علي بعض بس مش اكتر
ريهام بتبريقه: ماشي
ليالي: بعد اذنك هدخل اوضتي
ريهام: غوري
ليالي دخلت الاوضه بتاعتها وعيطت واعدت تدعي
ليالي: يارب انا معملتهاش حاجه ليه دايما بتعملني كده ده حتي لما بطلت تضربني كان عشان العريس اللي جه يبقي مفيش علامات ضرب انا معملتلهاش حاجه تدايقها والله يارب عوضني بقي يا رب انا صبرت كتير ومش قادره استحمل اكتر من كده يارب قويني وصبرني يارب انا واثقي فيك يا رب وانت اكيد مش هتخيب ظني وفضلت تعيط لحد ما نامت
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
تاني يوم الصبح
ريهام: انتي يا زفتت الطين ياللي اسمك ليالي يا زفته يا ليالي
ليالي: ايوا يا ماما
ريهام: قومي روقي الشقه يلا واعملي الاكل وبعدها البسي علشان ريما جايه تخادك تشتريلك زفت هدوم
ليالي: حاضر (البنت ديه صعبت عليا يا جماعه 🙃 ومامتها ميته ومرات ابوها بتعاملها اسوء معامله و ابوها ميعرفش حاجه)
راحت ليالي روقت الشقه وعملت. الاكل وكلت هي وامها وأبوها وراحت لبست بنطلون بوي فرينت ازرق وتيشيرت ابيض و راحت مع ريما المول واشترت هدوم كتير وجميله جدا وراحت عند قسم المتزوجات وجابت هدوم المتجوزين وطبعا كانت محرجه جدا ولسانها اتلجم ومعرفتش تتكلم أو تعترض لأن هي اصلا شخصيتها خجوله جدا و خلصوا شوبنج و روحوا
by dead rose
ريهام: حمدلله علي السلامه 
ليالي:الله يسلمك يا ماما
شخص من وراها: ليالي وحشتيني
ليالي بصدمه: ...............
يا تري مين الشخص ده؟!! 
وليه ليالي اتصدمت ؟؟

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent