رواية اريج الادم الفصل الأول 1 بقلم ندى

 رواية اريج الادم الفصل الأول 1 بقلم ندى

رواية اريج الادم البارت الأول

رواية اريج الادم الجزء الأول

رواية اريج الادم الفصل الأول 1 بقلم ندى


رواية اريج الادم الحلقة الأولى

واقفه قدام مبني الشركه بتوتر وخوف.....بتيجي عربيه من وراهااا .....وبتعمل صوت عشان البنت تسمع وتبعد من قدام العربيه بس مافيش فايده.......
نزل بغضب.وعينيه حاده..من العربيه
ووقف قدامها ومسكها من ايديها جااامد....
ادم..بغضب..هو انتي مبتسمعيش..ولا ايه يابت انتي بقالي ساعه...واقف مستني حضرتك...
كان ماسك ايديها جامد لدرجه انو ايديها بدات تزرق....
اريج..بانين وشهقات........وصوت خافت...ايددي..انااا... اسفه
ادم...واعمل ايه باسفك بسببك اتاخرت علي الاجتماع...... وبعدين انتي بقالك ساعه واقفه بتعملي ايه كل ده...شكلك حراميه....
اريج..ودموعها نزله شلالات... لااا انااا..مش حراميه......والله مش حرراميه
ادم..استغرب عياطها...الزايد...معا انه معملش حاجه لكل ده...ساب ايديها بكل هدوء ولبس نضارته...ودخل المبني بدون اي اهتمام....
اريج.. بصت لايديها..بحزن... لغيط امتي هبقي ضعيفه وعبيطه....
ودخلت المبني بحزن وعنيها حمراا من كتر العياط.....
راحت عند مكتب السكرتيرة.....
اريج بصوت هادئ...لو سمحتي..انا اريج كنت شفت الاعلان انك انكو عاوزين سكرتيرة وانا جايه اقدم.....
السكرتيرة..بهدوء..اقعدي شويه ..علي مايجي دورك.....
اريج...حاااضر
بعد ربع ساعه
السكرتيرة..(شذي)..ياانسه دورك....
اريج... بهدوء... تمام
اريج دخلت المكتب بتوتر وخوف.....
لقت شخص قاعد علي المكتب..ومديها ضهره
ادم...ببرود..اسمك وسنك....
اريج...بتردد...اررريج....19سنه
ادم..حس انو سمع الصوت ده قبل كده لف بضهره لقي اريج......
ادم....بغضب انتي
اريج كانت بصه في الارض واول ماقال كده رفعت راسها....
اريج... خافت بس مبينتش..كانت عاوزه تبان قويه...ولو مره في حياتها.....
اريج....بقوه مصطنعه....هوو انت المدير لو كنت اعرف مكنتش جيت اصلاا...
وراحت عند الباب وكانت لسه هتفتحه
ادم...ببرود... استني عندك....
اريج... وقفت بخوف....
ادم قرب منها..ومسك ايديها وبص لقي ايديها كلها زرقا...
ادم.. بخبث...اخبار ايدك ايه ياحلوه.....
اتمني متكونش بتوجعك كده ازعل.....
اريج مستمحلتش انو يهنها...بالشكل ده......
قامت..رفعت ايديها...وضربته..بالقلم علي وشه...
.... ادم حط ايده علي وشه مكان الضربه...وقال.بغضب اعمي..انتي قدها يعني...
وقام مسكها من شعرهااا جامد..وفتح الباب بقوه...
اريج...عااااااااه سيبني...
الموظفين كلهم اتلمو علي صوت اريج...منهم الي بصلها بحسره وحزن..ومنهم بشامته
وادم مهتمش...وبقي يشدها من شعرها..لغيط مانزل اخر دور في الشركه....وفتح مخزن مهجور ومافيهوش نور مليان ورق ودفاتر....ورماها..علي الارض.....جامد لدرجه انو دماغها خبطت في الجدار....
ادم...انا هوريكي بقي تضربيني....انا اااا....
وشد الباب وراه جامد وقفله بالمفتاح.....
دخل مكتبه ببرود...كانه معملش حاجه وقعد علي المكتب..وحط رجل علي رجل...
فجاءه...انفتح الباب جامد...ودخل منه..
ادهم.بغضب..ال انت عملته ده ال انا سمعته ده صح
ادم..بصوت..عالي..ادهمم انا مش فايقلك اطلع بره.....
ادهم... خبط علي المكتب... بايده..جامد..من امتي وانت كده انا عاوز اخويا بتاع زمااان...سامع.... وخرج من المكتب بغضب بالغ...
_____في مكان مااا
بغضب...انا عاوز الورق ده فاااهم عاوزه باي طريقه....
مجهول...ياباشا..ورق الصفقه دي معاا ادم..باشا..وانت عارف انو محدش يقدر يعرف الورق ده فيين
مجهول...ماليش فيه اتصرف...ولو الورق مجاش في خلال يومين فيها موتك
مجهول... حاااضر ياباشا
______
في المساء.....
دخل ادم القصر...
لقي أبوه...(حسين)قاعد علي الكرسي بتاعه  ومامته واقفه
حسين...ال قاله ادهم..ده صح...انت ازاي تعمل كده هاااا رد عليااا...مش عشان انا بقيت مريض .تعمل انت ال انت عاوزه...دي بنت ناس وبعدين هي عملت ايه لكل ده....
ادم...بسكر.. بابا...انا مش فايق بكره نتكلم..وسابه وطلع علي اوضته....
حسين...بص ل هيام...
ده كله بسبب دلعك فيه...
هيام..بعدم اهتمام..ابني ويعمل ال هو عاوزه...
______
في حاره شعبيه..(بيت اريج
الشيخ... اومال فين بتك ياعادل الساعه بقت 8ولسه مجتش
عادل..بخوف.وغضب...استني بس ياجوز بنتي هي زمانها جايه....
الشيخ قام وقف والماذون وقف هو كمان..فلوسي ترجعلي بكره والاا هدخلك السجن... الشيخ فتح الباب بغضب وقوه
نجات..(مرات،عادل)..شوف بنتك هربت لما عرفت انو احنا هنجوزها...روح شوف بقي هي هربت معااا مين زمانها هربت معااا عشيقها....
عادل...بخوف..اعمل ايه دلوقتي... اجيب الفلوس منين....
نجات...بخوف...اوعي تكون صرفتها.....
عادل...مسك دماغه...بخوف... ايوه ماهي دي المصيبه...
نجات...ياللهووي
___________في الصباح
نزل..ادم..من السلم بكل برود...
حسين...استني عندك....البنت تروح تطلعها وتوديها بنفسك لاهلها والا كل الشركات دي هكتبها باسم اخواتك وانت لا فاهم....
ادم.. بزهق....حاااضر يابابا...
وفتح الباب وخرج ركب عربيته واتجه لشركه...
__'""
دخل الشركه بكل برود..وغرور كالعاده.. راح للمخزن الي فيه اريج...وفتح..الباب...وانصدم من ال شافه
ادم...ينهااار ابيض

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent