رواية أميرة الرعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ندى الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ندى الشرقاوي

رواية أميرة الرعد البارت الرابع والعشرون

رواية أميرة الرعد الجزء الرابع والعشرون

رواية أميرة الرعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ندى الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الحلقة الرابعة والعشرون

البارت الرابع والعشرين من اميره الرعد 
صلوا على الحبيب المصطفى
Nada Elsharkawy 
رعد /بمساعدة ساميه مرآت عمي 
اميره بصالة بصدمه/...... 
رعد /اميره 
اميرة دموعها بتنزل بغزاره أيعقل ان ام تقتل ابنتها 
اميره /از..... ازاي 
رعد بهديها/اهدي بس وبراحه وهفهمك كل حاجه تعالى شالها وقعدها في حضنه واميره مسكه فيه جامد 
رعد بيرجع خصلات شعرها /بصي يااميرتي اللي فهمته ووصلته اني مي مش بنت مرآة عمي ان عمي كان متجوز قبل ساميه وخلف مي بس كانت مصريه وجدي رفض بس هو عصاه وتمم الجوازه بعديها بسنة بدأت خلافات تظهر بنهم هيا مش عاوزة تقعد في الصعيد والخلافات انتهت بالطلاق وخدت فلوس علشان نسيب مي بعدها جدي قرر يجوز عمي لساني علشان بنت اخوه وكده بس ساميه كانت مركزه علي الفلوس وبس ومن كلام مي انها كانت بتكرها علشان كده اتفقت هيا ورحمة علي قال مي علشان رحمه تكون ليا وطبعا جنه هتورث امها وكانت مفكرة انها هتاخد جنه مني بس كده 
اميره بزهول /دا مسلسل هندي صح مش معقول تعمل كده دا كله علشان فلوس طب وأكرم يعرف 
هز رعد راسه ب لا /أكرم ميعرفش حاجه عن الموضوع دا اميره انا حكتلك علشان تكوني عارفه كل حاجة وتعرفش انتي بتعاملي مع مين واحنا هنروح الصعيد بكره اعملي حسابك تعرفش تتعاملي مع اللي هناك واوعي ياأميره سامعه تاكلي اي حاجه غير وانا معاكي لاني شاكك انها هتعملك حاجه 
اميره وحطه اديها علي بطنها بخوف /بلاش نروح 
رعد مسك وشها بايده /اوعي اشوف في عيونك نظره خوف سامعه هنروح علشان نحط حد للموضوع دا 
اميره /خايفة 
رعد /من اي انتي خليفه من وحده متقدرش تعمل حاجه لأنها عارفه انها لو لمستك هتكون يوم موتها 
اميره /مش هروح يارعد استني لما اولد واروح انا وانت بس جنه والبيبي مش هيروحوا الصعيد 
رعد /ياحبيبتي انتي خايفه وانتي معايا 
.......... /ررررررعد
رعد اغمض عينه /مش وقتك يااكرم
................ /رررررررررررعد
رعد /قومي ياأميره البسي وياله ننزل بدل اللي عمال يزعق دا
اميره بضحك /حاضر
رعد بغيظ /اضحكي ياختي
قامت اميره ولبست فستان صيفي جميل باللون اللبني ويوجد بعض نشوف علي شكل  ورد
ورعد لبس تيشيرت ابيض وبنطلون اسود
رعد /تيجي نرخم علي أكرم 
اميره /ازاي 
رعد /كده اهو وشال اميره 
اميره /لا يارعد نزلني 
رعد مصمم/ابدا والله هننزل كدة 
اميره بخجل /لا عيب 
رعد /هو اي اللي عيب مراتي وانا حر وأكرم مخنوق مني اصلا انتي مش شايفه وشي ضربني ازاي 
مسكت اميره وشه /ياروحي  معلش ياحبيبي وقبلته قبله رقيقه كلها حب وخوف 
رعد بعشق /ياخرابي اجيبه يضربني كل يوم 
اميره /هتفضل شايلني 
رعد /اشيلك طول العمر وبعدين في واحده حامل وخفيفه كده
اميره /هو كده بقا 
طلع رعد بره الجناح ونزل 
.......... /انزل ياحنين انزل 
نزل رعد ببرود وهو شايل اميرة
وبيبصلهم بابرود 
أكرم /يابرودك ياجدع 
قعد وقعد اميره علي رجله 
ياسمين /أكرم 
أكرم /نعم 
ياسمين /شيل 
أكرم /نننننعم 
ياسمين باصرار /هتشيل ولا.... 
