روايات

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثاني 2 بقلم سارة محمود

 رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثاني 2 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثاني 2 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثاني 2 بقلم سارة محمود

وقفنا البارت اللي فات لما قمر حكت لاهلها علي اللي حصل معاها وطلب احمد بيه منها يا تري هتوافق ولا لا وده اللي هنعرفه البارت ده يلا نبدأ
تاني يوم
——-
صحيت قمر من النوم وقامت اخدت شاور و قامت بالوضوء والصلاه وبعدين طلعت فطرت و راحت علي المستشفي وطول الوقت بتفكر هتعمل ايه مع عرض احمد بيه وصلت قمر المستشفي ودخلت علي مكتبها وفضلت سرحانه كتير لحد ما سمعت صوت الباب بيخبط
قمر… اتفضل
احمد… يزيد فضلك يا رب
قمر… احمد بيه اهلا وسهلا بحضرتك اتفضل اقعد
احمد بابتسامه…. ها يا قمر فكرتي في اللي قلتلك عليه
قمر….. احم الصراحه انا قلت لاهلي وهما قالو الاختيار اختياري انا والصراحه مفيش حل تاني غير اني اوافق
احمد بفرحه…. بجد يعني هتساعديني
قمر بابتسامه.. ايوه يا احمد بيه بس في حاجه
احمد… اولا انا هبقي ذيك والدك ف ممكن تقولي ليا يا بابا او عمي ثانيا ايه هيا الحاجه دي
قمر… يعني كنت عاوزه اعرف طبعه و ليه معملش العمليه او العلاج الطبيعي
احمد…. رعد طيب وحنين اوووي ذي والدته الله يرحمها و بالنسبه للعمليه هو مش عاوزه يعملها لان فاقد الامل اووي انها تنجح
قمر…. تمم يا بابا
احمد…. طب يلا  علشان توصليني ل والدك  واطلب ايدك
قمر… تمم يا بابا
وبالفعل قمر اخدت احمد و طلعو علي بيتها واتفقو يكتبو الكتاب اخر الاسبوع اللي هو الجمعه بحيث يتكلم مع رعد
في فيلا الشاذلي
—————
احمد… رعد ممكن ادخل
رعد…. اتفضل يا بابا
احمد… جهز نفسك كتب كتابك يوم الجمعه
رعد بصدمه…. نعم ده اللي هو ازاي
احمد… ذي الناس شفت بنت واعجبت بشخصيتها واخلاقها ف طلبت اديها ليك لا وكمان دكتوره علاج طبيعي يعني هتساعدك
رعد بغضب….. ودي جايه علشان فلوسي ولا علشان تساعدني
احمد…. الجواز ده هيبقي علي الورق ودي ذي ثفقه لحد ما ربنا يقومك بالسلامه هتكون معاك خطوه ب خطوه
رعد…. ويا تري عطتلها كام
احمد…. ولا مليم هيا قبلت تساعدك لانها بنت ناس، و اه الجواز ده علي ورق ومحدش يعرف عنه حاجه غير انا وانت وقمر واهلها بس اما بالنسبه للباقي هتتعملو كانكم متجوزين بج
رعد…. اما نشوف اخرتهااا
احمد… انا رايح الشركه سلام
رعد… سلام
عند قمر
———–
مازن…. تعالي يا قمر هنا
قمر…. نعم يا بابا
مازن…. متاكده يا حبيبتي من قرارك ده
قمر… ايوه يا بابا، وبعدين احمد بيه حط كل امله فيا و لحظت الفرحه اللي في عنيه لما وفقت قلت انا اللي بعمله صح
مازن…. ان شاءالله خير يا حبيبتي
عدي اسبوع من غير اي احداث غير ان قمر بتحضر الحاجات اللي هتخدها معاها لما تتجوز وبتخلص شغلها في المستشفى و رعد كالعاده حابس نفسه في الجناح بتاعه بقاله 6سنتين واخيرا جه معاد كتب الكتاب واللي هيكون في فيلا الشاذلي بسبب حاله رعد
في فيلا الشاذلي
————–
احمد…. اتفضلو يا جماعه نورتونا
مازن…. ده بنورك يا احمد
احمد  موجه كلامه ل قمر….. بسم الله ما شاءلله الهم بارك
قمر بخجل… شكرا يا بابا و قامت بطبع قبله علي يده
(فكانت ترتدي قمر فستان باللون الاسود مع حجاب باللون اللون الاحمر وحذاء بكعب عالي باللون الاحمر وكانت تضع بعض اللمسات من المكياج)
احمد…. طب انا هطلع اجيب رعد
قمر.. احم ممكن بعد اذنك يا عمي اطلع اتكلم معاه الاول
احمد… طبعا يا حبيبتي وكده كده المأذون لسه موصلش، يا سناء يا سناء
سناء (الخادمه)…. نعم يا احمد بيه
احمد… خدي قمر و وصليها لغرفه رعد
اخدت سناء قمر و وصلتها غرفه رعد وكانت في الدور التاني لان الفيلا عباره عن 3 ادوار، الدور الاول او الارضي عباره عن مكتب احمد والمطبخ وريسيبشن وغرفه المعيشه وغرفه السفره وغرفتين للضيوف، اما الدور التاني عباره عن الجناح بتاع رعد وجناح احمد وجناح اضافي وغرفه رياضه، والدور التالت نفس الدور التاني بس لعم رعد، راحت قمر ل رعد وخبطت علي الباب
رعد…. ادخل يا بابا
قمر… احم احم انا مش والدك انا قمر
رعد موجهه نظرهه لمكان الصوت واتصدم من جمال قمر ولبسها المحتشم وكان مش مصدق ان دي مراته لانه كان متخيله شخصه متهوره وطماعه وهتتجوزه بسبب الفلوس بس
قمر بخجل من نظراته… ممكن اتكلم مع حضرتك شويه
رعد…. طبعا اتفضلي، عاوزه تتكلمي في ايه
قمر….
خلص البارت يا تري قمر هتقول ايه ل رعد وهل هيحبو بعض ولا لا
يتبع……

اترك رد

error: Content is protected !!