رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ندى الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ندى الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الجزء الثاني البارت الثاني

رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ندى الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الجزء الثاني الحلقة الثانية

البارت التاني من الجزء الثاني
اميره الرعد
صلوا على الحبيب المصطفى
أكرم بعصبيه /اميررره رعد فين
اميره قعدت وكملت فطار /اتفضلوا افطروا معانا
يوسف /اي كميه البرود دي
اميره للمربيه/امل خدي جنه وفردوس وانس ومالك واطلعي الجناح
امل /حاضر يافندم
طلعت امل واستعانت وباتنين من الخدم علشان الاطفال
اميره /عاوزين تعرفوا مكان رعد
أكرم ويوسف /ياريت
اميره /رعد معايا ومش هيظهر وحدش هيعرف هو فين غير لما يفوق من الغيبوبه ويقدر انه يظهر تاني غير كده رعد مش هيظهر
يوسف /اميره انتي بتستهبلي دا في غيبوبه يعني مش عارفين هيصحي أمته 
اميرة /اللي عندي يايوسف وانا مبقتش اخاف غير علي عيالي وجوزي اللي مليش غيروا فا سبونا نعيش براحتنا 
أكرم مقدر اللي هيا فيه وقال /ماشي ياأميره رعد معاكي احنا حبين نطمن وابقي طمنينا احنا عارفين انك مش هتاذيه 
اميره بشبه ابتسامه /ااذي روحي 
يوسف /نستأذن احنا 
اميرة /شرفتوا ياابيه 
طلعوا بره 
أكرم /صعبانه عليا 
يوسف /وانا كمان بس اللي بتعمله غلط اميره معاها اربع أطفال كتير انها تشيل المسؤليه بدري دي مكملتش 21سنه حته غير رعد تقدر تقولي خدته من المستشفي ودته فين ولا هيا هتعمل اي ولا بتفكر في اي 
أكرم /معرفش حته بتبعد عن العيله وعن كل الناس حته الضحك مفيش ضحك 
يوسف /ربنا يهديها ويهديها 
أكرم /يارب بس عمي لما يروح المستشفى هقوله اي مرات ابنك خفت ابنك من المستشفي 
يوسف /معرفش ياله نروح الشركه 
عند اميره دخلت وطلعت الجناح 
اميره لامل /امل خليكي مع الولاد شويه متسبهومش لو سمحت تفضلي في الجناح 
امل /حاضر يافندم 
جنه /مامي هتروحي فين 
اميره /مش هروح ياجنتي بس هعمل حاجه للشغل وهاجي علشان عملالك مفاجه كبيره خالص 
جنه /بجد يامامي 
اميره/بجد ياروح مامي 
طلعت اميره ودخلت جناح تاني بعيد عن القصر اصلا بس جوه القصر لاكن محدش يعرف عنه حاجه 
دخلت كان رعد نايم علي السرير الملكي ابتسمت ابتسامه جذابه وجريت قعدت قدامة وبدأت تكلمه 
اميره /اميره تعبت يارعد اميره تعبت من اولها ياحبيبي كل الدنيا عليا معايا اربع أطفال غير الشغل اللي هنزله والجامعة انا تعبت انا مش قد الثقه والحمل الكبير دا انت شلت كتير اوي ومحدش حس بيك انت وحشتني اوي وحضنك وحشني اوي حضنك الحاجه الوحيده اللي اشتقتله كتير يا رعد بس انا دلوقتي هدخل جوه حضنك 
قامت اميره دخلت غرفه الملابس لبست قميص ابيض من قمصان رعد وخلخال وأطلقت سراح شعرها الأحمر الناري وبعض المساحيق التجميل وكانت في قمه الانوثه والجمال والاثاره 
وطلعت علي السرير وقربت من رعد وشالت دراعه ودخلت جوه حضنه ومسكت في التيشيرت بتاعه جامد كان بنت محتاجه لحضن ابوها كأنها محتاجه لملجئ ليها كأنها وقفه في علي منحدر جبلي مستنيه المنقذ بتعها 
اميره نامت في حضن رعد واحسن باحساس جميل كانت محرومه منه فضلت نايمه ومش حاسه بالوقت لاكن فاقت علي رنه الفون
اميره بنوم /رعد اقفل الفون
اميره /يارعد اقفل عاوزه انام
اميره /اوووف لاكن قامت مره وحده وافتكرت ان رعد مش هيصحي اصلا
اميره بصت بحزن وافتكرت ان كل دا بتكلم نفسها لاكن ابتسمت وقالت /مش ناوي تصحي بقا ولا عجبك العالم التاني اوعي تكون متجوز ومش معرفني انا هروح الشركه دلوقتي انا مروحتش بقالي 4 شهور ونص
قبلته قبله رقيقه علي لحيته التي كبرت بمرور الوقت
وقامت دخلت غرفه الملابس غيرت قميص رعد  الي  بنطلون اسود  وجاكت اسود وحذاء بنفس اللون وكان ذو كعب عالي وكان يوجد بعض اللون الذهبي علي هيئه ورق شجر
ورفعت شعرها لاعلي وحطتت ماسك للشعر (توكه) 
وطلعت من غرفه الملابس 
اميره /بابي انا هروح وهرجع تاني علي هنا 
باااااااي 
كانت بتكلم رعد كأنه شايفها وسامعها 
طلعت اميره ودخلت الجناح 
اميره/انس ومالك ناموا 
امل/اه يافندم 
اميره /طيب هاتي فردوس ولبسي جنه 
امل /حاضر 
خدت اميرة فردوس وأمل خده جنه تلبسها 
اميره لفردوس /حبيبه مامي تعرفي بابي كان نفسه يشوفك اول واحد وكان نفسه يشوفك وانتي بتكبري في بطني شويه شويه 
بس انتي قموره خالص خالص حسه انك هتخدي رعد مني بجمالك دا عيون زرق وبيضا وخدود مقلبظه كده اكلك 
هروح انا وجنه مشوار صغنون خالص وهرجع اوديكي لبابي من غير ما حد يعرف خالص
بعد ربع ساعه دخلت امل وجنه 
جنه /مامي اي رايك 
اميره /قمر ياعيوني مامي ياله تعالي معايا بقا 
امل /هو انا ممكن اسالك سوال 
اميره بابتسامه /اتفضلي 
امل /هو حضرتك لسه والده من اسبوع ازاي هتخرجي وكمان شايله حمل كبير 
اميره /اقولك اي بس تحسي اني معنتش بحس بوجع بس انا عاوزه ارجع اسم جوزي تاني هتقوليلي معاه شركائه هقولك انا عاوزه أدير الشغل واعرف مين ورا الحدثه اما بقا عيالي فا محدش يعرف يدخل القصر حته لو نمله ولو دخل مش هيعرف يخرج علي رجليه سليم علشان هخلص عليه في وقتها من غير ما يطلع عليه صبح حته
امل /انتي هتخوفيني منك ليه 
اميره /كنتي تعالي شوفيني من سنه كنت بخاف من الصوت العالي كنت بخاف من اي حاجه اقل حاجه بتخوفني بس الزمن بيعلم سلام بقا علشان مش عاوزه اتأخر 
امل بابتسامه /في رعاية الله 
مسكت اميره بأيد جنه ونزلوا وطلعوا بره 
جنه /مامي هنروح فين 
اميره /هنروح الشركه بتاعت بابي 
جنه /وبابي هيكون هناك 