أكرم /هشيل منك الله يارعد وشال ياسمين وقعد نفس قعدت رعد /مش عارف كله بيقلدني ليه 
يوسف /من غير ما تبصي الله يخليكي 
شال مرام وقعد هو كمان
وفضلوا علي هذا الوضع وانفجروا في الضحك جمعهم 
أكرم /هو احنا جايين ليه 
اميره /انا عندي فكره سبكوا من الشغل وكل حاجة وكده كده كلنا ريحين الصعيد بكرة وتفضلوا هنا ونسهر سوا ونتحرك سوا بكره 
رعد /فكره حلوه معنديش مانع 
أكرم /"ولا انا 
يوسف /ولا انا 
مرام وياسمين /ولا احنا 
اميره بخبث/حلو اوي البنات كلها في الجناح بتاعي والشباب في جناح تاني 
رعد ويوسف وأكرم /نننننننننعم ياعنيا
ياسمين /انا عن نفسي موافقه 
مرام /وانا كمان 
...... /انا كمان موافقه 
رعد بغيظ /وانتي عارفه احنا بنتكلم عن أي
جنه حطه اديها علي خصرها /بث(بس) ما انا مع مامي في كل حاجه 
رعد /البت دي مش بنتي صدقوني 
جنه /امال بنت مين ان ثاء الله (شاء) 
رعد /حد ياخد البت دي من قدامي 
اميرة /ياله يابنات نلبس حاجه مريحه وننزل ياله باي ياروحي 
رعد /باي ياختي وقعد جنب الشباب 
واميره خدت البنات وطلعوا الجناح 
في الجناح 
ياسمين لبست فستان واسع سهل الحركه فيه وحجاب 
(جابت الحجاب من الاوضه بتاعتها لأنها لسه زي ما هيا) 
ومرام فستان باللون الأحمر وحجاب 
اما اميره ظلت بالفستان ورفعت شعرها علي هياه كعكه علويه 
جنه /الله الله وانا مث هلبث ولا اي 
اميره بضحك  /اوامرك ياكبيره 
ولبستها فستان جميل ورقيق 
ونزلوا كانوا الشباب بدلوا ملابسهم لملابس مريحه 
اميره /ياله نطلع بره ونلعب 
رعد /علي اخر الزمن رعد المنشاوي يلعب 
اميره /رعد 
رعد وهو يدعي البرائه /هنلعب اي ياروحي 
أكرم /ياعيني لما الحلو تبهدله الايام
رعد بغيظ /امشي ياله
يوسف /بصوا انا مراتي كيوت ازاي منطقتش 
ياسمين بغمزه /عيب عليك دي قاعده معايا
يوسف /اه كده هخدها منك ابراهيم الأبيض 
ياسمين /اصمله عليك مش بعيد اخليها تضرب عيارين في الصعيد بكره 
يوسف /الله يخليكي  سبيها كيوت 
مرام /لا انا عاوزه اضرب نار 
يوسف /حاضر ان شاء الله دا انتي بتخافي من خيالك 
اميره /انا هضرب بكره لما نوصل 
أكرم بصدمه /انتي بتعرفي 
يوسف /مش معقول انتي بتخافي من الصوت العالي هتضربني نار 
اميره بثقه /رعد عالمني 
ياسمين بتصفير/ايوه ياميرووو ياجامد 
رعد /ولسه 
أكرم /هتعمل اي في البت 
رعد /هخليها اميره المنشاوي علي حق 
طلعوابره في الحديقه الخلفيه 
اميره /انا جبت ازازه فاضيه هنلعب بيها ياله نقعد 
كل وحده قعدت جمب جوزها وبدأت اميره تلف الزجاجة وجت علي رعد يسأل أكرم 
رعد/لو عرفت ان أقرب حد ليك هو اللي طعنك في ضهرك هتعمل اي 
أكرم /معرفش بس اكيد هقف علي رجلي تاني علشان اقاوم 
لفت الزجاجه تاني
