رواية العنيدة الفصل الأول 1 بقلم صفاء جعفر

 رواية العنيدة الفصل الأول 1 بقلم صفاء جعفر

رواية العنيدة البارت الأول

رواية العنيدة الجزء الأول

رواية العنيدة الفصل الأول 1 بقلم صفاء جعفر


رواية العنيدة الحلقة الأولى

العنيدة البارت 1💜💜
(علاء) :: غرااااااام لما اكلمك تردي 
(غرام بعناد) :: وانا مش هرد 
(علاء بضحك): اومال عفريتك اللي بيتكلم 
(غرام بصريخ) :: ابعدددددد عن وشي ي دكتور واللي حصل النهاردة في العمليات مش هيعدي بالسهل 
(علاء) :: واي اللي حصل غير انك مهملة 
(غرام) :: انا مش مهملة ومش صغيرة لما تهزقني قدام طقم التمريض كله 
(علاء ببرود) :: واللي حصل ليه مسمي غير الاهمال ي ست المهتمة
(غرام) :: اللي حصل اني اتخضيت 
(علاء) :: نفسي اعرف مين الحمار اللي دخلك تمريض وانا اروح اطلع روحه
(غرام) :: التنسيق منه لله روح هاتلي روحه يالا واياك ثم اياك تعلي صوتك عليا والا
(علاء وهو يقترب منها) :: والا اي 
(غرام) :: انت بتقرب ليه والله هصوت والم العمارة عليك
(علاء بضحك) :: صوتي عادي ماهو الجنان طبع 
(غرام) :: انا مش مجنونة مفهوم وهقدم استقالتي من المخروبة دي
(علاء) :: تصدقي كنت برده هقولك بلاش شغل عوزك ملكة قلبي وبيتي بس
(غرام):: لا فوقلي كده انا متمرمطش خمس سنين وتوتر وزفت في الكلية عشان تيجي تقولي اقعدي في البيت 
(علاء) :: ي مثبت العقل مش قولتي هتقدم استقالتك
(غرام) :: ما انا هقدم في مستشفى تانية
(علاء بصريخ) :: وحياة امك 
(غرام) :: انا جعانة
(علاء بذهول) :: انتي عندك انفصام ي بت انتي 
(غرام) :: جعانة هاكل عشان اعرف اكمل خناق 
(علاء) :: ممكن تيجي معايها 
(غرام) :: ع فين 
(علاء وهو بيشدها من ايدها):من غير كلام
(غرام) :: هو انت ساحب جاموسة وراك
(علاء ):: لسانك عوز قصه
(غرام) :: جايبني البلكونة ليه
(علاء،):: بوصي للبحر ومش عوز اسمع صوتك لما تهدي نتكلم 
(غرام) :: هو انت شايفني بشد في شعري 
(علاء وهو بيحضنها) :: غرامي ركزي مع البحر بس 
(غرام باستسلام) :: حاضر 
***** بعد شوية 
(علاء) :: غرام انتي نمتي 
(غرام) :: لا سرحت 
(علاء) :: اكيد فيا ما انا عارف جمالي 
(غرام) :: التواضع عوز منك اي
(علاء) :: نتكلم جد شويه 
(غرام) :: الجو برد 
(علاء) :: تعالي مكنش هنتكلم هنا عشان كلامنا ع الواقف مينفعش. 
(غرام) :: انا مش صغيرة ومش هقعد ع كراسي مفهوم 
(علاء بصريخ) :: الكرسي في اخر الاوضة اقعدي بالذوق ممكن 
(غرام) :: وان مقعدتش. 
(علاء) :: هتقعدي بالعافية ي غرامي 
(غرام) :: اتزفت اقعدت اهو 
(علاء)::يلا اتكلمي مستنيها اي 
(غرام) :: مش هتكلم هو انت مفكرني طفلة بتعاقبها
(علاء) :: هتتكلمي تعرفي ليه
(غرام) :: ليه
(علاء) :: عشان لو انتي عنيدة فمش عليا 
(غرام) :: انا تعبت وجعانة وعوزها انام وطول النهار واقفة ع رجلي. 
(علاء) :: اتكلمي ي غرااااااااااااااام
