رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مريم حسن سليمان 

رواية الملاك والشيطان والرومانسي البارت السابع والعشرون

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الجزء السابع والعشرون

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم مريم حسن سليمان 

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الحلقة السابعة والعشرون

محمد: صدقني نا ... نا بحب رح 

قاطعهم فون فارس بيرن رد عليه فارس بسرعه و 

الشخص:.....

فارس: اييييه ؟

الشخص:.....

فارس: تمام خلاص هاجي ونتكلم ف الموضوع ده 

محمد: ف اي ؟ 

فارس:مافيش..كمل كنت بتقول ايه

محمد: انا ، كنت بقول اني بحب رحمه..

فارس: ايوه اي الجديد ؟

محمد: لا قصدي بحبها مش ك اختي يفارس 

فارس بعصبيه: نعمم يخوياااا 

محمد: انا اسف اني خنتك و خونت ثقه عمي فيا ب اني احبها بس نا فعلا حبيتها غصب عني !! 

فارس بهدوء: تمم وحضرتك دلوقتي عايز اي ؟ 

محمد: اتحوزها ! 

فارس: معندناش بنات للجواز 'وسابه وقام ولسه هيمشي' 

رحمه: هو زمانه قاله صح؟ ممكن يكون زعق ؟ 

هدي: اهدي فارس مش هيزعقله اكيد 

رحمه: هيزعقلي انا مش هوا 

هدي: متخافيش مش هيزعق.

محمد: فارس بقولك بحبها ومستعد اتجوزها ؟

فارس: ونا قولت معندناش بنات للجواز 

محمد: اي السبب طيب 

فارس: والله في ميت سبب مثلا انك اكبر منها ب6 سنين وكمان انتو المفروض اخوات ،، اخوات بس مش اكتر 

محمد بنرفزه: لا مش اخوات احنا مش اخوات ،، مالهم ال6 سنين يعني ها ؟ منتا اكبر من ملاك ب5 سنين فرقت سنه مثلا !! 

فارس: بس انا اتجوزت ملاك غصب عني 

محمد: واي اللي حصل ! حبيتها صح ؟ وهيا حبتك ومحصلش حاجه عملتوا حفله وكل حاجه وتيجي عليا نا تعمل كد ! فارس انا بحبها وهيا بتحبني بلاش تفرقنا عن بعض ..

#الكاتبه_مريم_حسن

فارس: ونا قولت معندناش بنات للجواز.

محمد: ارجوك يفارس ارجوك 

سابه فارس ومشي ومحمد طلع علي اوضته بنرفزه وبقي بيكسر كل حاجه ف الاوضه...

في مكان اخر ...

فارس: متأكد انها جت وقالتلك عايزه اشوفه 

الدوك: ايوه بس نا رفضت 

فارس بنرفزه: ليه رفضت كنت خليها تدخل تشوفه بس كد ونت معاها 

الدوك: حضرتك يفارس بيه الكلام ده م اسبوع 

فارس: لا والله ! وحضرتك جاي تقولي دلوقت

الدوك: معلش يفارس بيه 

سابه فارس ومشي وهو متعصب..

اسراء داخله لملاك بشر ولقتها نايمه..

اسراء: ملاك ؟

ملاك فتحت عنيها: ايوه 

اسراء: انتي صاحيه 

ملاك: ايوه 

اسراء بابتسامه مزيفه: مبروك يحبيبتي 

ملاك: الله يبارك فيكي 

اسراء: عارفه اني طولت في القعده معاكوا بس همشي يومين كد 

ملاك: لا والله عادي متقوليش كد 

اسراء: يعني انتوا مش مضايقين من وجودي 

ملاك: لاء 

اسراء: امم تمام .. انا جيت اطمن عليكي بس واباركلك 

ملاك: تسلميلي 

اسراء: يلا سلام ...

سليم كان بيكلم هدي شات و..

سليم بيكتب: هدي بقولك ؟

هدي كتبت: نعم 

سليم: رحمه تليفونها مغلق ومش بترد ليه 

هدي معرفتش تقوله ولا لا وقالت في نفسها انها متقولوش احسن ورحمه تبقي تقوله وكتبت: مش عارفه 

سليم: طب هيا كويسه 

هدي: ايوه 

سليم: تمم وكتب بتردد: ممكن نتكلم فون عايز اقولك حاجه مهمه ؟ 

هدي بتردد: مش عارفه 

سليم: اي اللي مش عارفه 

هدي: طيب خلاص تمم 

رن عليها سليم و..

سليم: عامله اي 

هدي: الحمدالله 

سليم: كنت عايز اقولك حاجه بس لو مكنتيش حاسه بنفس الشعور وكد اعتبريني مقولتش حاجه ونفضل صحاب ممكن ؟

هدي: ممكن.

سليم بتنهيده: تقبلي تتجوزيني انا بحبك وهكون سند ليكي وهسعدك وهبقي جمبك دايما 

هدي بتردد وفرحه: ممموافقه 

سليم ابتسم بفرحه: بحبك جداا. 

هدي ابتسمت: انا هقفل بقي عشان اشوف رحمه

سليم: ماشي يروحي 

قفلت هدي الفون وهيا فرحانه وراحت بسرعه لرحمه..

عدي يومين ورحمه في اوضتها مبتخرجش وفارس مفكرش يروحلها اصلا وفارس وملاك فرحانين جدا انهم هيبقي عندهم نونو وكريمه زعلانه علي اللي بيحصل في البيت ومحمد دايما برا البيت ومش بييجي الا بليل وبييجي سك*ران ويدوبك بيطلع اوضته بالعافيه ...

فارس كان واقف في الجنينه وبيرن علي شخص.. 

فارس: يلا يدوكتور نفذ اللي قولتلك عليه 

الشخص: .....

فارس ابتسم وقفل. 

وفجأه جت عربيه اسعاف وممرضين ودكاتره. 

فارس بابتسامه: يلا بينا اوريكم الاوضه. 

طلعوا مع فارس الاوضه وفجأه.. 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الملاك والشيطان والرومانسي)
google-playkhamsatmostaqltradent