يوسف يسأل رعد 
يوسف /اول ما اتجوزت اميره كنت ناوي علي اي 
رعد بضحك /ما بلاش بقا 
كلهم ضحكوا 
اميره /قول ياحبيبي 
رعد /يعني مش هترميني في الpool
اميره وهيا بتضحك  /لا 
رعد /الصراحه كنت نويلك علي نيه سوده كنت هوريكي النجوم في غز الضهر
بس بعد ما شوفتك مش علشان جمالك حسيت باحساس غريب اوي اول مره اشوفه حسيت انك حته مني
أكرم /ايوة ياجامد 
اميره بصه لرعد بحب 
لفت الزجاجه 
ياسمين تسأل اميره 
ياسمين /حبه حياتك القديمه ولا الجديده 
اميره بتلقائيه/الجديده طبعا معايا بنوته زي القمر وجوزي حبيبي وهجيب بيبي هيكون عندي عيله كبيره مش وحيده
لفت الزجاجه جت علي مران وجنه 
جنه /اخيلا هثال حد(اخيرا هسال حد) 
مرام بضحك /اسألي 
وضحك عليها الجميع 
جنه بتفكير /في بطنك بيبي زي مامي وياسمين 
تفاجأ الجميع من سوالها
مرام /لا ياروحي لسه شويه
جنه /ماثي (ماشي) 
ياسمين /نلعب أحكام او صراحه
اميره /ماشي بالدور 
ياسمين لرعد /حكم ولا صراحه
رعد /صراحه 
ياسمين /مخبي عننا حاجه 
رعد /اه
ياسمين /قولتها لحد من اللي قاعدين 
رعد /اه مراتي طبعا 
أكرم /ندل 
ياسمين /اي هو السر بقا 
رعد /وانتي مالك وبعدين اي الأسأله الكتير دي 
اميره ليوسف 
اميره /حكم ولا صراحه 
يوسف /حكم مش نقصه صراحه 
اميرة /قوم نط في الpool
يوسف /نننننعم 
اميره /رعد 
رعد /عيونه 
اميره ببراءه /مش راضي ينفذ 
رعد قال شال يوسف 
يوسف /لا متهزرش الله يخليك 
رعد /مراتي حامل مش نقصه كلام كتير 
رعد /ارمي ياميرو 
اميره /اه 
رما رعد يوسف في ال pool 
يوسف /ياجدع حرام 
ياسمين وقعت أكرم واميره زقت رعد وكانوا الشباب كلهم في ال pool
والبنات بيضحكوا عليهم 
رعد /دا جزاتي يعني 
اميره /اه 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
Nada sherif 
المجهول /رعد المنشاوي وأكرم ويوسف مسافرين الصعيد بكره ياباشا 
المجهول /نفذ بكره 
الكجهول /كله 
المجهول  /لا رعد بس 
المجهول /بكره هتسمع احلي خبر 
المجهول /مستنيد
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند الشباب
طلعوا الشباب من الpool 
رعد هو يرتجف  /انا غلطان مالها الشركه 
أكرم /كان مالي ومال الجواز
يوسف /مرام حبيبتي الحقيني بمنشفه 
اميره بضحك /اطلعوا ياله غيروا وانزلوا علي المطبخ 
الشباب /مطبخ انتي ناويه علي اي 
اميره /ناويه ننسي كل الهموم والمشاكل ونعيش يوم حلو لنفسنا 
أعجب رعد بالفكره 
وطلع الشباب لتغيير ملابسهم 
والبنات دخلوا المطبخ 
اميرة /اي انا مبعرفش اعمل بيض 
مرام بثقه /لا انا بعمل بيض بس 
ياسمين بلهجه صعديه  /وه وه وه ياخيبه علي مرات رعد المنشاوي ويوسف السويدي اي يامره منك ليها ياله جهزو. الفطور. 