اميره بابتسامه /لا ياروحي بس اوعدك هخليكي تشوفي بابي انهاردة بس متقوليش لحد 
جنه/  promise 
اميره /promise
اميره ناده  علي رائيس الحرس
اميره /جهز العربيات هنطلع علي الشركه الام 
جمال رئيس الحرس/حاضر يافندم 
اميره /مش عاوزه سواق انا هطلع بعربيتي 
جمال /حاضر يافندم اتفضلي هطلع العربيه حالا 
طلع جمال العربيه وركتبت اميره وجنه جمبها وعملت لجنه حزام الأمان  
وطلعت اميرة ووراها جيش من عربيات الحراسه 
وقفت أمام الشركه الام وهيا الشركه الاوله لرعد للمباني 
نزلت اميره بثقه وراسها مرفوعة وراحة فتحت الباب لجنه 
اميره لجنه /ياله سنيوريتا 
جنه /ياله ياأميرتي 
ضحكة اميرة علي لقبها من جنه 
دخلت اميره واتفاجا الجميع بدخوها وسط الحرس لاكن أمره الحرس انهم يفضلوا وهيا هتكمل 
لاكن سمعت كلام من الموظفين 
الموظفه /عندها قوه ياختي لسه ولاده 3 عيال ونزلت بعد اسبوع واحنا الوحده بتقعد علي السرير بالاسبوعين 
موظفه تانيه/اكيد ياختي وهيا دي بتشوف تعب دي عندهم فلوس زي الرز 
اميره بصوت جمهوري/في اي كل واحده ووحده علي شغله مش فتحنها كافيه ولا سوق للكلام اتفضلوا ياااااله والتفتت للموظفين وشاورت علي البنتين وقالت 
اميره /انتوا الاتنين مخصوم 10 ايام 
الموظفه /ليه أن شاء الله 
اميره /احنا في سوق ولا اي 
الموظفه التانيه /اسفين يافندم 
اميره /علشان تتكلموا تاني واعرفوا بتكلموا مين وكلمه تانيه هيكون رفد سااامعين 
الموظفين /سامعين يافندم 
جنه /مامي 
اميره /قلبها 
جنه /ياله بقا رجلي وجعتني 
اميره /حالا ياجنتي 
استغرب الجميع أن اميره غيرت طريقتها في دقيقه 
كملت اميره وجنه 
وقبل ما تتدخل المكتب سمعت صوت عالي في غرفه الاجتماعات 
اميره السكرتيرة الجديده لان حلا مشيت ومرام سابت الشغل 
اميره السكرتيرة /في اي 
السكرتيرة /ولا حاجه يافندم حضرتك عندك معاد مع  أكرم بيه 
اميره /انتي هنا من أمته 
السكرتيرة /بقالي 3 شهور ليه خير في حاجه 
اميره /انا اميرة المنشاوي مرات رعد 
السكرتيرة /اسفه يافندم مكنتش اعرف 
اميره /ولا يهمك ياقمر ممكن تخدي جنه دخليها المكتب بتاع رعد وانا هدخل غرفه الاجتماعات 
السكرتيرة /حاضر يافندم 
فتحت اميره باب الغرفه ودخلت فاجاه 
أكرم ويوسف وسليم /اميررره 
اميره بعصبيه /صوت حضرتك عالي لية احنا مش في مدرسه احنا في شركه محترمه 
معتصم بعصبيه /انتي مين وازاي تدخلي كده وانا اعلي صوتي براحتي مكنش غير الأطفال اللي يتكلموا 
يوسف /مكنش يومك ياغالي 
أكرم /المشروع باظ 
اميره /انا ادخل زي ما انا عاوزه واعلي صوتي براحتي والطفل اللي قدامك بتكون مرات رعد المنشاوي 
معتصم بسخريه /وانتي عاوزه اي يعني 
اميره /مشروع حضرتك مرفوض 
معتصم بعصبيه /نعم انتي ازاي ترفضي المشروع انتي متعرفيش انا مين انا... 
