رواية احببت منتقبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد السيد

 رواية احببت منتقبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد السيد

رواية احببت منتقبه البارت الرابع عشر

رواية احببت منتقبه الجزء الرابع عشر

رواية احببت منتقبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد السيد

رواية احببت منتقبه الحلقة الرابعة عشر

لنآ حياة بداخلنا تختلف تماماً عن الحياة التى يرآنا فيها الآخرون  ❤️🌎. 

سيف بصدمه: ايه ده كله واقفين كده ليه 

والده بفرحه غامره: اخيراااا اخيراا جيت 

اتجه احمد الى زوجته روان واحتضنها بشده قائلا: وحشتيني اوووي اوووي يااروان وحشتيني 

روان بدموع وفرحه: وانت كماان ياا احمد ووحشتني اوووي 

سلمت روان على بسمه ومحمد وجلست معهم وبعد فتره نظرت الى سيف قائله: 

اومال مراتك فين.. مش انت قولت انك متجوز

جلس احمد ومحمد وبسمه في حزن كبيرر ثم قالت بسمه بدموع: اصلها ماتت.. ياحبيبتي 

روان بصدمه: ماتت.. ياحبيبتي يا بنتي وظلت تبكي معهم 

اما احمد وسيف كانا على وشك الانفجار بالضحك فاستاذن سيف وكذلك احمد وعندما غادر قالت روان: ياحبيبي يا ابني زمانه زعلان دلوقتي يارتني مفكرته 

احمد: ومين يقدر ينسها والله 

محمد: اهدوا ياجماعه وبطلوا عايط وانت يا بسمه قومي خدي روان وهاتي ليها هدوم يلاا 

قامت بسمه وكذلك روان 

عند سيف بمجرد ما خرج انفجر بالضحك حتى ادمعت عينيهما 

احمد: هموووووت.... 

سيف وهو واقع على الارض من الضحك: بطنييييييييي يخريبت كده.. اه لو حور عرفت انهم بيقولوا انهاا ماتت 

احمد: هو انت ليه مقولتش انها لسه عايشه 

سيف: عشاان مينفعش اقولهم وبعدين هما مش بيعرفوا يمثلوا اشطاا 

احمد: اشطاا.. هنروح فين دلوقتي 

سيف: هنروح لعدي قالي انه  عاوزنه ضروري.. 

احمد:طب يلاا بيناا 

ذهب احمد وسيف الى عدي 

عدي بسخريه: حمدلله ع السلامه..منورين والله 

احمد: مالك ياعدي بتكلمنا كده ليه

عدي: وانت مالك يلاا اكلمك زي ما اناا عايز 

سيف: فيه ايه يا عدي 

عدي: ايته ايته سيف باشا بنفسه بيتكلم.. بصراحه انا هعمل بس 

سيف: هتعمل ايه.. 

عدي: هقتلك...

 وفجأه ظهر جورج وصفاء 

سيف واحمد بصدمه: ايييه

صفاء: اوووه سيف كان نفسي اشوفك وانت كده وبتتقتل 

نظر سيف الى عدي قائلا: هتقتلني هتقتل صاحبك يا عدي 

عدي: اممم عاادي هقتلك وبعدين انا واخد فلوس يابرنس 

سيف: هتقتلني عشاان الفلوس ياااه فعلاا ونعم الصحوبيه 

احمد: هيهون عليك صاحبك ياااه للدرجه دي الروح سهله عندكوا تاخدوهاا وقت ما تحبه..عشان خاطر الفلوس 

عدي: مفيش اي كلام هيوقفني 

اظهر عدي المسدس وووجه الى صدر عدي وقتله.............................. 

عند والده سيف 

روان بقلق: قلبي واجعني اوووي يا احمد حاسه ان سيف حصله حاجه 

احمد: اهدي يااروان ان شاء الله بخير انا هرن عيه اهوو 

ــــ الرقم المطلوب مغلق او غيرر متاح.. 

رن مره اخرى

ـــ الرقم المطلوب مغلق او غير متاح.. 

احمد: الرقم مقفول طب رن على احمد كده يا محمد 

محمد: حاضر هررن 

ــــ الرقم المطلوب مغلق او غير متاح 

.. مره اخرى

ــ حضرتك والده 

محمد: ايوه 

ـــ ابن حضرتك متهم في قتل سيف احمد راضي 

محمد بصدمه: ايه.. ازاي الكلام ده 

 ـــ حضرتك تقدر تيجي قسم......... لان ابن حضرتك هيتحول ع النيابه بكره 

وقع الهاتف من يد محمد ولم ينطق بحرف 

عند حور كانت تشعر بالارق ولا تستطيع النوم وقلبها كان يؤلمها بشده ولكنها لا تعرف السبب.. 

عند عدي 

عدي: انا كده عملت الا علياا امشي انا بقى 

جورج: انت عظمة يابني شكراا جداا 

صفاء: اوووه مكنتش مصدقه انك هتعمل كده برافو عليك 

عدي بطمع: فين فلوسي 

جورج: ههه طماع اووي فلوسك اهيه 

اعطى جورج عدي الفلوس ورحل عدي الى وجهته 

صفاء: اخيرااا خلصناا من سيف 

جورج: اخيرااااا 

غافلين عن تلك الاعين التى راتهم ترى ماذا ستفعل؟!. 