اميره /يامامي انتي بتقالبي
ياسمين /هههههه ياله 
احد الخادمات /اميره هانم رعد بيه عاوز حضرتك في الجناح 
اميره /حاضر 
ياسمين بغمزه /الله يسهلوا ياعم 
اميره /بس ياسمين هضربك 
يامين /اتحشمي هتضربي عمتك إياك 
مرام /انتوا مسخره 
طلعت اميره الجناح ودخلت وقفلت الباب وشهقت لما شافت رعد في وشها وفوطه حول خصره فقط 
رعد بيقرب /اميرتي بترميني في الpool
اميره /انا ياحبيبي دا انا كنت بهزر ياروحي 
رعد /امممم بتهزري وبيفك ربطه شعرها 
اميره /انت بتعمل اي 
رعد وهو ايده ماشيه علي شعرها  /اي ياروحي
اميره /رعد انت بتعمل اي 
رعد قرب بيتنفس في عنقها بانفاسه الساخنه المليئه بالحب والشغف والعشق
اميره /عندنا ناس يارعد 
رعد /سيبك منهم 
اميره /حبيبي اللي هيخرجني في الصعيد ويفسحني 
بصلها رعد بنصف عين /امممم مين بقا اللي قالك كده 
اميره ويداها علي عنقه /اي ياروحي مش هتوديني 
رعد بتوهان /هيوديكي ياعيوني انتي 
اميره /طب ياله بقا علشان ننزل وانت اللبس 
رعد /وهو انا مطلعك هنا علشان تقولي الكلمتين دول 
اميره بخوف /امال انت عاوز اي 
رعد /كل خير واحضنها من الخلف ومشي بيها لحد غرفه الملابس 
رعد /اختاري معايا لبس 
اميره /وانت هتلبس هنا 
رعد/اه فيها أي 
اميره /قدامي 
رعد /اه 
اميره /اه ياقليل الادب ياسافل 
رعد بصدمه /في اي ياحبيبتي انتي مراتي هو انا عملتلك حاجة بقولك هلبس وننزل 
اميره بضحك /البس ياروحي
دخل رعد لبس ونزل هو واميره
ودخل المطبخ
رعد بصدمه /اي اللي عملتوه دا
اميره /المطبخ
أكرم رفع ايده لفوق/انا معرفش حاجه
يوسف /ولا انا
رعد /اه باين من صوص الشوكولاته اللي علي وشك منك ليه انتو عيال
اميره /الله  هاتي يامرام انا مكلتش شوكلت بقالي 12 ساعه
رعد بسخريه /يابنتي حرام انتي الشوكولاته بتخديها معاكي علي السرير الطم
رعد /اه اعملوا حسابكوا ان اميره وجنه هيسافروا معاكوا انا لا
أكرم /ازاي
رعد /يعني انتوا هتسبقوا وانا هحصلكوا
يوسف /ليه برده مانتحرك كلنا
رعد /لا انا عندي حاجه هخلصها واحصلكوا علي الصعيد
اميره بزعل /يعني مش هتيجي معانا
رعد /ياحبيبتي هاجي علي طول يعني بعدكوا بساعات او 4 مش كتير يعني 
يوسف /مراااااام 
بصوا لقوا مرام اغمي عليها 
شالها يوسف وطلعها الجناح وطلبوا دكتوره 
بعد ربع ساعه 
يوسف /فاقت انتوا جبت ا دكتوره ليه 
رعد /برده نطمن عليها اكتر خلي الدكتورة تكشف عليها 
دخلت الدكتورة وكشفت علي مرام وطلعت حامل
يوسف /حامل حامل 
رعد حضنه /الف مبروك 
أكرم /الف مبروك ياچووو 
دخلوا البنات يطمنوا علي مرام ويباركوا ليها 
وقضوا يوم جميل اوي ورعد كان مبسوط ان البيت اللي كان في 3 شباب بقا في ناس كتير وعيله واحده وبنوته جميله وزوجات صالحات وهيكون فيه أطفال كتير  كان مبسوط ان البيت اللي مكنش بيدخله الفرحه بقا كله بهجه وسعاده 
بليل في جناح اميره ورعد 
رعد /شوفتي بقا كنتي هتعرفي تنام من غير حضني 
اميره بضحك /تؤتؤ   
رعد /عاوزه تنامي انتي والبنات اهو يوسف خد مرام وأكرم خد ياسمين ورجعتي ليا برده 
اميره بتحصنه /مليش غيرك انت ياحبيبي 
رعد /بصي بقا ياستي الرساله الجديده بتقول اي 
اميره /ياله 
(حقا لقد كان عاما غريبا، كان ملئ بكل شيء، بالفرح والحزن بالضحك وايضا بالبكاء، التقيت بمن تحبهم في هذا العام، وايضا فارقتهم في نفس العام، اكتسبت اشخاصا كثيرين في هذا العام، وايضا فقدت اشخاصا اخرين كانت بدايه جميله وسعيده لهذا العام، لكن النهايه لم تكن سعيده مطلقا، تعودنا الأفلام ان تكون سعيده، وأن البطل يلتقي بمن يحبها ويحدث مشهد رومنسي للغايه ثم كمله النهايه 
هل هذا سيحدث في النهايه؟ 
هل النهايه هتكون سعيده؟ 
هل سنلتقي بمن نحبهم في النهاية؟ 
نأمل أن تكون الاجابه نعم. 
ولكن موسف ان الاجابه لا.) 
اميره /حسه ان الرساله دي بتتكلم علينا 
رعد /فعلا رساله جميله 
اميره بشرود /تفتكر النهايه هتكون سعيده 
رعد وهو يقبل يداها/طول ما في في الحياه في اميره ورعد يبقي في سعاده ديما
اميره /رعد المفروض كمان 15 يوم هنعرف ولد ولا بنت 
رعد /ميهمنيش ولد ولا بنت اهم حاجة هتكون او هيكون منك انتي 
اميره /رعد انت صعيدي ليه مقولتش يارب يكون ولد 
رعد /كل الناس بتفكر تفكير سطحي وجهل البنات احن والبيت اللي مفهوش بنات يبقي مفيش فرحه وانا بيتي في بنتين قمرات 
اميره /بنتين 
رعد /اه وانتي بنتي وحبيبتي ومرات وكل حياتي وجنتي اللميضه اللي مش عارف حرفها هتظبط أمته
اميره /متقولش علي بنوتي لمضه 😂
رعد /انا بدأت احس انك بتحبيها اكتر مني 
اميره /انت بتغير من بنتك 
رعد وراسه في عنقها/انا بغير من اللي في بطنك علشان قريب ليكي طول الوقت 
اميره /نام يارعد نام ياحبيبي ربنا يهديك 
رعد /يارب بس غيرتي مش هتهدي 😂
اميره /ياله ننام علشان هنتحرك بكره
اميره /انت مش عاوز تيجي معانا ليه 
رعد /هخلص شغل واجي علي طول ياميروو
اميره بنوم /ماشي وحصنت رعد وناموا 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
Nada Elsharkawy 
عند ياسمين واكرم 
أكرم بتفكير /رعد في حاجه مخبيها علينا  
ياسمين /انا كمان بص لما ييجي الصعيد حده انت ويوسف وتتكلموا 
أكرم /ماشي ياله ننام بكره يوم طويل اوي 
ياسمين /ياله 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في صباح جديد تشرق الشمس جمال السحاب في صبح يوم حالم لقاء الأحبة تغاريد الطيور والعصافير
صحيت اميره علي لمسات رعد 
رعد وأيده علي خدها  
اميره /صباح الفل علي عيونك 
رعد بابتسامه /صباح الجمال ياحبي 
اميره دخلت في حضن رعد 
اميره /سبني انام شويه بقا علشان اشبع منك علشان انت مش هتكون معايا 
