رواية حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم توتة

  رواية حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم توتة

 رواية حياتي البارت الرابع عشر

 رواية حياتي الجزء الرابع عشر

 رواية حياتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم توتة

 رواية حياتي الحلقة الرابعة عشر

_مش عايزه تيجي ليه .. ده أنا بنفسي اللي جاي آخدك 

حياة : يونس !

يونس : ايوه يونس .. أنا زعلان منك .. معقول متجيش فرح اخوكي 

حياة : معلش أصل عندي محاضرات مهمه اوي 

يونس : أحمد اعتذرلك  علفكره 

حياة : أنا اسفه بس مش هقدر 

يونس : هو أنا هتجوز كام مره يعني يا حياة 

حياة : بس مش غريبه أن العريس بنفسه هو اللي جاي ياخدني 

يونس : وهو فيه كام حياة يعني عشان اجي اجبها .. ده انتي اختي الصغيره برضو 

حياة : وده العشم يا أخويا .. والف مبروك ليك 

يونس : الله يبارك فيكي .. يلا عشان منتأخرش في الطريق !

حياة : اممم .. اه طبعا .. يلا .. هو أنا ليا كام أخ يعني عشان احضر فرحه 

يونس بابتسامه : كنت متوقع انك هتيجي برضو 

حياة : يلا !

يونس : يلا 

حياة : باي يا طنط چيلان .. هاجي يوم السبت 

طنط چيلان : توصلي بالسلامه .. هستناكي يوم السبت 

حياة : يلا باي 

خرجت حياة ومعها يونس إلي سياره يونس ثم ذهبوا إلي الريف 

......................................

كانت ليان في كليتها الخاصه بها مع صديقتها وعد الذي لم تقابلها منذ فتره طويله 

ليان : ليكي وحشه قد كدهون 

وعد : انتي اكتر يروحي والله .. مع انك مبتسأليش بس ماشي 

ليان : كنت مشغوله لدرجه كبيره والله .. ومش هتصدقي أنا عملت ايه كمان 

وعد : عملتي ايه؟

ليان : هكلم سيف 

وعد : انتي سخنه يا حبيبتي .. متأكدة من الكلام اللي بتقوليه ده 

ليان : متأكدة وفكرت بيه وانا في كامل عقليتي الشخصيه كمان 

وعد : لاء مش مصدقه .. ليان هتكلم سيف 

ليان : مضطره والله 

وعد : يعني ايه مضطره 

ليان : لاء متحطيش في بالك .. همشي أنا بقا وهكلمك انهارده قدام ما انتي جيتي 

وعد : ماشي .. هستني مكالمتك 

...............................

يونس : اشغلك اغنيه !

حياة : لاء الدنيا هاديه حلوه 

يونس : لسه بتحبي الهدوء زي ما كنتي 

حياة : غريبه انك لسه فاكر اني بحب الهدوء 

يونس : عشان انتي اختي يا حياة 

حياة : مش أنا اختك ؟

يونس : اه 

حياة : مشيت من غير ما تقولي ليه ؟ هااا .... مكلمتنيش ليه مره واحده تطمن عليا فيها 

يونس : ............

حياة : مبتردش ليه ؟ هقولك أنا ... عشان كيلو الكلام ببلاش بس جرام الفعل بفلوس .. سهل قوي انك تقولي أن أنا اختك .. بس ممكن متعملش بده 

يونس : غصب عني والله 

حياة : كلهم بيقولوا كده .. اسهل جمله تتقال .. غضب عني .. مهو غصب عنك وغصب عن كل الناس برضو 

يونس : ................

حياة : أظن قلة الكلام أحسن .. عشان فتحة الكلام هتجيب مشاكل وهتزعل ناس .. بلاش اتكلم وخليني ساكته زيك يا أخويا 

يونس : حياة .. انتي فاهمه غلط خالص علفكره

حياة : خلاص فهمني صح 

يونس : كل اللي حصل .. أن أنا انتقلت مرحله تانيه وكنت عايز ادخل الكليه اللي أنا عايزها 

حياة : بس ده ميدكش الحق انك متسألش عليا 

يونس : كنت مضغوط .. أنا مكنتش بتنفس اصلا يا حياة ... كان كل همي اني اتخرج .. وقعدت في كليتي 3 سنين لحد ما لقيت حلالي اللي هتجوزها 

حياة : اه .. ربنا يباركلكوا .. وتعيشوا أسعد أيامكوا .. وتعرف تخليك تتخرج ومتاخدش كل وقتك 

يونس : أنا منستكيش علفكره يا حياة 

حياة : اه منا عارفه .. الموبايل زهق من كتر رنك عليه .. وقال أما اقفل نفسي 

يونس : مش كده 

حياة : اومال ايه 

يونس : حياة انتي كنتي عيله بالنسبالي 

حياة : عيله !؟؟ انت لسه فاكرني في سنه 3 إعدادي .. لسه فاكرني الطفله بتاعت زمان .. لاء زي ما انت بتكبر أنا بكبر أنا مش هفضل الطفله دي .. كل الفرق اللي بيننا 3 سنين .. 3سنين بس .. كده أنا عيله بالنسبالك !

