رواية حياة فهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نسمة سيد

 رواية حياة فهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد البارت التاسع عشر

رواية حياة فهد الجزء التاسع عشر

رواية حياة فهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الحلقة التاسعة عشر

Part .19
حياه فتحت الرساله ولقيتها 
( انا حظرتك مره ومش هحظرك تاني انتي الى قررتي توصلك جثه فهد لحد عندك سلام يا عروسه) 
حياه اتوترت و خافت بس مكنتش عايزه تبين قدامهم 
حياه:  انا كلت كتير اوي هطلع اريح حبه عشان الدوا الى باخده دا بينيمني كتير اوي 
سماح:  ماشي يا بنتي اطلعي ارتاحي 
البنات بصت لبعض وحسو ان في حاجه غلط
حياه طلعت اتصلت على فهد كتير ومبيردش عليها وهي قلقت جدا وقررت تلبس وتروحله الشركه حياه وهي نزله شغتها سماح و نهال
نهال:  انتي لبسه و رايحه فين يا حياه انتي لسه تعبانه 
حياه بتوتر:  معلش يا ماما بس في حاجات مهمه لازم اديها لفهد ونسيت اقولو عليها بسرعه مش هتاخر باي 
........ 
في الشركه فهد كان في اجتماع و طبعا سايب تلقونه في مكتبه 
وفي نص الاجتماع تدخل حياه على فهد وتجري عليه وبتعيط 
حياه:  فهد طلقني ونبي ونبي طلقني 
فهد:  اهدي اهدي اهدي يا حياه ارجوكي 
معلش نكمل الاجتماع بعدين عشان المدام تعبانه شويه 
هاله (السكرتيره الجديده الى مكان ناني)  هاتي لمون بسرعه 
هاله:  حاضر يا فهد بيه 
فهد:  اهدي كدا يا حياه و فهميني في ايه
حياه:  قولتلك مش هيسبونا يا فهد
فهد:  حد كلمك؟؟ 
حياه فتحت الرساله و ورتها لفهد 
حياه بعد سكوت كتير 
حياه:  فهد انا هطلق حتي لو غصب عنك 
ومشيت من غير ما تسمع رده فهد قام 
فهد:  هاله الغي كل المواعيد بتاعت انهارده 
هاله:  امرك يافهد بيه
فهد راح البيت ورا حياه 
فهد:  دخل البيت وحياه كانت قعده في الصاله 
فهد:  افهم بقي انتي مش ناويه تعقلي 
حياه:  والله انا عقله وكلامي واضح طلقني 
فهد بعصبيه:  انتي عبيطه ولا مالك
حياه بصريخ:  فهههد اول واخر مره تزعقلي كدا تاني وبعدين هو انت هتعيش معايا غصب عني ولا ايه 
كل الي في البيت اتجمع على الصوت العالي دا 
فهد بزعيق:  اه غصب عنك 
حياه:  تبقي مش راجل 
وقبل ما تكمل فهد ضربها بلقلم جامد 
حياه بصدمه:  مش قولتلك مش راجل 
وجريت على اوضتها وقفلت علي نفسها  
سماح:  انت اتجننت يا فهد بتضربها 
فهد:  هو انتي مسمعتيش هي قالت ايه 
مي:  مهما قالت متوصلش انك تضربها انت ممكن تسكت و تمشي تطلقها
فهد:  اهو الى حصل بقي 
عند حياه بتكسر كل حاجه قدامها و بتعيط جاامد 
............ 
....: يا فندم بقولك ضربها جامد على وشها وهي طولت لسانها عليه جامد بصراحه البيت كله كان شاهد
مجهول 1: تمام اوي الكلام دا بكرا تروحي البنك هتلاقي فلوس في حسابك 
...:  تسلم يا باشا ربنا يخليك لينا 
اياد : ايه الى حصل 
ناني:  شكلها حاجه مهمه عشان تخاليك تحطلها فلوس 
مجهول 1: حياه طلعت ذكيه وهتطلق من فهد بمزاجه 
ناني:  ازاي يعني
مجهول 1: حياه شتمت فهد وهو ضربها 
اياد : والله لقطع ايده 
مجهول 1: متقلقش هنقطع رقبته بس الصبر البت عامله شغل حلو 
هات التلفون دا كدا 
............. 
فهد هدي شويه وطلع الاوضه حياه من غير ما تبصله 
حياه:  انا هاخد الاوضه الى جمب دي وهتبقي اوضتي لحد ما امشي من هنا 
ومشيت من غير متستني يرد عليها 
............ 
جت مسج على تلفون حياه مكتوب فيها ( جدعه عجبتيني انهارده وعشان كدا هديكي وقت تكرهيه فيكي... سلام يا جميل)  
............ 
تاني يوم 
فهد و حياه  راحو الشركه وفي المكتب فهد مسك الفون وعمل المكلمه
فهد:  اسمعي نص ساعه بلضبط و اشوفك قدامي يلا سلام 
فهد:  كلمتها اهو ياستي مبسوطه 
حياه:  اه يلا هروح اشوف شويه شغل 
فهد:  ماشي 
هاله خبطت على الباب
فهد: ادخل 
هاله:  في واحده برا عايزه حضرتك وبتقول ان في معاد
فهد:  اه دخليها 
نانى:  متاخرتش عليك اهو
فهد: تعالى اقعدى 
تشربي ايه 
ناني:  انت من امتي بتسالني مالك بقيت حنين و رومانسي كدا ليه
فهد:  هاله هاتي واحد لمون للانسه و والاقهوه بتاعتي
هاله:  حاضر يا فندم
فهد:  اولا انا ولا حنين ولا رومانسي 
ثانيا  متنسيش انك زي اختي وانا عقبتك على غلطتك وخلاص الموضوع انتهي 
فلو حبه ترجعي الشغل تقدري تبدأي من بكرا 
لو مش حبه خلاص 
نانى:  طبعا موافقه ارجع الشغل بس غيرت رأيك ليه 
فهد:  انتي عارفه اني مش بحب ازعل امي فهديكي فرصه تاني بس يا ناني دي اخر فرصه فهمه
ناني:  طبعا فهمه هروح بقي اشوف طنط سماح واتغدي معاها وبكرا هبدا الشغل
فهد:  ماشي اتفضلي 
حياه كانت رايحه لفهد 
اياد:  انسه حيااه ممكن لحظه 
حياه:  استاذ اياد اهلا 
اياد:  وحشتيني كنتي مختفيه فين 
حياه:  كنت بتجوز يعني مبقتش انسه حياه زي ما ندتني من شويه 
اياد:  مكنتش اعرف مبروك 
حياه:  الله يبارك فيك عقبالك 
عن اذنك بقي عشان جوزي بيغير عليا لو عرف اني بكلمك ممكن يبهدل الدنيا 
وسبته ومشيت
حياه جت تدخل المكتب وفجاه حد شدها وحط ايده على بؤقها..... 


لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حياة فهد)
google-playkhamsatmostaqltradent