رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الأول 1 بقلم ندى عامر

 رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الأول 1 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى البارت الأول

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الجزء الأول

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الأول 1 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الحلقة الأولى

محمد:ايه يا استاذ علي فين المديره بتاعتكم كل دا تأخير من اولها عيزين نمضي الصفقه ونخلص ادم مش فاضي

استاذ علي :والله الهانم لسه مجتش ومبترديش على التليفون بس البواب قال إنها خرجت على الشركه زمنها جايه والغايب حجته معاه يا بني

محمد :بس

ادم :لحظه انتي يا محمد ايه يا عم علي هي الهانم بتاعتكم متعوده على التأخير دا ولا ايه

عم علي:لا يا ابني دي اول مره

ادم :اول او مش اول دا ميخصنيش انا وقتي من دهب وانت  عارف انا مين كويس كفايه اني اتنازلت وجيت هنا اصلا ابقى عرفها انا مين أحسنها

وليه عم علي الي يعرفني متعرفني انت احسن

عم علي :اتفضلي يا هانم

ادم :هانم مين مين دي 🤨

عم علي :دي تبقي

ليل :استنى انت يا عم علي ليل الأسيوطي صحبه الشركه 😎وبردوا الي انت جاي تمضي معاها الصفقه

ادم :نعم دا انتي لسه شكله مكملتيش ١٥سنه انتوا بتهزروا ولا ايه 😕

ليل :اولا ميهمكش سني اد شغلي تمام ثانيا متتخطاش حدودك

ادم :😡انتي اتجننتي مش عارفه بتكلمي مين انا ادم المنشاوي

ليل :على نفسك مش عليا

ادم :ا

عم علي :خلاص يا آدم باشا خلاص يا ليل يا بنتي نبدأ شغل بقى

محمد :ايوه خلاص يا جماعه خلونا نشوف شغلانا بقى يلا يا آدم 🙂

استوب نعرف الشخصيات

ليل الأسيوطي :بنت مرحه جدا والكل بيحبها دمها خفيف بس وقت الجد جد جديه جدا في شغلها عندها ١٩ سنه يتيمه الام والاب مسكه شركات والدها بعدوفاته والتي كانت تعلم بعض المعلومات عنها وساعدها على التعرف على العمل ومواصلته عم علي المساعد الشخصي لوالدها ولها الان معندهاش اخوات كما تعرف عندها صديقه واحده مقربه فقط

بنت وسيمه جدا تمتلك شعر بني يميل الي الصفر قليلا طويل يصل إلى خصرها وبشرا بيضاء وعيون بنيه وقوام متناسق

ادم المنشاوي :رجل أعمال معروف ٢٥ سنه وسيم وحاد الطباع نوعا ما ولكن مرح جدا مع عائلته وصديقه المقرب محمد لديه شركته الخاصه هو وصديقه بجانب شركات عائلته فهو من عائله غنيه للغايه بشرته بيضاء وجسمه رياضي وطوله مناسب وشعره اسود ولديه دقن خفيفه

محمد :صديق ادم المقرب ومثل أخيه ٢٥ سنه شريك ادم في شركته وسيم وذو جسم رياضي ليس طويلا كادم وليس قصيرا أيضا لديه شعر اسود ومرح جدا ويعشق الهزار

عم علي :المساعد الشخصي ليل بعد والدها رجل طيب كثيرا وجهه بشوش يحب ليل كإبنته تماما ٥١ سنه

نرجع تاني

قعدوا كلهم قدم محمد عرضه عليهم وكذلك قدمت ليل أفكارها لتحسين العرض وتم الموافقه على الصفقه وتم التوقيع

وذهب كل من محمد وآدم بعد استأذانهم

وكذلك خرجت ليل لمقابله صديقتها في النادي ثم العوده

في النادي

ليل سوري روني كنت في الشركه و احم يعني

رنا:صديقه ليل :و ايه هببتي ايه تاني

ليل :اخص عليك يا ابو صلاح تعرف عني كدا يا راجل 😅

رنا :ليل هببتي ايه

ليل وقد قصت عليها ما حدث في الشركه

رنا :😳😳😡

ليل بدلع :روني

رنا :نهارك ابيض مش الصفقه دي الي لو الشركه خصرتها هتخصر أسهم كتير ريحه تتخنقيلي مع العميل اعمل فيكي ايه افرضي كان لغى الصفقه وبعدين اتأخرتي ليه انتي مكلماني وانتي خارجه يعني المفروض توصلي قبل الميعاد كمان ايه الي حصل بقي

ليل :ما هو يعني احم احم

رنا :ما هو ايه اشجيني🙂

ليل :روحت اشتري مصاصه من السوبر ماركت وشبسي وايس كريم

رنا :😳😳😳

ليل :رنا رنا مش بتردي ليه

رنا :هنجلط منك واتشل حرام عليكي هتخصري شركتك عشان مصاصه لا ومش عايزه الواد يزعق يا بجحتك يا شيخه

ليل :خلاص بقى يا روني عدت على خير😄

المهم انا هقوم دلوقتي عشان الشركه واه تعالي اعدي معايا يومين

رنا :ما مش هينفع

ليل :لا هينفع كلمي انكل وهو هيوافق

رنا :بس

ليل :خلص الكلام باي

رنا :بستسلام باي يا مجنونتي ♥️

وذهبت ليل الي الشركه

نروح لادم بعد خروجه من شركه ليل توجه هو ومحمد الي الكافيه لشرب القهوه ثم ذهبوا الي شركتهم

ادم في مكتبه وضغط الجرس لاستدعاء السكرتيره الخاصه به

ادم :مرام هتيلي ملف الصفقه الجديده

مرام :حاضر يا فندم

ثم ذهبت وحضرته

دق دق دق

ادم :اتفضل

مرام :الملف يا فندم

ادم :تمام

مرام :تمام يا فندم عن اذن حضرتك

ادم :اتفضلي

وجلس يكمل عمله

عند ليل بينما هي تعمل في مكتبها جائها اتصل من رنا

ليل :روني ها هتيجي

رنا :لا انتي الي هتيجي بابا عايز يشوفك

ليل :حبيبي الي مطنشني طيب تمام هاجي

رنا :تمام هستناكي على الغدا يا روحي سلام

ليل :سلام

نرجع لأدم

بيتصل بوالده

ادم :ايوا يا بوب عامل ايه

مهران والد ادم :تمام يا ايه مش هتيجي على الغدا مش عارف والله ممكن لا

مهران :مسافه السكه وتكون هنا يالا

ادم بتنهيده :حاضر يا بوب سلام

مهران :سلام يا خويا

خلصت ليل شغلها وركبت عربيتها وراحت لصديقتها واول ما دخلت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببتها منذ الصفقة الأولى)

google-playkhamsatmostaqltradent