رواية حياة فهد الفصل العشرون 20 بقلم نسمة سيد

 رواية حياة فهد الفصل العشرون 20 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد البارت العشرون 

رواية حياة فهد الجزء العشرون 

رواية حياة فهد الفصل العشرون 20 بقلم نسمة سيد


رواية حياة فهد الحلقة العشرون 

حياه جت تدخل المكتب وفجاه حد شدها وحط ايده على بؤقها ودخلها وقفل الباب
فهد:  اهدي انا فهد 
حياه:  انت مجنون يا فهد في حد يعمل كدا كنت هموت من الخضه واساسا كنت جيالك ليه عملت كدا
فهد:  اهدي اهدي خلاص كنت بهزر معاكي
حياه:  طب وسع بقي 
فهد:  استني بس كنت عايز اقولك اني مبسوط بلكلام الى قولتيه لاياد 
حياه:  ما هو الى بيستهبل وبيقولى انسه حياه وهو عارف اننا متجوزين بس عايز يلعب عليا 
فهد بضحك:  طب يلا نمشي 
حياه:  يلا
.............. 
وصلو البيت واول ما دخلو 
حياه:  اسمع بقي يا بني ادم انت اول واخر مره تتجاوز حدودك معايا في الشركه انت فاهم انا مردتش اعملك مشاكل قدام المواظفين بس لو فكرت تعمل كدا تاني انا مش هسكت 
فهد:  وانتي شيفاني ميت عليكي دا انا اتجوزتك مصلحه اساسا ولا نسيتي 
حياه:  لا منستش يا خويا واهو الحمد لله هطلق وارتاح من وشك انا اتخنقت منك 
سماح:  يا عيال مش كدا صلو على النبي طيب 
فهد و حياه:  اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 
حياه:  ابنك عندك يا طنط اهو اتصرفي معاه
فين ماما و اخواتي 
سماح:  نزلو يشترو شويه حاجات  
حياه:  انا طلعه اغير هدومي يا طنط 
سماح:  ماشي يا بنتي 
ايه بقي الى حصل 
فهد:  بقولك ايه يا ماما خاليها تغور 
............. 
فوق عند حياه تلفونها رن 
حياه:  انت فين يابني ادم انت
حمزه:  يا بنتي انا في البيت بس لما جيت ملقتش حد قولت اكيد نزلتو تجيبو حاجات ونمت محستش بنفسي ولسه صاحي ومش لاقي حد انتو فين 
حياه:  تعالى نتقابل على البحر وانا احكيلك كل حاجه هغير واجيلك 
حمزه:  ماشي هلبس وانزل 
حياه غيرت هدومها ونزلت 
حياه:  طنط انا خارجه 
فهد:  على فين 
حياه:  ملكش دعوه يا بني ادم انت مااشي
باي يا طنط
سماح:  باي يا حبيبتي 
فهد:  انتي ازاي تسبيها تخرج كدا عادي 
سماح:  ايه يعني يا بني هي مش صغيره 
فهد:  الى يريحك انا طالع اريح شويه 
............... 
....:  ايوا يا بيه دول شدين اوي في بعض وهي مش طايقه فهد باشا خالص 
مجهول 1: متاكده يعني مش تمثيل 
......:  لا يا بيه مش تمثيل خالص حتي هو مدخلش الاوضه غير لما هي خرجت منها وانهارده نقلنا كل حاجاتها في اوضه تانيه 
مجهول 1: طب كويس اوي اقفل بقي عشان محدش يسمعك ماشي يا نعمه
نعمه:  حاضر يا بيه 
......... 
حياه شافت حمزه جريت عليه حضنته 
حياه بعياط:  كدا كدا ياحمزه تبعد عني كل دا نسيت وعدك ليا 
حمزه بحنان:  اهدي يا حبيبتي انا معاكي  اهو وشغلي كله بقي هنا يعني مش هسافر تاني وهفضل جمبك 
حياه بفرحه:  بجد يا حبيبي
حمزه:  بجد يا نن عيوني 
احكيلي بقي انتو فين وبتعملو ايه 
حياه:  انا اتجوزت يا حمزه وكلنا عايشين في الفيلا بتاعت جوزي 
حمزه بصدمه:  نعم اتجوزتي ازاي يعني يا حياه
حياه:  اهدي بس يا حمزه وانا هشرحلك الي حصل كله
( نسيب حياه بقي تحكي لحمزه كل حاجه) 
.......... 
هدير:  يااااه اشترينا حاجات كتير اووي انهارده 
نهاال:  طبعا مش عيد ميلاد اختك اخر الاسبوع  لازم يبقي عيد. ميلاد حلو 
مي:  بصراحه اليوم كان حلو اوووي معاكم اول مره افرح كدا وانا بشتري حاجات
شهد:  بصراحه انا كمان اتبسط انهارده 
تلفون مي رن 
مي:  طب عن اذنكم هرد على التلفون 
الو 
....:  وحشتيني 
مي:  انت ازاي تتصل بيا ما انت عارف ان مينفعش تكلمني في اي وقت كدا 
......:  اعمل ايه يعني وحشتيني بقولك 
مي:  مش وقته طيب لازم اقفل 
...:  استني اتصرفي وتيجي اشوفك والا هاجي انا تختاري ايه بقي 
مي: طيب طيب هحاول اقفل بقي 
يلا بينا نروح البيت بقي 
.............. 
حياه:  فهمت هو دا الى حصل بلضبط
حمزه:  ولو كنتي كلمتيني وانا كنت هتصرف 
حياه:  تتصرف ازاي وانت في تركيا يا حمزه 
على العموم كدا كدا خلاص قربت اطلق 
حمزه:  طب يلا اوصلك عشان الوقت اتاخر 
حياه:  لا معايا السواق روح انت  وانا هقول لماما بكرا ونيجي كلنا عندك
حمزه:  ماشي هستناكم 
حياه:  باي 
................ 
سماح:  ايه دا كله مشاء الله دانتو اشتريتو المول كله
مي:  يا ماما دا اليوم كان حلو اوي كانت نقصاكم انتي وفهد و حياه 
نهال:  صحيح هي حياه فين 
فهد:  معرفش خرجت 
نهال:  طب يا بنات خبو الحاجات دي يلا قبل ما تيجي 
فهد:  يخبوها ليه!! 
سماح:  دي حاجات العيد ميلاد بتاع حياه 
وهما عاملين مفجأه ليها 
فهد:  اهاا كل سنه وهي طيبه 
نهال:  وانت طيب يا بني 
حيااه:  ماماا كنتي فين من الصبح 
نهال:  كنت بشتري حاجات لخواتك كنتي فين انتي 
حياه:  كنت مع حمزه وصحيح عايزنا نروحله بكرا
فهد:  حمزه مين دا بقي 
حياه:  جارنا زمان وكان مسافر ولسه جي 
المهم يا ماما ابقي قولى للبنات عشان نروح بكرا 
يلا انا هطلع انام تصبحو على خير 
............. 
حياه معرفتش تنام خالص وكل الى في البيت نايم نزلت تتمشي شويه في الجنينه 
وهي حطه السماعات ومشغله اغاني بس فجاه حد بيحط ايده على بوقها وبيشدها لحته ظلمه
تفتكرو حياه هتتخطف؟! 
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حياة فهد)
google-playkhamsatmostaqltradent