اميره /انت اللي متعرفش بتتعامل مع مين لما تعرف تعال اتعامل معانا وانا بقولك شركات المنشاوي مش هتتعامل معاك
معتصم /معتش غير الحريم اتكلم معاها في الرجاله
اميره /وراك 3 رجاله لو سبتهم عليك هيكلوك وعندك بره 50 راجل لو سألتهم انتوا تبع مين هيقولولك اميره المنشاوي
يبقي تقعد عدل وتقول طلبك بالذوق واحنا هنفذ غير كده تاخد مشروعك وتتفضل
احس معتصم بقوه اميره وان لو مشروعه اترفض من شركات المنشاوي بالذات مش هيتقبل تاني   
معتصم /نقعد نتفاهم 
اميره بابتسامه /اتفضل 
يوسف غمز لاميره /ياجامد 
قام سليم علشان اميره تقعد مكان رعد 
اميره /اتفضل مكانك يابابا انا عاجبني المكان جمب چو ولا مش عاجبك ياابيهة
يوسف /عاجبني ياروحي اقعدي 
قعدت اميرة 
اميره /اتفضل 
معتصم /انا مقدم علي الشروع بقالي كتير ولسه لحد دلوقتي متعملش فيه اي حاجه 
اميره /حضرتك عارف ظروف الشركه واكيد الشباب عرفوك وقالو لحضرتك ان الشركه اتقفلت شهر ونص وكانوا الموظفين بياخدوا المرتب بدون شغل فا اكيد وقفنا كل المشاريع 
حضرتك المفروض المشروع تستلمه امتة 
معتصم /بعد شهر 
اميره /المشروع لو سمحت 
خدت اميره المشروع من معتصم وقالت /اتشرفنا يافندم المشروع هيكون جاهز بعد 30 يوم 
معتصم /ازاي جا لسه مبداتوش 
اميره بنفاذ صبر وصوت واطي /اللهم ما طولك ياروح وكملت يافندم انت خت كلمه بعد شهر استلم المشروع 
معتصم /ماشي وجه يسلم عليها مد أكرم ايدي وسلم بدل اميره وقال /معلش يامعتصم بيه مبتسلمش صعايده بقا 
معتصم /ولا يهمك باي 
مشي معتصم 
اميره /اوووف اي الخنقة دي ربنا يكون في عونك يارعد 
عامل اي يابابا 
سليم /بخير يابنتي بس زعلان منك 
اميره مسرعه /ليه 
سليم /بتتصرفي من غير ما تقولي لحد وطلعتي 
رعد من المستشفي اي الكبير مات
اميره مسرعه /لا يابابا مش قصدي انا اسفه بس انا جوزي حياته في خطر ولازم احميه
سليم فاهمها وقال /ماشي ياأميره ومش هسألك عن مكان رعد علشان هو في امان معاكي
اميره /حبيبي
يوسف /بس اي الدخله دي ولا رئيس الجمهورية معدي
اميره بغرور مصتنع /هو انا اي حد يابني
أكرم /تبا لتواضعك ياشيخه
اميرة /بس بس ياخرااابي
سليم /اي
اميره /نسيت اقولك انك قمر في البدله بس قمرين في الجلباب
سليم بضحك /حرام عليكي خصتيني
اميره /جنه 
أكرم /مالها 
اميره /في المكتب هتنفخني ياله 
طلعوا من غرفه الاجتماعات ودخل ا المكتب 
جنه /لسه بدري ياهانم 
اميره /بدري من عمرك سنيوريتا شويه جدو سليم هنا اهو 
جنه جريت عليه /سلومي 
سليم /قلبه
جنه /هتيجي عندنا انهارده 
سليم /اه ياروحي
اميره /سوري يعني في سوالي هيا ليه مرات عمو مش شفتها من يوم الحادثة 
أكرم /علشان مش عاوزين مشاكل انتي فيكي اللي مكفيكي وانا عارف امي 
اميره /ابيه ممكن سوال 
يوسف /قولي ياميرو 
اميره /ممكن مرام تزل الشغل فتره بس ولو علشان الحمل مش هتشتغل كتير بس علشان نخلص المشروع 
يوسف بابتسامه /حاضر ياأميرتي