رعد /ياروحي انتي انا هاجي علي طول متقلقيش 
اميره /عاوز تسبني مع مرات عمك لوحدي 
رعد /لا ياحبي محدش يقدر يعمل حاجه
اميره /وبشري الحربايه دي انثي البطريق
رعد بضحك /انثي البطريق وحربايه ياأميره بتجيبي التشبهات دي منين 
اميره /ما انا مبحبهاش عاوزه تخدك مني وبتحضنه بتملك 
رعد /انا لاميرتي وبس 
اميره /صح يابابي 
رعد بحب /ياااه وحشتني بابي دي خالص
اميره /يعني بتحب اقولك بابي
رعد /اه ياروحي انتي ياله بقا علشان تلبسي والبسي لبس مريح والنبي
اميره بضحك /حاضر حاضر
قامت اميره علشان تجهز
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
Nada Elsharkawy 
جهزوا الجميع 
اميره لبست بنطلون واسع وتيشرت بنص وشوز ابيض  
وجنه سلوبت جينز 
ومرام فستان باللون البيض وبعض النقوش البسيطه وحمار باللون الزهري 
ياسمين بنطلون اسود وبلوزه طويله باللون الكحلي وحجاب مناسب 
رعد /هتتحركوا أمته 
أكرم /نص ساعه ساعه بالكتير نكون فطرنا 
رعد /طب ياله نفطر 
جنه /بابي احنا هنروح عند جدو ثليم (سليم) 
رعد /اه ياروحي مبسوطه 
جنه /اه 
اميره /ياله ياجنتي علشان نفطر 
أكرم /هتركبي مع مين ياسنيوريتا
جنه /معاك يااكيومتي(اكرومتي)
أكرم بضحك /ياروح اكرومتك انتي 
يوسف بزعل مصتنع /طب وانا ياجنجون
جنه /واحنا راجعين بقا ياچووو 
اميره /ياله نكمل اكل
كملوا فطار وبدوء يجهزوا للسفر
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
المجهول /اجهزوا
المجهول /بس انا شايف ان هما بس اللي بيجهزوا رعد واقف بيودعهم
المجهول /لعبها صح رعد المنشاوي خليكوا ورا رعد
المجهول /ماشي يابوص
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
رعد /ميرووو تعالي دقيقه
اميره /ماشي ياروحي
أكرم /روحي ياختي روحي
رعد /بتقول حاجه يااكرم
أكرم /لا براحتك ياكبير
مرام /"انت علي طول حاشر نفسك معاه
أكرم /عادشي ابن عمي
ياسمين /لا انا حامل وعندي مراره واحده
يوسف /معلش يابنتي
عند رعد واميره
اميره /نعم ياروحي
رعد /بصي هديكي حاجه تفضل معاكي وباسمك
اميره بعدم فهم /حاجه اي
رعد /دقيقه راح عند الخزنه وطلع علبه قطيفة
وفتحها وكانت مسدس
اميره /اي دا يارعد من أمته بتشيل سلاح
رعد /السلاح دا بتاع ومرخص وهيفضل معاكى
اميره /لا يارعد اشيل سلاح ليه انت في اي ولا مخبي عني اي 
رعد بزعيق /مفيش حاجة انت غلطان يعني اني عاوز اطمن عليكوا وفيها اي انتي بتعرفي تضربي نار والسلاح مرخص وعادي 
اميره /....... 
رعد /خدي ياأميره حطيه في الشنطه وياله 
اميره /.............. 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
الي اللقاء في البارت الجاي؟ 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أميرة الرعد)
google-playkhamsatmostaqltradent