(غرام) :: خلاص غلطت كان لزم اركز في العملية وعارفة انه بسببي كنا هنخسر المريض بس والله غصب عني معرفش سرحت في اي مقدرتش اركز 
(علاء):: عارفة يعني اي تسرحي في اوضة العمليات يعني هتخسري حياة قصدها الله اعلم هيضيع كام عائلة 
(غرام) :: انت هزقتني قدامهم كلهم 
(علاء) ::: لو اي حد مكانك كنت هعمل اي
(غرام) ::كنت هتهزقه ومش بعيد يترفض
(علاء) :: اظن اتحاسبتي ع غلطك لو اتكرر تاني صدقيني
(غرام وهي بتقوم من ع الكرسي ) :: والله ماهيتكرر انا جعانة 
(علاء) :: مكانك متقوميش ي غرامي كلامنا لسه مخلص 
(غرام) :: فيه تاني عندي شغب الصبح وادي نفسي اتسدت مش هطفح
(علاء بضحك) :: حد قالك اني عاطل مش مهم كملي 
(غرام بخضة) :: اكمل اي هي ليلة سوداء
(علاء) :: ع دماغك كملي 
(غرام ):: ما انا لو اعرف اكمل اي هكمل 
(علاء) :: اكمل انا ماشي اسمعي بقي الخمار كان قصير عندك رد 
( غرام) :: كان طويل انت اللي مش بتركز
(علاء) :: والزفت الروج متقلة ليه والا اقولك لو شفتي حطها روج نهارك اسود. 
(غرام) :: اي ي عم القطر مكنتش حطها روج ده ملمع 
(علاء) :: بلا ملمع بلا زفت مفهوم ماهو انا غبي بعد كده حتي لو بره هجي اوديكي المستشفى عشان لو فيه حاجة مش عجبني مش هتنزلي 
(غرام) :: ما تنقبني احسن
(علاء) :: تصدقي حل 
(غرام) :: استني هنا انت فيه حاجة في دماغك
(علاء) :: انتي اللي لسانك هيتقص 
(غرام) :: سوري بقي 
(علاء) :: نكمل 
(غرام) :: وغلاوتي بلاش انا جعانة 
(علاء) :: قومي ي رباط الجزمة والغلط لو اتكرر العقاب مش هيعجبك
(غرام) :: ي ليلة العيد انا رايحة للحبيبي باي ي حاج
(علاء) :: حبيب مين ي روح امك
(غرام) :: ي عم يحرق لسانك انتي حبيبي الاول والتلاجة حبيبي التاني 
(علاء) :: انا الاول والاخير مفهوم
(غرام) :: غيور حتي من التلاجة
(علاء) :: اقول مفيش اكل طيب
(غرام) :: ي حياتي الاول والاخير والعمر االلي جاي كله سيبني بقي وحياة عيالك
(علاء) :: هما فين العيال دول .
(غرام بضيق):: انا جعانة 
(علاء،بندم):: اسف والله 
(غرام بهدوء) :: ولا يهمك هروح اكل اسخنلك معايها 
(علاء) :: هغير واجيلك 
**** في الصالة
(علاء) :: كلي بقي ده جعانة كنت حاسس اني هتاكل 
(غرام) :: ما انا باكل اهو 
(علاء) :: بذمتك ده اكل تعالي كده وشدها قعدها ع رجله كلي بقي عشان خاطري
(غرام) :: متزعلنيش تاني 
(علاء) :: اسف ي غرامي 
(غرام) :: انا شبعت عوزها انام
(علاء وهو بيشلها):: تعالي انايمك وارجع اروق السفرة
(غرام) :: لانزلني هروقها انت بقالك يومين منمتش وكمان عندك مذاكرة
(علاء) :: متشغليش بالك جوزك شطور
(غرام) :: انت هتقولي خليك نام واصحي بدري ذاكر متسبنيش وتقوم 
(علاء) :: انتي كويسة 
(غرام وهي بتحضنه) :: جداااا تصبح ع جنة 
(علاء) :: صحبة ان شاء الله 
**** الساعة 2.30
(علاء) :: اي ده هي راحت فين غرااااام  وبعدين.............. 

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية العنيدة)
google-playkhamsatmostaqltradent