أكرم /في بقا شويه ورق عاوزه امضتك بما انك معاكي توكيل من رعد صح 
اميره /صح 
أكرم /هجيب الورق واجي 
يوسف /وانا هروح المكتب 
سليم /وانا هاخد جنه وهروح علي الفيلا بعد اذن اميره طبعا 
اميره /براحتك يابابا 
جنه /انتي بتوزعيني ياميرو 
اميره بضحك /بس يالمضه
جنه /ماشي ياميرو يابه ياسلومي 
طلعوا وفضلت اميره لوحدها في المكتب 
وافتكرت مشهد ليها هيا ورعد
         Back 
رعد بضحك /اقعدي عدل قعده كده ليه 
اميره /ماله يعني هتفرق قعده المكتب من قعده الكرسي وبعدين بقراها كتير في الروايات قولت اجرب 
رعد ضحك على طفولتها /ماشي ياميرو بس اقولك في مكان تاني احلي من المكتب وبرده بيحصل في الروايات 
اميره بانتباه /اي
شدها رعد علي رجليه واحاط باديه خصرها بتملك وقال /اي رايك بقا في المكان دا 
اميره يتلاعب في القميص بتاعه /والمكان دا بتاع مين بقا ولا بتاع الكل 
رعد بيقرب اكتر /والله هو لحد الان لاتنين بس وممكن بعد كده يكون ل3 او 5 او 6 
اميره برفع حاجب/اي هو تعدد ولا هتتجوز عليا 
رعد بضحك /لا انتي وجنه وبعدين ولادنا 
اميره /انا بس وبعدين ولادنا مين هو انا ارنبه هتجيب كل دا 
رعد /علشان اكون عادل انا عاوزه أربعة منك وجنه يبقوا خمسه 
اميره نزلت من علي رجله وجريت في المكتب /لا انا مش ارنبه انا 
رعد بيجري وراها /خدي يابت لو حد دخل علينا دلوقتي يقول اي هبتي هتروح
اميره /والله اطلع اجري بره وشوف بقا شكل الموظفين وهيا بيضحكوا عليك يا رعود 
رعد /يابنتي اقفي بقا معتش فيا حيل اجري 
اميره /ايوه اعترف انت عجزت 
رعد /انا عجزت ماشي وفي دقيقه كانت اميره تجت رعد وقعوا علي الكنبه 
اميره /رعد قوم 
رعد /لا هنا عاجبنى اوي وقبل خدها 
اميرة /يارعد قوم حد يدخل علينا 
رعد ويقبل خدها التاني /عادي مراتي وانا حر 
اميره بتوتر  /يارعد
رعد قرب من شفايفها ولسه هيقبلها سمع صوت الباب 
اميره /ياخرابي 
رعد /والله ما انا قايم 
اميره /يارعد اللي بره هيفتح ويدخل 
رعد /طب هقوم بس بينا حساب تاني ياجميل 
اميره /ماشي 
             Fact
فاقت اميرة علي خبط الباب وقالت /ادخل 
دخل أكرم وقال /اي يابنتي بقالي كتير بخبط 
اميره /معلش يااكرم سرحت شويه 
أكرم بتفهم /ولا يهمك. الورق اهو اقريه براحتك وامضي 
اميره /حاضر بدأت اميره تقرأ الورق ومضة عليه وسلمت الورق لاكرم وقالت انهم كلهم هيتجمعوا علي العشا عندها في البيت طلعت اميره من الشركه وركتب عربيتها واتجهت الي القصر وعند وصولها فتحت أبواب القصر ودخلت اميره وطلعت غيرت ملابسها لفستان مريح وشوز خفيف 
ودخلت الجناح 
امل /حمد الله على السلامة يافندم 
اميره /الله يسلمك
امل /امال جنه فين 
اميره /جنه في الفيلا مع جدها وهيجوا بليل كلهم 
امل /ماشي يافندم 
اميره /ماشي انا هقعد مع الاولاد وانتي روحي 
امل /ok  
طلعت امل وفضلت اميره 
اميره /يا عيال ياولاد رعد هو انتوا مش بتعيطوا ليه انتوا ساكتين علي طول وانت ياض يابو عيون خضر عندي  واحده عيون زرق وواحد عيون خضر وانت يامالك شبه رعد عيونك زيتوني انتوا مزز اوي نهار ابيض انا بكلم نفسي
