Uncategorized

رواية انتقام ثم عشق الحلقة الأولى 1 بقلم فاطمة محمد

 رواية انتقام ثم عشق الحلقة الأولى 1 بقلم فاطمة محمد 

رواية انتقام ثم عشق الحلقة الأولى 1 بقلم فاطمة محمد 

رواية انتقام ثم عشق الحلقة الأولى 1 بقلم فاطمة محمد 

جدو حبيبي انت فين انا هنا يا حبيب جدو طيب تعالا عشان ناكل.. اعرفكم بنفسي انا فهد بحب جدو اوي هو كل حاجه في حياتي من سعت ما بابا وماما سبوني وراحو عند ربنا ماتو في حادثه كنت معاهم بس طلعت منها عايش وهما ماتو وحشوني اوي وانا عايش مع جدو دلوقتي عندي 10 سنين جدو يبقا سالم بيه الجارحي صاحب اكبر شركات للادويه يلا بقا يا جدو تعالا معايا نروح الدرس ورحت الدرس بس كان في حاجه زعلتني اوي كل اصحابي امهتهم جم خدوهم الا انا كان نفسي ماما تبقا معايا اوي بس هي اكيد حاسه بيا ومعايا ع طول ولقيت جدو اتأخر ومجاش روحت ع البيت ولقيت جدو تعبان اوي ونايم عمال اقول ياجدو مش بيرد جدو قوم بقا متهزرش ونبي قوم يا جدو وجبت عم محمد الي ساكن جمبينا ياعم محمد جدو تعبان ومش بيتكلم تعالا ونبي شوف جدو جه معايا وشاف جدو قالي جدو كويس يا حبيبي الحمد لله انا فرحت اوي اصل انا مليش غير جدو كدة ياجدو كنت عايز تسبني لوحدي لا يا حبيب جدو انا جمبك اهو عملت اي في الدرس تمام يا جدو بس في حاجه زعلتني اوي هي اي يا حبيبي كل اصحابي امهتهم جت خدتهم وانا لا هما وحشوني اوي نفسي اشوفهم معلش يا حبيبي وماما وبابا اكيد شايفينك

 طيب انا هدخل انا يا جدو ودخلت نمت ايه ده ماما وحشتني اوي يا حبيبي وكبرت مشاء الله انا بحبك اوي يا فهد وانا كمان بحبك اوي يا ماما ايه ده كمان بابا انت كنت فين بابا رد عليا فهد اصحا عشان تروح المدرسه ايه ده ليه جي تصحيني دلوقتي يا جدو كان معايا بابا وماما ربنا يرحمهم يا حبيبي طب قوم صلي وادعلهم عشان تروح المدرسه تمام يا جدو وعدت السنين وفهد دخل كليه طب حلم حياته وعدت الكليه وبقا الدكتور فهد وفتح عياده كبيره وفي يوم جدو تعب وراح لكل الدكاتره محدش عرف يعالجو وفهد هو الي عالجه لانه دكتور كبير جدو قاله خلي بالك من نفسك يا فهد انت شوفت كتير في حياتك بس الحمد لله طلعت دكتور كبير وانا يابني مش هفضل طول حياتي في الدنيا دي يا جدو سيبها ع الله انت ابويا و صحبي واخويا وكل حياتي يا جدو انا من غيرك معرفش اعيش في سر يا فهد عايز اقولك عليه انت كبرت دلوقتي ولازم تعرف اي هو يا جدو قول اهلك ماتو في حادثه عارف يا جدو بس مش اي حادثه يا حبيبي قصدك اي مش فاهم قصدي انها كانت مترتبه للحادثه دي فهد الجمله صدمته اوي يعني اي يعني يعني حد قتلهم حد هو الي خد مني اهلي الي بحبهم وحرمني منهم مكنتش عايز اقولك يا حبيبي

 بس كان لازم تعرف مين مين ده ياجدو الي خد مني ماما وبابا وليه هما مكنوش وحشين مع حد واحد يابني اسمه جاسر محمد كان منافس لينا في شركتنا وابوك الله يرحمه خلي شركتنا اكبر شركه في مصر وبالتالي شركه جاسر بيه خسرت ومسكتش وموت ابني ومراته بحادثه انا كنت هحبسه بس مكنش في اي اثبات للتهمه عليه وطلع منها وشركتنا خسرت من سعت موت ابوك الله يرحمه فهد من صدمه الكلام مش عارف ينطق جدو قاله خلي بالك من نفسك يا فهد فهد جدو جدو متسينيش انا مليش غيرك يا جدوو ومات سالم بيه الجارحي وساب فهد فهد عدت سنه ع موت جدو اصعب سنه عدت عليه وتعب اوي عديت من قدام اوضه جدو ملقتوش وحشتني اوي يا جدو وحشتني ضحكتك كلامك ليه سبتني قعدت في اوضته افتكر كل كلمه قالهالي عن موت اهلي وانه مدبر ليه لاكن مش هسيب حق اهلي تاني يوم ينزل فهد عيادته فهو اهملها الفتره الي فاتت ولاكن رجع وشغله بدأ ينجح ولاكن اتغير اوي بقا شخص متكبر وصعب دخلت عليه بنت جميله عيونها بني شعرها اسود سواد اليل وبشرتها بيضه وفهد بردو وسيم جدا فاهو عنيه عسلي وبشرته قمحاويه وذو عضلات وجسم رياضي قالها اتفضلي اهلا انا نهي لسه متخرجه من كليتي وحبيت اتدرب عند حضرتك

 تمام انا دكتور فهد: تقدري تبدأي تدريب من بكره نهي:اكيد وهبقا عند حسن ظن حضرتك فهد بجمود انشاء الله اتفضلي نهي في نفسها عصبي بس قمر اي الي انا بقوله ده احم وخرجت نهي وهي فرحانه انها هتحقق حلمها بعد شوية بص فهد للسيڤي بتاعها لقا اسمها نهي جاسر محمد صدم صدمه نزلت عليه كالصعقه دي دي بنت الراجل الي قتل اهلي وقعد يفكر ولاقه انها فرصه وجت لحد عنده  والله لاندمك يا جاسر بيه

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية غيرة الزوجة الثانية للكاتبة سونيا.

اترك رد

error: Content is protected !!