رواية كسرة حب الفصل الأول 1 بقلم تسنيم قاسم

 رواية كسرة حب الفصل الأول 1 بقلم تسنيم قاسم

رواية كسرة حب البارت الأول

رواية كسرة حب الجزء الأول

رواية كسرة حب الفصل الأول 1 بقلم تسنيم قاسم

رواية كسرة حب الحلقة الأولى

ليلي: عملت كل حاجة بتضايقني لمجرد بس انك توجعني وجاي تقولي عملت ايه

شادي: ممكن تهدي قولتلك مكنتش اقصد غلطة سامحي

ليلي: هو انت بتتكلم كدة كأنك كسرتلي موبايلي ده انت كسرت قلبي عمري ما اتخيلت اني اديلك الامان علي حياتي وفي الاخر تخوني حصلت الخيانة 

شادي: صدقيني غلطة ومش هتتكرر انا بحبك يا ليلي دي كانت لحظة شيطان سامحيني 

ليلي: وانا بكرهك صدقني بكرهك طلقني يا شادي

شادي: علشان خاطري اهدي وسامحيني وصدقيني اخر مرة ومتنسيش روز فكري فيها دي يادوب عندها سنة متحرميهاش من وجودنا مع بعض

ليلي: كانت فين روز في تفكيرك من الاول هااا كانت فين فكرت فيها وانت بتخون امها اذا كنت مفكرتش في امها نفسها اللي ضحت بكل حاجة علشانك هتفكر فيها انا بنتي هتبقي مرتاحة معايا وهي بعيدة عنك انا آمنتك علي حياتي وخنتني وخذلتني استحالة اديك الامان علي حياة بنتي طلقني يا شادي ده اخر كلام عندي

شادي بحزن: بالله عليكي بلاش والله مش هعرف اعيش من غيرك

ليلي: لأ عرفت بلاااش كدب وخداع بقي ده انت عينك في عيني كفاااااية

شادي: طب بلاااش طلاق دلوقتي روحي واهدي او انا همشي بس انتي متسيبيش بيتك انا هنزل

ليلي: انا مش قادرة اقعد لحظة هنا مش قادرة اقعد في مكان فيه ريحتك او حاجة تخصك بعد اذنك عديني كدة علشان انا تعبت

شادي: طب اخر طلب وحياة بنتنا اوصلك بس لحد هناك وامشي

ليلي:................. 

شادي: يلا

راح يفتح الباب علشان ننزل واتفاجئت بيها قدامي حصلت تيجي لحد بيتي.. 

سارة: شاادي يا حبيبي برن عليك مش بترد ليه قلقتني عليك..

طبعا وقتها سكت مقدرش يتكلم هيتكلم ازاااي وانا واقفة... 

ليلي: اخر مرة هقولهالك ولو فعلا بتحبني زي ما بتقول وليا غلاوة عندك انا وبنتك ولو بسيطة ابعتلي ورقة طلاقي عند اهلي علشان انا استحالة اعيش معاك دقيقة كمان بعد القرف اللي شايفاه بعيني ده عن اذنكوا... 

سارة: طب كنا نتعرف طيب قبل ما تتطلقي وتقطعي حبل الود اللي بينا

ليلي: وانتي كنتي متخيلة اني ممكن اتعرف علي اشكالك انتي

سارة: طب بدل ما تقللي مني كنتي اهتمي بجوزك شوية علي الاقل وقتها مكنش هيبص للاشكال اللي بتتكلمي عنهم دول... 

مش هنكر إن كلامها وجعني وكأن سكينة طعنتني في قلبي سيبتهم بهدوء من غير ولا كلمة ونزلت السلالم وحتي مكنتش مستوعبة اني مريت بكل ده فجأة لاقيت حد بيشد مني روز وبيرش حاجة في وشي وحد تاني من ورا بيخبطني علي راسي حاولت اصرخ واقاوم ولكن ملحقتش اي حاجة محستش غير وانا بفتح عيني وانا علي سرير المستشفي واهلي حواليا وهو قاعد قدامي ماسك ايدي وبدأ يتكلم... 

شادي: انتي كويسة يا ليلي...

بدأت استوعب واراجع ذاكرتي وافتكرت كل حاجة ووقتها افتكرت روز.. 

ليلي بتجاهل: روز فين يا ماما.... مش بتردي ليه بنتي فييين

شادي: اهدي يا ليلي هنلاقيها متقلقيش

ليلي: يعني ايه مقلقش انا عاوزة بنتي اهدي ازااااي انت قاعد ازاااي بالبرود ده هاتلي بنتي

شادي: عاوزاني اعمل ايه انا دورت كتيير ويادوب جيت اتطمن عليكي وهرجع اكمل مع البوليس ما انا قولتلك متنزليش كان زمان بنتنا في حضننا

ليلي بصراخ: قولتلي متنزليش انت مريض عاوزني افضل معاك بعد ما خنتني وخليني فضلت عاوزني افضل في بيت واحد معاك بعد ما جاتلي لحد بيتي وبتقلل من علاقتي بيك يعني خاين ومهمل وبجح وبترمي اللوم عليا انت ايه يا اخي اتقي الله بقي انا كنت بكرهك وفيه ذرة حب بسيطة ليك جوايا لكن دلوقتي قرفت منك حقيقي ومش طايقة اشوفك انا عاوزة بنتي وبس هاتلي بنتي واعتبر ان اي حاجة بيني وبينك انتهت......

طبعا نظرات عيون كانت بتتابعنا من اهلنا مصدومين من اللي قولته مش مصدقين ان شادي ممكن يعمل كدة هما عارفين انه حارب علشاني فمستحيل يخوني... 

ليلي: ايوة خاني حد كان يصدقها بس عااادي مش فارق معايا دلوقتي غير بنتي وبعدها كل واحد فينا يبقي من طريق مختلف

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية كسرة حب)

google-playkhamsatmostaqltradent