حل الليل وجت العيله كلها اتجمعت عند اميره في القصر 
اميره /لا بجد حلوة القعده دي وانتي ياياسمين لسه بتاكلي 
ياسمين /فكرتيني انا سبت عندي من اسبوع شوكولاته هيا فين 
اميره /عاوزه الحق ولا ابن عمه 
ياسمين بخبث /الحق
اميره /شوفتي مش انا لوحدي 
هدي /بس كفايه سبوها تاكل 
ياسمين /خلاص نفسي اتسدت 
مرام /طب هاتي بقا انا جعانه 
جنه /بااااس عرفت هناكل اي 
ياسمين /اي ياقلب عمتك انتي 
جنه /بيتزا وكمان من المطعم وعلي حساب مامي 
كلهم ضحكوا عليها 
اميره /جايه علية بخسارة 
جنه /الفلوس فين ياميرو 
اميره /انتي الوحيده اللي عرفه الفلوس فين 
جنه /اقولهم فين 
يوسف /فين ياجنه 
جنه /لا عيب وحرام 
أكرم /هجبلك بوكس لعب وشوكولاته
جنه /هيا عاينه شويه في البدله بتاعت بابي فلوس عاديه وفي بقا بتاعه كده زي الكارت بس في منها كتير في الخزنه اللي جوه 
اميره /عوضي عليا يارب بنتي باعتني علشان بوكس
ياسمين /هتجيبي بيتزا ولا لا 
اميره /هجيب حد يطلب عقبال ما اعمل مكالمة 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
طلعت اميره تعمل مكالمة 
الحوار مترجم 
اميره /اهلا دكتور جان
جان /مرحبا اميره هانم 
اميره /متي تصل إلى مصر أريدك ضروري 
جان /قريبا سااصل الي مصر واعالج رعد بيه 
اميره /انه موضوع لا يجب  علي اي احد ان يعرفه سيد جان ونبه علي جميع الممرضين ان رعد المنشاوي ليس له مكان  واذا احد عرف سوف اقطع راسكم جميعا
جان بخوف /امرك سيدتي 
اميره /حسنا سوف اقفل في ظرف يومين تكون في مصر دكتور جان 
جان /امرك سيدتي
اميره /حسنا سوف اقفل في ظرف يومين تكون في مصر دكتور جان 
جان /امرك سيدتي 
دخلت اميره جوه 
أكرم /مكالمه شغل 
اميره /احم لا 
يوسف /اشطا البيتزا في الطريق ايدك علي الفلوس 
اميره /كام 
يوسف /1000 جنيه بس وبالمشروبات ال1100
اميره /ليه طلبوا اي 
يوسف /ياسمين لوحدها ب300جنيه
اميره /ماشي بالهنا
قضوا يوم جميل واتعشوا وهزروا ودا كان اليوم الوحيد اللي اميره بتتعامل فيه عادي خلص اليوم وطلعت امي ه علشان تحكي لرعد كل حاجه عن يومها 
اميره لرعد /رعدي انا روحت الشركه وجيت قعدت اكلمك مع انس ومالك وفردوس  وكمان ماما وبابا ومرام ويوسف وأكرم وياسمين جم هنا وقضينا يوم حلو عارفه انك زعلان علشان مش قولت لهم انك في القصر بس دا لمصلحه الكل واللة
طلعت جمبه ونامت جمبه وقالت عارف انا كل يوم بحمد ربنا
انك معايا نفسي تضمني زي زمان يارعد نفسي ادخل في حضنك تقولي مش هطلعك منه بحبك اوي لا بعشقك بقيت إدمان ليا
حست اميره بحاجه غربيه واستغربت لاكن انصدمت
اميره بصدمه/......... 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
يتبع..... 


لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أميرة الرعد الجزء الثاني)
google-playkhamsatmostaqltradent