عند محمد 

بسمه: في ايه يا محمد.. احمد حصله حاجه 

روان بدموع: سيف حصله حاجه يا محمد ماتقول

احمد: انطق بقى ياااخي 

محمد: سيف.. سيف مات واحمد متهم في قتله 

صدمه وقعت عليهم كيف هذا.. هل يقتل الصديق صديقه والاخ اخاه في هذا الزمن العجيب.. فالاجابه بنعم ياصديقى نعم انها صدمه وصدمه قويه... 

احمد بصدمه: ازاي اكيد في حاجه غلط.. اكيد صفاء اللي قتلته اكيدد.. 

روان بدموع: مستحيل احمد يعملها انا واثقه فيه احمد الحب باين في عنيه لسيف ازاي كده ياارب يعني يوم ما اشوف ابني يموت ياارب 

احمد بدموع: ايه اللي بتقوليه ده استغفري يا شيخه استغفري 

محمد: انا هقوم اروح القسم وافهم ايه الحكايه 

احمد: انا هااجي معاك 

محمد: مش هينفع انت مش شايف ان سيف كان مانع خروجك م البيت 

احمد بدموع: ده ابني اللي مات حرام عليك والنبي خدني معااك 

محمد بحزن: طب يلااا.. بسمه خلي بالك من ام سيف 

كانت بسمه في دوامه من الافكار لقد خسرت ابنتها سابقاا وهي الان ستخصر ابنها ايضاا والسبب. تلك المدعوه صفاء فهي كانت تفكر ان طالتها فانها ستموتها بابشع الطرق.. 

في القسم 

عند احمد 

دخل محمد الى القسم هو واحمد فسال على ابنه 

محمد: لو سمحت يا ابني انت عندكوا واحد اسمه احمد محمد راضي....... 

العسكري: ايوه يا فندم اتفضل معايا

محمد: مااشي يابني تعال يا احمد 

دق العسكري غرفه الضابط وادى التحيه 

العسكري: ياباشا واقف بره واحد عاوز المتهم احمد محمد راضي 

الضابط: وانت عرفت منين انه متهم 

العسكري: حضرتك ده جاي في قضيه قتل 

الضابط: اسمع يا عسكري المتهم برئ حتى تثبت ادانته وان ثبتت ادانته على المجتمع ان يعامله دون قسوه او تكبر  .. 

"من الاقوال المأثوره لمصطفى كامل ♥ ". 

العسكري: تماام يا فندم 

الضابط: دخلهم يا ابني 

خرج العسكري وقال لهم ان الضابط بانتظارهم 

دخل محمد واحمد 

محمد: احمد واسرع باحتضانه ايه اللي حصل ياحمد فهمني 

احمد: فهمني يا احمد. مين اللي قتل سيف 

الضابط: اهدوا يا جمااعه اهدوا.. متخافوش

احمد: اهدى ازاي يا باشا واللي اتقتل ابني 

الضابط: طب ممكن متقولش لياا ياباشاوقولي يا مروان عادي انا تقريباا من سن احمد يعني

احمد: حاضر يابا..... 

مروان: يامروان

احمد بضحك: حاضر يامروان...  واكمل بجديه ممكن افهم ببقى مين اللي قتل ابني 

احمد:      : flash back

احمد: اشطاا.. هنروح فين دلوقتي 

سيف: هنروح لعدي  قال انه عاوزنه ضروري.. 

احمد:طب يلاا بيناا 

ذهب احمد وسيف الى عدي 

عدي بسخريه: حمدلله ع السلامه..منورين والله 

احمد: مالك ياعدي بتكلمنا كده ليه

عدي: وانت مالم يلاا اكلمك زي ما اناا عايز 

سيف: فيه ايه يا عدي 

عدي: ايته ايته سيف باشا بنفسه بيتكلم.. بصراحه انا هعمل بس 

سيف: هتعمل ايه.. 

عدي: هقتلك...

 وفجأه ظهر جورج وصفاء 

سيف واحمد بصدمه: ايييه

صفاء: اوووه سيف كان نفسي اشوفك وانت كده وبتتقتل 

نظر سيف الى عدي قائلا: هتقتلني هتقتل صاحبك يا عدي 

عدي: اممم عاادي هقتلك وبعدين انا واخد فلوس يابرنس 

سيف: هتقتلني عشاان الفلوس ياااه فعلاا ونعم الصحوبيه 

احمد: هيهون عليك صاحبك ياااه للدرجه دي الروح سهله عندكوا تاخدوهاا وقت ما تحبه.. عشان خاطر الفلوس

عدي: مفيش اي كلام هيوقفني 

اظهر عدي المسدس وووجه الى صدر عدي وقتله.............................. 

back. 

  عم احمد بصدمه: ومين عدي ده كماان 

احمد: ده واحد اتعرفنا عليه في المول 

محمد: واي حد تتعرفه عليه تصاحبه بسهوله كده ياارب الرحمه  

احمد: ممكن يامروان دقيقه 

مروان: اتفضل 

احمد:_________________________________________________________. 

مروان: واناا موافق 

احمد: على بركه الله.. 

احمد: عمي بابا عاوز اقولك حاجه 

محمد واحمد: قوول

احمد:............................... 

عم احمد بصدمه وفرحه: بجد 

احمد ومروان بضحك: جد الجد كماان بس ممنوع منعاا بتاا حد  يعرف 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت منتقبه)

google-playkhamsatmostaqltradent