يونس : لاء مش عيله .. بس ده كل تفكيري 

حياة : ماشي يا أخويا .. ربنا يخليك وتفضل تسأل عليا طول العمر .. تعرف أنا أول ما عرفت انك هتتجوز .. فرحت فرحه مفرحهاش بني آدم في حياته كلها زيي 

يونس : بجد ؟

حياة : اه بجد .. اتفضل بقا ركز في سواقتك عشان قلة الكلام أحسن 

يونس : ماشي 

................................

إيلان : يعني ايه يا تاره .. يعني انهارده Free day للمجموعتين 

تاره : ايوه لإن القائدين غايبين 

إيلان : الاتنين 

تاره : اه 

إيلان : تمام .. بس هيتعوض في يوم اجازه 

تاره : هقولهم يا فندم .. اي أوامر تانيه 

إيلان : لاء .. روحي شوفي شغلك 

تاره : عن اذنك يا فندم 

.................................

ليان : الو 

سيف : الو .. مين معايا 

ليان : ازيك يا سيف .. أنا ليان 

سيف : مين !؟؟؟

ليان : ليان 

سيف : انتي عايزاني أنا !!!

ليان : ايوه 

سيف : انتي متأكده ؟

ليان : اقفل يعني ولا ايه 

سيف : تقفلي ايه ده انا مصدقت 

ليان : طيب أنا كنت عايزه اقولك اني موافقه 

سيف : موافقه على ايه 

ليان : احم .. اني ارتبط بيك 

سيف : طب ثواني بس هروح اسلك وداني واكلمك تاني .. عشان أنا سمعت كلام غلط تقريبا 

ليان : لاء يا سيف .. مسمعتش كلام غلط .. بقولك موافقه ارتبط بيك .. بس على شرط 

سيف : اعتبريه حصل اساسا 

ليان : تيجي معايا فرح انهارده 

سيف : موافق طبعا من غير تفكير .. ده القمر بنفسه اللي بيطلب 

ليان : طيب .. كنت عايزه اقولك اقابلك انهارده 

سيف : فين وامتي والساعه كام وعند مين 

ليان : أنا هكون مع صاحبتي عشان فرحها انهارده هكلمك تاني وأقولك تيجي فين 

سيف : مستني مكالمتك على نار 

ليان : سلام 

سيف : هو أنا سخن ولا اي .. معقول ليان بنفسها تكلمني وعايزه تقابلني لاء وكمان موافقه ترتبط بيا .. يارب ميكونش حلم .. ولو حلم مش عايز اصحي منه 

...................................

أنهت ليان مكالمتها ثم ذهبت الي صديقتها وبنت عمها خلود وذهبت بدون مقابله ايوان 

وعلي الناحيه التانيه

حياة : احنا فاضلنا ايه ونوصل

يونس : لسه بدري .. أما نقرب هقولك 

حياة : ماشي 

................................

ليان : خالتو .. أنا مع خلود .. خلود بتقولكوا متتأخروش 

طنط چيلان : حاضر مش هنتأخر 

ليان : هيا حياة مشيت 

طنط چيلان : اه 

ليان : والله كنت عايزاها تيجي 

طنط چيلان : مره تانيهبقا .. اصلا هيا عندها فرح 

ليان : ماشي... الفرح هيكون الساعه 4 متتأخروش بقا 

طنط چيلان : احنا جايين علطول مش هنتأخر 

...................................

مر الوقت وجاءت الساعه 4 وكان الجميع موجودين بالفرح 

طنط چيلان _ عم حياة _ إيلان _ ايوان _ رغدان 

ثم جاءت ليان إليهم وكانت في غايه الجمال 

ليان : جيتوا اخيرا 

طنط چيلان : بسم الله مشاء الله .. ايه القمر ده 

ليان : أنا اصلا قمر من غير حاجه 

رغدان : اه لو كنتي اصغر منك .. كنت اتجوزتك علطول 

ليان : وانا مكنتش هلاقي احسن منك اصلا .. ايه ده .. طب عن اذنكوا .. الشخص اللي أنا مستنياه وصل 

طنط چيلان : مستنيه مين 

ليان : أهه .. مستنيه .. احم احم .. الاكس 

طنط چيلان : مالك 

ليان : لاء فشكلت معاه 

طنط چيلان : انتي لحقتي لقيتي واحد تاني 

ليان : اه شوفتي .. عشان أنا القمر اصلا كل الناس بتحبني 

طنط چيلان : حد أنا اعرفه !

ليان : معتقدش .. بس هو اسمه سيف .. معايا في الكليه 

ايوان : مين يا روحححححممممك ؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حياتي)

google-playkhamsatmostaqltradent